Vaccinaties

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-19 20:17

goeroe schreef:
janderegelaa schreef:
Misschien wil Goeroe naar Samoa op vakantie. Goeroe?

Oeh Jan, maar ik ken je nauwelijks! :oo <<) Ik durf alleen niet zo goed te vliegen en het schijnt een eind zwemmen te zijn. :(

Boot? :)*

Cruiseschip ofzo ;) :+

BigOne

Re: Vaccinaties

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-19 21:33

Goeroe heeft niets te vrezen op Samoa maar misschien kan ze ter lering en vermaak Pocca_Locca en MáximaS meenemen???

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-19 22:14

bigone schreef:
Goeroe heeft niets te vrezen op Samoa maar misschien kan ze ter lering en vermaak Pocca_Locca en MáximaS meenemen???

Oh, dan hoef ik ook niet mee :D

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-19 22:23

-O-

Nou, dan maak ik er met die andere twee wel een koninklijk en lekker gek feestje van. Ik ga er wel vanuit dat Jan de financiën regelt, maar dat is hem vast wel toevertrouwd. Mogelijk maar één retourticket nodig, dat scheelt weer.

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-19 22:27

goeroe schreef:
-O-

Nou, dan maak ik er met die andere twee wel een koninklijk en lekker gek feestje van. Ik ga er wel vanuit dat Jan de financiën regelt, maar dat is hem vast wel toevertrouwd. Mogelijk maar één retourticket nodig, dat scheelt weer.

Financiën is inderdaad niet zo'n probleem :D
Ik haal je wel op bij de airport. Zullen we dan sushi gaan eten?

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-19 22:41

Rauwe vis? Dat is toch net zoiets als niet vaccineren? Och vooruit, voor een rijke kerel doe ik alles! :D

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-19 22:55

:D
goeroe schreef:
Rauwe vis? Dat is toch net zoiets als niet vaccineren? Och vooruit, voor een rijke kerel doe ik alles! :D
:D :D :D

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-19 00:46

goeroe schreef:

Alles....? Zelfs alle vaccinaties nemen die ik wil, ook als ze niet geregistreerd zijn?

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-19 10:00

Nou Jan, dat vind ik voor een eerste ontmoeting vrij ver gaan eerlijk gezegd. Maar als je mij nou vooraf uitgebreid informeert over wat je met me van plan bent kun je natuurlijk altijd proberen om me een informed consentformulier te laten tekenen. Misschien kun je een witte jas aandoen?

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-19 10:25

Principe van Autoriteit Goeroe, met een witte jas lijkt hij betrouwbaarder :j

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-19 11:17

goeroe schreef:
Nou Jan, dat vind ik voor een eerste ontmoeting vrij ver gaan eerlijk gezegd. Maar als je mij nou vooraf uitgebreid informeert over wat je met me van plan bent kun je natuurlijk altijd proberen om me een informed consentformulier te laten tekenen. Misschien kun je een witte jas aandoen?

Owwww, je wilt een rollenspel :P Dan moet je wel wat tekenen ja :Y)

Pocca_Locca

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-19 11:57

Pocca_Locca

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-19 12:00

Oh wouw.. ik zie trouwens nu dat het niveau in dit topic inmiddels nog infantieler is geworden dan een gemiddeld theekransje.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-19 12:00

Pocca_Locca schreef:
Een kort interview met een Amerikaanse verpleegkundige. https://youtu.be/W3Udx8XagHU

Als we het dan toch over niveau hebben.. Je kan wel allerlei linkjes blijven plaatsen, maar je realiseert je wel dat wij daar niet inhoudelijk op gaan reageren als jij ook niet inhoudelijk op onze vragen reageert?

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-19 12:13

Pocca_Locca schreef:
Oh wouw.. ik zie trouwens nu dat het niveau in dit topic inmiddels nog infantieler is geworden dan een gemiddeld theekransje.

