Net begonnen met hardlopen, ik zoek medestanders!!

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-16 22:09

Goed bezig allemaal!

Ik lees vooral op telefoon bij, dus zo'n mooie bijleespost als ik soms voorbij zie komen gaat helaas niet lukken.

Zelf lekker bezig met vooral lopen voor de ontspanning. Tijden wisselend; van 6:06 per km tot 7:00 per km. Verder doe ik tussendoor wat krachttraining.

Heb echt bewondering voor degenen die wedstrijden lopen, vooral de echt lange afstanden. Ik loop me stuk bij competitie en ben het na een uurtje echt wel zat. Diep respect dus!

croyslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-16 22:48

hyawatta schreef:
PATATKRAAM, welkom trouwens.

CROYSLOVER,wat een hitte bij jou zeg en vies al die spinnenwebben.
Lopen ging niet echt dus?
we hebben gelopen en hardgelopen, maar wel echt opletten hoor!! ze zijn gemeen, deze spinnen (de meeste)hebben webben die je gewoon niet ziet grrrr....was een aantal keer flink schudden, maar hee ook goed voor je! :D
volgende keer zal het vast beter gaan,morgen weer paardrijden, dan wordt het maar 28 graden! :)
met opnieuw opbouwen let ik heel erg goed op mijn paard. :j
SAKVIS, ook welkom.

Ik ben gister begonnen met evy wat ook net iets te was, zelfde les maar paar keer lopen :)

Marall

Re: Net begonnen met hardlopen, ik zoek medestanders!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-16 23:34

Ik heb een TomTom runner2 ideaal
Voor hardlopen, fietsen indoor sporten en ja natuurlijk ook paardrijden/mennen. Meet eigenlijk alles.

Weer niet meer wie t vroeg. Maar t lopen is niet gelukt! Wel heerlijk 21 km gemend met mijn paard.Afbeelding
Soms keuzes maken in de weinige tijd die ik heb.

Bah door de spinnenwebben lopen.....
Ook ik lees vooral via telefoon.

Morgen start ik echt met Evy en begin gewoon weer bij les 1.

hyawatta

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-16 23:40

MARALL, dat ziet er lekker relaxed uit zeg.
Succes morgen!!

Fabienne1

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-16 08:20

Goedemorgen!
@Hyawatta: Super dat je nieuwe schoenen hebt! Al mee kunnen trainen? Dat verschil ga je zeker merken als in de andere geen of weinig demping zat. Nog nieuws van de dermatoloog?

@Roxanne: Gemiddelde hardloopschoen ligt wel tussen 100 en 140 euro heb ik gemerkt.

@Nanoukie: Ik loop of op een klein beetje ontbijt of helemaal niets. En bij helemaal niets en daarna eten gaat het bij mij beter. Ik merk ook dat ik ’s ochtends sneller loop dan ’s avonds.

@Nelleke: Super dat je al bij les 19 bent!

@Crosylover: Wat fijn om te merken dat paardrijden na een jaar best goed ging.

@Sakvis en patatkraam: Welkom hier!

@Marall: Dat ziet er heerlijk ontspannen uit, lekker mennen.

Ik heb zaterdagavond nog een rondje van 6 km gedaan. Aan het einde ging het ontzettend hard regenen, maar goed daarna lekker douchen. Het was nog warmer dan ik dacht. De regen was niet eens koud.
Gisteren met mijn vader 30 km over de Hoge Veluwe gefietst. Ontzettend mooi. Wel met een elektrische fiets haha. Dat werkt wel mooi.
Vanavond bootcamp of een rondje hardlopen, even kijken waar ik zin in heb. 16 augustus weer voor een klein lokaal wedstrijdje ingeschreven.

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-16 09:13

Hyawatta leuk nieuwe schoenen! Volgens mij dezelfde al mijn zus heeft. Lekker kleurtje :D En gelijk al lekker mee gelopen!

