Dames met spierballen (krachttraining)

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Joanne1987

Berichten: 5888
Geregistreerd: 13-11-06
Woonplaats: Den Bosch

Re: Dames met spierballen (krachttraining)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-21 14:42

Nou, geen MRI. Gezien al mijn klachten gaat daar geen 1 duidelijke oorzaak uitkomen. Operatie zelfde beetje eigenlijk, geen garantie dat het de oplossing is als het grote probleem de fibro is. Ik wordt nu dus aangemeld voor een revalidatie traject, komt daar niks of niet iets voldoende uit gaan we door naar een ander ziekenhuis/kliniek

RoosvanBlue

Berichten: 1899
Geregistreerd: 30-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-21 20:57

Eulogy schreef:
Goed bezig needje!

Fijn Lisa! Ik moet eigenlijk ook echt wat nieuwe hebben, misschien dat ik toch ook weer eens Gymshark ga proberen.

Wat fijn roos! Heb je ook oefeningen of zo om je mobiliteit te veranderen?

Ik heb vandaag weer getraind, mocht eigenlijk niet maar "ik weet dat je toch wel gaat, maar ga alsjeblieft niet te zwaar" :') Mocht doen waar ik zin in had dus heb mezelf nogal gemarteld haha. En vrijwillig bench press gedaan!! Wordt nu echt tijd daarmee eens stappen te maken dus mocht ook wel haha.

Ik deed:

Squats 4x5 @90kg
Barbell split squats 4x8 per been @40kg
Paused RDLs 4x8 @60kg
Pause bench 4x5 @46kg
Feet up bench 4x8 @40kg
Military press 4x6 @20kg


En dat noem je niet te zwaar haha, die squats :Y)

Ik heb geen nieuwe oefeningen mee gekregen, de oefeningen die ik had waren echt om de basis mobiliteit terug te krijgen. Nu mis ik nog een klein stukje wat ik zelf niet voor elkaar krijg maar de fysio kennelijk wel! Ik moet nu vooral veel gaan hangen, mag ook iets door de pijn heen nu wat eerst echt niet mocht.

Joanne, jammer maar het is ook niet zinvol en geeft alleen maar valse hoop als je toch al weet dat daar niets (duidelijk) uit gaat komen. Zo'n traject zal wel lang duren? Waar bestaat dat uit?

Joanne1987

Berichten: 5888
Geregistreerd: 13-11-06
Woonplaats: Den Bosch

Re: Dames met spierballen (krachttraining)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-21 21:17

Zoals het er nu uitziet, 12 weken 2x per week. Houdt in fysio/ergo therapie, oefeningen en psycho therapie
Ik hoop dat ik er wat aan heb, al ga ik van te voren niet te veel hoop hebben, mocht het tegenvallen

Sannens
Berichten: 1456
Geregistreerd: 20-08-13
Woonplaats: Arnhem

Re: Dames met spierballen (krachttraining)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-21 22:14

Ik ben even heel trots! De tweede keer Clean en Jerk en de eerste keer met gewichten, en ik heb al 1rm met 35 kg kunnen doen! Langzaam opgebouwd vanaf 20 naar 35 en het bleef goed voelen.
Ik denk dat ik de volgende keer nog verder kan, want er zat zeker nog wat meer in. Ik merk dat ik echt enorm veel plezier heb in CrossFit. <3

RoosvanBlue

Berichten: 1899
Geregistreerd: 30-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-21 08:37

Leuk he Sannens! En netjes dat het al goed gaat met gewicht eraan!

Ik was donderdag eigenwijs en de WOD gedaan waar hardlopen, thrusters en burpee box overs in zaten. Vanaf nu ga ik echt mijn heup ontlasten tot de wedstrijd volgende week :o

En oh ja ik háát thrusters. Dit was mijn spreekbeurt.

bellizdej
Berichten: 318
Geregistreerd: 21-10-09

Re: Dames met spierballen (krachttraining)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-21 18:17

Hoi allemaal,

Wat leuk dat dit topic er is, ik lees graag mee.
Ik zal mezelf even kort voorstellen:
Ik ben Kelly, 27 jaar oud en woon samen met mijn vriend in Veghel.
Ik train 3a4 keer in de week (krachttraining). Doel voor nu is vooral gewicht (-10) verliezen en kracht zoveel mogelijk behouden. Tijdens de Corona niet meer gesport en nu dus sinds een paar maanden weer aan het opbouwen.