Staan genoeg vragen voor jou open :D

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-19 12:15

Pocca_Locca schreef:
Een kort interview met een Amerikaanse verpleegkundige. https://youtu.be/W3Udx8XagHU

Ik heb geen geluid dus kan niet luisteren, maar ze lopen wel achter in het onderschrift van filmpje. Het is allang aangetoond dat er geen link is tussen autisme en vaccineren.

Pocca_Locca

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-19 12:24

Vertel welke vragen ik niet heb beantwoord?

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-19 12:44

Pocca_Locca schreef:

Alstu, een handig lijstje met alle vragen waar ik geen antwoord op gelezen heb vanuit jouw kant, met diegene erbij die de vraag heeft gesteld. Staan dubbele vragen in omdat je sommige vragen dus genegeerd hebt. Ga je ze nu wel beantwoorden?

- Avalanche81 - En waarom exact denk je dat deze persoon expert is op het gebied van vaccinaties? (over Viera Scheibner) Maar je vertrouwt deze persoon meer dan de expertise van mensen die er zeker 10 jaar aan medische studie op hebben zitten, en zich steeds laten bijscholen? Ook haal je een anekdote aan van een vriendin van je. Is er een autopsie gedaan, en een rapport opgemaakt? Is het verband tussen de dood en de vaccins aangetoond?
    - Bigone - heb jij het autopsierapport gelezen ?
    - Karl66 - Er is een negatieve correlatie tussen vaccinaties en wiegendood, wat valt er meer over te zeggen?
    - Bigone - En je dochter, jaar of 17, nergens voor gevaccineerd ? Want dat heb je als verantwoordelijke ouder toch zeker helemaal uitgezocht en besloten niet te doen neem ik aan??
    - Diddykong - Als ik lees met welke symptomen hij op de huisartsenpost kwam, dan vraag ik me af waarom er niet aan hersenvliesontsteking is gedacht?
    - tmr001 - Je zegt dat we alles over die dame ff hebben gegoogled, maar jij baseert je hele kennis op 1 boek en 1 verhaal? Hoe zit het met ál die onafhankelijke onderzoeken en de informatie die daaruit komt? Ik ga je gewoon weer dezelfde vragen stellen waar ik nog steeds best benieuwd naar ben: wat precies is vaccinatieschade? Hoe zorgt de vaccinatie voor deze schade, wat gebeurt er in je lichaam? Waarom zou de overheid een programma financieren wat de bevolking potentieel zieker maakt, wat voor voordeel hebben ze daarbij? hoe check jij je bronnen, wanneer is een bron voor jou betrouwbaar?
    - Janderegelaa - Wat stond er nou in het autopsierapport van Freek?
    - MarlindeRooz - Maar welk belang heeft de overheid in hemelsnaam bij zieke kinderen? Heb je enig idee wat een nachtje ziekenhuis alleen al kost?
    - Gianti - Maar hoe zie jij de rol van een arts hierin dan? Wordt deze voorgelogen/ dom gehouden? Houdt deze dan ook financiële gewin als motivatie? :)
    - Enzino - Met zoveel mensen die van het complot weten, waarom is er niet een die naar buiten komt? Een politicus die op zijn sterfbed de waarheid prijs geeft, of een familielid die na een ruzie naar de pers stapt en verteld dat een minister onderdeel van het complot is? Waarom is iedereen die tegen inentingen is koekwaus? En waarom enten artsen hun kinderen wel in? Waarom maakt Rusland of Noord-Korea dit inentingsschandaal niet bekend om westerse regeringen te ondermijnen? Of zitten die ook in het complot?
    - Imandra - En als farmaceuten dan echt alleen op gewin uit zouden zijn: wanneer komt de omslag? Wanneer slaan de studenten die de studie beginnen vanwege altruïsme om in mensen die alleen geld willen krijgen? Of beginnen alleen mensen met geldwensen aan een opleiding in het gebied van gezondheidszorg? Maar dat is toch niet het makkelijkste en betrouwbaarste beroep om geld te verdienen ook?
    - Verootjoo - Je weet dat een vaccinatie beschermt tegen virussen? Er zitten dode of verzwakte virussen in maar geen bacteriën. En die zogenaamde slechte farmaceuten die alleen maar uit zijn op zieke kinderen; je weet dat die mensen zelf ook kinderen hebben? Die ze doorgaans ook vaccineren?
    - Bigone - Autopsierapport, eigen dochter wel/niet geeent ??
    - tmr001 - Inderdaad ja, zijn alle medische studenten en artsen geldwolven die graag mensen ziek maken of zo?
    - secrible - Heb je ook iets fatsoenlijker dan een YouTube filmpje? Het autopsieverslag bijvoorbeeld? Iets van deze arts zelf?
    - imandra - Maar volgens jou zijn al die 100000'en onderzoeken en al die 1000'en onderzoekers dus niet betrouwbaar? Wie was overigens de Italiaanse arts waar je het over hebt? Tullio Simoncini?
    - tmr001 - Je roept dat het Lareb niet onafhankelijk is. Dat is het dus wel. Wat is je bron?
    - karl66 -als er dan zoveel met die onderzoeksresultaten gesjoemeld wordt, dan is het toch doodsimpel voor de antivaxxers om het onderzoek te reproduceren en met de juiste uitkomsten van dat onderzoek het resultaat te falsificeren? Ik vraag me af waarom dat dan nog nooit gebeurd is.

