Vaccineren baby, Help ik weet het niet meer...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-19 10:02

Badeendje schreef:
pmarena schreef:
Ik zou niet zo snel naar de dokter rennen op basis van zo weinig info maar mezelf eerst even afvragen of die verhoogde staat van alertheid voor op me af scheurende auto's, niet ten koste zou gaan van de alertheid voor op me af scheurende andere voertuigen zoals vrachtwagens. Maargoed dat ben ik.

Hoe kom je aan de door jouw verworven kennis met betrekking tot het niet-vaccineren? Het is inmiddels duidelijk dat je zelf zeer fel tegen vaccineren bent, maar wat heeft je dit doen besluiten?

Ik ben helemaal niet zeer fel tegen vaccineren. Iedereen moet lekker zelf weten wat hij doet, al wil je alle vaccinaties in de hele wereld laten zetten als je je daar fijn bij voelt - zolang je het een ander maar niet op gaat dringen dat die hetzelfde moet doen.

Dat hele idee dat iedere baby als een groot gevaar voor de volksgezondheid geboren wordt tenzij hij "gerepareerd" wordt door het halen van vaccinaties is gewoon te gek voor woorden.

Waar ik mijn info vandaan heb gehaald en nog steeds haal, gewoon:

RIVM, CDC, Lareb, VAERS, HRSA.gov en de Vaccine Injury Compensation Data e.d. voor de cijfers en voor hun kant van het verhaal. En VaccinVrij, NVKP, YouTube, Facebook voor de ervaringsverhalen van de ouders want dat zijn de plekken waar die mensen hun verhaal kwijt kunnen. En natuurlijk ook voor een andere kijk op de zaken, want je proeft ondanks het bijna overtuigende sausje over de RIVM website, heel duidelijk dat het verstandig is om hun website te lezen als de advertentie van een makelaar. Knusse woning met authentieke details weet je wel :+

En die andere kijk op de zaken kan je dan weer checken met de cijfers van de voorstanders websites zodat je een wat completer beeld krijgt dan wanneer je alleen het verhaal van 1 van de 2 kanten aanhoort :)

Ontzettend veel lezingen en onderzoeken e.d. waarbij je dan verder leest dan alleen het Abstract en ook de bronnen doorneemt, informatie van de kritische kant waarvan je dan weer de cijfers kan verifiëren bij de voorstanders.

Het vergelijken van verschillende vaccinatieprogramma's en cijfers in verschillende landen. Alle bijsluiters, zowel de Nederlandse voor ouders als die voor professionals, en de originele van de producent. Die allemaal anders zijn....

En natuurlijk allereerst gewoon eens bekijken waar men hier nu eigenlijk precies tegen wil vaccineren. Een goed beeld krijgen van wat die ziektes nu eigenlijk inhouden en inhielden, hoe groot de kans nu eigenlijk is dat je met die ziekte in aanraking komt, en als dat gebeurt hoe groot is dan eigenlijk de kans dat er serieuze complicaties optreden. En hoe kan je de kans verkleinen op complicaties, zijn er andere manieren om die ziekte het hoofd te bieden? Hoe goed is de ziekte te behandelen als je hem krijgt. Hoe kan je het immuunsysteem van je kind sterk en weerbaar maken zonder vaccinaties, enz. enz.

Inlezen in de geschiedenis van vaccinaties, en hoe ze geproduceerd werden en worden (alleen dan hoef je al niet meer zo nodig... zuiveren door ze door muizenhersens te laten gaan, gebruik van Fetal Bovine Serum (moet je eens opzoeken voor de grap, hoe ze daar aan komen, te walgelijk voor woorden), allerlei dierlijk en menselijk materiaal komt er bij kijken waarvan je dan maar moet hopen dat je door een *oeps* geen stukjes lichaamsvreemd DNA of "ziektes" van die dieren ingespoten krijgt... maar ach als dat wel gebeurt dan kan het toch weer totaal geen kwaad natuurlijk := Tipje: als je nog niet gehoord hebt van SV40 zoek er dan even op.

