Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Daantjuh88

Re: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 19:45

Vanavond genoten van mijn patat met hete kip.... mjammie! Straks maar ff rondje lopen met de hond, voelt het al iets minder ongezond!

Moet zeggen dat het gezond eten mij steeds beter af gaat. Vrijdag op een verjaardag zat ik niet eens te balen dat ik geen taart mocht van mijzelf. En een paar chipjes en blokje kaas smaken dan net zo goed!

Area51

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 19:58

Weekenden goed?? Hier niet :')
Bijvoorbeeld gisteren;

O: 2 matzes met karamel pasta, 2 bruine boterham met geitenkaas
T: 2 boterham met kaas
L: focaccia broodje
T: wat frietjes met mayo
A: halve pizza
T: vrij grote bak bolletjes vla mét choco cruesli

_O- verder geen koolhydraten lol

Ben er nu helemaal klaar mee dus deze week en ook het weekend clean. Wil nu wel weer is resultaat zien, want ik ben zo dichtbij maar moet ik wel even mezelf een schop onder m'n kont geven :j

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 20:05

Haha hier nog zo een hoor. Veeeels te veel koolhydraten vandaag. Maar he, een dag per maand echt ongezond kom je niet meteen kilo's van aan.

Meestal let ik 1 dag in her weekend iets minder op de kcal, maar blijf ik wel redelijk op schema. En ach, af en toe los kunnen gaan is geen schande. Dan kan ik de dag erna weer extra gemotiveerd in het gareel :P

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 20:10

je kunt beter 1 keer heel slecht eten in een bulk zeg maar (want je lichaam is niet in staat om dat dan allemaal vliegensvlug naar binnen te zuigen en op je heupen te mikken)..

dan standaard elke dag een een slecht element (heb ik het niet over een glasje fris, of een koekje.. maar stelselmatig, dus een slechte gewoonte)..

net een smoothy gemaakt met
400 ml verse jus d'orange (braaf zelf geperst)
een banaan
10 aardbeitjes
en
300 ml yoghurt..

heb ik de rest van de avond genoeg aan..

was iets ovemoedig met het persen haha..
en weet niet of ik het overnacht kan bewaren.. dus dan maar opdrinken
gelijk mijn tussendoortje en toetje

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 20:16

Mijn ervaring is dat je smoothies tot 48 uur in de koelkast kan bewaren, mits het geen bijna bedorven fruit bevat. Je moet het alleen even schudden of goed doorroeren (als je geen deksel hebt) na een nacht, want het bezinkt wel.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 20:20

Smoothie kun je wel bewaren hoor. Ik deed soms een ontbijtsmoothie de avond ervoor klaarmaken zodat ik niet om 6 uur sochtends de blender aan hoef te zetten. Moet je idd wel ff roeren

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-16 20:24

Kcal zijn kcal. Of je ze nou in één keer eet of verdeeld over een langere periode. Alles wat je lichaam op kan slaan, slaat je lichaam op. De rest wordt ontlasting. Vandaar maakt het voor afvallen ook niet uit of je 8 eetmomenten hebt op een dag of maar 2.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 21:34

kcal zijn calorien, zijn caloriën linoleum absoluut,

maar je lichaam heeft wel een bepaalde doorvoersnelheid natuurlijk. en een bepaalde snelheid waarmee voeding kan worden opgenomen en verwerkt.. Als je veel te ver doorgaat met bijvoorbeeld een avond gourmetten waarbij ook veel vezels en koolhydraten gegeten worden, dan heb je een goede kans dat je de volgende dag bepaalde zaken in de pot kunt herkennen. Ik weet niet bij welke hoeveelheid het is hoor, heel hoog.. veel vezels en koolhydraten verhinderen de darmen wel om hun functie op grote hoeveelheden voedsel goed uit te voeren.

Maar belangrijker nog

Je kunt je compleet volbunkeren, echt volproppen en met moeite boven de 5000 calorien geraken.. vol is vol principe natuurlijk.. dan ben je nog geen kilo aangekomen (7000 calorieën is een kilo vet).

Het is echter helemaal niet moeilijk om iedere dag 500 naar binnen te rotzooien.. iedere dag een cheeseburgertje scoren en twee glazen cola en je zit er al aan.. en je hebt nog honger daarna ook.

5000 kilocaloriën wegeten, zit je mudvol, je lichaam verbruikt er 2000 grofweg.. heb je dus nog geen halve kilo overgewicht als je je 1x per maand helemaal uit je bol zou gaan.

als je elke dag een klein beetje overschrijd, wordt het een gewoonte, veel lastiger te doorbreken..
zelfs als het elke dag een snack van 250 kcal teveel neemt, dan ben je na een maand ruim een kilo aangekomen.. onbewust omdat het een gewoonte wordt.. Een keer in de zoveel tijd uit de band springen bewust en makkelijk te controleren en te corrigeren

Vandaar dat er gezegd wordt.. beter 1x goed zondigen en voor de rest een beetje opletten..
dan continue kleine zondes.

