Wij zijn er klaar voor om zwanger te worden Deel II!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

fanci_mike

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 12:25

Ik zou ook weleens wat anders willen doen, maar ja, zou ook niet weten wat...En voorlopig hebben we de centjes hard nodig...Maar wat me echt gaaf lijkt, heel cliché, met paarden werken. Evt in combi met gehandicapten ofzo. Maar dat ligt nogal ver van mijn scheepswerktuigkundige opleiding....
Saffier ook al snel trouwen! Jij kwam geloof ik net in het trouwtopic toen ik er nagenoeg wegging, grappig!

Anoniem

Re: Wij zijn er klaar voor om zwanger te worden Deel II!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 12:29

die centjes houden mij ook tegen fanci.. nog wel iig.
en 5 volle dagen werken wil ik echt niet meer.. dus of dat te doen is.
maar dat zie ik tzt allemaal wel :D

eerst deze baan doorstaan en duimen dat het snel raak is :D

Joanne1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 12:33

Ff kijken hoe ik dat ga doen dan... Manlief gaat er namelijk tussen 5 en half 6 uit en ik moet dan standaard naar de wc...

CindyUniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 12:45

gewwon dan dus tempen Joanne :))
iig voor je opstaat

ik vind het heerlijk huis-mama zijn :D
nou heb ik ook wel een heel lief, makkelijk, vrolijk kind, dat zal ook schelen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 12:48

cin ik zou het megagraag willen!!
maar oke.. met max. 3 dagen ben ik ook redelijk tevreden :')

CindyUniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 12:50

hahahaha
ja de keerzijde bij ons is dat manlief nu van ma t/m vr van huis is...
maargoed we willen allebei graag dat ik thuis ben bij de 'kids' (hopelijk in de nabije toekomst in meervoud)

ik ben natuurlijk verder ook aardig gestoord dus heb nooit meer dan 24 uur per week gewerkt :')
dus dit gaat me prima af whahahaha

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 12:56

Ik wordt nu wel gek van het thuis zitten hoor! (Maar goed dat zou al anders zijn als ik een rijbak hier zou hebben en als ik Casa of straks Cascade zou kunnen rijden).
Ben wel hard opzoek naar een nieuwe baan, voor nu fulltime, dan straks met een kleine eerst ouderschap verlof en daarna parttime werken.
Mochten mijn dromen doorgaan (dit huis kopen, stukje uitbouwen en de wei die aan onze wei ligt kunnen kopen of huren) en we hebben ook een rijbak aan huis dan zou ik ook graag een paar paarden per jaar beleren voor mensen of jonkies op wedstrijden uitbrengen.

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 13:04

Joanne1987 schreef:
Ff kijken hoe ik dat ga doen dan... Manlief gaat er namelijk tussen 5 en half 6 uit en ik moet dan standaard naar de wc...

Mijn man staat ook om 5 uur op, en ik temp dan meteen, heb ik dat maar gehad ;)

Zahlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 13:18

Joanne1987 schreef:
mensen die thuis zijn in de temperatuurcurves, is 37 graden normaal op dag 1 van de cyclus? heb wel wat later gemeten (11 uur ongeveer)

Heb je toen al dingen gedaan?
Het is van gelang dat je bij het wakker worden voordat je op bent gestaan tempt omdat je dan echt je basale temp hebt.
37 zou voor mij wel erg hoog zijn, ik zelf zit voor de eisprong op zo'n 36.3/36.4 na de eisprong rond de 36.7/36.8 maar dan temp ik dus rond een uurtje of 7 voordat ik ook maar iets heb gedaan.
Thermometer ligt in mijn nachtkastje.
Vanmorgen voor de zekerheid nog even getemp, mijn temp is nog wel redelijik hoog dus misschien toch een onschuldige bloeding, gisteren namelijk alleen nog wat oud bruin bloed verloren.

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 13:21

Klinkt toch wel positief hoor Zahlina, duimen draaien hier overuren! :)

rienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 13:23

Hier doen de duimen ook overuren voor zahlina!!

