Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Spullen

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-16 09:46

Ronald McDonaldhuizen zijn idd super. Mijn broer heeft er ook gezeten. Heel fijn om zo dichtbij te zijn.

Wat super dat jullie zo op één lijn zitten en dat jullie het contact kunnen regelen. Goed dat je daar vooraf zo over nadenkt. Moet ook haast wel als je ze vaker tegen gaat komen. Wat zijn er toch nog fijne mensen op deze wereld.
Ben heel benieuwd naar jullie gesprek bij de kliniek binnenkort. Ik duim zo enorm voor je meis. Hopen dat het zaad van je man gewoon goed is en dat jullie de procedure kunnen starten!!

Hier is alles goed. 31 weken alweer, het gaat heel hard ineens :oo ze is heerlijk actief! Eindelijk volop aan het genieten!

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 09:54

Wat een bijzonder verhaal ladyfee! En wat fijn dat het zo goed klikt tussen jullie en de donorouders. Ik hoop dat alles voorspoedig mag gaan het komende traject. Zal vast niet makkelijk zijn voor iedereen!

Hier gaat het ook goed, nu bijna 27 weken, nog steeds een klein kindje met korte beentjes, maar we werden te gestresst van de echo's dus die hebben we de afgelopen tijd niet gedaan, nu weer met 30wkn zwangerschap :)
Ik voel m regelmatig wel lekker schoppen dus misschien heeft ie stiekem genen van wesley Sneijder :')

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 10:26

Wesley heeft genoeg verdient met zijn korte pootjes :P Zou er mooi voor gaan ;)

Hier 24 weken nu. Helaas gisteren held dag plat moeten liggen vanwege de harde buiken. Deed gewoon zeer.
Vandaag gelukkig stuk beter, maar werd wel even zenuwachtig. Heb al langer last van harde buiken. En de verloskundige zei al dat mag gewoon nog niet zo met deze termijn.
Volgende week gaan we een weekje naar zuid Frankrijk. Dus in alle rust bijkomen en relaxen.

Cloud

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 11:27

Hier een stille meelezen. ....
Volgende maand gaan mijn man en ik beginnen met ivf behandelingen in Rotterdam....alles erg spannend!!
Gelukkig zijn ze erg positief in Rotterdam en gaan ze er van uit dat het gaat lukken!! Daar houden wij ons ook maar aan vast! !
Heb stiekem veel steun aan deze topic gehad en wens iedereen die hier reageerde het best toe :) :)

Groetjes Coby

Spullen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-16 11:56

Wat spannend Coby! Je bent welkom om mee te kletsen hoor :o

Fijn dat het met iedereen zo goed gaat.

Kan dat te kleine nog bijtrekken Verootje? Duimen dat je met 30 weken een goede echo hebt!

matasja

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 13:07

Bij ons zeiden ze ook met de 20 weken echo dat hij korte benen had. Uiteindelijk een gezonde knul van 51 cm en hele normale benen. Laat je niet gek maken

SillyB

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 13:24

:wave: Ik ben ook een stille meelezer en wil liever niet op internet delen hoe mijn situatie helemaal zit enzo
Maar Wow Ladyfee dit klinkt als een match made in heaven! <3 wat een tof mens, heel veel succes met de verdere procedures!

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 13:26

geen idee of het nog bij kan trekken, maar ik was zelf ook een heel klein baby'tje van 48cm en 2800 gram, en mijn zusje is vorig jaar bevallen van een jongen met precies die lengte en gewicht. Bovendien heb ik zelf ook kortere benen in verhouding met mijn lichaam. Zelf denk ik dus dat het in de familie zit.
Het kan ook bij down horen, gyn stuurt steeds aan op vruchtwaterpunctie, maar wij hebben al 2x aangegeven dat dat voor ons geen meerwaarde heeft. Alle andere symptomen heeft ie niet, en ook bij compleet goede echo's kan het kind bij de geboorte alsnog down blijken te hebben. Maar een kind met down is voor ons net zo welkom.

Ik hoor inderdaad van heel veel mensen die tijdens de zwangerschap te horen kregen dat het kind te korte benen heeft. Zelf vraag ik me ook af hoe betrouwbaar die metingen zijn, aangezien ik daarna vaak hoor dat er hele normale kinderen uitkomen :') Bovendien ligt mijn baby nooit stil tijdens de echo en lag ie de laatste keer met z'n benen in mijn bekken; hoe wil je dan normaal meten :?

Dus daarom geen echo's meer voor ons en we zien wel wat voor baby we krijgen. Vast de mooiste die we ooit gezien hebben :+ :+:

Spannend Cloud. Hopen op succes!!