En natuurlijk de meningen van allerlei medische professionals maar vooral van degenen die voorheen groot voorstander waren maar daar toch op teruggekomen zijn. Want die langspeelplaat van degenen die nog vol zijn van wat ze tijdens hun studie ingestampt hebben gekregen die ken je wel na een paar keer hetzelfde verhaal. Interessanter zijn dezelfde mensen met dezelfde soort opleiding en dezelfde mening....maar dan een X aantal jaren later wanneer ze door schade en schande wijs geworden en door allerlei nieuwe onderzoeken en studies er anders over zijn gaan denken en daar legio redenen voor hebben. En hun beweringen kun je vervolgens ook weer staven aan de officiële cijfers. Het wordt helemaal interessant als ze wel nog gewoon hun artsenstatus behouden hebben maar nu werken vanuit verschillende overtuigingen waarvan ze het beste van beiden combineren :)

Leg daar naast de constitutie / gesteldheid van je eigen kind en of je verwacht dat die beter de ziektes aan kan of de vaccinaties, en je maakt je keuze. En dan kan je er voor kiezen om het onderwerp verder te laten rusten, of er nog steeds mee bezig te blijven om te bekijken of je je keuze toch nog wilt herzien of dat je er toch achter blijft staan en er alleen maar zekerder van wordt :)

pmarena schreef:
Tussen al die Bokkers hier die er hier zó zeker van zijn dat het on-mo-ge-lijk is dat mensen door ( of ten gevolge van / getriggerd door / vul maar in) een vaccinatie diabetes ontwikkelen, is er vast wel iemand die een creatieve uitleg weet te geven op het onbeduidende feitje dat het genoemd wordt in die bijsluiter die Repelsteel al een paar keer getoond heeft?

BigBen schreef:
Als ik even mag gokken... Ik denk dat de producenten zich proberen in te dekken tegen eventuele legale claims. Komt iemand op het idee dat de diabetes van zijn/haar kind vast wel te maken heeft met die vaccinatie van 6.5 jaar geleden, dan staat dat alvast in de bijsluiter, en wordt het veel moeilijker om te beweren dat je niet geïnformeerd was.

pmarena schreef:
Wat betreft het NOS nieuwsbericht: boetes uitdelen...dat zal menig bewust niet / anders prikker grif betalen hoor :j Maar dan daarna ook niet meer zeuren hè! Een cynicus zou kunnen zeggen dat het met zo'n maatregel dan ook wel weer duidelijk is waar het nu eigenlijk om draait...

BigBen schreef:
Dat ben ik eigenlijk wel met je eens. Ik vind dus als er boetes komen, maak er dan metéén serieuze boetes van. Pakweg 5.000 euro's per inbreuk.

Anoniem schreef:
als het enkel tegen claims was dan was de waslijst nog wel wat langer geweest.

Gaan ze dan ook boete opleggen tegen moeders die flesvoeding geven?
Want die onthouden daarmee ook hun kinderen bescherming waardoor ze anderen in gevaar kunnen brengen omdat fles gevoede baby's die moedermelk antistoffen mislopen.
De WHO zegt als minimum 2 jaar lang borstvoeding.
Alle moeders die dat niet doen een vette boete van 5000 euro.
En kunstvoedingtax op Nutrilon ed.
Laat een pot maar 100 euro kosten.
Als je voor maximale bescherming bent dan ook echt en niet zoals het je het beste uitkomt.

BigBen: Hoezo claim...? Daar hoeven ze helemaal niet bang voor te zijn, dat hebben ze eind jaren '80 al heel goed voor zichzelf geregeld d.m.v. de National Childhood Vaccine Injury Act.

Omdat de producenten zoveel claims van vaccinatieschade aan hun broek kregen dreigden ze te stoppen met de productie van vaccins en dat kon Reagan niet laten gebeuren, dus werden ze vrijgesteld van aansprakelijkheid. Heel toevallig (kuch) is daarna het vaccinatieschema echt geëxplodeerd met aantallen vaccinaties die er doorheen gedrukt werden.