Pocca_Locca

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-19 12:59

verootjoo schreef:
Nee, natuurlijk is dat onderzoek niet gedaan. Er is ook al meerdere malen uitgelegd hoe onethisch zo’n onderzoek zou zijn.
Krijg je gelukkig nergens door een ethische commissie :)

Daarentegen is er ENORM veel reproduceerbaar onderzoek gedaan naar de veiligheid van vaccins. Onmogelijk om met al die uitkomsten te sjoemelen. Als je dat denkt, heb je werkelijk geen idee hoe wetenschappelijk onderzoek in elkaar zit.

Ja, daar schermen ze steeds mee, dat het “ onethisch” zou zijn.. dat zou inderdaad het geval zijn, als mensen geen keuze zouden hebben om wel of niet te vaccineren. Dat is natuurlijk helemaal niet nodig, want er zijn genoeg mensen te vinden die vrijwillig aan zo’n onderzoek mee zouden willen doen.
En om de vraag te beantwoorden over mijn kind: zij heeft ruim zeven maanden borstvoeding gehad, en ik heb haar in overleg met de huisarts op driejarige leeftijd pas laten vaccineren voor Dtp en later een herhaling. That’s it. Dus bij dezen is meteen het idee wat sommigen hebben over mij dat ik een “ antivax” gekkie ben, hopelijk uit de lucht. Ik ben niet per-se totaal anti. Zo simpel is het niet. Ik ben best voor veilige vaccins. Maar ben tegen het rijksvaccinatie programma, want dat is te uniform, en kinderen zíjn niet allemaal hetzelfde. Ook vind ik het inenten vanaf 2 maanden bullshit, als de baby borstvoeding krijgt zeker.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-19 13:01

Pocca_Locca schreef:
Oh wouw.. ik zie trouwens nu dat het niveau in dit topic inmiddels nog infantieler is geworden dan een gemiddeldetheekransje Antivaccer.

Pocca_Locca

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-19 13:07

Het gros van de vragen die er trouwens gesteld zijn, zijn heel helder beantwoord in de documentaire vaxxed waarvan ik de link heb gedeeld. Dat jullie daar geen genoegen mee nemen als antwoord is jullie probleem.

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-19 13:10

Pocoloco, zou je een ander standpunt innemen als er binnen de medische wereld meer begrip zou zijn voor twijfel inzake vaccineren, een betere voorlichting en van overheidswege meer openheid over het hoe en waarom van vaccinatieprogramma's en over de eventuele risico's van vaccineren?

