Jillian Michaels workouts - deel 3!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sall

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 22:45

Armario schreef:
In workout 12 staat me dit te wachten, de Bridge Pushup:
De foto is te groot dus moet je even op de link klikken als je het wil zien: http://skinnymom.com/wp-content/uploads ... 24x741.jpg
Je moet dan door je armen zakken en je armen terug opduwen (soort van tricep oefening ook).

"You are stronger than you think" zoals Jillian zegt.

Oooooh my god.....

Pfffff vind de plank ondersteboven al erg...
Maar goed, de naam vd site spreekt mij dan weer onwijs aan :')
I won't give up!

Kommmm maar op!

Chessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 06:27

Wow.. -O-
Ben benieuwd hoe het over een week gaat Amario

ch_ntii123

Re: Jillian Michaels workouts - deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 10:25

Ik hoor graag wat jullie vinden, omdat ik niet goed weet hoe ik moet beginnen met welke voeding.
Ik heb mn BMR uitgerekend en heb mezelf op actief gezet. Ik heb nooit rust in mn kont en ben altijd in de weer, paard hond werk huishouden shred etc etc.. savonds ben ik dan ook wel een soort van kapot:P
Mijn BMR is inactief 1335, en actief komt ie uit op 2405.

Wat moet ik dan gemiddeld eten om wel een beetje af te vallen (zo dik ben ik niet maar mn benen en mn lovehandles mogen wat minder) en mn cellulitis weg te werken..
Vanaf deze week ga ik extra gezond eten, geen patatjes, geen pasta/rijst etc. Proberen om vers van de pers te eten..

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 10:39

Persoonlijk zou ik om te beginnen naar 1700 toewerken. Dat verbrand je zeker op een dag gezien al je beweging. Heb je dan nog te weinig energie, kan je nog wat ophogen.

Enne, volkoren pasta en zilvervliesrijst zijn prima btw :)

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 10:57

Nou, ik zit aan de havermout. Met wat kaneel en bruine suiker was 't best te doen,wilde ik al schrijven, tot na 5 happen mijn maag besloot van niet. Rest maar aan de hond gevoerd en nu poging twee tot een ontbijt met een banaan, klein handje muesli en wat 0%vet vanilleyoghurt.

Beetje spierpijn van gister. Maar da's ook mijn eigen schuld door meteen heel enthousiast te beginnen met de 5kg dumbells die ik hier heb.

Armario

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 12:30

Grappig toch: havermout, you either hate it or you love it! Ik ben blij dat ik al sinds mijn jonge jaren tot de love-it categorie behoor. Bij ons thuis was dat echt een feest als er havermout op tafel stond. In deed er toen wel een dikke laag bruine suiker over, dat doe ik nu niet meer.

Ook even een vraagje van mijn kant: is havermout in de ochtend, Quinoa in de middag en volkoren pasta in de avond te veel van het goede qua koolhydraten? (Respectievelijk 50, 60 en 80 gram aan hoeveelheden?) ik probeer een tijdje zonder brood te eten maar zonder koolhydraten mis ik toch iets qua vullend gevoel...

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 14:19

Ik eet ook altijd 3 x zoiets qua koolhydraten, en krijg nooit opmerkingen van de meiden in het eetlijstjes-topic, was het verkeerd geweest had ik het wel gehoord :)

En Dani: gewoon doorzetten :) Over een paar dagen begin je het te lusten, en nadien is het zoals Armario zegt altijd feest als je het eet. Als je de structuur onaangenaam vindt, kan je altijd met havervlokken aan de slag, of kan je er nadien extra melk/water bij doen, na het koken. Dan is het heel wat minder papperig.
De allerlekkerste variant tot nu toe vind ik met sojamelk vanille.

x__laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 15:13

Ik meld me ook even, ik lees al een tijdje mee :) Ik ben sinds gisteren aan level 2 begonnen van de 30 day shred, ik heb iets langer over level 1 gedaan aangezien ik het echt niet haal om elke dag te sporten (voltijdse baan, huishouden, sociaal leven), ik deed meestal 1 dag shredden, 1 dag niet of 2 dagen shredden, 1 dag niet.

