3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Eulogy

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-17 23:48

Oh wow heel mooi inderdaad!

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 00:07

Sodemieter, dat is een flinke verbetering!! :wow: Heel gaaf geworden!

Ik heb een Sun Horse laten zetten. Ik ben nogal geïnteresseerd in archeologie en tijdens een dagje rotstekeningen (bronstijd) kijken kwamen we die tegen. Wist gelijk dat ik die wilde hebben, maar als je zo'n idee op de lange baan schuift en ermee wacht tot je thuis bent is het gevoel erbij toch anders. Dus een paar dagen later een fatsoenlijke shop in de buurt gezocht en krassen maar :D

In de bronstijd in Zweden (maar ook op andere plekken op de wereld) werd geloofd dat de zon door een paard of paarden langs de hemel getrokken werd en het zo dag en nacht werd. Dat werd op deze manier verbeeld.

Deze zagen we (er bestaan er nog een paar);
Afbeelding

Plaatje naar de shop gestuurd
Afbeelding

Geen weg meer terug :D
Afbeelding

Afbeelding

Annikoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 00:10

Thanks ladies, ik ben er ook erg blij mee :)

Wat apart Black kelpie, ik had daar nog nooit van gehoord! Ik denk dat je zo een vrij unieke tattoo hebt :j
En ik herken dat gevoel wel hoor, ik ben 6 weken op stage geweest in zuid-afrika waar ik heb meegeholpen aan een onderzoek bij olifanten. Ik heb daar toen ook een olifant op mijn voet laten zetten als herinnering :D

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 06:52

Wauw Annikoe die is mooi opgeknapt zeg!

Ik hou zelf niet zo van tattoeages, maar ik vind zo'n unieke als die van black_kelpie dan wel weer heel gaaf :D

Maanlicht, ik denk dat het niet zozeer is dát je die kilo's kwijt wil, maar idd meer hoe je er soms over praat. Ik proef soms uit je berichten dat het je heel hoog zit, maar aan de andere kant lijkt het je niet te lukken er (blijvend?) wat aan te doen (want het komt regelmatig terug naar voren). Ik denk dat dat geen fijne combinatie is, je bent zo in gevecht met jezelf dan. Kost enorm veel energie, en als ik de rest van je berichten lees over energie etc, kan je die hard genoeg gebruiken.

Ik heb nog steeds buikpijn, dus ik eet op dit moment wat ik weg krijg en waar ik zin in heb (merk dat dat beter valt dan iets waar ik geen zin in heb). Dus leef nu vooral op vla, appelmoes en beschuitjes :+

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 10:49

Maanlicht schreef:
Ik weeg nu 58,5 kilo. Wil graag niet meer dan 56 kilo wegen.

Let je wel een beetje op jezelf, je bent geloof ik een stukje langer dan dat ik ben en ik ben echt wel rank als ik zo weinig weeg. (althans dat hoor ik van de mensen om mij heen)
Bij mij zie je het heel erg als ik een paar kilo bij heb zitten en er af, best apart :')

@ Lisa, kilo zie je niet joh :) En heel veel mensen vinden het lastig hoor, meer eten = aankomen terwijl dat juist een heel ander effect kan hebben :j
Ben benieuwd als je straks 1800 eet hoe je lichaam daarop reageert, sporten deed je ook toch nu? Dus dat komt helemaal goed dan :) Meer eten is plezierig :D
Wel jammer dat je acne wat meer opspeelt maar is dat misschien omdat je andere producten (meer) eet?

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 11:42

Maanlicht, ik vind je posts ook niet zo gezond overkomen. Zorg goed voor jezelf, je hebt maar één lichaam, wees er zuinig op. Ik wil wedden dat je prachtig bent!

Laura, die gezonde voeding kan wel weer als je tip top gezond bent. Veel beterschap!

En prachtige tattoos hier!

Mijn macro's kloppen al twee dagen niet, broertje en zusje zijn op logement en wilden allerlei ongezonds bakken haha. Zijn wel samen gaan muurklimmen en voetballen in het park, dus gelukkig is er voldoende beweging :)

Oh en zaterdag barbecue voor vrienden, misschien de weegschaal even skippen een paar dagen...

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-17 11:59

gribaldi schreef:
Maanlicht schreef:
Ik weeg nu 58,5 kilo. Wil graag niet meer dan 56 kilo wegen.