----

de eetmomenten maken uit voor je metabolisme.
kleine beetjes zorgt ervoor dat je verbranding continue is en niet steeds vertraagd omdat er niets te doen is voor je spijsverteringsstelsel.

En het maakt uit voor je bloesuikerspiegel, die blijft constanter als je regelmatig kleine beetjes eet.. dan een grotere hoeveelheid in een keer, die een piek veroorzaakt en dan wachten op een grote dip voor je weer eten erin sdoet.

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 22:06

Elena,
Volgens mij snap je het nog steeds niet helemaal. Wel jammer dat je dan hier het wel meld alsof het de waarheid is...

Je verbranding vertraagt niet als je in 1x alles eet. Nogmaals dat is onzin!
En kcal is kcal ik ben het helemaal met linoleum eens...
Ja soms zie je dingen in de pot terug. Opgevallen dat dat ook meestal groente is?
In veel groente zit namelijk cellulose. Dit kunnen onze darmen niet verteren omdat we enzymen hiervoor missen.

Iedere dag een beetje zondigen maakt niet uit als je maar binnen je kcal doel blijft.

Ik wordt zo langzamerhand wel een beetje moe van je berichten...

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 22:19

Moet zeggen dat ik vind dat de sfeer in t topic heel erg is veranderd en dat ik hierdoor ook niet echt veel meer reageer. Jammer. Er wordt advies gegeven en dat wordt dan niet geloofd of 'weerlegd' met dingen die allang achterhaald zijn..

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 22:20

Ik denk eerlijk gezegd dat het niet zozeer beter is om je 1x helemaal vol te stoppen.
Maar voor mijn eigen gevoel doe ik liever 1 dag flink ongezond en dan weer een hele tijd netjes en gezond.

Elke dag een beetje zondigen kan qua kcal misschien niet zoveel kwaad zolang het binnen te perken blijft. Maar als ik dat doe, dan gaat er in mijn hoofd een knopje om waardoor ik dan denk dat heel de dag verpest is. Is natuurlijk niet zo, maar ik merk dat ik me prettiger voel als ik gewoon zoveel mogelijk netjes blijf eten. En dan 1 keer in de zoveel tijd geen kcal tellen en eten waar ik zin in heb. Zodat ik dan daarna weer netjes kan doen.

Puur een 'tussen mijn oren dingetje' dus :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 22:26

Omdat ik met het afvallen zelf niet meer echt haast heb, heb ik zelfs 1 vast cheatmoment voor mezelf per dag. Als mijn drie grote maaltijden clean zijn mag ik mijn tweede tussendoortje (16.00) beetje cheaten :)

Linsey1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 22:29

O: 3 crackers met kipfilet, 2 crackers met 30+ kaas, flesje yakult
L: 2 boterhammen met kipfilet, 1 boterham met 30+ kaas, flesje whey drink
A: 272 gr aardappels, 169 gr spinazie, gehaktbal
T: appel, perfection bar

B: 20 min fietsen, 20 min stallen mesten, 1 uur + kwartier krachttraining

1755 cal - 122 gr eiw - 182 gr kh - 58 gr vet

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 22:30

linoleum schreef:
Maanlicht schreef:
Bij mij is dat 1378, dus dat is een behoorlijk verschil haha!

Wat is bij jou 1378? En waarom zou je een balansdag houden na een dag met maar 1400 kcal?

Mijn bmr is 1378, dat heb ik hier berekend:
http://rubriek.nl/gezondheid/bereken-je-bmr

Mijn dag is dus duidelijk geen 1400 kcal meer als ik een zak chips leeg eet.
Mensen vergeten hier dat ik dus helemaal niets aan beweging doe, en dat ik daardoor minder verbrand, dus minder moet eten om effectief af te vallen. Hier lees ik veel mensen die behoorlijk sporten en stallen etc uitmesten. Ik dus niet. Ik kan momenteel weinig met mijn benen, dus beperk mijn beweging zoveel mogelijk.
Voor het weekend heb ik echt bizar zitten eten, dus houd ik daar morgen rekening mee. Mag toch?

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 22:37

Emmaa_ schreef:
Omdat ik met het afvallen zelf niet meer echt haast heb, heb ik zelfs 1 vast cheatmoment voor mezelf per dag. Als mijn drie grote maaltijden clean zijn mag ik mijn tweede tussendoortje (16.00) beetje cheaten :)

Prima toch? Zolang jij je er goed bij voelt, kan dat best :j wat voor de een werkt, werkt voor de anders soms juist niet. En andersom.