Vorige week erg blij met mijn PR benchpress 80 voor 1x.

Sannens
Berichten: 1456
Geregistreerd: 20-08-13
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-21 22:21

RoosvanBlue schreef:
Leuk he Sannens! En netjes dat het al goed gaat met gewicht eraan!

Ik was donderdag eigenwijs en de WOD gedaan waar hardlopen, thrusters en burpee box overs in zaten. Vanaf nu ga ik echt mijn heup ontlasten tot de wedstrijd volgende week :o

En oh ja ik háát thrusters. Dit was mijn spreekbeurt.


Hahaha goede spreekbeurt wel! Zijn ook rotdingen.

Spannend de wedstrijd!

En welkom Kelly!

IMANDRA

Berichten: 9850
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-21 15:51

Oké ik vind deze trainingen echt leuk maar die eeltplekken op je handen zijn dan wel weer zo jammer :))

Voelde wel goed vandaag:
5min roeien
En dan E2MOM (12mins):
- 5x 57,5kg backsquad
- min1: 4x 32,5kg strict press
min2: 4x 55kg lat pull
- 5x 67,5kg deadlift

Dan elke 12x elke 90 sec:
- min1: 3x push up vanaf de grond
- min2: 6x 2x16kg bent over row (kettlebell)

En dan afsluiten met 3min plank, waarbij ik als ik niet verder kan volhouden met planken, de tijd op pauze zet en 5x sit up of 5x leg raises moet doen, daarna weer door met planken :))

M’n Fitbit zegt 700kcal verbrandt maar volgens mij is dat echt een flinke overschatting _O- hoe dan ook, wel lekker gesport.

Die deadlift ben ik wel trots op, 5 jaar terug toen ik aan CrossFit deed was 80kg m’n one rep max en nu kom ik er met 5 reps steeds dichter bij :j
en ja armspieren zijn bij mij echt armzalig, die zielige 3 push-ups ook :))

M’n gymshark broek is echt top trouwens! Die Adidas moet ik nog een keer naar de sportschool aandoen.

Joanne1987

Berichten: 5888
Geregistreerd: 13-11-06
Woonplaats: Den Bosch

Re: Dames met spierballen (krachttraining)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-21 17:08

Ik hoop morgen wat te gaan doen
M'n arm doet verrot zeer, in overleg met de huisarts zit ik momenteel op 1200mg ibuprofen per dag. 15 september intake revalidatie traject (ik vind dat zoooo zwak klinken, want ik vind mezelf best sterk, maar wel met pijn). Ik hoop dat ze daar met onderzoek wat verder gaan komen en er dan ondanks de fibro wel iets uitkomt wat me kan helpen. De gewrichtspijn en m'n bekken kan ik wel hebben zeg maar, maar dit beperkt me zo erg

IMANDRA

Berichten: 9850
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Re: Dames met spierballen (krachttraining)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-21 17:14

Oh jeetje, heel veel beterschap Joanne!

Joanne1987

Berichten: 5888
Geregistreerd: 13-11-06
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-21 17:19

Thnx :)
Gisteren verjaardag gehad, en terug naar huis moeten rijden een uurtje. Ben vandaag echt verrot. Soms vraag ik me af waarom ik ineens zo af ben gaan takelen laatste maanden, maar goed dat is echt de fibro zeggen ze me.
Moet ik op dat reva traject mijn belastbaarheid gaan bekijken etc, nou dat weet ik wel hoor en denk dat ze nog verbaast zullen zijn. In dat opzicht vraag ik me ook echt af wat ik daar moet gaan doen. Met een psycholoog praten zie ik ook niet zo zitten. Maar goed, ik hoop daar eindelijk goed onderzoek te krijgen en oplossingen

Urielle

Berichten: 50084
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: Rilland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-21 18:07

Sterkte Joanne! Fibro is echt rot.
Imandra lekker bezig geweest, fijn!
Ik ben gelukkig in mijn vakantie niet bijgekomen, zelfs wat eraf. Nu nog wat verder droog trekken en dan weer bouwen. Ik hoop op maart volgend jaar. Zo niet, dan verplaatsen we naar het najaar. Ik ben op dit moment wel een beetje lui aangelegd, weinig motivatie. Dat moet wel snel verbeteren.

