In therapie, wie nog meer?? Elkaar ondersteunen?!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Jorine

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 09:11

Gaat niet zo goed hier :n Gisteravond de HAP gebeld, en zij op hun beurt weer de crisisdienst. Uiteindelijk maar naar bed gegaan met een Lorazepam..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 09:40

_Jorine schreef:
Gaat niet zo goed hier :n Gisteravond de HAP gebeld, en zij op hun beurt weer de crisisdienst. Uiteindelijk maar naar bed gegaan met een Lorazepam..

:(:) Gaat het nu wel?

_Jorine

Re: In therapie, wie nog meer?? Elkaar ondersteunen?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 10:36

Mwa.. Met wat kalmerende medicatie is het te doen, denk ik.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 11:24

Ik ben weer verwezen door mijn huisarts naar de Psych... Nu wel met andere klachten.

Shanelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 11:28

Ik zit ernstig te overwegen om professionele hulp te zoeken voor mijn 'angsten'. Maar het lijkt me zo overdreven... Ik durf ook niet te beweren dat ik een angststoornis hèb, maar zo voelt het iig wel. Vroeger was ik steeds de eerste die stond te roepen dat zulke dingen onzin en aandachtstrekkerij zijn. Maar inmiddels heeft die belachelijke angst wel een ontzettend groot deel van mijn leven in zijn macht en ik voel het aan alsof ik hier hulp bij nodig heb.

Ik durf er eigenlijk met niemand echt over te praten omdat ik bang ben (:+ oh ironie...) dat ze mij gaan bekijken zoals ik er vroeger naar gekeken zou hebben... Ergens denk ik ook dat ik de stap niet zet omdat ik het diep vanbinnen aanvoel als dè oplossing en als dat dan ook niet werkt of als ik niets blijk te 'hebben', dat alle hoop echt verloren is.

ikkkke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 13:03

@shanelle:ik begrijp wat je bedoelt, maar als jij het gevoel hebt dat het impact heeft op jou leven en er hulp bij nodig hebt, dan zou ik toch maar hulp gaan zoeken. Weet dat veel mensen vaak al langer problemen hebben vooraleer ze hulp zoeken omdat ze bv het gevoel hebben dat ze niet geloofd gaan worden of dat het allemaal zo erg niet is. Als het voor jou een probleem is, is het ook een probleem en zal een psycholoog met jou wel op zoek gaan naar een oplossing. Daarom moet je zelfs nog geen stoornis hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 13:10

Shanelle schreef:
Ik zit ernstig te overwegen om professionele hulp te zoeken voor mijn 'angsten'. Maar het lijkt me zo overdreven... Ik durf ook niet te beweren dat ik een angststoornis hèb, maar zo voelt het iig wel. Vroeger was ik steeds de eerste die stond te roepen dat zulke dingen onzin en aandachtstrekkerij zijn. Maar inmiddels heeft die belachelijke angst wel een ontzettend groot deel van mijn leven in zijn macht en ik voel het aan alsof ik hier hulp bij nodig heb.

Ik durf er eigenlijk met niemand echt over te praten omdat ik bang ben (:+ oh ironie...) dat ze mij gaan bekijken zoals ik er vroeger naar gekeken zou hebben... Ergens denk ik ook dat ik de stap niet zet omdat ik het diep vanbinnen aanvoel als dè oplossing en als dat dan ook niet werkt of als ik niets blijk te 'hebben', dat alle hoop echt verloren is.

Het is vaker zo dat men denkt dat je gek moet zijn om met een psycholoog te gaan praten, maar dat is natuurlijk niet zo. Het kan je ook helpen bij kleinere problemen waar je in het dagelijks leven tegenaan loopt. En voor angsten hoef je niet meteen een stoornis te hebben maar als het je dagelijks leven beinvloed is het wel fijn om te leren hoe je daarmee om kunt gaan :)
Ik vind het altijd maar stoer als mensen hulp durven te zoeken :D *\o/*

_Jorine

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 16:40

Als jij voelt dat het nodig is om hulp te zoeken is dat nooit overdreven Shanelle.

Ik ben opgenomen sinds gisteravond..

Miranda40

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 17:37

purny schreef:
Ik ben weer verwezen door mijn huisarts naar de Psych... Nu wel met andere klachten.

Vervelend. Waar komen de klachten vandaan als ik vragen mag? Sterkte :(:)

@shanelle je moet niet gaan denken en helemaal niet wat andere mensen ervan denken. Gedachtes zijn niet goed. Jij zit met een probleem en dat moet verholpen worden. Neem contact op met de huisarts en doe je verhaal. Je kan het!!! Sterkte :(:)

@jorine wat rot voor je. Hoop dat je op je plek zit en dat ze je wederom kunnen helpen. Ook jij sterkte!!!

Wel ik heb contact gehad. Nou ja contact. Heb mijn psychologe een mail gestuurd dat ik niet meer weet bij wie ik nu moet wezen. Wie belt nu wie? Het vertrouwen in beide krijgt een aardige dreun. Nog geen minuten daarna kreeg ik een app van mijn therapeute met de mededeling dat we op elkaar zitten te wachten??? Of ik maandag a.s. kan langskomen. Pardon???? Haar gelijk gemeld dat mij was verteld dat zij mij zou bellen. Ze bood haar excuses aan als zij fout zat en dat het niet haar intentie is om mij zo in onzekerheid te laten. Ben dus benieuwd maandag.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 20:19

Sterkte Jorine en Purny. En handig Miranda, zit je voor niks zo in de stress.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 20:47

Dank je wel Joolien... Volgende week donderdag heb ik de telefonische intake.

