[Centraal] Haar/haarverf deel 5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

oudaccountx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 21:41

Het verven van je haar blijft altijd een risico. Daarom doe ik 'gevaarlijk verven' (ontkleuren, van blond naar donker etc.) in lange weekenden of vakanties. Dan ziet niemand je en mocht het fout gaan kan je altijd eerst naar een oplossing zoeken vóórdat je de wereld je badhairlook laat zien.

Je haar kan anders uitslaan, maar ik denk dat als jij er nu iets van goudblond of iets gebruikt je een rode gloed krijgt. Je kan altijd (midden)asblond kopen en mocht het fout gaan dan kan je er altijd nog een verf met een rode pigment erin kunnen doen.

@JLLN_ Koele astint kan oranje uitslaan, :j Ligt eraan wat jou ondertoon van je haar is. Wist ook nooit dat ik een rode gloed van mezelf had, maar ik vind het nu echt super en krijg er van iedereen complimentjes.

jasz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 21:44

JLLN_ schreef:
jasz schreef:
dat kan hoor. ik heb ook dat rood, mijn hele familie heeft ook rood haar (beetje overdreven XD)
en ik heb dat ook een beetje, daardoor wordt het wel sneller oranje maar je kan het wel bruinig krijgen.

Als je een koele astint gebruikt, kan het dan nog oranje uitslaan?

(wat is haar toch moeilijk >;) )

nee groen. maar dat haal je weer weg met ketchup of een rode spoeling heel kort indoen. je moet net het groen weghalen maar geen rood toevoegen.

JLLN_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 21:44

Desteney_ schreef:
Het verven van je haar blijft altijd een risico. Daarom doe ik 'gevaarlijk verven' (ontkleuren, van blond naar donker etc.) in lange weekenden of vakanties. Dan ziet niemand je en mocht het fout gaan kan je altijd eerst naar een oplossing zoeken vóórdat je de wereld je badhairlook laat zien.

Je haar kan anders uitslaan, maar ik denk dat als jij er nu iets van goudblond of iets gebruikt je een rode gloed krijgt. Je kan altijd (midden)asblond kopen en mocht het fout gaan dan kan je er altijd nog een verf met een rode pigment erin kunnen doen.

@JLLN_ Koele astint kan oranje uitslaan, :j Ligt eraan wat jou ondertoon van je haar is. Wist ook nooit dat ik een rode gloed van mezelf had, maar ik vind het nu echt super en krijg er van iedereen complimentjes.

Ik heb nu toevallig zelfstudie week, en zit thuis met een gebroken teen, dus geen mens die me ziet :))

@Blon_D; wat zou je dan aanraden voor kleur te gebruiken als ik het deze kleur wil?
http://i49.tinypic.com/j6pnp3.jpg

Blon_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 21:45

Desteney_ schreef:

Van goudblond kan je geen rode gloed krijgen daar zit namelijk een geel pigment in geen oranje pigment.. Zij zal hier dus nooit oranje haar van krijgen. Alleen de kleur op haar foto is gezet met high en lowlights dat effect behaal je dus nooit met een gewone verf..

JLLN_

Re: Haar/haarverf deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 21:46

Dus als ik het die kleur wil moet ik echt aan de gang met lowlights?

oudaccountx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 21:47

Oh lol, nja in ieder geval kan je licht haar niet in elke kleur blond verven wil je geen rode gloed? :+ Want in sommige verfjes zitten wel rode/oranje pigmenten waardoor het een gloed kan krijgen, toch?

Blon_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 21:50

JLLN_ schreef:
Desteney_ schreef:

Ik heb nu toevallig zelfstudie week, en zit thuis met een gebroken teen, dus geen mens die me ziet :))

@Blon_D; wat zou je dan aanraden voor kleur te gebruiken als ik het deze kleur wil?
http://i49.tinypic.com/j6pnp3.jpg

Ik zou als ik jou was bij etos de kleur lichtgoudblond 8304 of goudblond 730 halen van Loreal casting creme gloss omdat die deze week 8 euro bij de etos zijn, er geen amoniak inzit, ik hem toevallig deze week in koperblond er in gegooit heb en het een bijzonder goede kleur geeft en omdat deze verf langzaam vervaagt dus mocht je naar 1/2 maand denken jeetje het is het toch niet kan je er gerust van zijn dat je er een andere kleur veilig in kunt gooien.

