De ontwikkeling van het Coronavirus en de situatie in China

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-20 19:11

Zou het niet weten of handgels nog te koop zijn hier. Heb er toch geen geld voor. :')

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-20 19:12

Hahhahhaaaaaa ! Wie biedt meer ? :+

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-20 19:12

Pocca_Locca

Re: De ontwikkeling van het Coronavirus en de situatie in China

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-20 19:13

Tja... angst levert veel geld op..

Shae

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-20 19:13

Ik heb nog een flesje staan, voor die prijs mag iemand anders het overnemen. Doe ik er nog een strikje om ook. :')

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-20 19:14

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-20 19:15

Shae schreef:
Ik heb nog een flesje staan, voor die prijs mag iemand anders het overnemen. Doe ik er nog een strikje om ook. :')

Is dat verzendkosten inbegrepen ? :P

Anoniem

Kan me echt niet voorstellen dat mensen dat serieus kopen voor zulke prijzen? Zouden er echt mensen zijn die dat doen?

Magrathea

Ik heb niet alles bijgelezen hoor, maar men weet hier toch wel dat een mondkapje absoluut geen nut heeft tenzij je een goed aansluitende hebt óf dat je hem gebruikt om anderen te beschermen ipv jezelf?

Edit: vrijmibo weetje van de week: in landen zoals Japan is het al vele jaren heel gebruikelijk om als je denkt iets onder de leden te hebben een mondkapje mondkapje te dragen naar werk, boodschappen doen enzo, om anderen niet aan te steken. Ze zijn er daar ook wasbaar te koop, met hippe printjes zodat het matcht met je outfit. Is heel normaal daar :j
Laatst bijgewerkt door Magrathea op 28-02-20 19:19, in het totaal 2 keer bewerkt

Pocca_Locca

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-20 19:16

naomiiiii schreef:
Kan me echt niet voorstellen dat mensen dat serieus kopen voor zulke prijzen? Zouden er echt mensen zijn die dat doen?

Nee, dat zijn hazen.
Angsthazen..

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-20 19:17

Hier in de supermarkt een Italiaanse vrouw tegengekomen, samen met haar Nederlandse man uit het risicogebied van Italië kwamen. Ze waren terug gekomen omdat ze hier minder risico dachten te lopen. Ze gingen zichzelf wel binnen opsluiten de komende tijd en hadden een enorme berg boodschappen.

Ik stond op minder dan anderhalve meter met ze te praten maar ze hoesten iig niet. :+

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-20 19:18

Bij gebrek aan handgel gewoon een unicura zeepje en een zeepdoosje mee naar je werk. En wat vaker je handen wassen.
Wij hebben allemaal flexplekken op werk. Heb dan toch maar een spuitje dettol en doekjes mee zodat ik mn toetsenbord even kan afnemen . Verder wat afstand houden. Meer kun je niet doen, vrees ik.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-20 19:20

Iris82 schreef:
Hier in de supermarkt een Italiaanse vrouw tegengekomen, samen met haar Nederlandse man uit het risicogebied van Italië kwamen. Ze waren terug gekomen omdat ze hier minder risico dachten te lopen. Ze gingen zichzelf wel binnen opsluiten de komende tijd en hadden een enorme berg boodschappen.

Ik stond op minder dan anderhalve meter met ze te praten maar ze hoesten iig niet. :+

Dan is er ook geen contact en dus niets aan de hand.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-20 19:21

naomiiiii schreef:
https://www.bol.com/nl/p/gojo-purell-ad ... androidapp

W.t.f. :+

Context: desinfectie gel gaat voor woeker prijzen.

Ik heb het net gemeld bij Bol.com, dan wordt leverancier verwijderd. Dit is van een derde partij die via Bol verkoopt. En Bol heeft verboden dat de prijzen stijgen vanwege corona virus
Laatst bijgewerkt door janouk op 28-02-20 19:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-20 19:23

germie schreef:
Dan is er ook geen contact en dus niets aan de hand.

Ben ik ook niet bang voor hoor. :)

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-20 19:23

Oh heb geloof ik nog wel handgel staan misschien maar eens kijken wat ik erop kan verdienen of nog even wachten tot prijs nog wat hoger word. :)*

Tutti_Frutti

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-20 19:25

Pandora2 schreef:
Wat warme landen betreft, ik las dat er in Nigeria nu ook iemand besmet was.
Is het eerste land in die contreien denk ik.

De besmette in Nigeria is overigens geen Nigeriaan, maar iemand die er voor zaken woont en werkt dacht ik. Mijn Ghanese collega is sinds vanmorgen compleet in de stress en kreeg allerlei appjes van mensen die haar vroegen om goed op te letten en voor zichzelf te zorgen omdat we zo veel reizen voor werk. Mocht het hierheen komen dan houd ik me vast voor complete paniek. Hoorde allemaal radio shows al paniek zaaien een maand geleden met valse waarheden.

Om nog even in te haken op Thailand: ja het is een armer land, maar Bangkok is bijvoorbeeld echt een business hub voor de regio en een doorreispunt naar vele andere locaties. Het feit dat het een arm land is en er daarom geen/weinig cases of doden zijn is natuurlijk wel heel makkelijk. Wat we veel zien is dat mensen die reizen voor werk en dus in risicogebied waren de eerste gevallen zijn. Zo'n business man of vrouw heeft vast gezond verstand om een dokter op te zoeken. Mijn ervaring met ziekenhuizen in Thailand is overigens best prima, zagen er over het algemeen goed uit, al is mijn referentiekader misschien niet hetzelfde als de gemiddelde Nederlander.

Ik hoop trouwens dat het waar is dat het virus het minder goed doet op warme en luchtvochtige plekken. Dan zit ik nog even goed en zal dat de paniek wat sussen :+

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-20 19:38

Pandora2 schreef:
_O-

Even serieus nu.
Er worden in belgie sms'en verstuurd om mondkapjes te bestellen.
Is oplichting uiteraard.

Er zijn hier al babbeltrucs gekomen van mensen die zich voordoen als iemand van de ggd

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-20 19:45

purny schreef:
Pandora2 schreef:
_O-

Even serieus nu.
Er worden in belgie sms'en verstuurd om mondkapjes te bestellen.
Is oplichting uiteraard.

Er zijn hier al babbeltrucs gekomen van mensen die zich voordoen als iemand van de ggd

Ja maar ik geloof alleen bij ouderen aan de deur? Super sneu.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-20 19:47

Klopt...

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-20 19:55

Echt ? Dat is wel heel triest.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-20 19:56

naomiiiii schreef:

Ik weet bijna zeker van wel.
Mensen zijn rare wezens hoor :+

Libera

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-20 19:58

Haha nou voor die prijs wil ik best wat opsturen hoor! Hier staat het gewoon in de winkel... alles eigenlijk wel.

SoofO

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-20 20:10

Hier hebben ze al een grote tent opgezet naast het ziekenhuis, zodat mensen die het misschien hebben niet het ziekenhuis in hoeven te gaan..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-20 20:16

SophieO schreef:
Hier hebben ze al een grote tent opgezet naast het ziekenhuis, zodat mensen die het misschien hebben niet het ziekenhuis in hoeven te gaan..

Waar is hier, Sophie0?

Hier (Amsterdam) is straks een persconferentie met de burgemeesters van Diemen en Amsterdam, GGD en veiligheidsregio. Zowel op AT5 als NOS om 19.30.
https://www.at5.nl/artikelen/200348/liv ... besmetting