Repelsteel: ja en dan ook zo'n hoge boete als je naar landen gaat waar allerlei ziektes heersen, en dan weer terugkomt naar Nederland! Wie weet wat je meeneemt... De ongevaccineerde kinderen maken geen mazelen in hun slaap van een natte luier die te lang om blijft... zij worden er ook maar mee opgezadeld door iemand anders. Zoals die gevaccineerde kindjes waarvan de ouders zich op de borst kloppen hoe goed ze het allemaal doen....en dan wel de risico's op gaan zoeken van iets meenemen uit een ander land. Onverantwoord! Dikke boete zeg ik! Of gewoon verbieden, een zwarte lijst maken van landen die te veel risico opleveren dat een Nederlander iets mee terug neemt :P

CharleyT

Re: Vaccineren baby, Help ik weet het niet meer...

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-19 12:17

Begint het topic niet enorm in rondjes te draaien. Herhaling van zetten tussen voor- en tegenstanders. En dan die eindeloos lange stukken tekst waar je je doorheen moet worstelen. Het wordt beetje teveel van het goede.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-19 12:21

CharleyT schreef:
Begint het topic niet enorm in rondjes te draaien. Herhaling van zetten tussen voor- en tegenstanders. En dan die eindeloos lange stukken tekst waar je je doorheen moet worstelen. Het wordt beetje teveel van het goede.

Dan ontstip je toch het topic ;)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-19 12:25

Het topic draait al een hele tijd in rondjes.... :j

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-19 12:35

quera schreef:
CharleyT schreef:

Dan ontstip je toch het topic ;)

Nee dat niet, ik volg niet voor niks dit topic. dus bedankt voor je tip, maar nee.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-19 12:37

Dan zal je alle voors en tegens constant in de herhaling zien.

Wat jij wil.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-19 13:44

CharleyT schreef:

Dat is al een tijdje geleden begonnen :+

Pro’s blijven overtuigd van de veiligheid en noodzaak van vaccins.
Anti’s blijven overtuigd van de niet genoeg bewezen veiligheid en blijven onovertuigd van de noodzaak van vaccineren.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-19 14:32

Prima samenvatting Verootje +:)+

Ik zeg punt er achter en niks meer aan toevoegen :)

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-19 15:31

Inderdaad Verootjoo, en daar zijn we het dan wel over eens ;) .

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-19 15:50

Daarom mijn voorzichtige voorstel om te kijken wat wél overeenkomt want verder dan persoonlijke aanvallen en Googlelinks komt het nu niet.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-19 15:53

Wat we overeenkomen is dat we allemaal doen wat ons het beste lijkt voor onze kinderen,

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-19 15:55

quera schreef:
Wat we overeenkomen is dat we allemaal doen wat ons het beste lijkt voor onze kinderen,

Ik zat meer te denken aan: Zie mijn vorige bericht. Maar goed, op deze manier blijft het bij kringetjes inderdaad want Pietje zegt dit en Jantje zegt dan dat Pietje's kinderen gevaarlijk zijn etc etc.

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-19 15:58

Je bedoelt dat er meer maatwerk komt met enkelvoudige vaccins? Denk dat dat heel positief zou zijn.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-19 16:01

Bijvoorbeeld ja. En meer focus op informatie. Voor mijn bevalling krijg ik van het ziekenhuis hele avonden aan informatie maar voor de enting een foldertje en als ik er op sta een gesprek met de kinderarts.

Peppertree

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-19 16:09

Ik ben een stille meelezer maar wil nu toch even wat vragen voor wat betreft het laten enten als je zwanger bent (dktp/kinkhoest). Ik vind het een heel fijn idee dat de eerste enting dan overgeslagen mag worden dus wil het wel graag gaan doen. Wat zou hier dan op tegen zijn? Ik kan geen nadelen ontdekken.

Wat betreft waterpokken, die hier voortdurend worden aangehaald als zijnde compleet overbodig om tegen te enten, mijn broertje is er aan overleden. Kun je je misschien voorstellen dat de zogenaamde hysterie voor mij heel anders voelt?