Vonden jullie level 2 ook zo zwaar tov level 1? Level 1 doe ik intussen met gemak maar man wat heb ik afgezien gisteren! Al die plank-oefeningen vind ik hels en die lukken me ook niet 100%. Ik moet wel zeggen dat ik pas om 22u kon beginnen, ongeveer 1,5u na het eten terwijl ik meestal rond 18u (voor het eten dus) begin aan de shred.

Beetje gedemotiveerd nu :(

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 15:40

Oh, ik ga wel verschillende recepten proberen, heb 't pak nu toch staan en een hond die 't opvreet als ik het echt niet weg krijg :D Mijn skates zijn binnen en zitten (volgens mij) goed, vanavond uitproberen! En net ook een flink stuk met de hond gewandeld. Voel wel duidelijk dat mijn conditie in verhouding een stuk beter is dan mijn spieren, de cardio-oefeningen heb ik geen enkele moeite mee, maar die krachtoefeningen, mán..daar is nog wel wat winst te behalen, zeg maar. :j

MarisdB

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 15:45

Ik vond level 2 ook niet leuk en ben daar de eerste keer ook op afgehaakt. Later weer begonnen en toen wel doorgezet, en nu lach je om een paar planks. (Hoop dat ik dat straks ook heb bij de hogere levels van BR :wow: )

Havermout lust ik ook niet. Precies dezelfde relatie mee. En bij mij werd dat niet beter na een paar dagen. Ik eet weetabix met yoghurt, dan heb je ook bijna geen suiker en heel veel vezels.

Volgens mij wordt het schrappen van koolhydraten zwaar overschat door al die los-carb diëten. Het verschilt ook per persoon waar je je goed bij voelt. Heel veel mensen zeggen zich beter te voelen als ze minder koolhydraten eten, maar als ik dat doe word ik zo slap als een vaatdoek en krijg ik ook geen "vol" gevoel.
Dus gewoon proberen wat voor jou het beste aanvoelt.

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 16:36

@x__laura ik vond level 2 ook een stuk moeilijker! In het begin kon ik echt geen 30sec. in een plank pose staan, nu lukt me dat gewoon. Je moet jezelf pushen :)

ch_ntii123

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 18:12

Ik ben erachter!!
Ik heb vandaan, incl avond maaltijd 1287kcal(61% ADH) gegeten.. Ik snap nu wel heel goed waarom ik elke keer zo moe ben!. Ik heb er maar liefst 2361kcal verbrand -O-

Hebben jullie ervaring met Whey Protein? Ik heb dit twee keer gebruik voor te sporten omdat ik dacht dat dit goed was, maar er zitten giga veel kcal in dus ben ik er maar weer mee gestopt..

MarisdB

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 19:51

Kan je dan niet beter gewoon wat meer gezonde producten toevoegen aan je dagmenu ipv zo'n shake?

Herkenbaar hoor, heb ook heel lang (bewust) heel weinig gegeten. Bij mij triggerde dat dan (mede) weer eetbuien waardoor ik uiteindelijk alleen maar zwaarder werd ipv af te vallen wat ik zo graag wil.
Vind het nog heel moeilijk, maar als ik goed focus op dat ik op tijd(!) mijn gezonde maaltijdjes eet heb ik er geen last meer van. En ik voel me dan echt 1000x fitter!

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 20:24

Ik sluit me aan bij Maris :)

Start je dag met een flinke kom havermout, gooi er 2 bananen bij als tussendoortje, een mooie uitgebalanceerde lunch met een normaal aantal boterhammen en een rauwkostslaatje, in de namiddag nog minstens 1 tussendoortje en 's avonds na je avondeten nog eentje. Stippel vandaag uit wat je morgen zal eten, en werk naar 2000 kcal toe (als je toch zoveel verbrandt). Gooi alle lege rommel-kcal (zoals sinaassap uit een pak, Kellogs, witte bolletjes) en je zal je ook al een héél stuk beter voelen :)