Of maakt dat niets uit omdat je het eigenlijk toch wel zeker weet?
Want je zegt hierboven dan wel geen echte antivaxxer te zijn, maar je antwoorden eerder in dit topic wijzen daar nogal uitdrukkelijk wel op.
Heb je spijt dat je je kind hebt laten vaccineren?
Geloof je ook in ontstoren e.d.?

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-19 13:17

Pocca_Locca schreef:
Ja, daar schermen ze steeds mee, dat het “ onethisch” zou zijn.. dat zou inderdaad het geval zijn, als mensen geen keuze zouden hebben om wel of niet te vaccineren. Dat is natuurlijk helemaal niet nodig, want er zijn genoeg mensen te vinden die vrijwillig aan zo’n onderzoek mee zouden willen doen.

En als je het topic zou lezen zou je lezen waarom een onderzoek zoals jij het voorstelt 0 betrouwbaarheid heeft.
Edit: om je te helpen: 12 juni.
Ga jij nu ook eens vragen beantwoorden? Eenzijdig gesprek wordt het anders zo.
Laatst bijgewerkt door secricible op 20-12-19 13:35, in het totaal 2 keer bewerkt

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-19 13:24

Pocca_Locca schreef:
Het gros van de vragen die er trouwens gesteld zijn, zijn heel helder beantwoord in de documentaire vaxxed waarvan ik de link heb gedeeld. Dat jullie daar geen genoegen mee nemen als antwoord is jullie probleem.

En aangezien jij die docu's natuurlijk talloze keren hebt bekeken kan jij mooi de standpunten uit de Docus hier even uittypen.

Je kan niet verwachten van ons dat we een anderhalf uur durende docu gaan kijken alleen omdat jij te lui bent om hier je standpunten te verwoorden. Die fout heb ik al eerder gemaakt, ga ik niet nog een keer doen.

Dus:

IMANDRA schreef:
Pocca_Locca schreef:

Alstu, een handig lijstje met alle vragen waar ik geen antwoord op gelezen heb vanuit jouw kant, met diegene erbij die de vraag heeft gesteld. Staan dubbele vragen in omdat je sommige vragen dus genegeerd hebt. Ga je ze nu wel beantwoorden?