Let je wel een beetje op jezelf, je bent geloof ik een stukje langer dan dat ik ben en ik ben echt wel rank als ik zo weinig weeg. (althans dat hoor ik van de mensen om mij heen)
Bij mij zie je het heel erg als ik een paar kilo bij heb zitten en er af, best apart :')

@ Lisa, kilo zie je niet joh :) En heel veel mensen vinden het lastig hoor, meer eten = aankomen terwijl dat juist een heel ander effect kan hebben :j
Ben benieuwd als je straks 1800 eet hoe je lichaam daarop reageert, sporten deed je ook toch nu? Dus dat komt helemaal goed dan :) Meer eten is plezierig :D
Wel jammer dat je acne wat meer opspeelt maar is dat misschien omdat je andere producten (meer) eet?

Muah ik hou redelijk mijn gezonde eetpatroon aan, alleen dan iets meer. Misschien dat het ligt aan de wat vettere producten (avocado, noten) maar op zich is het allemaal geen ramp. Die kilo ook niet. Gaat er 'vanzelf' weer vanaf straks :D. Ben iig blij dat ik er zo over kan denken.
Sporten doe ik inderdaad, 2 a 3x per week crossfit!

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 12:44

Haha oh dat is fanatiek zat! Dat komt helemaal goed dan :D
Precies, er is meer dan alleen afvallen in het leven: genieten :)

_Snow_White

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 14:58

Ik had hem in het tattoo topic al gezien, maar ik vind hem echt prachtig Annikoe <3
De sunhorse is ook gaaf, ik had er nog nooit van gehoord!

In een ander topic waar ik meelees waren ze foto's aan het vergelijken. Ik had voor de grap een foto van mei en augustus langs elkaar gezet.. Ben er nog lang niet, maar ben wel al best wel een beetje trots *\o/*
Afbeelding

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 15:02

Wauw, wat een verschil! Knap hoor!

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 15:18

Nou, daar mag je zeker trots op zijn! Heel goed bezig! *\o/* *\o/*

Ik heb die vergelijkingsfoto's ook gemaakt na het afvallen en tussendoor, weinig dingen die zo motiverend zijn :j

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 15:20

Holy oliebol, wat een verschil!

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 15:48

Wauw SW wat een verandering zeg!

_Snow_White

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 17:51

Ik heb nooit een echt slecht zelfbeeld gehad, maar ik merk wel dat ik nu al weer meer zelfverzekerder aan het worden ben. Ik zit ook veel lekkerder in mijn vel.

Bedankt voor alle steun de afgelopen 4 maanden, nu er maar goed op letten dat ik deze lijn in mijn laatste jaar op de uni vol kan houden :D

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 18:51

SW: Meer dan een beetje trots mag je zeker zijn hoor. Je hebt hard gewerkt voor waar je nu bent. Wat een wereld van verschil. Knap!

_Ilsee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 20:09

Wauw wat een grote verschillen hier!

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 20:45

Wauw goed zeg!

Mijn lijstje van vandaag. Ik ben op familiebezoek geweest, en natuurlijk lekker brabants, wordt je helemaal volgestopt en wordt je ook nog eens stomverbaasd aangekeken als je zegt dat je water wil :')
O: geroosterde havermout met yoghurt, blauwe bessen, banaan en mango.
L: een haring, vier (oei oei!) boterhammen met zalm, vruchtenhagel, honing en hagelslag, een plak peperkoek met boter en een beker melk.
T: een kop thee, een appelflap en een glas ijsthee.
T: een glas water en twee chocolate chip cookies.
A: een boterham met pindakaas.
T: zo ga ik nog even wat eten want ik heb honger :')
B: 15 minuten oefeningen, 45 minuten paardrijden.

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 20:50

Ik ben trots op mezelf, net naar de sportschool geweest ondanks dat ik me nog niet fit voel. Had een fitgesprek gepland staan en wilde die eigenlijk niet verplaatsen, kan de motivatie wel goed gebruiken. Dus nam me voor om te kijken hoe ik me voelde, als t ging even meesporten. Maar voelde me best ok, dus gewoon mn volle rondje gedaan :D vroeger zou ik een goed excuus gehad hebben om niet te gaan of half half te sporten, dus ik ga vooruit *\o/*

Morgen kijken of ik weer een beetje normaal kan eten.

