Hardlopen, wie nog meer? #4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kiwi_

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 20:44

Ik vind nieuwe routes leuk, maar ben toch een beetje een gewoontedier en loop vaak dezelfde rondjes. Vind het handig om te weten hoe lang een rondje is. Moet wel zeggen dat ik zo de natuur in loop vanuit huis, dus het is helemaal niet vervelend om een bepaalde route vaker te lopen.

MichieldeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 20:53

Ik heb vooral best een goed geheugen voor kaarten (dat is maar goed ook, kaarten maken is mijn werk). Ik heb de kaart van het gebied waar ik veel hardloop goed bekeken en weet wel waar de meeste paden liggen. Ik pas dan ook voortdurend mijn route aan aan of ik nog ene stukje wil of niet. Dat is een groot voordeel van de Plancken Wambuis waar ik veel loop: Veel paden, dus je kan er eindeloos een lusje aan plakken of af halen.

MichieldeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 20:56

Supervixen schreef:
Heel mooi die dronebeelden.
Ik ben ook echt een buitenmens/bosmens. Als ik vrij ben en het is lekker weer ben ik het grootste deel van de dag buiten en het liefst in beweging.
Ik kijk er naar uit dat het 's avonds weer licht is.
Ik woon in Duiven, dus Montferland, de Veluwezoom, Deelerwoud zijn bijvoorbeeld allemaal om de hoek. Ook het Reichswald bij Kleve heeft prachtige stukken.

Lekkere plek om te wonen! De Veluwezoom eb het Deelerwoud doe ik regelmatig op de fiets.

Overigens wil het Europese Parlement de zomertijd afschaffen, ik ben daar zo enorm op tegen (schaf dan de wintertijd af). Vanaf de dag dat de zomertijd in gaat kan je 's avonds na het werk plotseling weer vanalles in het daglicht doen!

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 21:05

Bij de planken wambuis in de buurt heb ik wel veel gewandeld, maar nog niet hardgelopen.
Loop je ook wel eens bij radio Kootwijk in de buurt? Daar is het ook zo mooi.

MichieldeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 21:14

Nee, nog niet gelopen, wel veel gefietst. Voor aankomend weekend staat de mountainbikeroute van Apeldoorn op de planning, dan fiets ik er weer :) Ik probeer daar altijd zo vroeg mogelijk te zijn, dan is het licht het mooist en als je de eerste bent zie je lekker veel wild.

https://www.strava.com/athletes/14442215
Laatst bijgewerkt door MichieldeM op 13-02-18 21:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 21:14

Lijkt me heerlijk om straks wat verder te kunnen lopen en dan de route afwisselen. Nu lopen we steeds hetzelfde rondje omdat dat precies goed is qua afstand nu.
Heb mezelf getrakteerd op nog een nieuwe sportbroek.
Ga nu lopen! 3e rondje :)

MichieldeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 21:15

Wendy15 schreef:
Lijkt me heerlijk om straks wat verder te kunnen lopen en dan de route afwisselen. Nu lopen we steeds hetzelfde rondje omdat dat precies goed is qua afstand nu.
Heb mezelf getrakteerd op nog een nieuwe sportbroek.
Ga nu lopen! 3e rondje :)

Succes! En iets verder kunnen lopen maakt het aantal variaties opd e route enorm veel groter inderdaad.

hwn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 21:47

Deze keer geen last gehad van mijn hartslag, maar - alweer - darmkrampen! Heb trouwens al paar maand last van mijn maag (stress, chocola, te late maaltijden, allemaal niet ideaal), dus dat moet ik dringend eens opgelost krijgen, want het is niet leuk meer als je telkens eerder moet afslaan en het laatste stuk moet stappen door de krampen.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 22:04

Ik ken het probleem. Gelukkig al even geen last meer van gehad. Dat is echt zó vervelend!

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 22:20

Ontzettend lekker gelopen! :D
We zouden hetzelfde rondje doen maar hebben er zelfs nog een stukje achteraan geplakt omdat het zo fijn ging.
Donderdag was 2e keer 3.04 km in 23.08 minuten en 7.9km/uur gemiddeld.
Vanavond 3e keer 3.76km in 28.40 minuten en 7.9km/uur gemiddeld.
Is natuurlijk nog niks in vergelijking met de afstanden en snelheid die jullie lopen, maar ik vind het wel heel leuk om te merken dat het toch alweer snel wat makkelijker gaat. De hele weg ook kunnen kletsen dus niet buiten adem en niet gewandeld tussendoor.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 22:26

Goed bezig!

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 23:44

Lekker bezig Wendy! Had je je nieuwe broek aan?

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 23:46

In het begin is afstand en tijd ook nog helemaal niet aan de orde! Lekker in deze flow blijven, opbouwen en genieten.

Het was vandaag echt zó fijn om te lopen! Wat een verschil met zondag zeg. Qua routes varieer ik niet enorm, heb m’n vaste fijne rondjes. Maar doordat ik verschillende afstanden loop, vind ik er nog genoeg variatie in.
Vandaag 13km gelopen met m’n zwager. Mijn gemiddelde hartslag was 160, waarbij ik prima kan kletsen trouwens en het niet als intensief ervaar. Die van hem 121, bizar goeie conditie. Ik heb die hartslag al als ik de trap af ren :roll:.