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-19 16:22

MarcoBorsato schreef:
Bijvoorbeeld ja. En meer focus op informatie. Voor mijn bevalling krijg ik van het ziekenhuis hele avonden aan informatie maar voor de enting een foldertje en als ik er op sta een gesprek met de kinderarts.

Dat vind ik ook vreemd, misschien zouden ze een voorlichtingsgesprek of avond er over moeten houden op het CB.

Peppertree schreef:
Wat betreft waterpokken, die hier voortdurend worden aangehaald als zijnde compleet overbodig om tegen te enten, mijn broertje is er aan overleden. Kun je je misschien voorstellen dat de zogenaamde hysterie voor mij heel anders voelt?

Dat kan ik me heel goed voorstellen, maar het wordt vaak als voorbeeld aangehaald omdat we het hier als een gewone kinderziekte zien net zoals in mijn jeugd over mazelen, bof en rode hond werd gedacht. En omdat overlijden door waterpokken de krant niet haalt worden de mensen ook niet bang. Vind dat een beetje meten met twee maten en kan me heel goed voorstellen dat jij wel graag zou willen vaccineren tegen waterpokken na zoiets.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-19 16:41

MarcoBorsato schreef:

Krijgen jullie echt zo weinig info? Ik heb dat gelukkig niet zo ervaren. Hier kreeg ik toen ik zwanger was heel duidelijk informatie over de kinkhoestprik (en ook dat dit een combinatievaccin is hebben ze heel duidelijk vermeld, al lag het accent wel duidelijk op de kinkhoest) en de voordelen van een griepprik te laten zetten. En met de prikken van mijn zoon ook een hele duidelijke uitleg gehad en schema. Wat prikken, wanneer, waar, wat is verplicht, hoe gaat het in zijn werk, wat kunnen de complicaties zijn…Als er in Nederland geen informatie bij komt lijkt me dat wel een eerste stap.

Sharani schreef:
Dat kan ik me heel goed voorstellen, maar het wordt vaak als voorbeeld aangehaald omdat we het hier als een gewone kinderziekte zien net zoals in mijn jeugd over mazelen, bof en rode hond werd gedacht. En omdat overlijden door waterpokken de krant niet haalt worden de mensen ook niet bang. Vind dat een beetje meten met twee maten en kan me heel goed voorstellen dat jij wel graag zou willen vaccineren tegen waterpokken na zoiets.

Toen ik zwanger was en te weten kwam dat in contact was gekomen met neefje die achteraf beginnende waterpokken bleek te hebben, vond ik het ook allesbehalve leuk dat ik niet ingeënt was en niemand zich kon herinneren of ik het ooit had gehad. Gelukkig is het op een sisser afgelopen, maar toen ik een tijdje later plots uitslag kreeg kneep ik hem toch even (bleek gelukkig iets anders).
Niet ingeënt zijn voor “onschuldige kinderziektes” is vaak helemaal niet erg, todat je plots in de risicogroep zit als baby,zwangere,verzwakt imuunsysteem,bejaarde… Dan ben je blij dat zulke ziektes niet doorheen het land verspreiden. Het kon mij voorheen ook weinig schelen dat ik waarschijnlijk nooit waterpokken had gehad, maar al je plots de “kwetsbare” groep wil je toch dat het zo weinig mogelijk in de lucht hangt.

Peppertree

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-19 16:45

Ik ben nu zelf achter die kinkhoestvaccinatie aangegaan, omdat ik het hier las dat het kon. Nul komma nul info hier over gehad. Wat een enorme verschillen dan.

BigBen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-19 17:22

@pmarena
Ik weet niet zoveel af van vaccins en vaccineren.
De basisbegrippen, dat is het zo ongeveer.

