4: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel — lees de OP!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 08:35

Dilan93 schreef:
Fading, leuk hoor, zo'n date die goed gaat :D
Lekker op het gemak en het komt zoals het komt. Ik was na het vreemdgaan van mn ex niet op zoek naar een relatie. Zat op een datingsite met de bedoeling gewoon wat te daten en lol te hebben. Maar kwam al vrij gauw mijn huidige vriend tegen .

Qua eten niet al te netjes geweest gisteren. Maar wel veel bewogen, weer 12 km gewandeld. Weektotaal staat op zo'n 35 km :)

Planning voor vandaag:
O: kvarg met blauwe bessen
T: whey vanille, iced latte caramel, amandeldrink
L: paprika chili wrap met ei en hummus
T: vegan protein bar
A: zoete aardappel, groentenmix, vega vissticks
T: melkan protein caramel

Haha het is wel raar om te daten hoor. Maar ook wel weer leuk. Heeft wel wat haha!
Ja we hadden echt een klik en wilde dat wel een kans geven, wilde die kans niet laten lopen zegmaar dus ja dan maar gewoon kijken haha!

Mooi lijstje, welke vega vissticks eet jij ? Zijn die een beetje oke ?

m9ara

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 08:56

@Janine, Gefeliciteerd met de 5 kilo! *\o/* Wat betreft intrinsieke motivatie gaat uiteindelijk over wat voor jou de drijfveren zijn om iets te doen. Als jij jezelf liever structureel liever een zak chips gunt dan gezond te eten (bij wijze van spreken dan), dan ligt voor jou dus persoonlijk de prioriteit nog niet bij gezonder en fitter worden. Om je intrinsieke motivatie te vergroten moet je bij jezelf nagaan wat je écht wil, waar je voor wil gaan. Het is zoals je regelmatig hoor ook vaak 'een knop die om moet' die resulteert in een drive van binnenuit waar de motivatie vandaan komt. Ik lees bij jou nog veel 'smoesjes' terug (en dat bedoel ik niet in negatieve zin, maar ik weet even niet hoe ik het anders moet omschrijven), zoals dat je geen tijd hebt om extra te bewegen, of dat de auto pakken geen geld kost dus het net zo makkelijk is etc. Ik zou gaan proberen van deze smoesjes naar jezelf toe af te stappen en de bewuste afweging te maken tussen je opties. Het is ook helemaal prima als iets anders dan gezonder en fitter worden op momenten de prioriteit heeft natuurlijk. Volkomen logisch dat je bijv. met harde regen kiest voor de auto in plaats van de fiets. Maar het is imo wel beter om daar dan de bewuste keuze voor te maken in plaats van tegen jezelf zeggen dat je de gezondere keuze niet 'kan' kiezen. Als bijv. meer bewegen voor jou prioriteit heeft kan het namelijk altijd wel ergens inpassen, als je passende keuzes maakt :D

@Maanlicht, Jeetje nog een hoop gedoe geweest om bij de fotostudio terecht te komen dan! Maar super dat het zo goed ging, ik ben benieuwd hoe het is geworden! Ik kan me wel voorstellen dat je zo'n hongergevoel hebt gekregen. Inderdaad heel de week mager gegeten en na de shoot is dan toch de druk er een beetje af, waardoor je onbewust toch sneller een hongergevoel krijgt en er ook aan toegeeft. 2300 kcal lijkt me echter helemaal geen probleem!

@Travel_me, Wauw 3 uur wandelen op je vrije dag :wow: Ik vind al dat ik een flinke wandeling heb gemaakt als ik 1,5 uur onderweg ben :') Gezellig dat je ouders in de buurt waren! Genoten van je etentje?

@Twilight, Oei vervelend van de migraine zeg, ik kan me voorstellen dat je dag dan wat anders loopt dan gepland.. 1800 kcal is dan wel weer super netjes voor een dag met een uitgebreid etentje, goed bezig! Hoe ging je wedstrijd?

@Linoleum, Oh heerlijk, lekker terrassen <3

@Dilan, Leuk om je ervaring met de Magioni pizza te lezen, was ik ook heel benieuwd naar! Op zich wel de moeite dus als snelle, makkelijke maaltijd.

@IMAY, Fijn dat het weer wat beter gaat zeg! Hoe lang moet je op 70% blijven trainen of moet je echt aanvoelen hoe het gaat?

@Castilja, Welkom terug! :D Fijn dat je weer de tijd hebt om goed voor jezelf te gaan zorgen :)

@Fading, Oh wat leuk dat je een date hebt gehad <3 Soms moet het gewoon zo zijn inderdaad! Lekker van genieten op je eigen tempo!

Ik heb dit weekend lekker kunnen cheaten en ongeveer precies op onderhoud uitgekomen over de week. Ook trots op mezelf, omdat ik zaterdag echt wel 'zin' had om te overeten, maar het niet heb gedaan. Terwijl ik vroeger op cheatdays echt kon overdrijven terwijl ik het niet eens lekker meer vond.

