https://www.runnersweb.nl/training/duurlopen.htm
Lonneke wat vervelend zeg! Is het tijdelijk dat je bij je ouders zit?
Griepjes heersen geloof ik, hoor het overal om mij heen.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
ILoveJip schreef:@trijnie Duurloop is inderdaad een 'langere' afstand lopen. Ligt aan de soort training op welk tempo dat is. Zie de link boven mij.
Ik ga vandaag een workshop Lindy Hop dansen met mn vriend. Hij heeft wel ervaring met hiphop en breakdance. Ik heb verder vrij weinig dans ervaring, hier en daar wel eens workshop in verschillende stijlen gedaan. En ik zou gaan fitnessen met ouderen op stage maar dat ging nog niet door, misschien volgende week.
Verder doe ik het rustig aan, zat na een kwartiertje al te hijgen op de fiets vanochtend.
Kiichi schreef:Hai iedereen,
Ik heb een vraag en weet niet precies waar ik deze kwijt kan, maar bij deze een poging! Ik ben bezig met hardlopen, afgelopen september de Dam tot Dam meegelopen (10EM). Zodra de afstanden langer worden, verlies ik een beetje plezier in het lopen. Nu heb ik eens naar mijn houding gekeken en het is duidelijk dat ik rechterop moet lopen. Daarnaast land ik op mijn hak. Nu had ik gelezen dat je jezelf daarmee eigenlijk iedere pas afremt en dat dat ontzettend vermoeiend is. Goed, filmpjes gaan kijken over middenvoet/voorvoet landen -> gaan trainen en het voelt heel raar aan om continu "op je tenen" te lopen. Opnieuw het internet op, en nu tref ik andere sites aan die zeggen dat haklopen het best is voor duurlopen etc... Tegenstrijdig met wat ik eerder las.
Dus: wat is de minst vermoeiende landing? Hak, middenvoet of voorvoet? En hebben jullie eventueel andere tips om mijn loophouding te verbeteren?
Alvast bedankt voor de moeite!