Ik weet wel veel af van taal, schrijven, en teksten produceren.
Ik herken "spin" na vijf regels. Ervaring, gevoel.
Jij schrijft alleen om een bepaald effect, een bepaalde sfeer te creëren.
Feiten interesseren je eigenlijk niet.
Zoals hier bijvoorbeeld:

pmarena schreef:
Dat hele idee dat iedere baby als een groot gevaar voor de volksgezondheid geboren wordt tenzij hij "gerepareerd" wordt door het halen van vaccinaties is gewoon te gek voor woorden.

Niemand in dit topic heeft ooit gesuggereerd dat een "baby geboren wordt als een gevaar voor de volksgezondheid". En dat die baby vervolgens "gerepareerd" moet worden.

Maar het woordgebruik is bijzonder handig en efficiënt.
Een pas geboren baby, onschuldig, hulpeloos, lief -en dan noemen provaxxers zo'n kind een gevaar voor de volksgezondheid ?
Waar halen ze het ? Hoe idioot, neen, hoe gemeen zijn die gasten wel ?
En dan zo'n baby ook nog eens "repareren" ? Let op het woordgebruik. Repareren. Dat is iets wat je met grasmaaiers doet, iets mechanisch en onmensenlijk. Mijn baby repareren ? Die provaxxers moeten met hun vuile poten van mijn kind afblijven !

Terwijl een vaccin natuurlijk niet bedoeld is om een baby te "repareren", maar wel om die baby te beschermen. Net omdat zo'n baby inderdaad bijna letterlijk weerloos is bij een massale infectie.

Nog een voorbeeld ?

pmarena schreef:
Inlezen in de geschiedenis van vaccinaties, en hoe ze geproduceerd werden en worden (alleen dan hoef je al niet meer zo nodig... zuiveren door ze door muizenhersens te laten gaan, gebruik van Fetal Bovine Serum (moet je eens opzoeken voor de grap, hoe ze daar aan komen, te walgelijk voor woorden)

Te walgelijk voor woorden. Daar gaat het in dit stukje tekst om.
Vaccins zijn walgelijk. Je maag keert om als je weet hoe ze geproduceerd worden.

Maar wat zegt dat over het nut, of over de werkzaamheid van vaccins ?
Helemaal niets natuurlijk.
Met andere woorden, de term "walgelijk" wordt hier met opzet en uitsluitend gebruikt om een bepaald gevoel te creëren.
Afkeer. Lichamelijke afkeer.

Potverdomme, zo'n smurrie laat ik niet in mijn kind spuiten.
Maar de melk in een fles komt ook uit de uier van een koe. Aaarghhh !!
En biologics, die de behandeling van reuma en andere immuunziektes met een factor 100 verbeterd hebben, worden gekweekt op cellen van eierstokken van Chinese ratjes. Bahhhhh !!

In werkelijkheid wordt de productie van vaccins extreem streng gecontroleerd. Je kind wordt geen smurrie ingespoten, maar een steriele entstof die een immuunreactie uitlokt.

Nog eentje ?

pmarena schreef:
En natuurlijk de meningen van allerlei medische professionals maar vooral van degenen die voorheen groot voorstander waren maar daar toch op teruggekomen zijn. Want die langspeelplaat van degenen die nog vol zijn van wat ze tijdens hun studie ingestampt hebben gekregen die ken je wel na een paar keer hetzelfde verhaal.

Langspeelplaat, ingestampt.
Dat zijn de woorden die in deze quote op het gevoel moeten werken.
Langspeelplaat. Geen cd, geen mp4, geen Spotify. Een langspeelplaat. Oud en versleten, niet meer van deze tijd. Een ouwe zak met verouderde technologie.
Mensen die nog vol zijn van wat er tijdens de studie werd ingestampt. Nee, dit zijn geen intelligente studenten, die medische wetenschap hebben gestudeerd. Het werd er ingestampt. Let op de connotaties van dat woord. Ingestampt, wat eigenlijk betekent dat de persoon in kwestie te stom was om te helpen donderen, en de zogenaamde kennis er met geweld moest ingeduwd worden.