Daarnaast wel veel bewogen dit weekend. Naast mijn normale sportschema vrijdag een uur of 2 gewandeld en zaterdag 2 uur gefietst (ik fiets nooit dus dat was echt wel bijzonder :') ).

Planning voor vandaag:
O: 200gr magere kwark met 5gr whey cripsy, 3gr whey chocolate en 50gr aardbeien
T: Zelfgebakken gezonde chocoladecake + 100gr kersen
L: 1 wit bolletje met filet americain mager en 1 boterham met jonge kaas en komkommer
T: Womens best reep en Kelloggs reep
A: Pasta met camembertsaus, kalkoen en broccoli
T: 125ml halotop ijs
Totaal 1775 kcal

Sherivey

Re: 4: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel — lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 09:22

Fading, ik ga de Iglo Green Cuisine proberen. Ben benieuwd of ze lekker zijn :)

Mara, ohh zo bekend dat overeten. Heb dat dit weekend eigenlijk wel heel netjes in de hand kunnen houden. Denk dat ik gisteren ook op onderhoud gegeten heb. Maar normaal bleef ik eten, vooral koekjes en chocolade :=

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 10:53

m9ara schreef:
@Janine, Gefeliciteerd met de 5 kilo! *\o/* Wat betreft intrinsieke motivatie gaat uiteindelijk over wat voor jou de drijfveren zijn om iets te doen. Als jij jezelf liever structureel liever een zak chips gunt dan gezond te eten (bij wijze van spreken dan), dan ligt voor jou dus persoonlijk de prioriteit nog niet bij gezonder en fitter worden. Om je intrinsieke motivatie te vergroten moet je bij jezelf nagaan wat je écht wil, waar je voor wil gaan. Het is zoals je regelmatig hoor ook vaak 'een knop die om moet' die resulteert in een drive van binnenuit waar de motivatie vandaan komt. Ik lees bij jou nog veel 'smoesjes' terug (en dat bedoel ik niet in negatieve zin, maar ik weet even niet hoe ik het anders moet omschrijven), zoals dat je geen tijd hebt om extra te bewegen, of dat de auto pakken geen geld kost dus het net zo makkelijk is etc. Ik zou gaan proberen van deze smoesjes naar jezelf toe af te stappen en de bewuste afweging te maken tussen je opties. Het is ook helemaal prima als iets anders dan gezonder en fitter worden op momenten de prioriteit heeft natuurlijk. Volkomen logisch dat je bijv. met harde regen kiest voor de auto in plaats van de fiets. Maar het is imo wel beter om daar dan de bewuste keuze voor te maken in plaats van tegen jezelf zeggen dat je de gezondere keuze niet 'kan' kiezen. Als bijv. meer bewegen voor jou prioriteit heeft kan het namelijk altijd wel ergens inpassen, als je passende keuzes maakt :D

Ik ben van mening dat je echt grootendeels gelijk hebt...

Alleen het stukje waar ik op doel, mist nog een beetje... En ik denk dat dit voor heel erg veel mensen geldt, met name de jojo'ers zoals ik :P
Smoesjes zijn het inderdaad, door (nog) niet voldoende willpower om dat allemaal in te plannen en tegelijk heel bewuste keuzes.

Ik ben namelijk van mening dat bij menig jojo'er het probleem zit in het gevoel van eigenwaarde. En laat dat nu bij mij best wel een beetje ontbreken. Gelukkig heb ik tegenwoordig een coach op mijn werk waardoor ik heel erg veel leer en mezelf het eindelijk begin te gunnen. Want ik wíl het wel echt, maar ik geloof niet dat ik het waard ben zeg maar. Ik weet nog dat jaren geleden iemand die toen heel erg belangrijk voor mij was zei: "Ja, maar jij zult nooit superslank worden." Het duurde jaren voordat ik me realiseerde dat diegene mij op diverse vlakken graag klein wilde houden om zichzelf beter te voelen ;)
Nu kan je daar nog een heleboel andere dingen bij optellen van vroegah, waarmee ik vrede moet sluiten om mijn gevoel van eigenwaarde te verhogen. Ik moet zeggen dat ik het afgelopen jaar naar mijn idee veel vooruitgang heb geboekt hierin en dat dit ook mede betekent dat ik nu minder naar smokkelen neig. Ik eerder in het obsessieve mijn dagboeken invullen wat eten betreft :P

En ik denk dat dat stukje intrinsieke motivatie bij mij ontbreekt door dat niet al te hoge gevoel van eigenwaarde. Heel veel mensen herkennen dat gevoel van emotie-eten. Ik heb dat nooit zo ervaren, tot ik onlangs een moment had. Dat moment kan ik me al weinig meer van herinneren, maar ik realiseerde me ineens: Hé, ik ben dus meer een emotie-eter dan ik dacht.
Heel belangrijk stukje bewustwording voor mij. En dat stukje moet ik omzetten naar meer bewegen.

En ik verwacht dat het vanzelf ook wel gebeurt. Maar alle beetjes die helpen om die intrinsieke motivatie te vergroten, doelende op het verbeteren van mijn eigenwaarde (geloof me, 1000 mensen kunnen het je vertellen, maar als je het zelf niet gelooft), zijn natuurlijk welkom.

