Gevaccineerden op bokt ?!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Gevaccineerden op bokt ?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-21 22:01

Ja ik denk dat het blijft veranderen met hoe er geleverd word denk ik.

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-21 22:14

Dat denk ik wel ja :j
De tien locaties, waar ze in dat artikel van jou nog steeds over spreken, klopt ook al niet meer als ik de genoemde plaatsen hier mag geloven :+

Sabri

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-21 11:04

Nu bijna 2 weken na tweede Pfizer. Eerste Pfizer ging goed! Hooguit half dagje niet helemaal lekker/beetje hangerig en wat pijn op de prikplek.
Na tweede prik vrijwel geen pijn op prikplek, wel een hevige reactie na anderhalf dag met enorme spierpijn, misselijk, en braken de hele avond. Daarna ging het paar dagen beter en vervolgens kreeg ik opgezwollen klieren (oksel en borst aan kant prik) en 2 dagen erna begon ik erbij verhoging te krijgen en koorts, met erbij gevoel van extreme moeheid, zwak op de been, hoofdpijn, duizelig, snel uitgeput, pijn in bovenbuik en klieren tussen ribben en erge keelpijn, waardoor liggen op mijn zij ook zeer doet en soms wat benauwd. Voel me zo beroerd dat ik nu al 5 dagen op bed lig. Ik vraag me af hoe corona bij mij was verlopen als ik nu een soort 'corona' al van vaccin heb := .
Net toch weer Lareb gebeld, voor info of dit wel 'normaal' is. Zegt de zeer aardige mevrouw dat dit een zeer vaak bekende bijwerking is.
Eerst krijg je 'lokaal' een reactie in mijn geval braken etc. Daarna denkt men nou dat was het dan, ik ben erdoorheen en vervolgens komt dan alsnog na x aantal dagen de reactie met koorts, je helemaal niet lekker voelen etc. Dit kan tot paar weken aanhouden.
Kortom, ik vind het behoorlijk zwaar! Ben wel enigszins gerustgesteld dat het vermoedelijk aan het vaccin ligt, en er al veel van dit soort reacties zijn gemeld.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-21 11:21

Gisteren mijn eerste prik gehad en ik ben echt moe :') Weet alleen niet goed of het aan de prik ligt of aan het feit dat ik altijd wel moe ben. Ben gisteravond wel op tijd gaan slapen voor mijn doen maar dat weet ik dus niet zo goed.
Maar twijfel wel of ik vanavond wel moet gaan sporten als ik me zo voel.

Gisteren een beetje hoofdpijn gehad en ook dat kan wel aan andere factoren liggen.

[edit] Ik heb Pfizer gehad :)

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-21 12:37

Ik heb sinds gisteravond ook hoofdpijn. Vandaag ook. Dus maar pijnstillers genomen. Haalt niet alle pijn weg. Dus wel een vervelende hoofdpijn

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-21 12:48

Vervelend. Ik twijfel enorm of ik wel moet gaan sporten, wat zouden jullie doen? Het is een les Body Combat van 3 kwartier dus wel erg intensief..

Swanzie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-21 12:53

Sabri schreef:
Nu bijna 2 weken na tweede Pfizer. Eerste Pfizer ging goed! Hooguit half dagje niet helemaal lekker/beetje hangerig en wat pijn op de prikplek.
Na tweede prik vrijwel geen pijn op prikplek, wel een hevige reactie na anderhalf dag met enorme spierpijn, misselijk, en braken de hele avond. Daarna ging het paar dagen beter en vervolgens kreeg ik opgezwollen klieren (oksel en borst aan kant prik) en 2 dagen erna begon ik erbij verhoging te krijgen en koorts, met erbij gevoel van extreme moeheid, zwak op de been, hoofdpijn, duizelig, snel uitgeput, pijn in bovenbuik en klieren tussen ribben en erge keelpijn, waardoor liggen op mijn zij ook zeer doet en soms wat benauwd. Voel me zo beroerd dat ik nu al 5 dagen op bed lig. Ik vraag me af hoe corona bij mij was verlopen als ik nu een soort 'corona' al van vaccin heb := .
Net toch weer Lareb gebeld, voor info of dit wel 'normaal' is. Zegt de zeer aardige mevrouw dat dit een zeer vaak bekende bijwerking is.
Eerst krijg je 'lokaal' een reactie in mijn geval braken etc. Daarna denkt men nou dat was het dan, ik ben erdoorheen en vervolgens komt dan alsnog na x aantal dagen de reactie met koorts, je helemaal niet lekker voelen etc. Dit kan tot paar weken aanhouden.
Kortom, ik vind het behoorlijk zwaar! Ben wel enigszins gerustgesteld dat het vermoedelijk aan het vaccin ligt, en er al veel van dit soort reacties zijn gemeld.

Vervelend zeg, sabri... veel beterschap -O-

Ik vind eigenlijk wel dat ze beter mogen voorlichten..ik heb zelf ook al 3,5 week last...wel al een stuk minder extreem... maar volgens mijn huisarts kon dat absoluut niet aan het vaccin liggen..zou na een paar dagen dan al over moeten zijn..
Je gaat nog aan jezelf twijfelen daardoor

Justme_Lisaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-21 12:54

Marjo schreef:
Vervelend. Ik twijfel enorm of ik wel moet gaan sporten, wat zouden jullie doen? Het is een les Body Combat van 3 kwartier dus wel erg intensief..

