Corona patiënten op bokt?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 19:34

@sheran niet voorgelegd aan je teamleider? Of je even zou wachten met testen?
Ik ben woensdag thuis geweest. Ook omdat ik benauwd was en daardoor wat moest hoesten. Dat zijn dus normaal mijn astma klachten. En het weer was daar ook na. Ik heb toen aangegeven dat ik de middag wilde afwachten om te testen maar dat ik het niet verantwoord vond om te werken. Dat vond mijn teamleider ook prima.
Inderdaad verminderde mijn klachten na wat extra medicatie (die heb ik normaal in zo’n situatie ook nodig)

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 19:34

Kaygee schreef:
Dat is nog geen garantie dat je dezelfde dag nog getest kan worden. Ik moest ook met prioriteit getest worden. Kon twee dagen later pas terecht. Waar het volgens mij om draait is dat je bewijs hebt dat je in het onderwijs werkt? Ik moest een loonstrookje meenemen om aan te tonen dat ik in de zorg werk. Ze vroegen er in de test straat niet eens om. Ik ben vanmorgen getest en dan zou ik als het goed is vanavond al de uitslag moeten hebben. Zit best op hete kolen aangezien ik morgen eigenlijk moet werken.

Wij krijgen een formulier van de werkgever inderdaad. Waarin zijn verklaren dat je redelijk onmisbaar bent, schrijft onze stichting. Dat is dus bijv. Bij problemen roostering.

Elinexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 19:40

Nou ik word morgenochtend getest maar voel me daar toch ook een beetje raar bij :+

Had gisteren helemaal geen stem meer, moest hoesten en had keelpijn. Naar werk gebeld (kinderopvang) en die zeiden dat ik de huisarts moest bellen voor advies en dan een test aanvragen. Huisarts zei testen zonder twijfel. Dus morgen kan ik dan terecht, alleen ik ben nu alleen nog maar een beetje hees, af en toe wat last van mijn keel / longen maar eigenlijk amper last van iets.
Ik heb ook geen verstopte neus / loopneus. Dus lijkt nu ook net alsof ik voor niks ga testen...
Maargoed heb natuurlijk wel klachten (gehad) en het is ook niet 100% over dus beter wat zekerheid

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 19:41

Ik werkte vandaag niet, dus dat was niet aan de orde. Ik ben altijd vrij op vrijdag :)
Ik dacht ook: beter niet testen zonder klachten. De klachten die ik had waren mij volledig bekend, maar omdat het weekend eraan zat te komen toch voor de zekerheid even gemaild. Ben vandaag volledig binnen geweest, maar morgen dan er weer uit. Maar mocht ik morgen we in de loop van de dag die klachten weer krijgen wil ik me nog wel laten testen.

Ik wil vooral niks onverantwoordelijks doen (jullie kennen me...)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 19:45

Matheno schreef:
Sheran schreef:
Hoi! Heb even een vraagje :). Vanochtend werd ik wakker met de mij alom bekende lichte keelklachten icm wazig en heel licht hoestje (ben hier al 2x negatief op getest). Maar omdat ik nu weer voor de klas sta was ik er wat minder gerust op dan normaal. Meestal verdwijnen deze klachten na een paar uurtjes maar ik dacht ook: het is vrijdag, de school gaat dicht, als ik zou willen sneltesten dan moet dat anders tot maandag wachten. Dus ik mailde de school even met mijn situatie: stel dat het nu wel doorzet, hoe werkt de procedure dan? En ik kreeg al een volledig ingevuld formulier terug met de datum van vandaag erop, om te kunnen gebruiken met sneltesten. Klachten waren toen alweer weg en zijn ook niet meer teruggekomen.

Nu zijn mijn vragen:

- moet ik me nu dan zonder klachten alsnog laten testen (omdat ik zo'n formulier heb)? Wil heel voorzichtig doen maar wil uiteraard ook de GGD niet overbelasten en heb morgen een leuke activiteit waar ik best heen wil (buiten, op 1,5 meter). Met klachten zou ik uiteraard niet gaan.

- stel het speelt wel weer op: kan ik dat formulier dan morgen of overmorgen ook nog gebruiken?

Iemand die dit weet?

Zonder klachten mag je je toch helemaal niet laten testen?

Dan wordt de GGD helemaal overbelast.

https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederla ... t-klachten

xAppelmoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 19:51

Ik ben afgelopen zondag getest en heb woensdag gehoord dat ik positief was! :( Bij mij was voornamelijk de vermoeidheid erg aanwezig, maar aangezien ik als tijdelijke studiebreak fulltime in de horeca werk had ik daar in eerste instantie niks achter gezocht. Toen ik ook een beetje keelpijn erbij kreeg besloot ik direct om in quarantaine te gaan en te testen. Heb me achteraf toch wel 3 dagen goed ellendig gevoeld, maar geen moment last gehad van benauwdheid.