Overigens heb ik vanaf vandaag vakantie... Als ik niet op te veel boodschappen kom, dan pak ik de fiets met dit heerlijke weer :D
Wat betreft die auto, ik weet niet goed of dat nu daadwerkelijk een smoesje is. Als ik aan het werk ben (en ik werk fulltime, huishouden doe ik ook alleen (ik overweeg nog wel eens om een schoonmaakster erbij te vragen)) is het niet zo dat ik de tijd over heb. Ik wil ook elke avond nog wat tijd voor mezelf over houden, dus dan is het een semi bewuste keuze. Ik kan me wel voorstellen dat dit stukje fietsen straks ook een stukje me-time wordt waardoor de keuze verlegd wordt.

Uggh... en nu moet ik nog bedenken wat ik vanavond ga eten/maken...
Beweging vandaag staat in ieder geval al wel gedeeltelijk vast... Ik moet echt nodig grasmaaien, zwembad in de tuin zetten en vanavond haal ik een nieuwe tuintafel op die ik de komende weken ga pimpen. Misschien dat ik straks ook nog even wat ga schuren, aangezien ik ook nog twee kozijnen en een deur moet schilderen deze vakantie.

m9ara

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 12:13

Nou ik denk dat je al heel wat stappen hebt gemaakt en daarom al heel trotst op jezelf mag zijn! :D In principe klinkt het alsof je al heel goed weet waar de 'pijnpunten' zitten voor jezelf.

Ik kan me voorstellen dat het een proces is om dingen uit het verleden te verwerken en dat niet van de een op de andere dag gebeurd. Als ik je verhaal lees, lijkt het mij het allerbelangrijkste om er voor jezelf achter te komen waarom deze dingen een invloed hebben op je eigenwaarde, en waarom dat er voor jou voor zorgt dat je het daarom moeilijk vind om aan jezelf te werken. Hoe bewuster je er zelf van wordt hoe dit allemaal in zijn werk gaat bij jou, hoe beter je hieran kan gaan werken én hoe makkelijker je zelf intrinsieke motivatie kan vinden. Hier zijn helaas (denk ik) geen kant en klare tips en handvaten voor. Super fijn dat je een coach hebt die je goed kan ondersteunen.

Ik denk dat je er ook al heel bewust op die manier mee bezig bent. Het realiseren van het emotie-eten is daar een mooi voorbeeld van!

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 12:38

m9ara schreef:
Nou ik denk dat je al heel wat stappen hebt gemaakt en daarom al heel trotst op jezelf mag zijn! :D In principe klinkt het alsof je al heel goed weet waar de 'pijnpunten' zitten voor jezelf.

Ik kan me voorstellen dat het een proces is om dingen uit het verleden te verwerken en dat niet van de een op de andere dag gebeurd. Als ik je verhaal lees, lijkt het mij het allerbelangrijkste om er voor jezelf achter te komen waarom deze dingen een invloed hebben op je eigenwaarde, en waarom dat er voor jou voor zorgt dat je het daarom moeilijk vind om aan jezelf te werken. Hoe bewuster je er zelf van wordt hoe dit allemaal in zijn werk gaat bij jou, hoe beter je hieran kan gaan werken én hoe makkelijker je zelf intrinsieke motivatie kan vinden. Hier zijn helaas (denk ik) geen kant en klare tips en handvaten voor. Super fijn dat je een coach hebt die je goed kan ondersteunen.

Ik denk dat je er ook al heel bewust op die manier mee bezig bent. Het realiseren van het emotie-eten is daar een mooi voorbeeld van!

Denk dat het heel lang heeft geduurd voordat ik het me heb gerealiseerd :P
De waarom-vraag is voor mij niet heel belangrijk, waarom ben ik gepest is bijvoorbeeld iets waar ik toch geen antwoord op ga krijgen. En dat is denk ik ook niet nodig, die loop heb ik wel gesloten (daar draait het in de coaching om, open eindjes voor jezelf sluiten of dit nu iets persoonlijks is of in het werk, want die dingen gaan in je frustratie zitten en zorgen in eerder genoemd voorbeeld bijvoorbeeld (over kleinhouden) voor wraakgevoelens). Het gevolg moet ik mee leren omgaan en dan zijn er best wel handgrepen waar ik iets mee kan. En dan kan je je 'basishygiëne' zoals de coach het noemt, veranderen naar een goede en bovenal gezonde vorm :)
Mentaal he... met mijn fysieke hygiëne is niets mis, althans... ik krijg nooit klachten :Y)

Ik gun dit proces eigenlijk aan iedereen die strugglet met afvallen. :j Ik begin er nu ook echt vertrouwen in te krijgen dat ik mijn doel ga behalen, hoelang het ook duurt... Moet alleen nog wel even de balans vinden (mentaal) van uitstapjes. Zoals ergens in de komende weken met mijn beste vriendin uit eten. Of de BBQ die voor 4 juli in de agenda staat. Dat etentje vind ik niet zo heel spannend, de BBQ juist wel. :')

Goh, gisteravond maakte de eigenaar van mijn paard even een filmpje. En die zet ik net naast een filmpje van april... Ik heb het idee dat dat wel wat meer dan 5 kilo verschil is :P Is leuk om te zien zeg!

