Afvallen 2020

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

san4nie

Re: Afvallen 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-20 18:58

Magda, wijn, ovenbroodjes, ik wil ook!

Hier wel een goeie dag. Gewoon ontbijt, 4 broodjes en 2 stuks fruit gehad. Zonet wat crackertjes en zometeen avondeten.
Boodschappen gedaan met veel trek, maar geen snacks meegenomen *\o/*

Mereltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-20 19:15

magda_90 schreef:
Vanochtend ging ik de mist in met de volkoren ovenbroodjes. De rest van de dag wel keurig gegeten ondanks dat ik toch in de min terecht was gekomen door de broodjes... Maar nu... Heb ik toch de fles wijn open gemaakt voor bij het avondeten en de film erna. :')

Als ik het niet koop en ik krijg het vervolgens cadeau, dan moet je wel even met de gever de fles gaan testen. _O-

Morgen weer een dag. :)

Ohh, stiekem jaloers. Ik heb vandaag voor het eerst sinds ik begonnen ben zulke erge cravings.... al de hele middag zin om een fles wijn open te trekken en een pizza te bestellen |(
Maar ik ga braaf aan een quesadilla met maar een klein beetje kaas en dry january voortzetten, dus toch wel een beetje trots :D
Morgen weer wegen, dus durfde het ook niet echt haha :')

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-20 19:21

san4nie schreef:
Magda, wijn, ovenbroodjes, ik wil ook!

Hier wel een goeie dag. Gewoon ontbijt, 4 broodjes en 2 stuks fruit gehad. Zonet wat crackertjes en zometeen avondeten.
Boodschappen gedaan met veel trek, maar geen snacks meegenomen *\o/*

He bent welkom haha.

Goed bezig! Wat ga je eten?

Merel, de zaterdagen vind ik zo moeilijk... Eigenlijk moet ik niet toegeven maar dan ben ik de hele week al zo goed bezig en dan denk ik enerzijds kan wel... Terwijl je weet wat het is. #)

Ik moet morgen ook wegen, gaan we samen :+:

Mereltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-20 19:27

Ach, een keertje kan geen kwaad toch :) Het moet ook wel een beetje leuk blijven.Ik ga van de week ook al uit eten, dus ik mocht het vandaag niet van mezelf.
Succes op de weegschaal alvast, ben benieuwd naar het resultaat morgen! :)

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-20 19:43

Ik ben streng voor mezelf van maandag tm vrijdag en het weekend mag ik best wel wat snoepen of eten.
Zo hou je het wel leuk voor jezelf.

Dieuwke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-20 19:45

Ik ga vannacht de nachtdienst in dus ik heb de eiwitten van vandaag zoveel mogelijk gespaard. Ga zo nog even proberen te slapen en daarna 'avondeten'. Echt een pesthekel aan die nachtdiensten, zo compleet uit m'n ritme :=

san4nie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-20 20:05

magda_90 schreef:
He bent welkom haha.

Goed bezig! Wat ga je eten?

Merel, de zaterdagen vind ik zo moeilijk... Eigenlijk moet ik niet toegeven maar dan ben ik de hele week al zo goed bezig en dan denk ik enerzijds kan wel... Terwijl je weet wat het is. #)

Ik moet morgen ook wegen, gaan we samen :+:

Beter van niet denk ik :')
Opgebakken aardappels met witte bonen in tomatensaus en vis. De vis was echt heerlijk!
Was de hele dag weg vandaag. Dus wat ik niet mee had, kon ik ook niet opeten. Normaal zou ik dan waarschijnlijk ergens een broodje zijn gaan halen. Zolang je met dit eetpatroon en in het weekend wat lekkers afvalt, is het oké toch? Maar snap wel dat je het dan zonde vindt, het kan sneller gaan. Alleen je moet het ook volhouden, en als dat zo lukt, prima toch.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-20 20:37

Mereltje schreef:
Ach, een keertje kan geen kwaad toch :) Het moet ook wel een beetje leuk blijven.Ik ga van de week ook al uit eten, dus ik mocht het vandaag niet van mezelf.
Succes op de weegschaal alvast, ben benieuwd naar het resultaat morgen! :)

True. :)