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 00:40

Ik vind dat ook altijd zo onwerkelijk dat sommige mensen zo'n ontzettend lage HR kunnen hebben! :oo

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 08:05

Nee had niet mn nieuwe broek aan haha die is niet zo heel dik en ik vond het koud dus had mn dikkere broek aan.
Bij de Kruidvat had ik nog dunne handschoentjes en een hoofdband gekocht. Heel fijn :j

Afstand en tijd is inderdaad nog niet zo belangrijk maar vind het toch wel heel leuk om bij te houden hoor. Het is ontzettend motiverend om te zien dat het weer iets verder of iets vlotter was :D
Ben heel benieuwd wanneer we ons eerste doel halen (5km achter elkaar hardlopen. 2e doel is die afstand binnen een half uur)

Lopen jullie allemaal met hartslag meter? Of zo'n sport horloge?
Ik moet nog ergens een hartslag meter hebben van vroeger toen ik nog spinnen deed. Grappig om eens te kijken ja.

lies_sparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 11:37

Ik heb altijd in t begin een hoge hartslag want dan ben ik enthousiast :+
Daarna wordt hij mooi stabiel.
Ik loop altijd met hartslagmeter. Als het eens niet goed gaat, ga ik uitzoeken hoe het kan :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 11:49

Ik loop met een Fitbit Blaze en nog een Wahoo Tickr borstband. Als je een beetje fanatiek gaat hardlopen zou ik geen Fitbit nemen maar een echt sport horloge zoals een Garmin of een Polar ofzo, ik vind mijn FitBit echt tegenvallen.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 13:33

Vandaag weer een rondje bos geweest en twee reeën tegengekomen. Het viel me zwaar vandaag, ik moest volgens mijn schema 8km op wedstrijdtempo lopen, maar door de aangevroren sneeuw die op veel plekken lag was dat niet echt goed te doen.

Afbeelding

Durante

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 17:51

Hoi!
Dankjewel voor de tips die jullie me gaven over winkels waar ik nog even kan gaan kijken voor hardloopkleding.
H&M ga ik zeker nog even kijken, en de Primark ook, allemaal dicht in de buurt.
Online doe ik liever niet, want ik pas toch het liefst even in de winkel ;)
Alleen schoenen heb ik wel eens online gekocht.
Heb dan eerst gepast in de winkel, en dan zoekt mijn vriend uit waar ze online het goedkoopst zijn :D

Durante

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 17:55

hwn schreef:
Deze keer geen last gehad van mijn hartslag, maar - alweer - darmkrampen! Heb trouwens al paar maand last van mijn maag (stress, chocola, te late maaltijden, allemaal niet ideaal), dus dat moet ik dringend eens opgelost krijgen, want het is niet leuk meer als je telkens eerder moet afslaan en het laatste stuk moet stappen door de krampen.

Ik had ook regelmatig last van darmkrampjes tijdens het lopen, at ook veel te veel maar eet nu voor het lopen helemaal niks, en beloon mezelf na het lopen wel met een lekker volkoren koekje mét chocola :9
En in de zomer pak ik na het hardlopen een wortel of stukjes komkommer.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 17:59

Helemaal niks?? Ik moet zeker twee boterhammen en een banaan eten om 10 tot 15km lekker te kunnen lopen. En daarna gaan er zeker nog drie of vier boterhammen in. Met wortel en komkommer red ik dat nooit.

Durante

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 18:06

Voor mensen uit Groningen misschien een tip:

14 juni is er in Harkstede een hardloopwedstrijd; de Xrun.
Mijn vriend zit in de organisatie, daarom maak ik ook even reclame haha :D
Misschien ga ik ook wel meedoen, maar ga me hiervoor niet vantevoren opgeven, dat doe ik op de dag zelf.
Als het regent of het is erg warm die dag dan doe ik niet mee...
Misschien is het wel leuk om met wat meer mensen die dag af te spreken en samen te gaan lopen?
Ikzelf ben weer pas in training, en ga nog niet zo hard, maar op zich lijkt het me gewoon leuk om mee te doen, voor de gezelligheid, dus echt niet om te winnen :D
Ohja ,wel handig :
http://www.xrun.nl

Durante

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 18:13

Supervixen schreef:
Helemaal niks?? Ik moet zeker twee boterhammen en een banaan eten om 10 tot 15km lekker te kunnen lopen. En daarna gaan er zeker nog drie of vier boterhammen in. Met wortel en komkommer red ik dat nooit.

Haha, ik bedoel dat als ik s'morgens ga rennen,dan eet ik van te voren wel 2 plakken brood met pindakaas, en áltijd een kiwi. Dan wacht ik nog een uurtje en dan ga ik lopen. Maar ik ga niet net voor het lopen wat eten, want dan krijg ik ook gauw van die zijkrampen.
Maar ik ren dan ook nog niet zo'n lange afstand zoals jij. Ik ben pas weer zo'n beetje opnieuw begonnen.
Ik hou het nu nog maar 4 km vol :o

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 19:03

Oh... ik dacht al :')

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 19:45

Durante schreef:
Voor mensen uit Groningen misschien een tip:

14 juni is er in Harkstede een hardloopwedstrijd; de Xrun.
Mijn vriend zit in de organisatie, daarom maak ik ook even reclame haha :D
Misschien ga ik ook wel meedoen, maar ga me hiervoor niet vantevoren opgeven, dat doe ik op de dag zelf.
Als het regent of het is erg warm die dag dan doe ik niet mee...
Misschien is het wel leuk om met wat meer mensen die dag af te spreken en samen te gaan lopen?
Ikzelf ben weer pas in training, en ga nog niet zo hard, maar op zich lijkt het me gewoon leuk om mee te doen, voor de gezelligheid, dus echt niet om te winnen :D
Ohja ,wel handig :
http://www.xrun.nl

Da's dichtbij! Moet even kijken of ik op een donderdag kan, maar hou deze zeker in m'n achterhoofd :j.