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 13:12

@Dilan: Die pizza klinkt wel heel lekker, misschien verschilt het ook per pizza hoe vullend ze zijn. En ik eet ze ook als ik een pizza craving heb, misschien is dat het probleem haha. Lekker lijstje vandaag! Ik heb nu ook zin in die wraps. Deze week weer even halen.

@Travel_me: Fijn dat je het gezellig hebt gehad. Als je genoeg hebt bewogen is zo'n dagje niet zo erg inderdaad!

@Twilight1: 16.000 stappen haal ik bijna nooit, vind ik best knap! Maar ik beweeg ook niet met mijn werk of iets, dus ik moet er echt specifiek voor naar buiten. Hoe was je wedstrijd?

@IMAY1990: Gelukkig ging het fietsen goed. Gewoon rustig aan weer lekker bewegen om de boel te smeren! :)

@Janine1990: Gefeliciteerd met de -5 kilo! Ik eet eigenlijk nooit meer chips, omdat ik daar ook van door blijf eten inderdaad. Dus ik haal het gewoon niet. Heb je een receptje voor je courgettechips? Lastig dat je zo'n lage eigenwaarde hebt. Ik herken dat wel van donkerdere periodes van mezelf. Het emotie-eten is bij mij ook pas sinds een paar jaar een herkenbaar ding geworden, daarvoor deed ik dat niet zo.

@m9ara: Wat goed dat je zaterdag niet hebt overeten! En lekker veel bewogen.

@Castilja: Welkom terug! Lekker weer goed voor je jezelf zorgen komende tijd.

@Fading: Je weekend klinkt heel fijn! En leuk dat je een date hebt gehad, gewoon lekker rustig aan doen en elkaar leren kennen.

Hier gaat het nog steeds vrij wisselend. Eigenlijk gaat het heel erg goed, ik voel me heel fit, zie er goed uit en trainen gaat lekker! Ik kan me niet herinneren dat ik ooit zoveel heb bewogen als dat ik nu doe. Ik loop dus dagelijks minstens 7 km, maar meestal is dat 8/9. Ik ben vanmorgen vroeg naar de sportschool gewandeld, daar mijn workout gedaan en ook weer terug gewandeld met een flinke omweg. Dus mijn stappen heb ik al gezet voor vandaag. Ook voeding gaat best heel goed, op het overeten na. Ik heb best wel veel gezeik met het UWV en ik zie toch wel heel erg op tegen het beginnen aan mijn nieuwe baan. Dit zijn gevoelens waar ik niet echt iets mee kan, maar wel mee blijf zitten. Dat resulteert bij mij in een soort honger die ik probeer te stillen met eten, wat alleen tijdens het eten zelf een beetje een fijn gevoel geeft, maar direct daarna is het weer terug. Het is namelijk geen echte honger, maar een gevoel van leegte omdat ik niets met die gevoelens kan.

Ik heb ook besloten geen cheatdays meer te doen komende tijd, om te kijken of dat mij helpt. Als ik iets wil eten wat niet direct binnen mijn voedingspatroon past, wil ik de afweging zelf maken of ik het graag genoeg wil. Als dat zo is pas ik het gewoon in mijn eetpatroon aan, in plaats van mezelf alles te ontzeggen en op een cheatday alles los te laten zodat ik dat later weer moet compenseren. Ik voel me daar niet prettig bij. Ik ben begonnen met het supplementeren van creatine voor spieropbouw. Dit had ik al een tijd in huis maar ik durfde het nog niet te gebruiken omdat je er vocht van gaat vasthouden, vooral in de begin/laadfase. Ik merk vooral dat ik heel veel dorst heb, ik drink 3,5-4 liter water per dag, maar ik beweeg natuurlijk ook heel veel en het is warm.

Mijn lijstje voor vandaag:
L: twee speltcrackers met schouderham, ei en cottage cheese
T: proteïneshake met 250 gram magere kwark, 10 gram ongebrande amandelen
A: vega shoarma bowl met half volkoren rijst, komkommer, radijs, puntpaprika, ui en knoflookyoghurt
T: 300 gram magere kwark met 2 wilde perziken, 10 gram ongebrande amandelen
B: 8 km wandelen en uur CrossFit

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 13:27

Maar is het echt overeten of gewoon dat je echt meer nodig hebt?
Je beweegt veel. Toen ik nog actief werk had en daarnaast sportte, at ik soms 2500+ kcal per dag en bleeft tussen de 58 en 60 kg zitten.

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 13:37

Dilan93 schreef:
Maar is het echt overeten of gewoon dat je echt meer nodig hebt?
Je beweegt veel. Toen ik nog actief werk had en daarnaast sportte, at ik soms 2500+ kcal per dag en bleeft tussen de 58 en 60 kg zitten.