Daarom vind ik het zo raar dat er soms wordt gezegd in tijdschriften oid 'dat voedingspatroon is niet goed' of 'die manier van sporten werkt niet'. Verschilt toch per persoon denk ik

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 22:52

Mizora en Dylan,
mijn dank is groot..

Dan heb ik morgen een lekkere ontbijtdrink..

was bang dat het zou gaan schiften of zo en dat zou ik zonde gevonden hebben.
ben nooit zo van het smoothy maken geweest en begon wat overenthousiast met maken.
maar ja als je dan twee keer wat wilt corrigeren, dan heb je wel heel veel ineens.

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-16 22:57

Citaat:
Mijn bmr is 1378, dat heb ik hier berekend:
http://rubriek.nl/gezondheid/bereken-je-bmr

Mijn dag is dus duidelijk geen 1400 kcal meer als ik een zak chips leeg eet.
Mensen vergeten hier dat ik dus helemaal niets aan beweging doe, en dat ik daardoor minder verbrand, dus minder moet eten om effectief af te vallen. Hier lees ik veel mensen die behoorlijk sporten en stallen etc uitmesten. Ik dus niet. Ik kan momenteel weinig met mijn benen, dus beperk mijn beweging zoveel mogelijk.
Voor het weekend heb ik echt bizar zitten eten, dus houd ik daar morgen rekening mee. Mag toch?

Je bmr is dan 1400 ja. Dus als jij voor doods op bed gaat liggen en verder helemaal niks doet dan verbruik je dat. Je hoofd bewegen betekend al dat je meer verbrand dan die 1400. Dus ook als je verder niet sport is 1400 te weinig voor je. Je moet uitgaan van je bmr+beweging en daar onder gaan zitten. Maar niet onder je bmr zelf.

nanoukkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 00:17

hebben jullie een cheatmeal en/ of cheatdag en wat eten jullie dan zoal?

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 09:16

Maanlicht, houd er rekening mee dat het grootste deel van beweging bestat uit wat je doet naast sporten. Onbewuste bewegingen e.d.
Zelfs als je een zittend beroep hebt met de auto naar je werk gaat en niet sport mag je bij je BMR al 20-25% optellen voor "beweging"

JuliaKamm

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 09:32

Lijstje voor vandaag
O: 2 kleine liefde en passie sneetjes met runderrookvlees en wat granaatappelpitjes
T: appel
L: 2 liefde&passie bh met pindakaas
T:?
A: huisgemaakte tomatensoep

Nog niet uitgerekend hoeveel kcal, maar denk dat ik op iets te weinig uitkom, dan eet ik vanavond nog wat

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 09:50

Lijst voor vandaag:

O: Actimel, magere yoghurt en Meusli
T: Appel
M: Woudham met mosterd
T: Kiwi
A: Kip met rijst

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 10:21

Mijn lijstje voor vandaag :

O: 150 gram magere kwark met 1 protibrick en 10 gram honing, danone actimel
T: 150 gram skyr
L: 1 wrap met 60 gram kalkoenfilet en zuivelspread. 200 ml soya chocodrink
T: proteïnereep cookie en cream
A: maaltijdsalade nicoise
T: eat natural protein packed reep met chocolade, kokos en noten. (Toch proberen langzaamaan weer wat noten te gaan eten)

Totaal kcal: 1541. Mag wel na een weekendje wat meer binnen gehad te hebben.

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 10:57

Zo, na een weekje vakantie nu weer aan het normale voedingspatroon. Vanmorgen op de weegschaal gestaan en werd er gewoon diep ongelukkig van. Hele week intensief bezig geweest mer skiën, oke wel war ongezond gegeten (stokbrood met roomboter) en een keer als lunch patat met een hamburger maar verder echt niet heel bijzonder en hop ik zit weer op de 79,4 kilo :( ik ben nu al een maand bezig waarvan 1 weekje vakantie en er is gewoon niks van af. _-:( dus daar gaan we weer, nog 12 kilo te gaan _-:( _-:( _-:( _-:(

Daantjuh88

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 10:58

vibabu schreef:
Zo, na een weekje vakantie nu weer aan het normale voedingspatroon. Vanmorgen op de weegschaal gestaan en werd er gewoon diep ongelukkig van. Hele week intensief bezig geweest mer skiën, oke wel war ongezond gegeten (stokbrood met roomboter) en een keer als lunch patat met een hamburger maar verder echt niet heel bijzonder en hop ik zit weer op de 79,4 kilo :( ik ben nu al een maand bezig waarvan 1 weekje vakantie en er is gewoon niks van af. _-:( dus daar gaan we weer, nog 12 kilo te gaan _-:( _-:( _-:( _-:(

Dit gaat mij ook gebeuren over 2 weken ben ik bang... :') Naja, nu maar even weer vol er tegenaan!! Komt goed...

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 11:18

Das wel balen vibabu :( maar nu er weer volle bak tegenaan en dan kom je er heus wel :j