Het is even gedoe, maar je hebt het zo onder de knie. En post je lijstjes gerust op het wat-heb-je-vandaag-gegeten-topic, en vraag om tips :)

elinebakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 21:32

Bhriseis schreef:
Start je dag met een flinke kom havermout, gooi er 2 bananen bij als tussendoortje, een mooie uitgebalanceerde lunch met een normaal aantal boterhammen en een rauwkostslaatje, in de namiddag nog minstens 1 tussendoortje en 's avonds na je avondeten nog eentje. Stippel vandaag uit wat je morgen zal eten, en werk naar 2000 kcal toe (als je toch zoveel verbrandt). Gooi alle lege rommel-kcal (zoals sinaassap uit een pak, Kellogs, witte bolletjes) en je zal je ook al een héél stuk beter voelen :)

_/-\o_ _/-\o_

solarpleure

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 21:44

Ik heb vanmorgen valsgespeeld := Heb een halve NMTZ gedaan ipv Ripped week 2. Was te laat op om 35 minuten vol te kunnen maken, dus maar 25 gedaan met NMTZ. Morgen wel weer braaf week 2 :j
S'avonds probeer ik nog buikspieroefeningen te doen. Begon met 15. Eerst die uhm...ik weet niet meer hoe ze heten :') Die dat je op je rug ligt en dan zowel je benen als je armen/schouders van de grond en dan zo 15 seconden volhouden. Anyway, daarna 15 keer sit-ups, 15 leg raises, 15 seconden planks en dan 15 crunches. De dag erna 20 en dan elke dag +5 =) (en elke 4 dagen een rustdag)

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 23:35

Is niet erg Solar, je hebt toch gewoon braaf een half uur gesport? En je vindt het een stom level, dus het is sowieso knap dat je doorzet :) Klinkt een pittige snelle workout die je in elkaar geflanst hebt.

Ik houd vandaag BR-rustdag, donderdag examen en ik moet nog wat studeren; ik had gehoopt nu te kunnen sporten, maar tja.

solarpleure

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 07:00

Het gaat er inderdaad niet om of ik braaf elke dag Ripped doe. Was een leuke workout wel, m'n armen vielen er wel af - alles met drie kilo gewichtjes - maar ik dacht, het is maar een mini workout, dat moet lukken haha. Heb wel weer spierpijn sinds zondag :=

Jij heel veel succes met studeren! Soms zijn dingen.belangrijker dan een workout :j

Chessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 07:03

Mooie dag om je spieren te laten herstellen Bhris. Succes alvast morgen!
Korte NMTZ is ook zwaar solar, en gevarieerd, mis je die Ripped echt niet

MarisdB

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 07:57

Succes met je examens Bhris! Een rustdagje tussendoor is ook goed voor je.

elinebakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 09:43

Yes streefgewicht komt eindelijk in de buurt, nog 0,9 kg te gaan! :D :D

Straks even een rondje hardlopen en wat oefeningen van de shred, even kijken hoe het gaat! :)

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 10:21

Dankje dames!

Enne, 3 kilo is echt heel zwaar!

Das goed nieuws Eline! You go!

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 10:24

Poging 2 tot havermout was beter geslaagd, dit maal een klein beetje gemaakt, banaan erdoor, beetje 0% vet vanilleyoghurt erbij, en 't was wel te eten. Maar ik betwijfel of ik er echt dol op ga worden. Net weer level 1 gedaan, en hoewel ik best wat spierpijn heb (gisteravond ook nog half uurtje geskate) viel het me best mee, het ging al makkelijker dan de eerste 2 keer :)

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 10:26

Klinkt goed Dani :)

ch_ntii123

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 16:53

ik heb nummertje 5 achter de rug. Maar mijn benen doen zo ontzettend veel pijn bij een squad.
Hadden jullie dit ook? Ik krijg soort van messteken in mijn bovenbenen en precies op 1 punt (niet hele bovenbeen).
Gingen jullie gewoon door?
Ik heb het nu wel gedaan maar iets minder diep :P