Ja, goed punt. Ik vind dat soms moeilijk in te schatten. Gisteravond had ik bijvoorbeeld geen honger, mar wel een halve bak oppo ijs gegeten.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 13:52

Heb je niet de gelegenheid om eens je BMR te laten opmeten oid? Misschien een dagje met een hartslagband oid omlopen? Want wie weet eet je wel gewoon te weinig kcal omdat je stiekem meer verbrand. Ik krijg namelijk altijd de dag nadat ik te weinig gegeten heb altijd hongerrrrr. := En hoe kan het dat je op ziet tegen je nieuwe baan Jip?

Hier gaat het (vegan) eten de laatste dagen weer prima. :) Doe weer eventjes alleen ontbijten en avondeten en dan evt een tussendoortje deze week. Gisteren veel bewogen, zaterdag gewerkt (=veel bewegen). Dus ben vandaag echt moe. Maar er is iemand ziek dus ik werk vanavond extra. Moet ook nog een herkansing leren dus drukkkke week.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 14:06

@ Maanlicht, ik heb niet echt een goed recept... Want er staan verschillende op Pinterest en ik had niet alles in huis...

Wat ik heb gedaan is gewoon courgette in plakjes snijden en op de plaat leggen (bakpapiertje eronder natuurlijk), bestrooien met in ieder geval zout en peper, daarnaast heb ik ook knoflookpoeder, uienpoeder, paprikapoeder, gemberpoeder en cayennepeper er op gestrooid. Ook heb ik basilicum en dille er op gestrooid. Vervolgens afgemaakt met een beetje geraspte kaas.
Toen heb ik het 20 minuten op 200 graden in de oven gedaan... Maar toen was het natuurlijk nog zacht.
Misschien had ik het recept niet goed gelezen, maar toen heb ik een ander recept gepakt en die bakten het 2 uur op 100 graden. Dus ik heb nog twee keer een half uur op 100 graden erbij gedaan en toen was het wel knapperig. Lekker af laten koelen, jummie..

Recepten verschillen enorm, sommigen maken het kruidenmengsel in olijfolie en marineren de chips als het ware. Als je een aifryer hebt moet het ook heel makkelijk zijn.

Ik denk dat het een beetje gevoel en smaak is :P En als je je oven een beetje in de gaten houdt lukt het zonder meer!

Ik hoop dat je tegenzin in je nieuwe baan (wat is het?) net zo gaat uitpakken als wat ik 3 jaar geleden heb gehad... HUILEN HUILEN! Niet normaal... En ik heb er de tijd van mijn leven gehad... Ook weer huilen toen ik er weg moest dus :+

Gezien de hoeveelheid beweging, ik zie zo ff niet hoeveel kcal je neemt... Maar is het misschien een optie om wat meer vetter te gaan eten? Om daarmee je 'basishonger' bij wijze van wat te stillen. Zodat je bij 'emotiehonger' wat makkelijker kan stilstaan bij je gevoel? En dan de emotie voeden met wat het nodig heeft? Of zoals mijn coach zegt: Je hoofd en je buik even in balans brengen. En vooral zelf leren dat je gevoel er mag zijn, wat dat ook is...
Ik heb er een aantal leuke blogs over gelezen via Pinterest, door te zoeken op 'intuitive eating', niet heel bekend in Nederland, vandaar de engelse zoekterm. Ik kon er toen weinig mee, omdat ik voor de korte termijn intuïtie "CHOCOLAAAAAAAA" ging. Maar ik las er wel succesverhalen over, ook met name mentaal, over hoe mensen zichzelf weer mentaal in balans kregen door beter naar hun gevoelens te luisteren. En daardoor hun eetbalans terug wisten te vinden.

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 16:36

Ik heb zelf geen hartslagband of iets. Wel bereken ik eens in de zoveel tijd wat ik nodig heb met een TDEE calculator. Ik moet zeggen dat ik altijd wat laag zit in vetten dus dat zou best wel een verschil kunnen maken. Intuitive eating is op dit moment nog niet echt voor mij, al helemaal niet omdat ik nog in een cut zit. Ik herken wat jij ook hebt, dan ga ik voor korte termijn haha.

Ik zie op tegen mijn nieuwe baan (als grafisch vormgever) omdat ik al 2,5 jaar thuiszit.. Veel spanning en heel bang voor een terugval.

@Marlinde: Fijn dat het vegan eten goed gaat bij je!
@Janine: Dank je wel voor de uitgebreide uitleg, ik wil het wel een keer proberen te maken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 16:52

m9ara Goed bezig joh! lekker lijstje heb je ook nu :) Wat is halotop ijs?

Dilan93 Oh laat maar even weten, ik ben erg benieuwd :) Ben je vegetarisch of eet je deze gewoon omdat je er benieuwd naar bent.