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 13:50

Ja dat zeggen ze hé he Verootje? :D Ik moet het vooralsnog meemaken, ik kan me er niks bij voorstellen :=

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 13:51

nee, ik vind baby's altijd lelijk als ze er net uitkomen :oo

matasja

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 16:01

verootjoo schreef:
nee, ik vind baby's altijd lelijk als ze er net uitkomen :oo

Je eigen niet hoor :p
al ligt het er ook aan hoe schoon ze zijn. Onze was mooi schoon, maar soms zitten ze vol witte smurrie.

En inderdaad als het je rust geeft geen echo meer te doen, dan zeker zo laten.

Spullen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-16 16:57

Volgens mij vindt je je eigen baby niet lelijk. Kan me niet voorstellen... (Over een paar weken kan ik het je vertellen :') )

Ladyfee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 18:28

Dankjewel voor alle lieve reacties!

Coby heel spannend!
Hou ons op de hoogte als je daarvoor open staat.
Heel veel succes!

Silviabol als je het fijn vind kan je altijd een schaduwaccount aanmaken in de toekomst.

Spullen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-16 19:01

Het is jullie enorm gegund +:)+ ga echt hopen dat je snel zwanger bent :*

caroline_max

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 19:18

Fijn dat het zo goed gaat dames! En inderdaad waar mogelijk relaxen hoor! Straks als de kleine er is zul je wel regelmatig niet zo goed slapen haha.

Hier beetje stress. Al 3 week bloedverlies, en buikpijn al langere tijd. Dus toch maar weer een controle binnenkort. Waarschijnlijk per 1 augustus ook geen werk meer, dus dat maakt de keus wel/niet voor ivf gaan wel moeilijker. Maar goed, we wachten maar even af wat de controle doet eerst.

Ladyfee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-16 07:32

Heb je een idee waarom je dit hebt?
Zeker even bellen voor een afspraak is de onzekerheid weg.

Wat ontzettend balen van je baan :(
Wat doe je voor soort werk?
Hoop dat je snel weer een nieuwe baan vind!
Veel onzekerheden :(

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-16 08:36

Wat balen Caroline!

Vero: vind je geen echo niet eng mbt opsporen van groeiachterstand?
Echo is natuurlijk niet alleen voor metingen, maar ook voor opsporen groeiachterstand, ligging en voldoende vruchtwater. Tegenwoordig raden gynaecologen zelfs aan om juist na 20 weken meer echo's te doen omdat 1/3 meer aan groeiachterstanden die lijden tot doodgeboorte kan worden opgespoord met echografie. Reden dat het nog niet gebeurd is geld...

Reden voor ons om juist extra echo te laten maken in een echocentrum.

Nu ben ik zelf dismatuur geboren met een groeiachterstand en net op tijd gehaald om het te overleven.

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-16 09:11

Mijn dochter was ook te klein en lag in stuit. Haar metingen kwamen op de P15 lijn uit en zo is ze idd ook geboren. 41 cm en 2445 gram :j Overigens heeft ze dat rap weggewerkt en was zemet 2 maanden bij. Nu is ze met bijna 10 maanden keurig op lengte en gewicht. Die metingen zijn idd niet voor niks.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-16 09:34

Nee, ben ik eigenlijk helemaal niet bang voor. Heb twee groeiecho's gehad, de rest zit wel in de curve, zij het onderaan, maar de benen vallen er net uit.
De doorbloeding van de navelstreng en functionaliteit van de placenta zijn twee keer getest en die doet het helemaal goed.
Ik krijg met 30 weken nog een echo. Maar de gynaecoloog wilde het eigenlijk om de drie weken doen. Ik vind dat echt teveel straling voor zo'n klein babylijfje. Bovendien heb ik dan steeds stress en al die cortisol lijkt me ook niet goed.
Zolang de baby lekker trappelt, en mn buik groeit, groeit het kind ook goed. En aan groeistoornissen kunnen ze tijdens de zwangerschap ook niks doen vertelde mijn gynaecoloog, alleen dus inderdaad eerder halen als het echt de spuigaten uitloopt en dan is 30wkn goed genoeg, want eerder (bij 20/23/26) weken doen ze dat niet.
Dus dat zijn mijn overwegingen :P en de gynaecoloog vond het prima.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-16 09:53

Na je 30 weken lat je geen echo meer doen dan?