Joanne1987

Berichten: 5888
Geregistreerd: 13-11-06
Woonplaats: Den Bosch

Re: Dames met spierballen (krachttraining)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-21 09:16

Nou, groot succes... Niet dus
Gvd wat baal ik er van, wel deels door de pijn heen getraind, maar dat is eigenlijk ook niet goed

Urielle

Berichten: 50084
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: Rilland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-21 22:29

Joanne1987 schreef:
Nou, groot succes... Niet dus
Gvd wat baal ik er van, wel deels door de pijn heen getraind, maar dat is eigenlijk ook niet goed

Nog anderhalve week tot de intake :(:) hopelijk kunnen ze je vanaf dan beter helpen.

Balou_k

Berichten: 14118
Geregistreerd: 02-01-08
Woonplaats: Westdorpe

Re: Dames met spierballen (krachttraining)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-21 22:32

Mag ik meekletsen?

Ik ben sinds afgelopen zaterdag gestart.
Heb nog geen duidelijk doel. Vetverbranding en veel spieropbouw het liefst.

Ik sport onder begeleiding van een vriendin, zij heeft de afgelopen 6 jaar niet gesport. (Kracht training) maar heeft daarvoor enkele jaren intensief is het wereldje gezeten.

Mijn man gaat ook af en toe mee, maar mijn ervaring heeft mij geleerd dat dat niet zo leuk is. :+

Wennii

Berichten: 2313
Geregistreerd: 29-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-21 11:49

Courses schreef:
Wennii schreef:
Daarnaast klein APK-tje gehad bij de huisarts, ook dat was een hele stap en heb een behoorlijk vitamine B12 tekort dus de eerste stap is nu aanvullen met tabletten en over 6 weken opnieuw bloedprikken. De extreme moeheid en somberheid zou daarvandaan kunnen komen, dus de moeite waard om te proberen dit op te krikken.

En nu dus vanavond fitnessen!
Ik heb aangegeven dat ik uiteraard graag minder rugklachten wil, maar ook echt een mooi lijf wil krijgen waarbij je best het een en ander aan spier mag zien. Mijn paardrij/danslijf was erg slank, maar dat was het dan ook en het lijkt mij mooi om de natuurlijke vormen die ik heb (ik vind mijn vet nu echt veel teveel maar mijn bouw echt heel mooi, heel blij mee) te gaan benadrukken. Dus gaan aan de slag met zoals hij het noemde toning en daar mogen best spierballen bij horen die je kunt zien. Als het maar niet 'te' wordt.

Mijn nieuwe eetschema, extra wandelen en dit gaan hopelijk ook zorgen voor het verlies van de kilo's, want ik heb een hekel aan home- en crosstrainers :') als het moet dan moet het, maar als t ff niet hoeft..... :Y)


Welkom! Goed dat je de stap voor jezelf gezet hebt, eet je wellicht vegatarisch dat je een hoog B12 tekort hebt? Dit kenmerkt zich vaak in voedingspatronen die vegatarisch/vegan zijn ingericht, ik slik het zelf ook als supplement om deze reden :) Als je daar een tekort van hebt kun je je inderdaad goed vervelend voelen.

Gelukkig zijn home- en crosstrainers niet de enigste manier om bezig te gaan! De meeste meiden hier zijn volgens mij ook niet echt team cardio, dus daar kunnen wij je de hand in schudden :')



Beetje late reactie ivm vakantie, geen bokt gezien paar weken lang :)
Nee ik eet niet vegetarisch, eigenlijk vrij veel vlees en vis zelfs. Ben ook heel benieuwd, moet voor volgende week een nieuwe afspraak maken om bloed te prikken en heb dus nu paar weken die tabletten genomen. Kijken hoe het nu is. Huisarts gaf aan dat soms mensen B12 gewoon niet goed (meer) opnemen, ook al krijgen ze het in theorie genoeg binnen. Als de tabletten niet voldoende werken gaat ze kijken of ze het kunnen gaan spuiten (Echt 0 ervaring mee, moeder kent wel iemand die dat ook krijgt en dat werkt wel echt heel goed bij haar).
Ben nu een paar weken verder met de tabletten, ook echt wel wat minder moe, dus heb toch wel het idee dat het iets doet, maar ben natuurlijk in zijn geheel anders aan het eten en aan het sporten dus dat zal ook zeker helpen. Ik ga gewoon even bloedprikken volgende week en dan zien we wel hoe het dan is.