Terwijl het in werkelijkheid gaat om intelligente tot zeer intelligente mensen, die écht wel in staat zijn om zelfstandig te denken, en na x aantal jaar een lange en moeilijke studie succesvol hebben afgerond.

Ik bedoel maar, dit soort spin heeft op mij geen enkel effect.
En ik denk dat de meeste andere lezers in dit topic er ondertussen ook wel doorheen zien.

BigBen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-19 17:52

pmarena schreef:
BigBen: Hoezo claim...? Daar hoeven ze helemaal niet bang voor te zijn, dat hebben ze eind jaren '80 al heel goed voor zichzelf geregeld d.m.v. de National Childhood Vaccine Injury Act.

Okee, laten we het eens over National Childhood Vaccine Injury Act hebben.

Om te beginnen is dat uitsluitend een Amerikaans programma. Ik weet het niet zeker, maar ik denk niet dat er iets dergelijks in Europa bestaat.

Het gaat om een soort burgerlijke rechtbank (Office of Special Masters), waar mensen die denken dat ze schade hebben geleden door vaccinatie, een klacht kunnen indienen. Wordt de klacht aanvaard, dan wordt er compensatie uitbetaald.

De compensatie komt niet van de farmaceutische firma's, maar wel van een nationaal fonds. Dat fonds wordt gevuld door een afdracht van 75 dollarcent op ieder vaccin.

Het is een burgerlijk hof, wat betekent dat de bewijslast lager ligt dan in criminele zaken. Om een klacht te accepteren is "preponderance of evidence" voldoende, wat kort door de bocht betekent dat de sterkste argumenten winnen. In criminele zaken moet de klacht bewezen worden "beyond a reasonable doubt".

Van 2006 tot 2014 werden in de VS 2.5 miljard vaccins toegediend.
In diezelfde periode werden door de rechtbank 2.976 claims behandeld, waarvan in 1.876 gevallen een compensatie werd toegewezen.
Wat omgerekend betekent dat de kans op ernstige bijwerkingen bij vaccinatie in de VS gelijk is aan ± 1 op 1.250.000. (één op één miljoen tweehonderdvijftig duizend).

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-19 18:09

Je verwoord het echt precies hoe ik het ook lees bigben. Je weet het alleen wat beter te zeggen

nps

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-19 18:25

Helemaal eens met BigBen - heel goed verwoord. De verkleinwoorden, de smilies, het betweterige, het compleet niet ingaan op feiten... Het doet me denken aan een soort Trumpstrategie. Als je het maar vaak genoeg herhaalt, handig weglaat wat je niet uit komt en je woorden slim kiest wordt het vanzelf waar.

Over de verplichting van vaccineren en een boete: Ben ik voor, mag van mij best, zeker voor polio en mazelen. Wel vind ik dat de voorlichting goed en duidelijk moet zijn, zodat je weet wat er kan gebeuren. Als je niet wil vaccineren om de 1 of andere reden lijkt met het goed om dit te overleggen met iemand met een medische opleiding, met als backup een second-opinion als het echt zo'n grote boze dokter is en je geen fijn gevoel hebt. Die kan dan bijvoorbeeld een verklaring opstellen waarom je echt niet wil of een aangepast schema maken waar je je fijner bij voelt. Het fijne van zo'n specialist is dat hij of zij ook ervaring uit eerste hand heeft - de artsen dienen de vaccinaties toe en zien de kinderen dus ook in hun praktijk verschijnen. Geen goede, medisch onderlegde reden? Dan een dikke boete. Compenseer je ook meteen de mogelijke extra kosten die je maakt omdat door de lage vaccinatiegraad ziekten geherintroduceerd worden en dokters zo allerlei kinderen te behandelen krijgen met ziektes die prima te voorkomen zijn.

Dit moet wel 2 kanten op - de medici die de uitleg geven moeten dit wel eerlijk doen, desnoods moet dit stukje meegenomen worden in de opleiding. Er moet goede heldere informatie beschikbaar zijn over de risico's en de ziekten. Ok, die is er eigenlijk al, maar wordt kennelijk niet goed genoeg gelezen, gebruikt of vertrouwd.

