Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
MerleSimone schreef:Ah goeie Jaime, in de oven
Kuna dat ga ik ook eens proberen, verantwoorde hartige muffins maken om mee te nemen!
MerleSimone schreef:Oef lekker!! Laat even weten hoe je m vind smaken!
onpaard schreef:Geen idee waar de documentaire werd uitgezonden maar ik kan wel een stukje vinden waar het onderzoek ook in naar voren komt.
https://www.sciencedaily.com/releases/2 ... 151306.htm
Mizora schreef:Ik heb een kipkarbonade in de magnetron gedaan in een schaaltje. Nu lag er onderin het schaaltje een dikke laag "vet". Na het opeten van de kipkarbonade heb ik dit vet gewogen door het over te gieten in een zakje (in een schaaltje) op de weegschaal en dit bleek 32g te zijn. Wordt dit verliezende vet meegerekend op de verpakking (het lijkt me wel) en zo ja, hoeveel van deze 32 gram zal werkelijk vet zijn en hoeveel vocht?
Want de kipkarbonade stond voor 550kcal in MFP met dit gewicht (excl. botten), als daar 25g vet af mag, scheelt dat bijna de helft aan kcal (225kcal).
elenaMM77 schreef:Ladybird schreef:ik weet niet. ik reken dat nooit zo. ik doe gewoon dat wat op de verpakking staat zegmaar. dat voer ik in. anders wordt het me veel te ingewikkeld allemaal
hier ook.. dat wat afvloeit is mooi meegenomen, ik tel ze toch mee.. kan het alleen maar meevallen op de weegschaal
kunamosity schreef:Ja, ik zou ook gewoon meetellen, liever iets teveel invoeren inderdaad.
Ik heb van de week 'secret eaters ' gekeken. Hoop dat ik niet ook zo benEn stiekem veel meer eet dan ik invul
elenaMM77 schreef:kunamosity schreef:Ja, ik zou ook gewoon meetellen, liever iets teveel invoeren inderdaad.
Ik heb van de week 'secret eaters ' gekeken. Hoop dat ik niet ook zo benEn stiekem veel meer eet dan ik invul
tijdje een notitieblokje meesjouwen.. dan merk je wel of je anders wel wat gepakt zou hebben en vergeten zou zijn. ik kijk t ook .. het houd mij scherp.