Janine1990 Ik heb echt oprecht een hekel aan fietsen, ik skeeler of wandel zo veel liever.. Sinds ik mijn skeelers heb doe ik niks meer op de fiets (behalve als ik wijntjes ga drinken, dan is skeeleren geen optie lol)
Oooh een voor en na foto van die tuintafel is wel leuk! Je hebt wel heerlijk weer deze vakantie <3

Maanlicht Goed bezig, ik heb daar ook vaak last van dat ik geen honger heb maar vooral zin om te eten. Verveeld eten ofzo geen idee wat dat is. Goed dat je eisen voor jezelf hebt maar ben niet te streng. Je er goed bij voelen is het belangrijkste natuurlijk! Lekker lijstje heb je wel :)

MarlindeRooz Ben je vegan? Of wilde je het proberen? Ik kom al makkelijk B12 te kort, slik dat bij zelfs bij het dagelijks drinken van melk en producten waar veel B12 in zit. Ik kan alleen daarom al nooit vegan worden denk ik.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 16:55

Ik heb vandaag weer een heerlijk rondje geskeelerd, en tussendoor nog even een paardenstal uitgemest. Vriendinnetje moest er twee doen dus ik bood wel aan er ook een te doen, maar jezus het was vandaag al warm. Dat wordt nog wat de komende week in de bakkerij... Zonder airco of ventilatie pff het was afgelopen week om 7;00 al 28,5 graad...

Normaal ga ik rond de 14km/u maar we hadden nu heel veel stoplichten, en tussendoor een mc flurry etc haha!

Afbeelding

Al met al een lekker rondje.
De komende dagen zal het niet veel skeeleren zijn, want ik begin al vroeg op werk, en savonds koelt het niet echt enorm af.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 16:59

Lekker rondje Fading! :D
Ik eet sinds een jaar of 4 vegetarisch, waarvan 2 jaar veganistisch te hebben gegeten. Probeer nu wel een groot deel van mijn voeding plantaardig te houden, maar mis toch bepaalde dingen bij volledig veganistisch eten :) Vlees is iig iets wat ik totaal niet mis, dus vegetarisch eten is makkelijk voor mij

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 17:00

Dilan93 schreef:
Lekker rondje Fading! :D
Ik eet sinds een jaar of 4 vegetarisch, waarvan 2 jaar veganistisch te hebben gegeten. Probeer nu wel een groot deel van mijn voeding plantaardig te houden, maar mis toch bepaalde dingen bij volledig veganistisch eten :) Vlees is iig iets wat ik totaal niet mis, dus vegetarisch eten is makkelijk voor mij

Ah oke, :)
Ik heb niet perse behoefte aan vlees. Echt totaal niet. Ik eet net zo graag vegetarisch. Maar ik kan een lekkere hamburger van de mc donalds echt niet afslaan hoor. Alleen daarom zou ik niet vegetarisch kunnen worden. Maar eigenlijk door de weeks, pak ik altijd vleesvervangers. Je maakt mij echt niet blij met een biefstuk, carpaccio of spareribs.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 17:24

Ah mcDonalds lustte ik juist al niet zo graag :')
Eigenlijk at ik voorheen vooral vis of kip/ kalkoen. Varkensvlees en schapenvlees vond ik echt niet lekker en van rund lustte ik eigenlijk ook alleen biefstuk :+

Maar heb ook heel veel keuze in vega-burgers en broodbeleg. Scheelt zo veel :D

Travel_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 17:38

@Fading: Fijn dat je een leuk iemand gevonden hebt en heel erg fijn dat hij je ook gewoon de tijd geeft. Zulke zijn goud waard :)

@Dilan: Lekker bezig met lopen. Ik twijfel of ik vanavond nog ga (kan moeilijk tegen de warmte en het is hier nog 24 graden.. Gaat afzien worden deze week)..

@Mara: ja zeker genoten! Heerlijke spareribs :) wandelen doe ik veel, maar gewoon hier in de buurt is 3 uur wel de max voor mij. In Nepal liep ik 7 uur op een dag, maar dan stop je ook ondertussen. Dat vind ik hier lastig.
Heel netjes met je cheatdays!! Top!

@Janine: Genoeg beweging zo te lezen. Ondertussen wat bedacht om te eten?

@Jip: Lekker bezig qua beweging en vervelend van het UWV. Begrijp ook wel dat je opziet tegen je nieuwe baan. Vooral omdat je er zo lang tussenuit was geweest, dan wordt de stap ook steeds groter. Ik heb zelf een paar maanden thuis gezeten met een burnout en toen langzaam 4 uurtjes per week weer gaan werken bij een vorige bijbaan. Dat was fijn omdat de stap niet te groot werd om weer te beginnen en omdat er niks van mij verwacht werd.
Wanneer begin je?

------------------------
Vandaag een vrije dag gehad, maar moest wel een gesprek hebben met de stagedocent van mijn stagaire. Thank god vroeg ze geen moeilijke termen enzo dus ik heb het overleefd (anders had ik mij daar echt uit moeten banketstaaf).. Verder een uurtje Crossfit gedaan en dat was het eigenlijk wel. Ik was moe van een paar lange dagen, dus net even een uurtje geslapen. Misschien dat ik vanavond nog een klein rondje wandel, maar vind het nu nog te warm.

