Draagdoek

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Siri

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 09:55

Peppertree schreef:
Jullie ervaring met een onbu? Sta op punt een te kopen omdat ik de stof zo gaaf vind (PN Rise Juul). Maar geen idee of t handig is?

Ik ben echt fan. Ik gebruik hem vooral vanuit het autostoeltje en dan op mijn rug. Dochter is 3 maar loopt en zit niet. Samen met draagconsulent een goed passende onbu gezocht.

Voor echt lange tijd vind ik het wel zwaar worden op m’n schouders (net als bij de ruck) maar valt mij echt mee. Voordeel vind ik dat ze er niet zomaar uitstrekken en dat je geen buikband hebt. Het is echt veel sneller dan een ruck (in mijn geval dan)

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 12:44

Dan begrijp ik hem beter PK! Ik vind merinoblends ook fijn, of merino/zijde blends. Maar de merino van AP pilt wel redelijk veel, zeker in een RS en zeker bij de ringen. Ook kun je je afvragen of een easy care blend niet handiger is met een newborn (spuug, poep, en wat voor vlekken een baby allemaal nog meer weet te produceren %) ). Ik ben zelf helemaal verliefd op Mozes en wil die graag nog eens hebben. Ik heb dezelfde blend geprobeerd in een andere kleur en die is heel fijn met een newborn <3
Afbeelding

Emerald kan je iig beter laten liggen, draak van een doek als het gaat om haaltjes. Zodra je droge handen hebt en de doek aanraakt trek je er al haaltjes in -O-

Datzelfde geld ook voor de ZG. De merinoblends zijn heerlijk, maar pillen enorm snel en daar worden ze helaas echt lelijk van. En ontpillen is niet slim, omdat je daarmee toch de stevigheid kan aantasten, met wat pech.. ik vind Azure en Prince prachtig, met het colourchanging effect <3

Dit is een merino blend ZG:
Afbeelding

(Je ziet hier ook de gebrekkige pasvorm. Dit was met maat 62. Rugpand was hier al te kort, maar als ik de flap omhoog zou klappen, zou T verdwijnen in de drager. Ook geeft hij helemaal geen steun bij het nekje)

MaritB

Re: Draagdoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 14:19

Zo bijzonder dat ze toch zoveel gekocht worden, zie bijna bij iedereen een afstekende rugpand, nergens die steun dan toch? Echt zonde., zoveel geld voor een niet zo goede drager. Maar ze zijn wel prachtig!!

Peppertree

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 15:41

Thanks voor de tips! Misschien dan toch op zoek naar een andere, als deze niet veilig is. Das helemaal goed om te weten zeg!

eline_di

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 22:51

Vandaag de Didymos Lisca Grigio gekocht. Ben benieuwd.

Xivura

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 08:22

Ik ben op zoek naar een draagzak voor mijn peuter/kleuter van 3 jaar met maatje 104. Nu begreep ik dat hij al te groot is voor de Tula Toddler? Hebben jullie hier ervaring mee?

En welke kan ik dan het beste wel aanschaffen voor hem?

NadineK

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 09:20

Ik heb inderdaad de Mozes in RS. Meine gutte hij is werkelijk prachtig! Kan er geen genoeg van krijgen, maar vind het inderdaad wel opvallend dat het redelijk pillig is rond de ringen en het draag gedeelte. Maar dat nemen we maar op de koop toe. Overigens tot nu toe wel mijn fijnste aankoop. Heb ook nog een AP little prince (mt 6) liggen maar vind dat toch een stuk stugger, nu de mozes in huis is, merk ik dat ik de rest bijna niet meer pak!

Afbeelding

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 09:49

Oh my, Mozes is echt prachtig!!!!!

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 09:50

Mozes is geweldig <3 en zoooo fijn!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 11:46

Hou op, er staat nog een blauw doekje op mijn ISO lijst.... := Mozes is wel erg mooi!

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 12:08

Ik weet ongeveer jouw zoekbudget voor nu, dat zal je minimaal moeten verviervoudigen voor Mozes 8)7

Hij is echt belachelijk duur. Maar ik ben jaloers op je Nadine!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 12:18

Haha ja dat gaat hem nu bij lange na niet worden. Maar in Juni krijgen we belastingcenten terug, dan kan ik er wel 10 kopen :):)

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 12:23

Dan wil ik m als eerste op reis! :):)

NadineK

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 12:24

Mocht ie ooit weggaan zal ik het eerst hier melden <<)

JustMe8484

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 21:11

Xivura schreef:
Ik ben op zoek naar een draagzak voor mijn peuter/kleuter van 3 jaar met maatje 104. Nu begreep ik dat hij al te groot is voor de Tula Toddler? Hebben jullie hier ervaring mee?

En welke kan ik dan het beste wel aanschaffen voor hem?

Tula geen ervaring mee. Ik heb een kibi drager voor mijn man waar we onze peuter prima mee drager en een custom van Diens dragers. Vooral die laatste draagt met een groter kind echt heerlijk. Draagt daar met gemak mijn Kids met 110/116 in

madeliefw

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-20 22:38

Heeft iemand ervaring met de pure baby love draagzak click & go of de pure baby love draagzak happiness? Wat is het verschil? Ik heb een pure baby love doek gehad en een tula, maar voor ons volgende babytje zou ik graag vanaf de geboorte een draagzak willen hebben en voorkeur pure baby love. Maar wat is het verschil nou, op de website word ik niet veel wijzer.

Butterfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 16:55

Ik schop het topic weer even omhoog :D

Morgen een draagconsult met draagdoek. Wij hebben momenteel de Little Frog draagzak en ik krijg hem maar niet lekker afgesteld op mijn schouders. Na een zware zwangerschap nog heel snel rug- en bekkenklachten, dus voor ik de draagzak een beetje oké heb afgesteld geeft mijn bekken alweer aan dat het genoeg is. En zit hij dus alsnog niet enorm lekker, waardoor het plezier er heel snel af is.
Ik hoop heeeeel erg dat de drukverdeling bij een doek voor mij zoveel prettiger is dat ik daar lekker mee verder kan dragen. Morgenochtend weet ik hopelijk meer, fingers crossed.
Oh ja: draagconsult is via videobellen :D volgens de consulente werkte dit best oké, ze kan niet meevoelen met aanspannen, maar wel meekijken en tips en tricks geven. Eerst wilde ik wachten tot ze weer fysiek langs kon komen, maar na de zoveelste keer klachten na het dragen was ik er klaar mee. Ik wil mijn meisje zo graag dragen op een fijne manier -O- en via videobellen leer ik altijd meer dan wanneer ik niks doe.
Ze heeft net twee verschillend geweven doeken gebracht zodat ik kan voelen welke mij het beste bevalt. Dus nu de vraag: welke manier van weven bevalt jullie het beste? Ik ben er namelijk een leek in _O- maar als dit bevalt heb ik mijn man al gewaarschuwd dat ik natuurlijk wel kleurtjes en printjes passend bij mijn kleding wil hebben :))

-Namiro-

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 19:08

Leuk Butterfly!
Met wie heb je het consult?

Ik kan je niet helpen met de doeken.. ik heb alleen een draagzak die heel goed bevalt, maar morgen komt er weer een pakketje van Dragen & zo! :o
Met de 10% koningsdagkorting toch overstag gegaan en een ringsling besteld. De little frog black charm <3
Heel benieuwd hoe dat gaat bevallen!

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 21:03

Welke doeken heb je nu liggen butterfly? In de basis zijn alle draagdoeken gelijk geweven, maar daar heb je dan wel weer variaties op die wel verschil kunnen maken!

Butterfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 21:16

Oeehh leuk printje! Nice!
Ik volg Dragen & Zo op FB en had de kortingsactie ook gezien idd.

Mijn consulente is naast draagconsulente ook kinderfysio en mijn dochter is al bij haar onder behandeling.
De draagzak hadden we al eerder, ze heeft wel meegekeken of we hem beter konden afstellen, maar constateerde ook al dat het model misschien niet de best passende voor mij was. Toen bood ze al aan om verder te kijken, maar kwam de coronacrisis en lag alles stil. Nu dus in de herkansing *\o/*

@Britt, als mijn dochter besluit dat slapen toch een goed idee is, maak ik even een detailfoto. Heb al wel gezien dat 1 doek meer een patroon heeft en 1 strepen. Wellicht bedoelde ze dat ook. Geeft dat veel verschil?

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 21:42

Als je een foto hebt van de doeken weet ik al meer idd! Patroon kan wel verschil maken qua grip, soms :j

Butterfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 22:07

Alvast mijn nederige excuses voor dit minifotootje, hopelijk geeft dit wel een beeld. Dit zijn namelijk de 2 doeken die ik nu te leen heb, maar heb nog niet de kans gehad om zelf een foto te maken. Je ziet hier iig wel dat ze allebei een ander patroon hebben.

Afbeelding

Als dit te klein is, wat ik snap, dan maak ik morgen even een betere.

Esplendido

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 22:15

Het lijkt op de foto dat de gestreepte doek kruiskeper geweven is en de andere doek is jacquard geweven.
De dichtheid waarin een doek geweven is maakt ook nog verschil in de rek en draagkracht die een doek heeft en ook hoe warm de doek is. Een dichtgereden doek voelt sneller warm aan dan een doek die wat luchtiger geweven is.

Een doek met een patroon erin geweven (zoals bijvoorbeeld heartweave) heeft vaak wat meer grip dan een doek zonder patroon.

Er is ook nog een flink verschil tussen machine geweven doeken en handgeweven doeken.

Verder maakt ook het materiaal wat gebruikt is verschil en van welk garen de warp is en welk garen de weft.

Als je een foto kunt plaatsen van de tag waarop de garen staan en het merk van de doeken dan kom ik vast een eind met wat vertellen over de draageigenschappen.

Butterfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 22:51

Esplendido

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 00:04

De Hoppediz is erg dun (ongeveer 160gr/m2) en kruiskeper geweven. De Yaro is wat dikker (240gr/m2) en jacquard geweven. Beide zijn van 100% katoen. Een dunne doek spant vaak makkelijk aan en is daarom fijn om mee te oefenen. Als je kindje zwaarder wordt dan vinden veel mensen een wat dikkere doek fijner omdat dit minder snel snijdt als je langer draagt.