Ik zou totaal niet gerust zijn als ik weet dat er al iets niet in orde is en ik kies er bewust voor om geen echo's te doen. De doorbloeding van de navelstreng en de placenta kan op ieder moment veranderen, ook al was het daarvoor goed.
Ik heb elke maand een echo gehad en mijn zoontje heeft daar niets van geweten, denk dat je zelf meer straling oploopt in het dagelijkse leven dan die luttele minuutjes per maand dat ze een echo doen.
Ik zou het mezelf niet vergeven dat er iets met mijn baby zou zijn en ze dit hadden kunnen voorkomen of medisch behandelen als ze het vroeger ontdekt hadden. Ik kan het persoonlijk ook moeilijk begrijpen dat iemand dat risico neemt, zeker als ze wetende zijn dat er al iets niet in orde is.
Maar dat is mijn persoonlijke mening en ieder doet wat men wilt natuurlijk.

Ik was wel tijdens mijn zwangerschap wel bang dat ik een lelijke baby ging hebben, gelukkig was dat niet het geval :D

Ladyfee: Ik hoop dat alle onderzoeken positief zijn en dat jullie kunnen starten, ik duim.

Spullen: Geniet nog maar van je zwangerschap, ik weet dat het cliché is, maar het zal rap genoeg voorbij zijn.

Caroline_Max: Ik duim mee dat alles in orde is.

Cloud: Veel succes met je behandeling en hoop gauw goed nieuws te horen.

Bij ons stond het op de planning om als [naam] ongeveer een 1 jaar is, terug stilletjes te beginnen voor een 2de. We hebben nog 2 cryo's in de vriezer dus moet niet direct terug de hele mick mak. Maar dat zal niet niet lukken. Ben medisch nog niet in orde door ernstige bekkeninstabiliteit. Het is nog niet zeker of dat nog goed gaat komen of goed genoeg. Dus kan het ook zijn dat er geen broer of zus komt |(

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-16 14:05

Die korte benen kunnen ze dus niet voorkomen of medisch behandelen ;) dus hoef ik wat mij betreft ook niet elke drie weken te kijken of ze al aangegroeid zijn.
En er is nog steeds niet bewezen dat een echo niet schadelijk is, daarom zijn ze over het algemeen terughoudend met echo's. Je weet niet wat het effect is op lange termijn.

Maar dit is mijn keuze, die zeer weloverwogen en doordacht gemaakt is.

Nu weer ontopic :Y)

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-16 14:14

Ben gisteren nog naar de fertiliteit geweest omdat ze daar een onderzoek doen op de ontwikkeling van kindjes die uit icsi zijn gekomen.
Was niet verplicht en het is voor mij wel eventjes rijden, maar ben hen zo dankbaar dat dit voor mij geen moeite is.
En als ik het onderzoek zo kan helpen, dan is dit maar een kleintje. Kwamen ook geen prikjes of nare onderzoeken aan te pas, dus voor [naam] was dit ook niet erg.

Uit het onderzoek dat is gevoerd, blijkt dat icsi kindjes 2 keer zoveel kans hebben om vroeger geboren te worden en 2 keer zoveel kans op een lager geboortegewicht.
De kans op gespleten lip en hartaandoening is 1 procent groter (3.5 procent in plaats van 2.5 procent) dan bij zwangerschappen die normaal zijn verwekt.

Bij [naam] was dit allemaal niet van toepassing, ben 2 dagen te laat bevallen en hij woog 3.5 kg en hij is kerngezond.

Ladyfee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-16 19:03

Fijn Chanel dat Xander helemaal gezond is.
Hoop dat je lichamelijk ook weer helemaal de oude wordt!

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-16 19:07

Welke straling? Echo maakt gebruik van geluidsgolven, dat is echt iets heel anders :j

verootjoo schreef:
Nee, ben ik eigenlijk helemaal niet bang voor. Heb twee groeiecho's gehad, de rest zit wel in de curve, zij het onderaan, maar de benen vallen er net uit.
De doorbloeding van de navelstreng en functionaliteit van de placenta zijn twee keer getest en die doet het helemaal goed.
Ik krijg met 30 weken nog een echo. Maar de gynaecoloog wilde het eigenlijk om de drie weken doen. Ik vind dat echt teveel straling voor zo'n klein babylijfje. Bovendien heb ik dan steeds stress en al die cortisol lijkt me ook niet goed.
Zolang de baby lekker trappelt, en mn buik groeit, groeit het kind ook goed. En aan groeistoornissen kunnen ze tijdens de zwangerschap ook niks doen vertelde mijn gynaecoloog, alleen dus inderdaad eerder halen als het echt de spuigaten uitloopt en dan is 30wkn goed genoeg, want eerder (bij 20/23/26) weken doen ze dat niet.
Dus dat zijn mijn overwegingen :P en de gynaecoloog vond het prima.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-16 19:09

Ja klopt :P ik weet hoe een echo werkt :j