San, klinkt lekker! En je hebt gelijk hoor. Morgen weer netjes. :j even 2 dagen wat onder de richtlijn zitten en het is alweer goed. :)

Dieuwke_ schreef:
Ik ga vannacht de nachtdienst in dus ik heb de eiwitten van vandaag zoveel mogelijk gespaard. Ga zo nog even proberen te slapen en daarna 'avondeten'. Echt een pesthekel aan die nachtdiensten, zo compleet uit m'n ritme :=

Werkse! Snap ik die zijn ook echt belabberd. -O-

Anniekskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-20 21:29

Poging zoveel om vandaag te reageren, weet alleen niet meer wat ik allemaal wou typen en op wou reageren.
Pff wat een dag, zit er vandaag zelf echt ff helemaal doorheen. En dat met een hyperactieve bijna 2 jarige werkt echt totaal niet!
Zit nu op de 1830 kcal, met mijn doel op 1782 is dat helemaal niet erg, maar heb zo'n zin in chips nu!
Denk dat ik zo maar in bad ga liggen dan kan ik ook niet naar de kast toe lopen.

SandravdB

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-20 21:36

Ik heb vandaag even niet opgelet met eten, spareribs schotel gehaald, vanaf morgen weer opletten.

Newallure

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-20 21:44

Dieuwke_ schreef:

Heel herkenbaar dat verprutste ritme :')
Suc 6

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-20 21:51

Die zaterdag en de zondag zijn altijd wel lastig ja!
Heb de mazzel dat zaterdag altijd wedstrijd dag is en dat ik sowieso dan
al dik een half uur beweeg met wedstrijdvoorbereiding en daarna nog een wedstrijd van een uur.

Dan heb ik gelukkig iets meer ruimte om s avonds nog wat chips te eten ofzo, of wat ongezonder te eten.
Vandaag speelden we om half 6 uit, dus 3u al van huis en nu nog niet thuis. Maar geen snelle mac onderweg, maar homemade pastasalade. Toch ietsje beter :)

Sannert

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-20 22:18

Werkse dieuwke !

Hier ook vanmiddag wat chips gepakt. (Halve zak of zo) toen keek ik naar de koolhydraten en voelde ik me heel schuldig. := rest van de chips heb ik aan de kinderen gegeven. :')
En niet veel meer in huis. Ik ga maandag boodschappen doen. Dus dit weekend even dwars door de diepvries en voorraad kast. Kinderen wilde pizza. Ik vond nog een blikje soep met 6 gr koolhydraten per 100gr. Ik dacht mooi. En toen .. wat eet ik erbij. Afbakbroodjes. 30 gr koolhydraten per broodje. Hm. Toch maar niet. Toen viel me in dat ik nog koolhydraatarm brood in de vriezer had dus daar 2 plakken van gepakt. En nog wat restjes pizza van de kinderen. :=
En morgen zwemt een neefje af voor zijn diploma. Daarna taart. := ik wil eigenlijk helemaal geen taart eten, maar ook weer wel.
Maar ik ben 1.3 kg al kwijt. Ik wil nu eigenlijk blijven vol houden. Denk dat ik morgen wat nootjes meeneem ipv taart. En beter inplannen met boodschappen. Normaal doe ik die op vrijdag maar dat was nu niet gelukt.

san4nie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-20 22:25

Hier is boodschappen doen nooit zo’n probleem, ik scheur langs de winkel wanneer ik wil. En anders trek ik wat uit de kast/ vriezer. Maar geen kinderen, en let niet op koolhydraten, dus dat scheelt wel.

Succes met de nachtdienst dieuwke!

Ik kijk heel Holland bakt. Jeee, zo lekker allemaal.

Dieuwke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-20 22:53

Bedankt allemaal!

Geniet allemaal van de lekkernijen!

Sannert

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-20 00:04

san4nie schreef:
Hier is boodschappen doen nooit zo’n probleem, ik scheur langs de winkel wanneer ik wil. En anders trek ik wat uit de kast/ vriezer. Maar geen kinderen, en let niet op koolhydraten, dus dat scheelt wel.

Succes met de nachtdienst dieuwke!

Ik kijk heel Holland bakt. Jeee, zo lekker allemaal.

