[Info] Haar/haarverf deel 6

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

tylando

Re: [Info] Haar/haarverf deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 18:17

Is ook moeilijk. Maar je betaalt er genoeg voor, dus moet wel naar je zin zijn

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 19:48

Ik was amper uitgepraat of hij zei Ohh dat gaan we fixen!
Hij had de hele dag al vol staan en morgen kan ik niet dus zaterdag ochtend ga ik gelijk langs en dan samen kijken wat we gaan doen :D

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-18 13:30

Fijn dat er wat geregeld kan worden!

Ik ben net van de kapper. 2 jaar terug ging ik naar een kapper voor grijs. Dat kon niet en was alleen photoshop. Toen asblond dan maar destijds en dat werd toen oranje.

Dat heb ik laten uitgroeien met zilvershampoo en vandaag weer naar de kapper geweest (andere). 3 uur gezeten maar dan heb je ook iets! Ik vind het zelf erg tof geworden.

Paar week terug:
Afbeelding

Vandaag:
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-18 17:52

Ooh wauw Nayomie dat is echt een mooi verschil, ziet er goed uit!

Bij mij is het ook goed gegaan ben nu iets meer richting donkerblond vind het heel mooi :-D
Afbeelding

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-18 06:19

:wave:
Ik kom even binnenvallen. Ik wil graag mijn haar eens zelf verven, maar ik heb echt werkelijk 2 linkerhanden en een vriendin raadde het ook al af dat ik het zelf ging doen :)) Toch blijft het kriebelen.
Ik heb donkerbruin haar en er zitten wat oude highlights door, maar ik begin dus ook grijze haartjes te ontdekken en dat stoort me :+

Soort van foto waar je iig iéts van mijn huidige haar ziet:
Spoiler:
Afbeelding

En hier wil ik dan gewoon donkerbruin overheen doen (niet chocoladebruin).

Welk merk is aan te raden? Is het makkelijk zelf te doen voor iemand met twee linkerhanden?
Of gewoon toch maar naar de kapper...

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-18 07:53

Kun je niet je vriendin vragen om je haar te verven? Tis zo veel makkelijker als je gewoon kan zien wat je doet.

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-18 08:06

Iris82 schreef:
Kun je niet je vriendin vragen om je haar te verven? Tis zo veel makkelijker als je gewoon kan zien wat je doet.

Ik wil het ‘t liefst vandaag doen (eigenlijk gisteren al), maar niemand kan vandaag en aankomend weekend is best wel druk.
Geduld is the key, maar het kriebelt al zo lang :))

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-18 08:10

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-18 08:39

Dreamy schreef:
Iris82 schreef:

Ik wil het ‘t liefst vandaag doen (eigenlijk gisteren al), maar niemand kan vandaag en aankomend weekend is best wel druk.
Geduld is the key, maar het kriebelt al zo lang :))

Snap 't. Denk zeker wel dat je het wel kan hoor. Tis niet zo moeilijk.

Qua merken, Schwarzkopf en Guhl doen het prima. Als je twijfelt tussen twee kleuren pak dan de lichtste want het resultaat is thuis altijd donkerder dan je verwacht. :+

BiBiQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-18 11:33

Als ik zelf m'n haar wilde verven deed ik het vaak met die mousse van Schwarzkopf. Was voor mij ideaal en ging altijd goed.

Killyenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-18 11:54

Als je niet hoeft te blonderen is zelf verven super makkelijk :j Heel erg fout kan het toch niet gaan, zeker met bruin op bruin!