Lijstje:
O: 350 kwark met chocolade cruesli
T: 2 maiswafels met ontbijtspek
L: 2 gebakken eieren met 2 plakjes ontbijtspek (oeps beetje veel spek, maar moest op)
T: klein stukje chocola en maiswafel met witte chocopasta
A: kabeljauw met tomatensaus en chinese mie
T: 250 gr skyr

B: uur Crossfit
Totaal 1767 (ik zat nu op 1950 per dag, dus misschien dat ik er nog maar wat bij moet doen. Andere kant heb ik weinig gedaan vandaag.

Castilja

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 17:47

Ah Maanlicht ik snap die spanning heel goed. Het is niet echt te vergelijken maar ik zat vorig jaar zomer tegen overspannenheid aan door mijn opleiding (ben letterlijk een week voor de zomervakantie uit een project gezet omdat de docent zag dat ik oververmoeid was dus qua timing was het perfect) maar ik zag er daarna in september enorm tegenop weer te beginnen. Super bang voor herhaling. Heb je al kennis gemaakt bij je nieuwe baan en weten ze van je oude situatie af? Het kan alleen al superfijn zijn om een persoon te hebben die je ietwat stuurt. Misschien heb je die persoon allang daar zitten, geen idee. Maar lijkt me een goede. :) Ik vind trouwens dat je een retegaaf figuur hebt, zie het op insta voorbij komen en YOU GO GIRL

Lekker lijstje Travel Me! Toen ik zag dat je kabeljauw ging eten bedacht ik me dat ik dat vanmorgen op mijn boodschappenlijstje had staan maar toch thuis ben gekomen met kip. Gewoon vergeten dat ik kabeljauw wilde hebben. Nouja. :')

Nadat ik in mijn vorige post zei dat ik afgevallen dacht te zijn even op de weegschaal gesprongen; ik ben inderdaad flink afgevallen de afgelopen tijd. Drie kilo. Overmatig bewogen en stressvol werk en slecht eten. Zie het ook wel aan mijn lijf en moet eerlijk zeggen dat die kilo's eraf niet misstaan, maar dit ga ik natuurlijk niet volhouden op deze manier. Probeer nu gezond te eten.

Ontbijt: 5 Atkins Crackers met avocado hummus van de AH
Lunch: 150 Gram kip, 4 wasa crackers
Tussendoor: 2 Glazen tomatensap, 50 gram breadsticks
Avondeten: Kikkererwten, sperziebonen, komkommer en kipfilet in tomatensaus.

Beetje karig lijstje, ik maak vanavond nog een eiwitsmoothie met een oliebol aan groenten.

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 18:30

@Travel_me: Klinkt als een lekker dagje! Ik zie ontbijtspek in je lijstje, dat kun je ook heerlijk met kabeljauw eten. Dan wikkel je het spek om de kabeljauw en dan 15 minuutjes in de oven, echt heerlijk! Ik begin inderdaad ook rustig aan bij mijn nieuwe baan. Hopelijk kan ik volgende week dinsdag beginnen. Morgen eerst een modellen opdracht, ze maken een commercial.

@Castilja: Ja, dat weet ik nog wel van jou van vorig jaar, heb je toen hier ook genoemd volgens mij. Ik heb al een beetje kennisgemaakt bij mijn nieuwe baan en ze weten alles van mijn situatie gelukkig. Ze denken graag met van alles mee en ik mag het tempo bepalen. Helaas ziet het UWV dat anders.. Ik wil heel graag een reintegratie coach maar zelf daar wordt al moeilijk over gedaan. Zo, 3 kilo afvallen zonder dat je dat echt bewust doet is best veel! Ben je nog bezig met sporten?

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 18:43

@ Maanlicht, ik bedoelde intuitive eating meer voor de snaaimomenten... De handgrepen die ze daarbinnen geven kunnen dan wel handig zijn. Het hele concept van intuitive eating zou voor mij ook echt niet goed zijn :')

Oeh, dat is wel wat anders dan waar ik destijds in zat. Tussen verschillende banen in via Randstad en een huis gekocht op basis van mijn werk bij randstad. Jezus wat een ellendig stressvolle situatie was dat. Maar dat is niet te vergelijken met 2,5 jaar thuiszitten, dat zal je ook niet voor je lol hebben gedaan... :n

@ Fading, skeeleren, oooh echt... Ik zie mensen dat hier sinds het begin van de coronacrisis echt zooo extreem veel doen! Laat ik aan een heerlijk klinkerweggetje wonen :') Dus gewoon ff skeeleren van hier naar m'n ouders bijvoorbeeld zie ik niet gebeuren. Maar ik weet wat wegen waar het me echt heeeerlijk lijkt! Ik mag graag schaatsen, dus waarom niet skeeleren he ;) Niet normaal trouwens, die afstand... RondJE noem je dat? :')
Die voor en na zal ik zeker maken! En voor tussendoor heb ik vandaag het zwembad maar opgezet... Wie weet kom ik dan ook nog bruin terug ;)
Maar hard afkoelen de komende dagen? Waar heb je dat vandaan? Ik ben juist van plan om morgen om 6 uur op te staan om op tijd te gaan rijden...