Egnie wat leuk samen met je zoontje lopen, en knap dat hij al zo'n afstand aflegt!

Roxanne nette tijd gelopen hoor! Ik heb geen ervaring met Starshoe.

Nel leuk dat je de volgende les hebt gedaan, weer een stapje verder :)
Hoe veel lessen zijn het eigenlijk in totaal? Je bouwt op naar 5km in 30 minuten toch?

Sakvis en patatkraam welkom!

Nanoukkie ik heb geen fitbit, sterker nog ik weet niet eens wat het is :+ Iets van een horloge zo te lezen :P

Marall dat ziet er in ieder geval uit als een goede tijdsbesteding ;)
Succes met opbouwen.

Fabienne lekker hoor 6km gelopen, verkoelend buitje op het eind kan best fijn zijn denk :D
Leuk dat je voor een wedstrijd hebt ingeschreven.

Zo, druk weekend gehad maar ik ben weer bij. Zaterdag gelopen, voor het eerst 6km. Had last van de warmte, het was benauwd. Heb zelfs tussendoor gewandeld, dat heb ik in geen tijden meer gedaan. Uiteindelijk in 31.13 gelopen dus dat viel niet tegen. Gisteren rust, vandaag en woensdag weer lopen en dan donderdag mijn wedstrijddebuut :P

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-16 09:14

Goedemorgen dames.
Wel bijgelezen maar ik maak vanmiddag op de tablet een bijleespost. Gaat sneller en makkelijker en ik ga zo eerst even de paarden doen.

Gisteren avond met nog een man van canicross Den Haag wezen canicrossen.
Dit keer had ik maar een van mijn twee honden meegenomen.
Wel goed af en toe appart wat doen;dus mijn herder had quality time met mn vriend.
Ik moest wel harder werken als wanneer ik twee honden aan mn gordel heb.
Want ja 14kg hond voel je niet veel trekkracht van, ookal is hij bloedfanatiek.
Samen wegen ze 40kg dus dat maakt sneller lopen makkelijker.
allebei kenden wij het gebied niet en de route paaltjes waren erg onduidelijk dus nog een paar keer moeten zoeken.
Maar toch een leuk rondje gelopen.
Afbeelding
Afbeelding

wel iets spierpijn in mijn kuiten, normaal geen last van.
Maar sommige paden waren met mijn trailschoenen erg glad, dus dan ga je toch wat geforceerd lopen.
Wel merkten ik dat ik toch echt een ochtendloper ben haha.
Maar ben erg tevreden.

patatkraam

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-16 10:20

Woow een uur :7

Ik ren trouwens altijd het liefst in de stromende regen :Y)

War doen jullie allemaal qua sporten nog naast hardlopen verder?

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-16 10:43

Mag ik hier ook meekletsen?
Ik loop al wel wat langer(sinds oktober vorig jaar) maar ben ik veel dingen nog helemaal nieuw. Ik ben gaan lopen om de hond wat meer beweging te kunnen geven in kortere tijd. (weimaraner heeft nogal wat beweging nodig en ik heb niet iedere dag 3 uur tijd om te wandelen)

Ik ben sinds 4 maanden bij de atletiek vereniging gaan trainen en daar haal ik wel enorm veel profijt uit moet ik zeggen! Daarbij is het erg leuk en extra motiverend.

Ik loop gemiddeld in een training tussen de 5 en 8 km en ik heb nu 2 x een wedstrijdje gelopen van 10km en 1 x van 5 mijl. Mijn doel is nu om de 10 km onder de 50 minuten te kunnen lopen.

Zijn er meer mensen die lopen in de omgeving Tilburg?

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-16 10:47

Ik heb nog twee paarden.
Deze rij/logeer ik vier a vijf keer per week.
Verder heb ik twee honden die elke dag beweging krijgen. Of Door een lange wandeling of fietsen.
Ik loop drie keer per week hard/canicross.
En ik ga weer proberen om dagelijks te hoelahoepen en touwtje springen.

