Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Kaygee schreef:Dat is nog geen garantie dat je dezelfde dag nog getest kan worden. Ik moest ook met prioriteit getest worden. Kon twee dagen later pas terecht. Waar het volgens mij om draait is dat je bewijs hebt dat je in het onderwijs werkt? Ik moest een loonstrookje meenemen om aan te tonen dat ik in de zorg werk. Ze vroegen er in de test straat niet eens om. Ik ben vanmorgen getest en dan zou ik als het goed is vanavond al de uitslag moeten hebben. Zit best op hete kolen aangezien ik morgen eigenlijk moet werken.
Matheno schreef:Sheran schreef:Hoi! Heb even een vraagje. Vanochtend werd ik wakker met de mij alom bekende lichte keelklachten icm wazig en heel licht hoestje (ben hier al 2x negatief op getest). Maar omdat ik nu weer voor de klas sta was ik er wat minder gerust op dan normaal. Meestal verdwijnen deze klachten na een paar uurtjes maar ik dacht ook: het is vrijdag, de school gaat dicht, als ik zou willen sneltesten dan moet dat anders tot maandag wachten. Dus ik mailde de school even met mijn situatie: stel dat het nu wel doorzet, hoe werkt de procedure dan? En ik kreeg al een volledig ingevuld formulier terug met de datum van vandaag erop, om te kunnen gebruiken met sneltesten. Klachten waren toen alweer weg en zijn ook niet meer teruggekomen.
Nu zijn mijn vragen:
- moet ik me nu dan zonder klachten alsnog laten testen (omdat ik zo'n formulier heb)? Wil heel voorzichtig doen maar wil uiteraard ook de GGD niet overbelasten en heb morgen een leuke activiteit waar ik best heen wil (buiten, op 1,5 meter). Met klachten zou ik uiteraard niet gaan.
- stel het speelt wel weer op: kan ik dat formulier dan morgen of overmorgen ook nog gebruiken?
Iemand die dit weet?
Zonder klachten mag je je toch helemaal niet laten testen?
Dan wordt de GGD helemaal overbelast.