Ja met 2 kleine kinderen ga ik liever alleen. :')
En ik ben alleen met ze 24/7.
En ik heb maar een kleine diepvries met 3 lades. Dus het is passen en meten. Voorheen had ik een grote diepvries.
Als ik verhuisd ben wil ik wel nog een erbij. Al is het maar een tafelmodel het scheelt wel.

Anniekskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-20 00:25

Vriend die met 2 verschillende soorten chips aan komt zetten helpt ook niet mee!

Gelukkig rond de 14.000 stappen mede door een uur lopen dus dat scheelt dan weer wel. Rest van de week maar weer beter opletten.

SandravdB

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-20 06:22

Twee dagen werken en dus ruim 30000 stappen per dag is ineens 1,2 kilo zwaarder, zou ik vocht vast houden door het vele lopen wat voor mijn lichaam nog niet heel prettig is. Ben 100 procent afgekeurd en sinds september heb ik pas een baantje gevonden, normaal enkel voor zaterdags maar deze week in totaal vier dagen wat ik wel in mijn lichaam voel. Ach als het er in een dag aan komt is het vast ook snel weer af.

Anniekskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-20 09:47

Was laatst volgens mij ook iemand hier die aangaf dat je door spierpijn zwaarder kon zijn. Dus dat zou dan best kunnen denk ik.

Hier de dag goed begonnen met deze
https://youtu.be/y6wxgDQclaQ

Was op de weegschaal 0,2 kg zwaarder dan gister, maar vind ik niet zo gek na zoute chips.

Vandaag weer goed opletten en hopelijk dadelijk nog een stuk lopen.

Neverland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-20 10:21

Ik ben ook weer 0,5kg aangekomen in een week tijd terwijl ik maar 1 dag te veel heb gegeten. Dus daar geloof ik vrij weinig van. :+

Mijn weegschaal is sowieso raar. Op verschillende plekken weeg ik meer of minder. De meeste plekken gaven aan 64,5 en sommige 66,2. Ik hou dus maar de 66,2 aan want dat is meer geloofwaardig dan 64,5.

Newallure

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-20 10:57

Pff cheat avond gehad lekker aan de wijn met blokjes kaas genetflixd met mijn man :o
Vandaag mezelf weer effe op de rit zetten en in beweging.

Neverland ligt het niet aan de ondergrond waar de weegschaal op staat?

Neverland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-20 11:12

Ik heb geen idee! Heb door heel mijn appartement dezelfde vloer, behalve de badkamer maar daar heb ik niet gewogen. Zal er misschien aan liggen of de weegschaal wel recht staat ja of nee?

Die workout wat hierboven is gepost lijkt me wel leuk trouwens! Die ga ik morgen doen. :D

Anniekskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-20 11:31

Neverland schreef:
Ik heb geen idee! Heb door heel mijn appartement dezelfde vloer, behalve de badkamer maar daar heb ik niet gewogen. Zal er misschien aan liggen of de weegschaal wel recht staat ja of nee?

Die workout wat hierboven is gepost lijkt me wel leuk trouwens! Die ga ik morgen doen. :D

Van die serie staan er nog meer workouts op, ik vind ze altijd erg leuk om te doen. En dat terwijl ik echt een hekel heb aan alles wat op planking lijkt _O-

Sall

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-20 12:33

Anniekskie schreef:
Was laatst volgens mij ook iemand hier die aangaf dat je door spierpijn zwaarder kon zijn. Dus dat zou dan best kunnen denk ik.

Hier de dag goed begonnen met deze
https://youtu.be/y6wxgDQclaQ

Was op de weegschaal 0,2 kg zwaarder dan gister, maar vind ik niet zo gek na zoute chips.

Vandaag weer goed opletten en hopelijk dadelijk nog een stuk lopen.

idd tijdens spierpijn houden je spieren extra vocht vast, zijn dan ook druk bezig met herstelwerkzaamheden en sterker worden, nieuwe spiermassa aanmaken

Althans zo heb ik het begrepen

Ik heb deze workout net ook gedaan!
Vond erg leuk en echt pittig.

Anniekskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-20 12:38

Net gelopen, maar halverwege terug naar huis gegaan. Regende iets te hard. Komen we thuis is het droog!