Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Cer schreef:Nou ja er wordt hier en daar gepubliceerd dat men in NL niet achter de voordeur mag controleren (en dat is vaak maar goed ook) dus het gestelde aantal van max 3 bezoekers hoef je je niet aan te houden...ze mogen niet binnen komen kijken en boetes uitdelen, alleen bij overlast..
Dus in principe kan je met kerst zoveel mensen thuis ontvangen als je wil, of het verstandig is, is een tweede..
pien_2010 schreef:Ineke2 schreef:Dit dus...
Gelijk mijn uitleg maar waarom ik denk dat het zo is.
Het komt voort uit sociale druk, daarom is het voor de meesten zo lastig om met kerst niet samen te zijn.
Dat denk ik niet.
Er zijn mensen zoals wij die al vanaf maart vrijwel niemand zien en erg terug getrokken leven. Dus gaan wij met een stel vrienden met Kerst lekker eten bij ons , volgens de regels. Gisteren hebben wij nog uitgesproken dat het saai is, hoe je het ook went of keert en hoe fijn we het samen ook hebben.
Die sociale druk zal er soms best wel bij zijn.
Gisteren met een van mijn kinderen gesproken. Die heeft echt nergens last van als het om covid gaat. Nl kent weinig beperkingen. Ze werkt gewoon thuis en dan zijn de kleintjes in het KDV, doet haar boodschappen, gaat naar buiten met de kinderen en ziet buiten haar mensen.
Zo ook mijn zoon die in NL woont.
Deze twee hebben ook totaal niet door hoe geïsoleerd wij nu leven en heel veel andere Fransen (Spanjaarden etc). Ze zijn zo druk met hun eigen leven, en dat begrijp ik ook volledig.
Dat wordt al anders voor mijn zoon die in België woont. Hij vindt het ook saai vaak al dat onlilne les geven aan zijn leerlingen, want daar mag ook veel minder.
Bij ons is het wéér strenger, én wij zitten gezien ons leeftijd in de risico groep en wij werken niet meer.
Dat maakt het totaal anders. Kerstmis is het feest van de gezelligheid. Dus wij willen in deze tijd van altijd met zijn tweeën zijn even de isolatie doorbreken en lachen met onze vrienden. Zij beleven dat net zo. En ja, alleen als je onder een steen gaat leven nu, loop je geen risico. Of alvast in de kist gaat liggen.
En natuurlijk kun je aangepast Kerst gaan vieren. Wij gaan ook niegt hele hordes uitnodigen alleen 2 vrienden om lekker een middag met afstand te gaan smikkelen en vooral verhalen uitwisselen en lachen. Zal ons goed doen.
Dus dat ouderen toch graag iets met Kerst willen doen en daarbij wat extra risico eventueel nemen, vind ik niets te maken hebben met sociale druk, maar gewoon even de sleur willen doorbreken. Dat neemt niet weg, dat er zeker ook wel sociale druk zal zijn in bepaalde gevallen.
Bloodymary schreef:Echwel schreef:
Ach dan had een andere groep weer lopen zeuren..
Hoe anders
Het gaat niet om zeurende groepen, het gaat om terugbrengen van het aantal besmettingen. En dan met beslissingen die wel helpen.
Achterom schreef:Misschien moet jij dan de regering gaan adviseren over wat wel helpt... en hoe te handhaven zodat men zich er daadwerkelijk aan houdt.
Ik kan me namelijk niet aan de indruk onttrekken dat men het gewoon niet weet.
Bloodymary schreef:Ik weet niet of je gezien hebt hoeveel het de afgelopen weken is afgenomen in Belgie, Italie, Frankrijk, Spanje en hoe weinig hier?
Bloodymary schreef:Ik denk dat men het wel weet. Scholen dicht, terug naar de intelligente lockdown van het voorjaar. Maar dat heeft men niet aangedurfd. Oke, dan maar aanmodderen tot iedereen gevaccineerd is in augustus of zo. Maar het draagvlak is daardoor wel weg onder het merendeel van de mensen.
SusanH schreef:Ik vind het idee van GL niet eens zo verkeerd. Massaal testen, 2 keer kort op elkaar. De mensen die corona hebben gaan in isolatie. Met die 2e keer testen weet je of je "beet" hebt en de besmettingen zijn afgenomen. En geef mensen echt perspectief. In plaats van het afwachten wat nu gebeurt. Zoals er nu gehandeld wordt kunnen we tot in juli 2021 met deze maatregelen blijven zitten. Dat is geen fijn vooruitzicht.
https://www.facebook.com/jesseklaver/po ... 2190501706