Ik vind lopen in regen ook niet erg.

croyslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-16 10:51

het rijden vandaag ging prima, op spierpijn van het hardlopen van gister na haha :D :Y) hij heeft vandaag een keer flink geprotesteerd, 4 keer gesteigert 6 steilbokken en 2 keer springen, en het stopte weer, ondanks de spierpijn prima blijven zitten

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-16 10:58

Horsii leuk hoor, lekker fanatiek bezig geweest weer!

Patatkraam ik probeer 4x per week te rijden en doe sinds een paar weken nog wat mountainbiken en aquafit (1x per week).

Leonie welkom! Jij bent al best wel gevorderd zo te lezen. Mooi doel!

Hebben jullie tips voor een leuk geprijsd sporthorloge? Het lijkt me eigenlijk toch wel leuk en handig om te gebruiken. Ik wil graag afstand, snelheid en eventueel ook hartslag kunnen zien.

hyawatta

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-16 11:02

FABIENNE, Mooi rondje 6 km en lekker gefietst, lijkt me idd ook erg mooi en lekker rustig om daar te fietsen.
Ik heb zaterdagavond een rondje gelopen, eerste les van Evy en de schoenen zaten echt heerlijk en ook nergens last van gehad.

Ja ik ben vrijdag naar de dermatoloog geweest en heb 2 zalven voor geschreven gekregen die ik vandaag op kan halen. Hoop dat ze gaan werken. Wel beetje apart hoef nergens voor terug te komen of iets dus ze hoeven niet eens te kijken of er resultaat is en hoe het gaat, maar goed kan dan altijd nog naar de huisarts natuurlijk, maar mocht wel altijd terug komen als ik dat wilde.

DAAN, Het is ook de hele tijd niet koud en als je wat gaat doen idd snel benauwd.
Ik heb 2 dagen rust en morgenavond gaan we weer een ronde maken.
Donderdag wedstrijd +:)+
Denk dat dat niks voor mij zou zijn

HORSII, Mooie ronde, jammer dat het zo onduidelijk aangegeven stond.
Is meteen te merken als je je houding iets aanpast.

Ik had gister nergens last van maar vanmorgen voelde ik iets spierpijn in m´n liezen, had dan eerder wat in m´n kuiten verwacht.

Patatkraam, ik doe nog een paar keer in de week fitness hulahoopen en soms touwtje springen maar vind dat ook nog behoorlijk zwaar :o en wil het skeeleren er weer bij gaan doen.

LEONIE87, welkom
Goede manier om je hond zo zijn energie kwijt te laten raken en voor jezelf ook lekker natuurlijk.

hyawatta

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-16 11:05

HORSII, welke hoepel gebruik jij qua gewicht?

CROYSLOVER, Flinke protestactie vandaag dus, knap dat je dat uit hebt kunnen zitten.
Zou het doodeng vinden.
1x gehad op een steigerend paard en ben er nooit meer mee naar buiten gegaan, in de bak kon ik er wel alles mee en was er 0,0 angst maar buiten echt niet meer haha.

Ben nu sinds 2,5 alweer gestopt, had er helemaal geen zin meer in, wie weet ooit nog haha

croyslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-16 11:06

leonie87 schreef:
Mag ik hier ook meekletsen?
Ik loop al wel wat langer(sinds oktober vorig jaar) maar ben ik veel dingen nog helemaal nieuw. Ik ben gaan lopen om de hond wat meer beweging te kunnen geven in kortere tijd. (weimaraner heeft nogal wat beweging nodig en ik heb niet iedere dag 3 uur tijd om te wandelen)

Ik ben sinds 4 maanden bij de atletiek vereniging gaan trainen en daar haal ik wel enorm veel profijt uit moet ik zeggen! Daarbij is het erg leuk en extra motiverend.

