Sport & voeding doelen/tips/tricks/motivatie/klets topic!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Travellust

Re: Sport & voeding doelen/tips/tricks/motivatie/klets topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 08:15

TrIjNiE__, oh zo :P Ik zou dan ook denken aan een interval maar duurloop kan trouwens ook.

https://www.runnersweb.nl/training/duurlopen.htm

Lonneke wat vervelend zeg! Is het tijdelijk dat je bij je ouders zit?
Griepjes heersen geloof ik, hoor het overal om mij heen.

ILoveJip

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 09:05

@trijnie Duurloop is inderdaad een 'langere' afstand lopen. Ligt aan de soort training op welk tempo dat is. Zie de link boven mij.

Ik ga vandaag een workshop Lindy Hop dansen met mn vriend. Hij heeft wel ervaring met hiphop en breakdance. Ik heb verder vrij weinig dans ervaring, hier en daar wel eens workshop in verschillende stijlen gedaan. En ik zou gaan fitnessen met ouderen op stage maar dat ging nog niet door, misschien volgende week.

Verder doe ik het rustig aan, zat na een kwartiertje al te hijgen op de fiets vanochtend.

Loolotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 10:05

Geen verstand van hardlopen hier dus ik kan je niet helpen, sorry :=
Beterschap! Hier zijn ook een aantal mensen ziek, dus het zal wel heersen helaas.
Klinkt leuk ILJ! Veel plezier.

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 10:12

ILoveJip schreef:
@trijnie Duurloop is inderdaad een 'langere' afstand lopen. Ligt aan de soort training op welk tempo dat is. Zie de link boven mij.

Ik ga vandaag een workshop Lindy Hop dansen met mn vriend. Hij heeft wel ervaring met hiphop en breakdance. Ik heb verder vrij weinig dans ervaring, hier en daar wel eens workshop in verschillende stijlen gedaan. En ik zou gaan fitnessen met ouderen op stage maar dat ging nog niet door, misschien volgende week.

Verder doe ik het rustig aan, zat na een kwartiertje al te hijgen op de fiets vanochtend.

Wat is Lindy Hop precies? Heb daar nog nooit van gehoord.
Zou ook wel willen dansen, heb helaas niemand die mee wil :') En ja kan ook alleen maar ben niet zo'n held :')
Nog last van de griep?

Gisteren wel gezwommen *\o/* Kom weer langzaam in het ritme...

TrIjNiE__

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 12:31

Bedankt voor de link, handige website :D

Tango1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 13:10

Ik hoor veel snotterige klachten overal om me heen, beterschap snotteraars :)
@Lon83: heb ik een paar jaar terug gehad, terug bij ouders. Succes!

Ik doe wel eens dance workouts online, vind ik altijd zo leuk!
Dit weekend weer flink een dag benen en een dag armen gedaan. Ik zie echt bizar verschil, vooral op mijn borst en schouders. Daar zitten ook de minste vetjes, dus valt het beter op denk ik :)

ILoveJip

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 13:26

De workshop gaat niet door omdat de locatie waar ze het normaal geven niet beschikbaar was, dus volgende keer beter.

@gribaldi Het is een swingdans uit de jaren 20-30. Het is gebaseerd op jazz, tap en de charleston.

@tango1979 heb je een linkje van die filmpjes?

Ik denk erover om vandaag een lichte work out te doen omdat ik me vandaag wel iets beter voel.

Tango1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 13:52

Fat Burning Dance Workout to "Bodypop" van Blogilates is grappig, op haar kanaal staan er wel meer. Ik doe ze meestal 2 of 3 x achter elkaar (dan heb ik de routine pas door... niet heel snel in oppikken van zulke dingen :o )

En zumba is er ook veel te vinden online

Iemand een goede tip voor mij voor krachttraining via youtube?

TrIjNiE__

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 21:34

Vandaag weer een rondje in het park gedaan van 6,6 km. Rustig aan gedaan want spieren voelden nog wat stram van zondag te lopen. Spanning tussen mijn schouders nam wel toe op het einde, dus even opletten dat mijn nek weer niet pijn gaat doen :)

Lon83

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 08:19

Wat leuk dans-workouts! Helaas zou ik ze wel 10x moeten doen voor ik er iets van begrijp, als dat moment al ooit zou komen :') Ik ben er echt vreselijk slecht in.
Ik heb toch gisteren al een klein rondje gerend, ging eigenlijk heel fijn! 3,7km, 12,2km/h gemiddeld, top op 15,5km/h. Volgende keer weer wat groter rondje. Nu ik in Nijmegen woon jeukt de zevenheuvelenloop behoorlijk (15km).
Zit zeker tijdelijk bij ouders, maar weet nog niet voor hoe lang... ben op zoek naar een appartement.

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 08:28

Tango1979, bedankt voor de tip! Zal ze vanavond eens opzoeken.

ILoveJip, klinkt erg leuk! Had er echt nog nooit van gehoord haha.

Lekker bezig TrIjNiE__!

Jij loopt lekker door Lonneke :P Fijn hoor dat het zo goed ging! Poeh 15 KM doe ik je niet na...
Soms is even bij je ouders ook wel fijn/verademing toch :) Komt allemaal wel weer goed!