Vandaag voor het eerst weer een rondje buiten gelopen. Moet eerlijk toegeven dat ik echt gesloopt was na een half uur lopen :') Maar de langere aanhoudende vermoeidheid schijnt vaker voor te komen. Ben er al met al toch makkelijk vanaf gekomen dus hopelijk trekt die vermoeidheid ook snel weg! :)

(Ben 23, altijd heel sportief geweest en rook niet. Geen idee in hoeverre dat meespeelt in het verloop van de klachten)

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 19:52

Ja die had ik ook gezien :)
Ik had nog geen afspraak staan, omdat ik deze klachten ken (en er al 2x negatief op was). Alleen als ze zouden aanhouden zou ik me willen laten testen.

Sterkte xAppelmoes!

Kaygee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-20 10:26

Ik vind dit zo irritant, ik heb me woensdag aangemeld bij de lijn voor zorgmedewerkers. De zogenaamde "spoed" lijn.

Afbeelding

Ik kon pas 2 dagen later voor de test, maar intentie is zelfde dag nog de uitslag. Gisteren ochtend geweest en nu nog steeds niks... 3 dagen uit de running en de afdeling in de zenuwen. En ik ook nog steeds... Had net zo goed naar de reguliere teststraat kunnen gaan. Daar was ook op vrijdag plek en had me 1,5 uur rijden gescheeld. Even frustraties hierzo....

Het leed is al geschiedt, mocht het positief zijn maar waar ik niet vanuit ga, dat wel maar ik heb dus collega's met familie die in de risicogroep vallen waar zij nu dus niet heen durven te gaan... En daar voel ik me zo banketstaaf om.

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-20 10:43

Ze kunnen overal met iemand met corona in aanraking komen.
Je moet je alles behalve banketstaaf voelen. Als je het wel blijkt te hebben heb je dat niet express van een wc bril gelukt.
Je kan ervoor kiezen om enkel met mondmasker en afstand op bezoek te gaan bij risicogroep mensen. Maar je rot voelen voor/over collega's is echt niet handig :n

k_m

Re: Corona patiënten op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-20 16:50

Ik sluit me hier maar aan, ben vanmorgen getest. In België lijkt het me stuk beter geregeld dan in NL, gisteren avond gebeld om 20u vanmorgen om 9u30 getest. Op de website staat binnen 24 u resultaat. Daar hoop ik ook erg op want ik ben morgen jarig -O- Leuk in quarantaine, hoop dus dat ik het snel weet en dat het negatief is, dan kan mijn vriend tenminste even langskomen..

k_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-20 18:23

Wow ik heb mijn uitslag al! Nog geen 10 u na het testen. Gelukkig negatief! Heel blij mee.

Elinexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-20 18:24

k_m schreef:
Wow ik heb mijn uitslag al! Nog geen 10 u na het testen. Gelukkig negatief! Heel blij mee.

Wauw dat is snel!! Gelukkig maar, fijne verjaardag morgen!

Ik ben vanochtend getest, vond de test heel erg meevallen!

Elinexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-20 19:47

Elinexx schreef:
k_m schreef:

Wauw dat is snel!! Gelukkig maar, fijne verjaardag morgen!

Ik ben vanochtend getest, vond de test heel erg meevallen!

Ik heb de uitslag nu ook al binnen! Ook negatief, snel zeg!

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-20 19:53

ze zijn duidelijk aan het slagen met opschalen van de testen, fijn!!

JECKYLL

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-20 19:55

Ik ben iemand die testen afneemt en we zijn idd aan het opschalen.. alleen de labs kunnen het nog niet helemaal bijhouden. Maar daar zijn ze ook druk mee bezig! De buisjes worden een paar keer per dag opgehaald.

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-20 19:59

ja ik begreep inderdaad dat ze ook buitenlandse lab's laten meebeoordelen (alleen die in Abu Dhabi (? toch) blijf ik wat bijzonder vinden.
Net even gecheckt en de wachttijd is hier nu 3 dagen dus dat valt op zich weer mee (vorige week was er volgens patiënten van ons helemaal niks te plannen)

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-20 20:06

Hier zelfs maandag ochtend al. Dat zijn wel betere wachttijden. Ik hoop dat ik het klachtenvrij zijn nog volhoudt. (Zoals iedereen natuurlijk)

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-20 20:09

Ik hang inmiddels al voor de 2e x 40 minuten in de wacht :')

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-20 20:12

Kan je via coronatest.nl ook niks vinden?

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-20 20:12

Ik heb prioriteit, dus wil graag via prioriteitslijn...

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-20 20:16

Sheran schreef:

Maar als de gewone ook niet veel wachttijd heeft maakt dat toch niet uit?

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-20 20:17

Sheran schreef:

De laatste keer dat ik met de prioriteitslijn belde was ik nog later aan de beurt op 1 uur rijden van thuis dan gewoon via internet. :=

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-20 20:20

Ik zou als je toch in de wacht hangt even inloggen op bovenstaande site, als je via de prio lijn later kan kan je altijd die van de site reserveren.

Ik heb toen ik getest moest worden eerst de test lijn gebeld, afspraak gemaakt en mijn werk wilde me toen dezelfde dag nog wel testen, afspraak bij de ggd weer afgezegd

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-20 20:20

Nou ik heb een afspraak voor morgen, 9:40 :D Respect voor de sneltestlijn!

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-20 20:24

Oh das helemaal snel, top zeg!!