Blon_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 21:51

JLLN_ schreef:

Als jij het net zon natuurlijk effect wilt hebben als op de foto zal je met high en lowlights aan de slag moeten ja :(:)

JLLN_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 21:52

Blon_D schreef:
JLLN_ schreef:

Als jij het net zon natuurlijk effect wilt hebben als op de foto zal je met high en lowlights aan de slag moeten ja :(:)

Bah! Dat wil ik dus echt niet :( Ik haal eigenlijk altijd verf bij de kappersgroothandel! Weet niet of je daar ook het e.e.a. vanaf weet? :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 21:53

Wheeeeeelp!!
:') Ach nee zo ernstig het niet.
Maar gisteren heb ik mijn haar rood geverfd, en dat is supergoed gelukt :D
Helaas spotte ik vanochtend dat ik bij mijn haargrens bij mijn voorhoofd toch nog goed mijn oude kleur zie omdat de verf daar niet dicht genoeg tegen de huid is aangebracht. Hoe kan ik dit het beste fixen? Vind het zo zonde om dan gelijk zo'n compleet pak te gebruiken :\ Is toch ook niet heel goedkoop :') Zijn er geen speciale kleinere pakjes ofzo of iets? Heb van L'Oreal Excellence kleurcode 6.66

Blon_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 21:56

JLLN_ schreef:
Bah! Dat wil ik dus echt niet :( Ik haal eigenlijk altijd verf bij de kappersgroothandel! Weet niet of je daar ook het e.e.a. vanaf weet? :P

Zelf mengen kan ook ja heb ik ook lange tijd gedaan. Overigens blijft de naam van de kleur dus ''goudblond'' of ''lichtgoudblond'' hetzelfde. Heb je niet een of andere degelijke en vooral ook goedkope thuiskapster in de buurt? Die zijn vaak al stukken goedkoper.. Mijn thuiskapster zet voor 25 euro high en lowlights.. En als jij heel duidelijk aangeeft dat het veel miniplukjes moeten worden moet dat toch haalbaar zijn?

Ik zou haast zeggen kom hierheen doe ik het voor je :+

Blon_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 21:58

Bizzybijtje schreef:
Wheeeeeelp!!
:') Ach nee zo ernstig het niet.
Maar gisteren heb ik mijn haar rood geverfd, en dat is supergoed gelukt :D
Helaas spotte ik vanochtend dat ik bij mijn haargrens bij mijn voorhoofd toch nog goed mijn oude kleur zie omdat de verf daar niet dicht genoeg tegen de huid is aangebracht. Hoe kan ik dit het beste fixen? Vind het zo zonde om dan gelijk zo'n compleet pak te gebruiken :\ Is toch ook niet heel goedkoop :') Zijn er geen speciale kleinere pakjes ofzo of iets? Heb van L'Oreal Excellence kleurcode 6.66

Als je een pakje koopt en ff een simpelrekensommetje wat verf uit de tube mengt met wat vloeistof in een appart kommetje kan je de rest prima bewaren en toch de plekjes bij verven ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 22:00

Ja? Maar dan heb ik wss het risico dat het toch net een andere tint wordt?
En maakt het uit als die verf dan op een geverfd gedeelte komt (dat dat niet donkerder wordt oid?)

JLLN_

Blon_D schreef:
Zelf mengen kan ook ja heb ik ook lange tijd gedaan. Overigens blijft de naam van de kleur dus ''goudblond'' of ''lichtgoudblond'' hetzelfde. Heb je niet een of andere degelijke en vooral ook goedkope thuiskapster in de buurt? Die zijn vaak al stukken goedkoper.. Mijn thuiskapster zet voor 25 euro high en lowlights.. En als jij heel duidelijk aangeeft dat het veel miniplukjes moeten worden moet dat toch haalbaar zijn?

Ik zou haast zeggen kom hierheen doe ik het voor je :+

:)) heb wel familie in gelderland :+

Maarrr, ik had een super super suuuuper fijne thuiskapster! Die wist altijd precies hoe ik het wilde ook met knippen enzo, helaas (voor mij dan!) kwam ze een half jaar geleden met het nieuws dat ze zwanger was van een tweeling en er mee ging stoppen |o

Heb daarna m'n haar een keer laten knippen bij traditionskappers.. Nou ik heb toen geloof ik 37 euro betaald voor alleen knippen en "drogen" (het was nog half nat) en het was nog ZO lelijk geknipt ook! Als ik m'n haar op een vlecht deed, leek het net alsof er een hap uit geknipt was.. (heb ergens nog een foto van, moment :') )