E_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 12:33

Weten jullie een goede kapsalon in Arnhem? Ik hoorde van een klasgenoot dat Kinki heel fijn was, maar ik dacht me te herinneren dat er hier in dit topic mindere ervaring was met Kinki? Weet even niet meer welke locatie dat was
Het gaat mij om knippen, niet (ont)kleuren, van een korte coupe :)

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 12:49

Kinki hoor ik van meerdere kanten (meerdere plaatsen) slechte ervaringen over.
Ik moet zeggen,zelf ook niet echt een goede ervaring mee. :n

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 12:53

Ik heb goede ervaringen met Salon B in Arnhem (ik ben twee keer bij Bobby geweest), wel prijzig.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 13:02

E_J schreef:
Weten jullie een goede kapsalon in Arnhem? Ik hoorde van een klasgenoot dat Kinki heel fijn was, maar ik dacht me te herinneren dat er hier in dit topic mindere ervaring was met Kinki? Weet even niet meer welke locatie dat was
Het gaat mij om knippen, niet (ont)kleuren, van een korte coupe :)

Ik heb juist een goede ervaring met Kinki! Wel degene in Amstelveen.

sabine1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 21:16

Plukken weer bijgewerkt :D

Afbeelding

Maartje9

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-18 14:53

Hoi allemaal, ik kom even binnen vallen met een vraagje. Van de zomer heb ik mijn natuurlijke donkerblond haar een stuk lichterblond gemaakt. Ik wil het nu graag weer wat donkerder hebben, maar ik hoor allemaal verhalen dat het dan groen kan uitslaan, omdat je geverfd haar opnieuw heeft. In hoeverre klopt dit en is dit te voorkomen? Ik verf het trouwens zelf.

tylando

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-18 14:53

Door een roodtint in verf te gebruiken voorkom je groen

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-18 15:33

Als ik van (licht)blond naar donker ga, doe ik altijd eerst een rood in mijn haar en dan pas de bruintint :j

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-18 09:03

Ik wil graag een föhn borstel aanschaffen maar zie door de bomen het bos niet meer. Graag eentje met meerdere opzetstukken zodat ik kan stijlen en slag kan maken.

Heeft iemand een aanrader?

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-18 18:08

Heb weer zo'n zin om naar de kapper te gaan! Sinds ik niet meer bij het stomme bedrijf werk, kan ik weer alle kanten op met mijn haar kleuren. Hoewel... ik woon nu net 4 maanden in een dorp waar ik nog wel voorzichtig de mensen aan kleurtjes moet laten wennen. :D
Mijn man is eerst begonnen met van dat uitwasbare lichtroze in mijn haar te doen, daarna heeft mijn zoon donkerder roze in mijn haar gedaan (ook uitwasbaar) en nu vind ik het wel tijd om weer een (semi)permanente kleur erin te doen. Wat zal ik doen? Enigszins degelijk (highlights) of pats-boem-zo-heb-jij-even-je-haar-gekleurd-met-carnaval-in-je-achterhoofd-ofzo?

Trui

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-18 15:43

ik wil mn haar ginger rood verven. maar eerst proberen met n kleurspoeling. hebben jullie nog aanraders?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-18 16:01

Trui schreef:
ik wil mn haar ginger rood verven. maar eerst proberen met n kleurspoeling. hebben jullie nog aanraders?

Vervaagd dat niet snel?
Mijn haar was vuurrood (permanente verf) en nu na een week of 4/5 niet verven ook een beetje gingerkleur, zal is een foto voor je zoeken

Voor:
Afbeelding
Nu:
Afbeelding

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-18 16:07

Rood vervaagd snel, maar roodpigmenten zijn heel hardnekkig. Als je daarna weer naar blond wilt heb je een lange weg te gaan.
Ook met een kleurspoeling.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-18 16:09

Lous schreef:
Rood vervaagd snel, maar roodpigmenten zijn heel hardnekkig. Als je daarna weer naar blond wilt heb je een lange weg te gaan.
Ook met een kleurspoeling.

Jupp, ook dat weet ik uit ervaring en is helemaal waar... Ook van kleurspoeling, m'n haar was goed naar de kl*te toen het eindelijk weer blond was dus hou daar echt rekening mee als je besluit voor rood te gaan :j Het is geen kleur die je "voor de fun" even een paar weken doet helaas :D