Miranda40

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 12:33

Jorine hoe gaat het nu met je?

Hier vannacht een droom waarmee ik met het afscheid bezig was pffttt. Voelde een beetje dubbel maar de manier waarop het ging, ging het in het echt ook maar zo :')

_Jorine

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 16:17

Het wisselt een beetje hier. Het ene moment veel last van angst, psychotische klachten, suïcidale gedachten en spanning, en soms ineens heel moe. Ik hoop in ieder geval dat ik morgen nog niet naar huis hoef, maar dat ze ook naar mijn medicijnen willen kijken hier.

Miranda40

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 20:29

Is het bij jullie niet zo dat als je wordt opgenomen je minimaal 10 dagen moet blijven? Kun je zelf niet voorstellen om naar de medicijnen te kijken?

patatkraam

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 19:18

Mag ik me hier ook melden?

Momenteel opgenomen voor 5 maanden ongeveer.

Miranda: ik heb ook een opname gehad voor 3 dagen maar. Alleen even om op adem te komen.

Miranda40

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 20:55

Patatkraam welkom.
5 maanden pffftttt dat is niet verkeerd. Mag ik ook vragen waarom?

Bij ons noemde men dat een time-out. Was max 5 dagen. Maar als je via de crisis dienst kwam was er wel wat meer aan de hand.

vandaag hard moeten werken bij EFT. Gehad over hoe het nu allemaal loopt met mijn psychologe. Dat het stroef loopt. Ook over de opdracht betreffende de gynaecoloog. Dat ik dat graag af wil maken met mijn psychologe. Waarom het nu allemaal zo anders gaat. Voelt niet goed. Heel veel gehuilde. Mijn EFT therapeute gaat nu als waren bemiddelen. Ben helemaal op.

patatkraam

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 09:57

Ja dat noemen ze daar ook een time-out.

Heb de laatste maanden alleen maar suicidale dingen ondernomen, dus ik wil nu even goed aan mezelf werken zodat ik hopelijk straks weer een normaal leven kan leiden.

_Jorine

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 13:11

@ Miranda: nee dat is bij ons niet..
@ Patatkraam: welkom!

Miranda40

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 18:32

Jorine ben je nog opgenomen? En hoe staat het met de medicijnen?
Patatkraam heftig meid :(:) hoop voor je dat de opname zijn goede uitwerking heeft.

Vandaag erg moe. Voelde me ook emotioneel. Vriendin kwam net even lamgs om mij op te beuren. Maandag weer naar EFT therapeute. Hoop dat zij dan mijn psychologe heeft gesproken.

_Jorine

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 20:58

Ja ik ben nog opgenomen, tot donderdag. Daarna mag ik nog een week deeltijd doen. Aan mijn medicatie gaat niks veranderen blijkbaar. Hij zei: evalueer in januari maar met je psychiater hoe het gaat en als jullie dan nog steeds denken dat het nodig is kom je maar vier weken de deeltijd en en veranderen we je medicatie. Terwijl ik duidelijk heb aangegeven dat ik dat klinisch wil doen, omdat ik meestal helemaal doordraai bij medicatieverandering. Misschien kan mijn eigen psychiater er nog iets in betekenen.

Verder had de psychiater het vandaag ineens over dissociatie, ipv psychoses. Vind ik ook erg vreemd, ook maar eens met mijn eigen psychiater over hebben.

Miranda40

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 16:04

Jorine dan kunnen ze de medicatie toch gelijk tijdens je opname doen? Hoop dat je eigen psychiater nog wat voor je kan betekenen.

Ben zo benieuwd naar maandag hoe het gesprek tussen mijn therapeute en psychologe is gelopen := Misschien raar maar heb er een naar gevoel bij :\ .

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 16:49

16 januari mag ik me weer melden bij Indigo.

Saintelette

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 19:14

:wave: hallo dames, ik kom me ook weer hier melden..
Altijd wel beetje blijven meelezen om te kijken hoe het met jullie gaat..
Was nu een tijd klaar met therapie voor mn depressie (ivm beperkingen), maar nu is er uit een test via de huisarts gekomen dat ik extreem veel stress ervaar in het dagelijkse leven, en daar dus niet mee om kan gaan..
Nu moet ik dus weer terug in therapie, maar ik zie er eigenlijk best wel heel erg tegenop :o

Miranda40

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 21:26

purny schreef:
16 januari mag ik me weer melden bij Indigo.

Wat gaan ze daar dan doen? Wat voor soort therapie krijg je daar?

Saintelette wil ik best geloven dat je dat vervelend vindt. Helemaal omdat het goed met je ging.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 00:03

Hè marcelle! Vervelend zeg, kan me voorstellen dat je er tegenop ziet!

Mijn nachtmerries zijn gelukkig weer iets af genomen, hoop dat het voorlopig zo blijft.