Ik heb gisteren rustdag gehouden, nou meer omdat ik laat thuis was en nog moest koken en het eigenlijk te laat vond om nog te gaan eten om 22:30, maar ik had best trek dus een klein stukje van mijn zelfgemaakte andijvie quiche genomen.
Vanavond krachttraining.

Laurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 12:25

Mag ik me hier misschien melden? :)

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 12:28

tuurlijk, iedereen is welkom :)

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 13:07

Welkom Laurie :)

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 13:25

Welkom :D

Tango1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 13:30

Welkom Laurie!

Vanochtend heb ik eerst paardgereden en daarna 25 minuten "wandel" workout gedaan van Jessica Smith. Best leuk, gewoon binnen via Youtube een beetje low impact cardio. En veel afwisseling dus het werd niet saai.

Loolotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 14:19

Welkom Laurie :)
Goed bezig Tango, wandel workout binnen klinkt wel ingewikkeld haha.

Laurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 14:56

Dank voor het warme welkom! Ik ben twee jaar geleden begonnen met hardlopen en krachttraining. Niet om af te vallen, maar omdat ik altijd heel, heel smal geweest ben en me daar niet echt lekker bij voelde :o Het verschil is echt heel groot! Ik heb alleen nog wel moeite om stabiel te blijven en wil me daarom wat meer in voeding gaan verdiepen.

Goed bezig Tango!

ILoveJip

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 15:22

Even mn enthousiasme hier delen hoor. Het is helemaal niet gerelateerd aan dit topic maar nouja.
Ik werd net door school gebeld of ik het leuk vind om mee te doen aan een masterclass 'op weg naar succes'.
Normaal moet je je opgeven. Dus ik vond het erg leuk dat ik gevraagd ben :)

Kiichi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 15:33

Hai iedereen,

Ik heb een vraag en weet niet precies waar ik deze kwijt kan, maar bij deze een poging! Ik ben bezig met hardlopen, afgelopen september de Dam tot Dam meegelopen (10EM). Zodra de afstanden langer worden, verlies ik een beetje plezier in het lopen. Nu heb ik eens naar mijn houding gekeken en het is duidelijk dat ik rechterop moet lopen. Daarnaast land ik op mijn hak. Nu had ik gelezen dat je jezelf daarmee eigenlijk iedere pas afremt en dat dat ontzettend vermoeiend is. Goed, filmpjes gaan kijken over middenvoet/voorvoet landen -> gaan trainen en het voelt heel raar aan om continu "op je tenen" te lopen. Opnieuw het internet op, en nu tref ik andere sites aan die zeggen dat haklopen het best is voor duurlopen etc... Tegenstrijdig met wat ik eerder las.

Dus: wat is de minst vermoeiende landing? Hak, middenvoet of voorvoet? En hebben jullie eventueel andere tips om mijn loophouding te verbeteren?

Alvast bedankt voor de moeite!

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 15:43

Laurie, zo aan je foto in je profiel te zien ben je al een mooie meid! Heb je foto's toevallig? Ben wel heel benieuwd hoe je progressie is geworden.

Wat gaat zeg! Wanneer begint je masterclass?

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 15:45

Kiichi schreef:
Hai iedereen,

Ik heb een vraag en weet niet precies waar ik deze kwijt kan, maar bij deze een poging! Ik ben bezig met hardlopen, afgelopen september de Dam tot Dam meegelopen (10EM). Zodra de afstanden langer worden, verlies ik een beetje plezier in het lopen. Nu heb ik eens naar mijn houding gekeken en het is duidelijk dat ik rechterop moet lopen. Daarnaast land ik op mijn hak. Nu had ik gelezen dat je jezelf daarmee eigenlijk iedere pas afremt en dat dat ontzettend vermoeiend is. Goed, filmpjes gaan kijken over middenvoet/voorvoet landen -> gaan trainen en het voelt heel raar aan om continu "op je tenen" te lopen. Opnieuw het internet op, en nu tref ik andere sites aan die zeggen dat haklopen het best is voor duurlopen etc... Tegenstrijdig met wat ik eerder las.

Dus: wat is de minst vermoeiende landing? Hak, middenvoet of voorvoet? En hebben jullie eventueel andere tips om mijn loophouding te verbeteren?

Alvast bedankt voor de moeite!

Bekijk dit filmpje eens :)

Kiichi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 16:01

Bedankt voor het filmpje, Gribaldi! Kan daar zeker een aantal tips uit halen.

ILoveJip

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 16:35

@gribaldi In november. Ik moet nog steeds een motivatiebrief schrijven en mijn CV opsturen, want je wordt door de opleiding voorgedragen aan de coördinator van de masterclass. Ik ben dus pas door de 1e ronde heen.

@kiichi Misschien kun je een stukje filmen van dat je aan het rennen bent en het filmpje dan op lage snelheid afspelen en af&toe stil zetten zodat je jezelf kunt analyseren. Dan weet je beter waar je aan kan gaan werken.

Laurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 17:55

Wat gaaf IloveJip!

Dankjewel gribaldi! Ik heb wel foto's, ben er alleen nog niet helemaal uit of ik die hier zo durf te laten zien :o