- Avalanche81 - En waarom exact denk je dat deze persoon expert is op het gebied van vaccinaties? (over Viera Scheibner) Maar je vertrouwt deze persoon meer dan de expertise van mensen die er zeker 10 jaar aan medische studie op hebben zitten, en zich steeds laten bijscholen? Ook haal je een anekdote aan van een vriendin van je. Is er een autopsie gedaan, en een rapport opgemaakt? Is het verband tussen de dood en de vaccins aangetoond?
    - Bigone - heb jij het autopsierapport gelezen ?
    - Karl66 - Er is een negatieve correlatie tussen vaccinaties en wiegendood, wat valt er meer over te zeggen?
    - Bigone - En je dochter, jaar of 17, nergens voor gevaccineerd ? Want dat heb je als verantwoordelijke ouder toch zeker helemaal uitgezocht en besloten niet te doen neem ik aan??
    - Diddykong - Als ik lees met welke symptomen hij op de huisartsenpost kwam, dan vraag ik me af waarom er niet aan hersenvliesontsteking is gedacht?
    - tmr001 - Je zegt dat we alles over die dame ff hebben gegoogled, maar jij baseert je hele kennis op 1 boek en 1 verhaal? Hoe zit het met ál die onafhankelijke onderzoeken en de informatie die daaruit komt? Ik ga je gewoon weer dezelfde vragen stellen waar ik nog steeds best benieuwd naar ben: wat precies is vaccinatieschade? Hoe zorgt de vaccinatie voor deze schade, wat gebeurt er in je lichaam? Waarom zou de overheid een programma financieren wat de bevolking potentieel zieker maakt, wat voor voordeel hebben ze daarbij? hoe check jij je bronnen, wanneer is een bron voor jou betrouwbaar?
    - Janderegelaa - Wat stond er nou in het autopsierapport van Freek?
    - MarlindeRooz - Maar welk belang heeft de overheid in hemelsnaam bij zieke kinderen? Heb je enig idee wat een nachtje ziekenhuis alleen al kost?
    - Gianti - Maar hoe zie jij de rol van een arts hierin dan? Wordt deze voorgelogen/ dom gehouden? Houdt deze dan ook financiële gewin als motivatie? :)
    - Enzino - Met zoveel mensen die van het complot weten, waarom is er niet een die naar buiten komt? Een politicus die op zijn sterfbed de waarheid prijs geeft, of een familielid die na een ruzie naar de pers stapt en verteld dat een minister onderdeel van het complot is? Waarom is iedereen die tegen inentingen is koekwaus? En waarom enten artsen hun kinderen wel in? Waarom maakt Rusland of Noord-Korea dit inentingsschandaal niet bekend om westerse regeringen te ondermijnen? Of zitten die ook in het complot?
    - Imandra - En als farmaceuten dan echt alleen op gewin uit zouden zijn: wanneer komt de omslag? Wanneer slaan de studenten die de studie beginnen vanwege altruïsme om in mensen die alleen geld willen krijgen? Of beginnen alleen mensen met geldwensen aan een opleiding in het gebied van gezondheidszorg? Maar dat is toch niet het makkelijkste en betrouwbaarste beroep om geld te verdienen ook?
    - Verootjoo - Je weet dat een vaccinatie beschermt tegen virussen? Er zitten dode of verzwakte virussen in maar geen bacteriën. En die zogenaamde slechte farmaceuten die alleen maar uit zijn op zieke kinderen; je weet dat die mensen zelf ook kinderen hebben? Die ze doorgaans ook vaccineren?
    - Bigone - Autopsierapport, eigen dochter wel/niet geeent ??
    - tmr001 - Inderdaad ja, zijn alle medische studenten en artsen geldwolven die graag mensen ziek maken of zo?
    - secrible - Heb je ook iets fatsoenlijker dan een YouTube filmpje? Het autopsieverslag bijvoorbeeld? Iets van deze arts zelf?
    - imandra - Maar volgens jou zijn al die 100000'en onderzoeken en al die 1000'en onderzoekers dus niet betrouwbaar? Wie was overigens de Italiaanse arts waar je het over hebt? Tullio Simoncini?
    - tmr001 - Je roept dat het Lareb niet onafhankelijk is. Dat is het dus wel. Wat is je bron?
    - karl66 -als er dan zoveel met die onderzoeksresultaten gesjoemeld wordt, dan is het toch doodsimpel voor de antivaxxers om het onderzoek te reproduceren en met de juiste uitkomsten van dat onderzoek het resultaat te falsificeren? Ik vraag me af waarom dat dan nog nooit gebeurd is.
    - Askja - Pocoloco, zou je een ander standpunt innemen als er binnen de medische wereld meer begrip zou zijn voor twijfel inzake vaccineren, een betere voorlichting en van overheidswege meer openheid over het hoe en waarom van vaccinatieprogramma's en over de eventuele risico's van vaccineren? Of maakt dat niets uit omdat je het eigenlijk toch wel zeker weet? Want je zegt hierboven dan wel geen echte antivaxxer te zijn, maar je antwoorden eerder in dit topic wijzen daar nogal uitdrukkelijk wel op. Heb je spijt dat je je kind hebt laten vaccineren? Geloof je ook in ontstoren e.d.?

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-19 13:27

Dat gemiddelde theekransje is ontstaan doordat er zich weer eentje melde die allerlei complot theorieën los liet in dit topic die al pagina’s eerder bewezen onwaar waren. En dan is er geen behoefte om nogmaals dit te weerleggen.
Wanneer jij je hier gemeld had met de vraag hoe men over kritisch vaccineren denkt dus in overleg en kijkend naar de persoonlijke situatie dan was je gewoon normaal te woord gestaan ipv het alu hoedje waar je nu mee te maken hebt. Zolang jij met oogkleppen op onderzoeken aanhaalt die totaal nergens op slaan blijft dat hoedje ook op je hoofd zitten.