Hardlopen deel 3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-13 15:47

Ah, oké Dagmar, dan kan ik er wat meer begrip voor opbrengen.

Vanmorgen toen ik uit bed kwam was m'n knie nog pijnlijk, maar nu merk ik er niets meer van.
Als het morgen ook goed voelt probeer ik gewoon weer een rondje.

Ik loop bijna altijd in het midden van de weg Kay. :j
Ook last van je knie? Vervelend...

Ik heb even opgezocht wat een lopersknie is, maar dat is wel een blessure die bij mij erg makkelijk kan ontstaan, ik heb naast reuma namelijk zgn tendomyogenepijn (=pijn aan pezen en spieren). Ik zal het goed in de gaten houden...

Homiafortuna

Re: Hardlopen deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-13 17:58

Ik heb er vanmorgen weer 4 gelopen in iets meer dan 32 minuten. Gemiddelde snelheid 7,4 km per uur. Dat mag nog wel wat omhoog. Had alleen wat problemen met een van de honden. Het boefje weet precies waar de auto staat en als ik op een pad loop dat in de buurt van de auto is, dan sjeest hij er vandoor en is oostindisch doof. Ik moest hem dus tot 2x toe op gaan halen bij de auto, vandaar de 4 km. Ik had er eigenlijk 5 willen doen, maar was het dus zat om steeds achter die hond aan te gaan. Volgende keer moet hij toch maar aan de riem.

Freeconnect

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-13 20:09

Gefeliciteerd Eline!
Duimen dat je knie morgen weer tip-top is Karin.

Vanmorgen had manlief een zwaar hoofd dus geen zin samen de mountainbike te pakken. Dus toen toch les 20 gepakt en de zware benen door een dag beurs vielen mee. Mij helpt de coaching van Evy me echt, ik denk dat ik anders veel sneller zou afhaken :D
De training uitgelopen maar de kuitjes protesteerde wel. Over 10 lessen dus ongeveer 1maand zou ik de 5 km kunnen lopen, dat wordt nog wel een uitdaging :o

kay27

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-13 20:34

@karin, ik heb al jaren last van mijn rechterknie. Speelde eerder alleen op met skieen, en voor die ene week in t jaar vond ik het wel best. Maar nu met het hardlopen kreeg ik er ook last van, en toen vond ik dat het tijd werd om eens een fysio te raadplegen. Het is bij mij ook een peesprobleem, door krachttraining moet ik mijn bovenbeenspieren versterken waardoor mijn knie minder snel overbelast raakt. Maar helemaal fijn voelt het tot op heden nog niet. :n

elinebakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-13 21:32

Thanks voor de felicitaties!!

Goeie afstanden gezien, 4, 5 km, netjes hoor! Volgens m'n chiropractor zit je zo aan de 10 km als je na de 5km duurloop, interval gaat doen. Ik waag me er nog niet aan :=

Vandaag paardgereden, misschien morgen weer een rondje lopen. Had vandaag nog last van m'n scheenbeen, maar minimaal gelukkig!

Villa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 01:42

Zo ik heb echt al weken niet meer gelopen, maar deze week begin ik weer! Nu het eindelijk wat mooier weer word heb ik er wel weer zin in.
Gaat hier iemand mee doen aan de vredesloop in den haag?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 07:04

Wat voelt het allejezus vroeg :O

Zo les 15, ben ik eindelijk op de helft. En inderdaad; kom maar op met dat mooie weer!

chanelle14

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 07:25

Hallo, ik meld me ook weer even!
Ik heb gisteren les 5 gelopen samen met mijn vriend, en ik moet zeggen dat het me steeds makkelijker af gaat!
Dus morgen maar verder met les 6 :D

espiga1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 12:23

Vandaag wordt het weer lopen!
Vrijdag heb ik volgens runtastic Pro 7,5 km gelopen, maar op het kaartje achteraf zag ik dat het rondje toch minder groot was. daarna eens uitgetekend in afstandlopen en ik kwam aan 8,79 km ! En dat in 54 minuten, dus ik was best trots op mezelf *\o/*
Ik probeer nu stilaan voor de 10 km

Miriam91

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 12:26

Goede afstanden hier zeg! Ik ga morgen weer een rondje

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 12:27

Ik stond vanmorgen klaar toen dochterlief besloot dat ze ziek was >;)

Morgenochtend dus maar weer... Kan niet wachten tot ik op de 5 zit en met interval kan uitbouwen.

BusyMissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 13:19

Dat beginnen al echte rondjes te worden Fleur! Jammer van je zieke dochter Lente, maar met dit mooie weer moet toch iedereen zo onderhand maar beter gaan worden. Ik ga morgen weer lopen (heb stiekem best veel spierpijn in mijn kuiten na zondag, dan merk ik toch dat ik 2,5 week niks gedaan had), heb er zin in. Krijgen jullie ook last van je bilspieren met rennen? Ik voel ze steeds vaker? Vooral wanneer ik voor mijn gevoel echt lekker gerend heb.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 13:44

Ik meld mij ook. Ben nu bij les 3 van start to run.

meganproperx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 13:48

Rennen jullie wel eens 's avonds in het donker?
wilde gister om uurtje of 9 gaan rennen, maar mocht niet omdat mijn ouders bang waren dat ik dan zou struikelen ofzo..

BusyMissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 13:54

Ik ren zelfs graag in het donker, over het algemeen is er voldoende straatverlichting, ga dan nooit door het bos (vind ik dan ook "eng"). Ik vond het vroeger niet fijn om 's avonds te rennen omdat je hier vrij regelmatig lastig gevallen wordt onderweg. We wonen vlakbij een campinggebied en daar lopen vaak mensen die teveel gedronken hebben en die daardoor vervelend worden. Maar sinds mijn hond oud genoeg is ren ik steeds samen met hem. En sindsdien van niemand meer last. Hij bewaakt mij supergoed!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 13:57

Ik ren alleen maar in het donker. Ook door bossen etc. Maar neem mijn hond altijd wel mee. Maar hier gebeurt nooit wat.

natascha44

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 14:17

Ik denk dat, als ik in het donker zou gaan rennen over het stikdonkere zandpad hiernaast, ik vele malen sneller thuis ben als met licht haha..Ook met hond!

Morgen ga ik mij maar eens toeleggen op les 9 van Evy..op naar de 5 minuten :-)

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 16:15

Nee, ik loop nooit in het donker, maar dat vind ik op de donkere landweggetjes ook niet echt verantwoord. Als je ergens woont waar gewoon straatverlichting brandt lijkt het me geen probleem.

Mijn knie is helaas niet goed, ik heb net een stukje geprobeerd, maar ik had direct last en ook dusdanig dat ik weer naar huis gewandeld ben. Ik baal er wel van, net nu het betere weer er weer aan komt...
Ik ga maar even advies vragen aan m'n fysio.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 16:25

Wat ruk Karin :(:)

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 16:26

Ja, behoorlijk.
En ook zo opeens, ik heb nog niet eerder last van die knie gehad. :n
Nou ja, als het maar weer over gaat.
Gelukkig heb ik er met gewoon lopen geen last van, met rijden en de workouts ook niet. :)

BusyMissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 16:29

Dat is inderdaad flink balen Karin! Hopen dat je met het juiste advies weer vlug minder last hebt. Ik had uit je andere reacties begrepen dat je ook tijdens skiën last had van je knie? Ik heb ook last van mijn peesaanhechtingen (vaak irritaties en ontstekingen) en met skiën gebruik ik dan een brace om mijn knieën te stabiliseren waardoor ik veel minder last heb. Heb in het begin ook met een brace gerend, maar nu zijn mijn andere spieren inmiddels sterker geworden en die vangen het (tot nu toe) goed op, dus ik heb de brace op de afstanden die ik nu loop niet nodig. Misschien een idee (in overleg met je fysio natuurlijk) voor het hardlopen?

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 16:35

Nee, dat is Kay, dat is een andere Karin. :)
Maar ik ben inderdaad wel gevoelig in pezen/aanhechtingen en spieren.

amandananana

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 16:36

Ik ben nog steeds niet geweest, ben nog steeds ziek.. Loop echt heel erg achter nu met hardlopen en baal hier héél erg van agz. ik graag mee wil doen aan de ladies run!

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 16:37

Even een frisse neus halen door te gaan wandelen misschien? Buitenlucht is altijd goed voor je. :)

R00s

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 16:38

Ik meld me ook :)
Ik ben gister begonnen met hardlopen, gebruik het programma van evy en het was best te doen les 1 :)