Tot het bezoek aan de dietiste at ik ook gewoon zuivel (daar haal je volgens mij ook veel B12 uit), maar nu dus eventjes niet. Ze vermoed een lactose-intolerantie en ik merk echt goed verschil, darmen staan niet meer op zijn kop dus haar vermoeden is wel juist denk ik. Ik eet soms wel dingetjes waar wat melkeiwit in verwerkt zit (2 plakjes kipfilet op de boterham of sandwich spread bijvoorbeeld), maar dat is dan zo'n kleine hoeveelheid dat ik daar eigenlijk geen last van heb. Dat gaat goed.

Nu een week vakantie in slagharen achter de rug waarbij ik niet ben gaan sporten en gisteren weer voor het eerst kunnen gaan, was heel fijn! a.s. donderdag nieuwe krachtmeting (bij e-gym is dat om de zoveel trainingen) dus dan kan ik zien of ik vooruit gegaan ben, denk zelf van wel want hou de sets steeds makkelijker vol. En dan over paar weken weer algehele meting, dus wegen, maten opmeten, bmi e.d. Ben erg benieuwd. Mijn eigen weegschaal (die echt 3 kilo af kan wijken naar boven of beneden adhv hoe je erop gaat staan) komt in ieder geval niet meer verder dan 86 hoe ik ook ga staan en hangen, dus dat betekent dat er toch al zeker 5 kilo af is, denk meer zelfs. Dat was ook wel nodig.
Heb niet echt een streefgewicht, want dat zegt niet alles in mijn ogen. Maar dat ik nu wel echt te zwaar ben (teveel vet heb dus eigenlijk) is een ding wat zeker is :') dus het gaat zeker de goede kant op!

Joanne1987

Berichten: 5888
Geregistreerd: 13-11-06
Woonplaats: Den Bosch

Re: Dames met spierballen (krachttraining)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-21 12:15

Goed bezig!!! Bij mij moet er ook echt een paar kilo af, leuk die vakantie... Maar ook door die pillen die ik slikte, bijwerking was aankomen, gelukkig mee gestopt nu

Gisteren bij m'n bekken therapeut geweest en die trekt de diagnose fibro toch echt in twijfel (fijn, heb je eindelijk een diagnose...)
Zij denkt echt dat het mijn bindweefsel is. Ze zegt ik voel het gewoon al aan je huid en alles daar vlak onder. Dus als ze het gen voor hEDS echt hebben geïsoleerd wil ik weer een onderzoek. In de tussentijd wordt ik bij de reva wel binnenste buiten gekeerd zoals het er nu naar uitziet

Wennii

Berichten: 2313
Geregistreerd: 29-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-21 12:50

Balou_k schreef:
Mag ik meekletsen?

Ik ben sinds afgelopen zaterdag gestart.
Heb nog geen duidelijk doel. Vetverbranding en veel spieropbouw het liefst.

Ik sport onder begeleiding van een vriendin, zij heeft de afgelopen 6 jaar niet gesport. (Kracht training) maar heeft daarvoor enkele jaren intensief is het wereldje gezeten.

Mijn man gaat ook af en toe mee, maar mijn ervaring heeft mij geleerd dat dat niet zo leuk is. :+


haha ik vind het ook niks om met mijn vriend te sporten. Bij mij is t dan omdat ik dan zelf vervelend wordt, want hij is echt lomp sterk en van zichzelf breed gebouwd en ik ben dan daarbij vergeleken echt mega slap :') . Dus ik ga wel mooi naar mijn sportschooltje en hij doet maar zelf rommelen als ik het niet zie!

Renee1991

Berichten: 5991
Geregistreerd: 10-07-13
Woonplaats: Brabant

Re: Dames met spierballen (krachttraining)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-21 13:13

Welkom Kelly! Je woont vlakbij zo te lezen :j Lekker bezig met 4x per week!

Ai Joanne, dat klinkt niet best joh. Ik vind dat je er dapper tegenaan kijkt, het is zo frustrerend om continu met pijn rond te lopen. Sterkte!

Welkom Balou! Dat het samen met je man trainen weinig voldoening geeft herken ik helemaal :') Ik heb zelf overgewicht en mijn vriend hoeft maar naar de gewichten te kijken en hij kan het met gemak. Super frustrerend :+

Joanne nu ik verder lees, hebben ze bij jou al wel eens een triggerpoint behandeling gedaan bij de fysio? Door middel van kneden, dus niet met naalden? Dat heeft bij mijn pijnklachten giga geholpen.