Ik zou het niet doen als het niet hoeft, even een dagje rustig aan doen terwijl je lichaam het virus verwerkt is ook niet erg

Sakura789

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-21 12:54

Marjo schreef:

Zelf ga ik niet meer sporten een paar dagen na de tweede prik. Bij de eerste kreeg ik opvliegingen en voelde me echt niet fit. Had beter even op de bank kunnen liggen met een boekje en een simpel ommetje kunnen maken. Voor mijn gevoel heb ik er daardoor ook iets langer last nog van gehad.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-21 12:55

Wat doen we standaard als we onze paarden laten inenten? Even een paar daagjes niet laten werken.
Lijkt me een goed idee om die regel gewoon ook voor jezelf te hanteren ;)

Swanzie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-21 13:14

Marjo schreef:

Ik zou het, zoals al eerder gezegd, even niet doen.. even je lijf wat rust gunnen..misschien een rustug blokje om gaan wandelen

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-21 13:15

Ja heb op internet juist gelezen dat bewegen goed is (o.a. op de site van het RIVM), ik heb gisteren ook een uur gefitnesst. Tis zo jammer want die les is zo leuk, maar wellicht verstandiger om het niet te doen dan :)

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-21 13:43

Goed naar jezelf luisteren, voel je je goed genoeg om te gaan dan gewoon gaan. Voel je je slecht dan niet. En als je begint en spijt hebt stoppen he..

Omdat iedereen anders reageert kan je daar geen harde regel voor maken. Maar over het algemeen maken mensen zichzelf gek als ze te erg stil gaan zitten en kunnen ze beter zo veel mogelijk normaal doen. Zoals bv mijn moeder die aan de verkeerde arm spierpijn kreeg _O- na een tijdje plantjes verpotten was dat weer over :D

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-21 14:38

Tussen body combat en bewegen zit nog wel een wereld van verschil :+

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-21 14:41

Marjo schreef:

Ik persoonlijk zou het verstandig vinden even rustig aan te doen en wat meer gematigde beweging te doen. Ervan uitgaand dat jouw body combat lessen net zo heftig zijn als mijn vroegere Tae Bo en Bootcamp lessen is dat wel erg heftig vlak na een vaccinatie.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-21 15:49

Prairy schreef:
Tussen body combat en bewegen zit nog wel een wereld van verschil :+

Haha ja true :')

laura1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-21 16:44

Of je gaat gewoon en haakt af als je merkt dat het teveel word?

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-21 16:46

Nah denk dat ik maar thuis blijf, val nu al bijna in slaap :z

Bedankt voor het meedenken <3

Eliana

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-21 16:55

Ik heb vrijdag mijn 2e Pfizer gehad. 1 dag last van spierpijn gehad, naar ik ben nog steeds enorm moe, het is nu wat minder erg dan afgelopen weekend,dus hopelijk is het snel weg :)

xxxmh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-21 17:50

Ik heb gelukkig van mijn 1e pfizer prik nergens last van gehad. Alleen een halve dag spierpijn. 9 augustus de 2e. Jammer dat ik niet helemaal gevaccineerd ben (of wel want heb corona gehad maar niet getest bij de ggd) voordat ik 1 augustus in het vliegtuig stap naar Frankrijk. Dus alsnog stressen om een negatieve test uitslag.

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-21 10:28

Ik heb zondag mijn 2e pfizer prik gehad en ben inmiddels al 3 dagen echt niet lekker.
Vooral de hoofdpijn is niet te harden, ben ook echt al 3 dagen misselijk, moe, spier en gewrichtspijn en gewoon echt niet fit.
Had ik mij even in vergist, de eerste prik ben ik zo doorheen gefietst zonder bijwerkingen maar dit vind ik echt niet grappig.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-21 10:31

Hopelijk gaat het vlug over en anders, als het er vrijdag nog is, voor de zekerheid laten testen?

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-21 10:57

Ik heb net moderna erin zitten. Voelde helemaal niks. Niet van de naald en niet van de vloeistof. Perfect!

Vind het wel een beetje spannend an zich, zo van “ga ik nu wat voelen?”.

Ik hoop dat ik er zonder bijwerkingen vanaf kom! De toko zat hier propvol jongeren, categorie 18-30, en misschien nog wel jonger, allemaal moderna.

Bo_Y

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-21 12:12

Nou hier valt de 2e wel een beetje tegen.
Bij de 1e Pfizer nergens last van gehad.
Nu zondag om 14.00 geprikt, tot maandag einde van de middag nergens last van. Dus ik blij, maar helaas. Rond 4 uur werd ik mega moe, zelf de training met de hond afgezegd en vroeg naar bed. Gisteren niet echt moe (niet meer dan anders, heb een auto-immuunziekte en versleten nek), maar wel niet helemaal fit. Vandaag ook niet moe ook weer fit, maar sinds 1 uurtje spierpijn in beide benen.

Iedere dag iets anders dus. Ik zit mijn dagen nu dus uit met rustig aan doen en veel netflixxen en hopen dat het snel over is. Ik heb zaterdag een workshop fotografie in Amsterdam (3 uur rijden enkele reis en 10 km wandelen), dus wil dan graag fit zijn....

Hannanas, dat had ik zondag ook.. en dacht na 24 uur niets te hebben gevoeld, dit gaat goed... maar helaas. Hoop dat jij nergens last van krijgt

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-21 18:00

Hier nu 1 week na 2e Pfizer prik.
Behalve beetje stijve arm en 1 dag echt doodmoe nergens last van.

Had op woensdagavond de prik en vrijdag was ik weer aan het hardlopen :D