besita schreef:Jessix schreef:Ik kan me in de 41 jaar op deze aardbol niet herinneren dat zorg zo overbelast is door griep, dus ik snap de vergelijking niet.
Dan heb je toch af en toe een jaar onder een steen geleefd
Ja welk jaar dan?
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
besita schreef:Jessix schreef:Ik kan me in de 41 jaar op deze aardbol niet herinneren dat zorg zo overbelast is door griep, dus ik snap de vergelijking niet.
Dan heb je toch af en toe een jaar onder een steen geleefd
Brainless schreef:besita schreef:Dan heb je toch af en toe een jaar onder een steen geleefd
Nou ik ken een oude IC medewerker die al jaren met pensioen is .. en die is nooit eerder dan nu gevraagd of zij aub weer kon komen werken omdat er zoveel zieken op de IC waren.
Dimphyl schreef:Maar, nogmaals, met de griep is dit net zo. En tijdens een ernstig griep seizoen doen we allemaal niet zo krampachtig..
Ik krijg nu bijv. meerdere keren naar mijn hoofd geslingerd in dit topic dat ik met mijn uitspraken mijn plek op IC kwijt ben, en dat ik harteloos ben omdat ik niet aan nabestaanden/ overledenen/ risicogroepen denk..
Waarom is dat zo? Waarom nu wel en in ernstige griep jaren niet ?
Echwel, muur om zeeland, kom maar door aub, maar wel met openingen voor onze grootste inkomstenbron; de toeristen.
Dimphyl schreef:In mijn vorige post staat een foto van 2016/2017, zoek daar even naar. Toen was de zorg langer overbelast en waren er meer doden dan nu met corona.
Cer schreef:Waarom is het niet hetzelfde? Ik lees toch sluiting van eerste hulp en beddentekort, toch?
Dimphyl schreef:Cer schreef:Waarom is het niet hetzelfde? Ik lees toch sluiting van eerste hulp en beddentekort, toch?
Dit inderdaad.. ook 2016/2017 sluitingen eerste hulp, te weinig, overwerkt zorgpersoneel, angst dat ze zelf ziek werden én mensen die van verlof terug moesten of sowieso niet kregen.
Beademingsapparatuur te kort, ic overbelast, mensen met restverschijnselen na opnames etc.
Ik zie echt geen enkel verschil behalve de naam van het virus..
(En IC overbelast is er nu nog niet 'echt' geweest, er is nooit een opname stop geweest, wel dreigingen dat het zou gebeuren)
Dimphyl schreef:Cer schreef:Waarom is het niet hetzelfde? Ik lees toch sluiting van eerste hulp en beddentekort, toch?
Dit inderdaad.. ook 2016/2017 sluitingen eerste hulp, te weinig, overwerkt zorgpersoneel, angst dat ze zelf ziek werden én mensen die van verlof terug moesten of sowieso niet kregen.
Beademingsapparatuur te kort, ic overbelast, mensen met restverschijnselen na opnames etc.
Ik zie echt geen enkel verschil behalve de naam van het virus..
(En IC overbelast is er nu nog niet 'echt' geweest, er is nooit een opname stop geweest, wel dreigingen dat het zou gebeuren)
moonsparkle schreef:Ik weet niet of ik deze vraag ergens anders kan stellen, maar ik speel toneel en nu vind ik het nogal onduidelijk of dat mag? Je bent met meer dan 4 personen binnen, wel op anderhalve meter. Is een hobby gezelschap? Mag dat wel of niet?
Dimphyl schreef:(En IC overbelast is er nu nog niet 'echt' geweest, er is nooit een opname stop geweest, wel dreigingen dat het zou gebeuren)
Blue_Eyes schreef:Dimphyl schreef:(En IC overbelast is er nu nog niet 'echt' geweest, er is nooit een opname stop geweest, wel dreigingen dat het zou gebeuren)
En wil je dat nou zonder haakjes even gaan vertellen aan mijn broer die IC-arts is? Ik zou het wel online doen, want als je het live doet, loop je het risico dat hij je wurgt.
Brainless schreef:Blue_Eyes schreef:>>>>"Dimphyl" zei
<<<<<<
En wil je dat nou zonder haakjes even gaan vertellen aan mijn broer die IC-arts is? Ik zou het wel online doen, want als je het live doet, loop je het risico dat hij je wurgt.
Tja want diensten van 12-16 uur 6 dagen per week voor meerdere weken.. is natuurlijk niet "echt".
Dimphyl schreef:In mijn vorige post staat een foto van 2016/2017, zoek daar even naar. Toen was de zorg langer overbelast en waren er meer doden dan nu met corona.
Bigone, met jou ga ik niet eens meer kn gesprek en ik heb je, weer, getemd, maar de mods zijn weer heerlijk selectief in welke persoonlijke aanval ze wel of niet goedkeuren.
Blue_Eyes schreef:Dimphyl schreef:(En IC overbelast is er nu nog niet 'echt' geweest, er is nooit een opname stop geweest, wel dreigingen dat het zou gebeuren)