Ik loop gemiddeld in een training tussen de 5 en 8 km en ik heb nu 2 x een wedstrijdje gelopen van 10km en 1 x van 5 mijl. Mijn doel is nu om de 10 km onder de 50 minuten te kunnen lopen.

Zijn er meer mensen die lopen in de omgeving Tilburg?

ik woonde eerst in tilburg, maar ben nu geemigreert naar hongarije :)

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-16 11:14

Als je je houding opeens veranderd geloof ik best dat je daar veel spierpijn van hebt! Daarom ook zo belangrijk om niet te snel te wisselen.

Ik hoepel ook! Heel erg leuk. Mijn hoepel is geloof ik 2.1 kilo. Doe het al 2 jaar nu ofzo (af en aan hoor) maar je merkt wel echt verschil!

haha dat is een stukje verder Croylover! Lijkt me wel mooi!

hyawatta

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-16 11:29

LEONIE, Wat leuk, je hoort het ook steeds meer he.
Ik ben in maart geloof ik begonnen met de 1.2 kg en sinds juni opbouwend met de 1.8kg.
Best groot verschil al lijkt het zo niet.
Ik was mijn motivatie even kwijt met sporten maar begint weer aardig terug te komen gelukkig.

Ik merk het niet echt aan m´n buik wat wel iets zou mogen :o Maar dat zal ook wel aan mijn voeding liggen, ben helemaal geen goede eter en lust niks van fruit op een banaan na :\

Maar wel veel sterkere rugspieren van gekregen en dus eigenlijk ook geen klachten meer.

patatkraam

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-16 11:32

Ik eet ook geen fruit hyawatta. :P

Misschien gaat het er op andere plekken af?

Veel verschillende sporten nog, ik wandel voornamelijk en beetje fietsen.
Wil wel wat meer doen, maar weet niet zo goed wat :')

hyawatta

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-16 11:35

Ja moet wel een uitdaging blijven denk ik. Daarom dat ik nu verschillende dingen wil proberen en 3x per week hardlopen, ben net begonnen.

Als het mooi weer is ga ik nog wel eens een stuk met m'n moeder fietsen, hebben allebei elektrische fietsen maar zet hem vaak ook ff uit onder weg. En soms nog rondje wandelen zoals gisteren met m'n vader

croyslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-16 11:37

leonie87 schreef:
Als je je houding opeens veranderd geloof ik best dat je daar veel spierpijn van hebt! Daarom ook zo belangrijk om niet te snel te wisselen.

Ik hoepel ook! Heel erg leuk. Mijn hoepel is geloof ik 2.1 kilo. Doe het al 2 jaar nu ofzo (af en aan hoor) maar je merkt wel echt verschil!

haha dat is een stukje verder Croylover! Lijkt me wel mooi!

is het ook! op de spinnenwebben na hahaha :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-16 11:47

Ik loop dan hard, rijd 3 keer in de week paard, pak regelmatig nog wat krachttraining bij en ben heel anders gaan eten dan voorheen.

Inmiddels is er in vergelijking met een half jaar geleden dik 15 kg af en ben onderweg naar meer.
Nu is dat ook deels stress geweest en nu gaat het op de goede manier.

Heb helaas van de week niet meer kunnen intervallen want m'n kuit wou niet, veel kramp en in de nacht echt mega veel pijn. Vanavond dus weer een rustig rondje rennen.

hyawatta

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-16 12:09

ROBIJNTJE, wat knap zeg +:)+
Niet een heel goede start door stress maar nu wel op de juiste manier!!

Bij mij vind ik dat mijn buik iets minder mag en binnenkant van m'n bovenbenen :o
5tot7 kg is voor al genoeg alleen eerst maar is eraf trainen en dan de kunst het er niet meer bij laten komen.

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-16 12:22

Ja hyawatta het is echt populair aan het worden. Maar het doet ook echt veel! Ik merk het ook als ik het dus weer paar weken niet heb gedaan....