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 20:53

Wauw super Laura!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 23:29

Ik kom puur toevallig dit topic tegen en val binnen op pagina 82 met lezen..
Wil toch even aanhaken, afvallen is voor mij niet meer aan de orde die "reis" heb ik al gehad dus ik weet hoe pittig het is, en toch Maanlicht, alsjeblieft. Je bent 58 kilo, ik zie op de foto's in je profiel een super slanke meid waar echt niet veel meer van af moet. Je straft je zelf omdat je af en toe wat te veel eet?
Het spijt me dat ik het zeg maar pas alsjeblieft op, praat desnoods met iemand want of je het wil of niet als je zo door gaat heb je echt grote kans jezelf een eetstoornis aan te praten. Ik moet zeggen als ik lees dat 2,5 kilo je niet lekker zit en je al zo licht bent ik het eigenlijk al deels een eetstoornis vind.
Ik ben helaas ervaringsdeskundige, het had bij mij niet perse met niet willen eten of te streng zijn voor mezelf te maken maar met angsten, ik ben nu uit het diepe dal maar was op mijn lichtst ook rond de 57 kilo, ik vond mezelf mooi, goed figuur eindelijk, maar iedereen om me heen zei Annet je word echt mager, pas alsjeblieft op enzz.. Ik hoorde het niet want ik zag eindelijk dat "meisje" van vroeger voor me die gewoon een mooi redelijk platte buik had. Nu ben ik weer aangekomen en zit ik rond de 65 kilo, en een tijdje terug kwam ik foto's tegen van een jaar/1,5 jaar geleden en viel me pas op dat ik echt wel mager was. Ik merk het nu ook met bepaalde shirtjes die vorige zomer me te los zaten zitten met nu weer te strak. Liever nu een paar kilo te zwaar en als ik volledig hersteld ben gaan sporten om evt. nog iets te verliezen dan nog te licht..

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 19:53

Vandaag weer een keer mijn kcal bijgehouden. Ik zit nu pas op ongeveer 1085 kcal, dus ik moet eigenlijk straks nog wat eten. Even kijken of en wat.
O: de helft van een smoothie van versgeperst sinaasappelsap, een peer, een perzik, een avocado en lijnzaad. (266)
L: een smoothie van een banaan, een sinaasappel, een hand spinazie en lijnzaad en een boterham met salami (367)
T: een plak zelfgemaakt groentebrood (20)
A: een aardappel, twee scheppen wortels en een scholfilet (160)
T: een kom hopjesvla (92)
T: een zelfgemaakte scone (180)
B: 10 minuten fietsen, 15 minuten paard borstelen, 10 minuten wandelen met paard, 15 minuten rugoefeningen.

Sandyislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-17 11:52

Vandaag:

O: 250 gram kwark en een gekookt ei.
M: Salade met tonijn.
A: Wraps met sla, paprika, avocado, tomaat en tandoori kip.

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-17 12:17

Dat is idd wel wat karig kimmie, uiteindelijk nog wat genomen?

Mn buikpijn is eindelijk over *\o/* wel ontzettende trek omdat ik al dagen heel weinig gegeten heb. Komt goed uit dat we vanavond lekker uit eten gaan :D
O: aardbeienyoghurt, 2 crackers met kaas, 2 rijstwafels
T: 2 rijstwafels
L: haring, waldkornbol met geitenkaas en walnoten
T: kiwi
A: uit eten, 3 gangen + wijn :9

jaimy10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-17 12:20

Ik volg jullie nog allemaal hoor :D
Hier ben ik momenteel aan t bulken. Na de vakantie naar de clean bulk dan ga ik weer lijstjes posten die ook interessant zijn voor jullie :))

Sandy, ik zie de hoeveelheden niet dus weet niet of je aan je kcal komt.... MAAR op et eerste oog erg karig. Of komt er nog wat lekkers bij? :) En dit is al meerdere malen besproken

Sandyislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-17 12:23

Ik heb het allemaal ingevuld in mijn app en kom uit op 1690 kcal. Dus lijkt mij niet verkeerd.

Ontbijt was ook laat en lunch daardoor ook dus heb dan tussendoor geen behoefte aan lekkers.