Ik lees ook een paar keer "ja wat doen we nou moeilijk, die ziektes zijn toch helemaal zo erg nog niet, vroeger hadden we mazelen en dan bleven we gewoon een week thuis". Het klopt dat je niet meteen dood neervalt als je een ziekte oploopt, maar het doorlopen van zo'n ziekte geeft wel risico op hele nare, levenslange gevolgen en is daarbij gewoon écht niet leuk. En ook al is die kans nog zo klein, waarom zou je 'm willen lopen? Ik zie het een beetje als paardrijden zonder cap - je paard is hartstikke braaf, je ligt er al 10 jaar niet naast, maar als je verkeerd valt en met je kop op de straat stuitert ben je toch heel blij dat je die cap op hebt. Al heb je 'm 98334 x voor niks opgehad.

nps

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-19 18:29

BigBen schreef:
Ik bedoel maar, dit soort spin heeft op mij geen enkel effect.
En ik denk dat de meeste andere lezers in dit topic er ondertussen ook wel doorheen zien.

Ik denk, helaas, dat heel veel mensen nogal vatbaar zijn voor dit soort onderbuikgevoel roeptoeteren. Enige reden dat ik de moeite doe om steeds die ellenlange post te schrijven - herhalen van feiten, feiten en dan nog een keertje de feiten roepen.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-19 18:31

Kwanyin schreef:
MarcoBorsato schreef:

Krijgen jullie echt zo weinig info? Ik heb dat gelukkig niet zo ervaren. Hier kreeg ik toen ik zwanger was heel duidelijk informatie over de kinkhoestprik (en ook dat dit een combinatievaccin is hebben ze heel duidelijk vermeld, al lag het accent wel duidelijk op de kinkhoest) en de voordelen van een griepprik te laten zetten. En met de prikken van mijn zoon ook een hele duidelijke uitleg gehad en schema. Wat prikken, wanneer, waar, wat is verplicht, hoe gaat het in zijn werk, wat kunnen de complicaties zijn…Als er in Nederland geen informatie bij komt lijkt me dat wel een eerste stap.

Sharani schreef:

Toen ik zwanger was en te weten kwam dat in contact was gekomen met neefje die achteraf beginnende waterpokken bleek te hebben, vond ik het ook allesbehalve leuk dat ik niet ingeënt was en niemand zich kon herinneren of ik het ooit had gehad. Gelukkig is het op een sisser afgelopen, maar toen ik een tijdje later plots uitslag kreeg kneep ik hem toch even (bleek gelukkig iets anders).
Niet ingeënt zijn voor “onschuldige kinderziektes” is vaak helemaal niet erg, todat je plots in de risicogroep zit als baby,zwangere,verzwakt imuunsysteem,bejaarde… Dan ben je blij dat zulke ziektes niet doorheen het land verspreiden. Het kon mij voorheen ook weinig schelen dat ik waarschijnlijk nooit waterpokken had gehad, maar al je plots de “kwetsbare” groep wil je toch dat het zo weinig mogelijk in de lucht hangt.

Ja, we krijgen wel echt weinig info. Die kinkhoestprik heb ik zelf bedacht en geregeld om te gaan halen.
En die vaccins voor je kids krijg je idd alleen een folder over. Als je wil waarschijnlijk wel een gesprek met de consultatiebureau-arts, maar meestal zijn dat niet de beste artsen die ergens veel verstand van hebben :o Maar ik heb wel mensen in mijn familie die arts of farmaceut zijn dus dat scheelt.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-19 18:35

Tmr001 veel artsen weten niets over vaccineren. Er wordt geloof ik een half uur over gesproken in hun hele opleiding. En ik denk dat dat al een 1-0 achterstand is.
Dus dat zou zeker verbeterd kunnen worden.
De arts van het cb heeft eenzelfde opleiding als een huisarts.

Ook merk ik bij de verpleegkundige veel te weinig informatie. Terwijl die het vaccin toe moeten dienen.