Ik probeer ook veel afwisseling er in te houden.
4/5 x per week paardrijden (afwisselend dressuur en buiten)
De hond uitlaten in de ochtend en avond en in het weekend wandelen we gemakkelijk 10 km weg
3 x per week hardloop training (1x pw interval op de baan, 1 x pw lange duur en dan vaak 1 x per week conditie training). Als ik 1 x moet laten vallen is dat altijd de conditietraining.
1x per week rondje fietsen (10 km ofzo dus niet bizar ver)als ik er aan toe kom
en dan nog als ik zin heb dus hoepelen. Normaal 2 x pw 15 tot 30 minuten.

Ik ben juist aan het aankomen door de spieropbouw. De omvang neemt af overigens :D

_Juudith

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-16 12:43

@ Hyawatta je nieuwe schoenen zien er leuk uit! Fijn dat ze ook zo goed zitten

@Sakvis welkom! wij zitten dan qua lessen aardig dicht bij elkaar! Vind ook dat er soms een aantal grote stappen in zitten.

@Patatkraam welkom! Netjes 4 km in 25 minuten!

@Horsii mooi rondje zeg!

@leonie87 welkom! Oh lekker dat je zoveel profijt hebt uit het atletiek!
Je bent er maar druk mee met al die dingen die je doet zeg! knap dat je dat allemaal zo volhoudt!

@Croyslover bahh die spinnewebben! Oh knap dat je blijft zitten op zo'n paard!

@Robijntjah jeetje wat knap dat je er al 15 kilo afhebt! Balen dat het afgelopen week niet wou met de intervallen!

Ik ben gister een rondje gegaan! les 11 van evy. Helaas begon het aan het eind van de straat met bakken uit de lucht te regenen. Maar ben wel doorgegaan, was toen toch al nat, en waarschijnlijk ging ik anders later op de dag niet weer.. Helaas had strava wat kuren dus m'n halve les was maar opgeslagen. Afstand later wel op de pc opgezocht. 4,2km en waarschijnlijk rond de 35 minuten weggeweest, maar dat weet ik dus niet precies.
Vandaag wil ik eigenlijk weer gaan, anders kom ik deze week heel poedersuiker uit qua dagen om te lopen.

croyslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-16 12:51

_Juudith schreef:
@ Hyawatta je nieuwe schoenen zien er leuk uit! Fijn dat ze ook zo goed zitten

@Sakvis welkom! wij zitten dan qua lessen aardig dicht bij elkaar! Vind ook dat er soms een aantal grote stappen in zitten.

@Patatkraam welkom! Netjes 4 km in 25 minuten!

@Horsii mooi rondje zeg!

@leonie87 welkom! Oh lekker dat je zoveel profijt hebt uit het atletiek!
Je bent er maar druk mee met al die dingen die je doet zeg! knap dat je dat allemaal zo volhoudt!

@Croyslover bahh die spinnewebben! Oh knap dat je blijft zitten op zo'n paard!

@Robijntjah jeetje wat knap dat je er al 15 kilo afhebt! Balen dat het afgelopen week niet wou met de intervallen!

Ik ben gister een rondje gegaan! les 11 van evy. Helaas begon het aan het eind van de straat met bakken uit de lucht te regenen. Maar ben wel doorgegaan, was toen toch al nat, en waarschijnlijk ging ik anders later op de dag niet weer.. Helaas had strava wat kuren dus m'n halve les was maar opgeslagen. Afstand later wel op de pc opgezocht. 4,2km en waarschijnlijk rond de 35 minuten weggeweest, maar dat weet ik dus niet precies.
Vandaag wil ik eigenlijk weer gaan, anders kom ik deze week heel poedersuiker uit qua dagen om te lopen.

Ik heb hem al 3 jaar dus heb al aardig wat ervaring met hem! Hij ging alleen maar in protest want de rest stond in de weide er naast, hij had opeens heel veel medelijden met zichzelf haha