Weenck

Bedankt voor de tips,

mijn haar in de ochtend wassen is eigenlijk geen optie, ik moet namelijk erg vroeg weg 's ochtends en ik ben al niet een ochtendmens :P plus dat mijn haar niet zo snel droogt en dat ik het liever niet wil fohnen.
En ik heb een lok dus dat met die speltjes gaat niet zo makkelijk..

en dan heb ik nog een vraagje, ik heb paarse verf van directions, daar wil ik een dipdye mee doen, maar nou leek lichtpaars mij ook wel leuk. ik heb dus nog een pot plum staan, maar kan je om dat lichter te maken het mengen met conditioner? (ik dacht zoiets gelezen te hebben) of moet ik daarvoor mengen met de white toner.

jasz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 22:01

JLLN_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 22:04

jasz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 22:07

ik denk het niet, omdat je haar ook al groenig wordt door van donker naar licht te gaan. dus dan wordt het denk ik precies goed.

moonday

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 22:12

moonday schreef:
Hoi mag ik mij ook melden?

Ik wil mijn haar anders, maar ik weet totaal niet wat ik er mee aan moet.
Het zit nu in lagen en het is gewoon mijn eigen kleur.
Hebben jullie een idee wat er bij mij zal passen?

hier heb ik 2 foto`s ik hoop dat het een beetje duidelijk beeld geeft van mijn haar.
Maar op de foto`s krult het iets meer dan anders ( het is normaal vooral pluis haar) en het is nu iets donkerder door de winter maar ik heb geen andere foto`s van mij haar.
http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-7AC7EA7A.jpg
http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-KXEJVYFK.jpg

Iemand een idee? Ik ben jullie echt dankbaar als iemand wat weet.

JLLN_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 22:15

Misschien wat meer laagjes erin? Dan krijg je boven wat meer volume!

Blon_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 22:18

Bizzybijtje schreef:
Ja? Maar dan heb ik wss het risico dat het toch net een andere tint wordt?
En maakt het uit als die verf dan op een geverfd gedeelte komt (dat dat niet donkerder wordt oid?)

O de kleur kan wel een beetje afwijken maar het contrast met jouw eigen haarkleur is waarschijnlijk groter. Als jij het zo secuur mogelijk aanbrengt en het maar een klein beetje op een al geverfd stukje komt moet je dit gewoon even met een stukje keukenrol dat vochtig is afnemen dan zal het wel mee vallen met kleurverschil. Ik denk dat ik het iig zo zou aanpakken als je het verschil met jouw eigenkleur te opvallend vind

Blon_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 22:24

JLLN_ schreef:
@Blon_D; voila, coupe vern**kt
http://i45.tinypic.com/1z1hfkw.jpg

Dus goudblond, of lichtgoudblond komt het meest in de richting? Blijft het dan niet heel "gelig"?

Is jouw haar zo geel in daglicht als op de foto met de verknipte vlecht? Ik zou voor die donkerdere kleur, dus goudblond gaan. Denk dat je daarmee het meest in de buurt komt. En mocht het toch niet zijn wat jij wilt vervaagt de kleur iig :j

Tja of toch zoeken naar een thuiskapster in de buurt die goed bekend staat..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 22:25

Ja het valt best op :)) Maar zal eens kijken, bedankt!

JLLN_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 22:32

Blon_D schreef:
JLLN_ schreef:
@Blon_D; voila, coupe vern**kt
http://i45.tinypic.com/1z1hfkw.jpg

Dus goudblond, of lichtgoudblond komt het meest in de richting? Blijft het dan niet heel "gelig"?

Is jouw haar zo geel in daglicht als op de foto met de verknipte vlecht? Ik zou voor die donkerdere kleur, dus goudblond gaan. Denk dat je daarmee het meest in de buurt komt. En mocht het toch niet zijn wat jij wilt vervaagt de kleur iig :j

Tja of toch zoeken naar een thuiskapster in de buurt die goed bekend staat..

Ehh, die is volgens mij niet in daglicht gemaakt, maar zal niet zo veel schelen!
Hier in lichter dan licht daglicht :+
http://i47.tinypic.com/2yl6w4k.jpg

Ik weet van mijn vorige kapster uit dat mijn haar dus zo gelig blijft door het roodpigment wat in mijn eigen haarkleur zit, minder geel dan dit kan ik het niet verven mits ik ga blonderen!

Blon_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 22:33