Hier ook lekker aan de gang! We zitten nu in week 5 van het PT traject, dus de eerste meting gehad. Bij mij was de tussenstand 5 kg gewichtsverlies zonder verlies van vetvrije massa, 2,5% verlaging in vetpercentage en buikomvang was ook iets minder geworden (maar ik weet even niet meer hoeveel). Ik ben super blij, want ik vind dit errrrug leuk om te doen.
Nu dus verder met twee keer per week PT, gedurende nog 4 weken. Daarna gaan we ons in de kleine groepjes hiit training voegen. Daarnaast wielren ik nog steeds 2x per week, dus ik kom goed aan m'n beweging. Echt heel fijn!
We zitten er ook over te denken om een goede spinningfiets te kopen, zodat ik dit in de winter door kan trekken.

Joanne1987

Berichten: 5888
Geregistreerd: 13-11-06
Woonplaats: Den Bosch

Re: Dames met spierballen (krachttraining)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-21 16:18

Oh wauw wat een resultaten!

Ja is geprobeerd inderdaad, maar doet heel veel pijn aan mijn bindweefsel. Soms dan doen we het wel, maar heeft vaak ook geen langdurig effect

RoosvanBlue

Berichten: 1899
Geregistreerd: 30-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-21 09:17

Zou dat misschien beter nieuws zijn Joanne? Omdat dat te behandelen is? Of juist niet?

Wat een mooi resultaat zeg Renee!

Welkom Balou en Bellizdj!

Imandra klinkt wel als een stevige workout hoor. Hoeveel je verbrandt wordt wel vaak overschat maar denk dat het toch aardig wat moet zijn als ik het zo lees.

Wenni, ik ben wel benieuwd. Ik ken iemand die te weinig B12 opnam en die is met prikken er goed bovenop gekomen maar dat heeft wel wat tijd gekost.

Urielle lui zijn is ook af en toe niet erg, kennelijk vraagt je lichaam dan om wat rust.

Ik heb wedstrijdje vorige week overleefd en we zijn geen laatste geworden, doel behaald :D Heb wel geleerd dat ik mezelf echt nog wel wat meer kan pushen. Kennelijk helpt het als er 40 man naar je kijkt :Y) Donderdag voor het eerst weer een oefening aan het rek gedaan en gewichten wat opgekrikt met pull en press. Nu doet heel mijn bovenlichaam pijn :D Dieet gaat ook nog goed maar laat af en toe de touwtjes wel vieren, moet ook kunnen!

Renee1991

Berichten: 5991
Geregistreerd: 10-07-13
Woonplaats: Brabant

Re: Dames met spierballen (krachttraining)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-21 10:07

Wel gaaf om een keer mee te maken, of niet, Roos?

Joanne1987

Berichten: 5888
Geregistreerd: 13-11-06
Woonplaats: Den Bosch

Re: Dames met spierballen (krachttraining)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-21 11:05

Goed zeg!! Op naar de volgende wedstrijd!?

Bedankt dag ik m'n ei beetje kwijt kan hier... Het is heel dubbel, is beide niks aan te doen als zijnde echte oplossing. Maar daar kan ik op zich wel mee leven als er een oplossing komt voor de losse dingen die wat langer werken. Ben maandag geneedled in m'n heup weer en donderdag was het al weer terug, die schouder die echt continu zeer doet en maandag staat er fysio voor m'n handen gepland. Waarschijnlijk toch atrose al was er op de röntgen foto's van voorjaar niks geks op te zien

Renee1991

Berichten: 5991
Geregistreerd: 10-07-13
Woonplaats: Brabant

Re: Dames met spierballen (krachttraining)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-21 14:22

Goh jeetje joh, klinkt echt heel zuur :n Ik moet ook nog denken aan een osteopaat. Die zien ooit veel meer dan een fysio. Dat ook al eens geprobeerd?

Hier vandaag ter afwisseling maar een stukje cardio meegepakt. 35 km gewielrend in aerobe zone.

RoosvanBlue

Berichten: 1899
Geregistreerd: 30-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-21 19:32

Wedstrijdje was heel leuk om te doen idd. Vooral de sfeer en mensen waren echt tof. Op naar de volgende nog even niet denk ik :o Misschien de Nationals want dat is online en kan je leuk meedoen zonder dat je echt op wedstrijd moet. Tenzij je bij de beste 40 zit in je klasse maar dat gebeurt toch niet :D

Goed bezig Renee, flink stuk!

Vervelend Joanne, je lijkt van de ene kwaal in de andere te rollen :(