@ Travel_Me Het is dit geworden: https://www.gobento.nl/cheddarpasta/ Ik vond het echt belachelijk veel voor 1 persoon, dus wat meer kip er in gedaan en 2 porties van gemaakt.
Ik moet eerlijk zeggen, het was zooooo lekker! Ellende is wel dat ik meteen aan mijn eiwitten zit.
Echt een nadeel van geen varken kunnen eten.. :\

Vandaag mijn beweging wel redelijk gehad... Niet op de fiets naar de supermarkt, maar de hele middag op m'n knieën en voorover gebogen om onkruid tussen de tegels uit te halen :+
Zo even die tafel ophalen en nog een stukje onkruid doen denk ik... Maar er moet ook nog een raampje uit. Ik voel het, dit wordt een mega productieve vakantie!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 19:17

m9ara schreef:

Ik snap heel goed wat je hiermee bedoelt maar ik denk dat vooral bij mensen met veel overgewicht (zoals ik) er voor een groot deel ook een eetstoornis-factor achter zit. Het is niet per se een kwestie van niet willen afvallen, maar wel een kwestie van jarenlang eten gebruiken om elke emotie een plekje te geven, en dus als je wilt afvallen en het lukt niet ga je eten (want je baalt), en als je af bent gevallen ga je eten omdat dat de enige manier is die je kent om jezelf te belonen. Daarom denk ik dat de keuzes die bv Janine maakt met fysieke beloningen voor afvallen heel goed werken, je legt het heel duidelijk buiten eten. Ik had eerder ook dat ik mezelf cheatmeals gunde als ik een bepaald aantal kilo was afgevallen. Maar zo werkt het niet.

Fading schreef:
Ah oke, :)
Ik heb niet perse behoefte aan vlees. Echt totaal niet. Ik eet net zo graag vegetarisch. Maar ik kan een lekkere hamburger van de mc donalds echt niet afslaan hoor. Alleen daarom zou ik niet vegetarisch kunnen worden. Maar eigenlijk door de weeks, pak ik altijd vleesvervangers. Je maakt mij echt niet blij met een biefstuk, carpaccio of spareribs.

Prima toch? Ik eet in principe geen vlees maar maak af en toe een uitzondering voor bepaalde cheatmeals of vis. Ik krijg er steeds minder behoefte aan maar denk dat minderen met vlees voor iedereen zo persoonlijk is..

Castilja

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 19:37

Maanlicht schreef:
@Castilja: Ja, dat weet ik nog wel van jou van vorig jaar, heb je toen hier ook genoemd volgens mij. Ik heb al een beetje kennisgemaakt bij mijn nieuwe baan en ze weten alles van mijn situatie gelukkig. Ze denken graag met van alles mee en ik mag het tempo bepalen. Helaas ziet het UWV dat anders.. Ik wil heel graag een reintegratie coach maar zelf daar wordt al moeilijk over gedaan. Zo, 3 kilo afvallen zonder dat je dat echt bewust doet is best veel! Ben je nog bezig met sporten?

Hê, hoe kan het UWV daar dan moeilijk over doen? Ik ben totaal niet thuis in zo'n reïntegratietraject, maar ik kan mezelf soms zo verbazen dat het menselijke door het financiële wordt ondergesneeuwd. Welcome to the real world zullen we maar zeggen -O- Wel super fijn dat je nieuwe baan zo met je mee denkt. Kun je niet om het UWV heen om zo'n coach te zoeken? Of ben je dan de pineut als ze daar achter komen? Vertrouwenspersonen bij grotere bedrijven? Dit heb je waarschijnlijk allemaal al uitgezocht, maar ik kan zo slecht tegen zeurende bedrijven (UWV) :+

Ik ben de laatste tijd even niet wezen sporten omdat ik dagelijks bijna anderhalf uur fietste en superveel liep. De beweging zat al in de dag zelf :) Ja het is best veel, maar ik ga nu weer een rustige periode in dus ik denk niet dat er zoveel meer af gaat.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 21:26

Haha Emma, herkenbaar...

Als ik x kilo ben afgevallen, dan mag ik een Tony's kopen.
*valt x kilo af
*koopt Tony's

2 uur later...
*gooit papiertje in de prullenbak

Oeps... :')

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 21:31

Haha ja je kan beter je levensstijl aanpassen dan gaan diëten. Maar af en toe wat lekkers moet kunnen.

Mijn dagje, ben alleen fruit vergeten... ga nu ook niet zoveel suiker meer eten. Morgen maar. ;)

Lunch: 3 broodjes met opgebakken aardappel en mayolijn
Avondeten (om 4 uur): bloemkoolbodempizza met vegan kaas, spinazie en rode pesto.
T: 2 crackers met hazelnootpasta

Heb gewerkt vanavond dus best fanatiek getild en gesleept. :P