Joanne1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 13:25

dank jullie wel voor de tips, ga het dan meteen doen als ik wakker wordt van michel's wekker. vanmorgen enkel naar de wc geweest, daarna terug naar bed.
heb nu lekker een pan kippensoep op het vuur staan, wilde dat ik me niet zo beroerd voelde elke keer met de ongi's....

hopen dat het bij jou nog steeds goed is zahlina!

ik neem als er een kleine is eerst ouderschapsverlof en ga dan weer full time werken, ik ben filiaalmanager en dat is enkel op 37 uur, ga ik omlaag in functie dan ook meteen een heel dstuk in salaris. ik werk dan wel van dinsdag tot zaterdag en vrijdag is pas om 2 uur beginnen. michel neemt tegen die tijd dan waarschijnlijk een halve vrijdag vrij. daarbij komt dat mijn vader niet meer kan werken en mijn schoonmoeder maar 3 dagen dus die passen lekker op. ik weet dat sommigen dit niet ideaal vinden, maar we hebben helaas ook naar de financien te kijken... wie weet is er tegen die tijd wel wat anders mogelijk :)

fanci_mike

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 13:29

Tsja Joanne, bij ons wordt het ook zo'n soort constructie, het is niet anders. Tegenwoordig is het bijna onmogelijk om alles tip top in orde te hebben omdat het godsonmogelijk te betalen is... En daarbij, opa en oma vinden het hartstikke leuk hier, dat ze mogen oppassen!
Zahlina, ook hier wordt er woest voor je geduimd!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 13:34

ik wil idd ook graag ouderschapsverlof het eerste jaar :j
en als dir. dat al niet wil nouja, biedt me maar wat moois aan dan he :+

met goede vrienden die ook bezig zijn hebben we al soort afspraak dat ik 1 dag hun ukje erbij neem en zij 1 dag ons ukje. dat scheelt al 1 dag kinderopvang en kosten. dan ik 3 dagen werken en lief 4.. dan is er nog 1 dag over voor opvang of oma...

Joanne1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 13:34

ja hier ook! en michel is tussen 4 en half 5 altijd terug om op te halen en we eten ook 2 dagen per week bij (schoon)ouders

Zahlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 13:36

suze_ schreef:
temperaturen zou echt niks voor mij zijn.. gedoe :D

weeronline is alweer positiever over onze trouwdag, 23 graden en 35% kans op een bui. nou das wel oke! +:)+

Oh ik duim voor je dat die 35% kans op regen hier op curacao valt en jij een heerlijke stralende dag mag hebben.
Saffier, wat goed van je tuin!!! Ik zou jouw advies ook wel kunnen opvolgen, nu is het steeds weer veel werk maar ja goede voornemens werken niet altijd goed.

Dank jullie van alle het lieve duimen, eind deze week weet ik het zeker of het goed is of niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 13:37

joanne denk dat de meesten meer moeten werken dat ze willen.. tegenwoordig is het bijna niet anders te doen -O-

nog 1,5uur en dan begint mijn vakantie! of naja dan gaat ie door want ik had al 2 weken vrij dus deze dag was een eenmalige onderbreking _O-

lief van je zahlina! :* en ik duim lekker door voor jou!

Joanne1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 13:40

ja, hoewel ik het thuiszitten nu ook wel gehad heb hoor... maar ben een tijdje overspannen geweest en heb toen een paar weken halve dagen gewerkt, heerlijk vond ik dat

doezel2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 13:42

nog niet veel.gelezen;) ondet tusse al baby s geboren :D :o
hier is gepraat we gaan het volgend jaar probeeren om zwangr te raken
:D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 13:43

ik vermaak me echt prima als ik thuis ben :=
8u opstaan, ontbijten met pc erbij, dan opruimen, vaatwasser in/uitruimen, wat huishouden doen. na lunch naar stal met Kootje freubelen, einde van de middag thuis, even op de crosstrainer, douchen, koken, lekker eten samen en erna nog wat op de pc of serie kijken. +:)+ gaat prima :')

doezel2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 13:45

marianne18 schreef:
waarom is gogonut geband dan als ik haar berichten zo lees zie ik niet waarom of ik zie iets over het hoofd?

dat vroeg ik mij ook af

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 13:51

Ik ga als er een kleine komt een dag minder werken, we hebben met het berekenen voor onze hypotheek etc er goed rekening mee gehouden dat dat een mogelijkheid was. Ik werk dan 3 dagen (nu 4x9 uur, dus heb al een vrije dag ;) ). Mn man blijft voorlopig fulltime werken, misschien dat hij nog wel ergens ouderschapsverlof op gaat nemen, maar aangezien hij aast op een hogere functie, moet hij dat soort dingen nu nog even niet bedenken ;)

Mijn ouders en schoonouders gaan niet oppassen op onze kinderen, dat is al zeker. Mijn ouders passen nu op mijn kleine neefje, en ik zie hoe vaak dat botst met mijn broer en schoonzus. Ja niet direct, maar allebei zeuren ze over elkaar bij mij :+ Daarnaast is mijn vader nu 70 en in heel slechte conditie, dus het komt allemaal op mn moeder neer. Daarnaast zie ik nu al dat ze niet op vakantie kunnen wanneer ze dat willen omdat ze dan op mn neefje moeten passen, dat wil ik ze niet aandoen. Ik gun hun de vrijheid om nog met hun laatste jaren te doen wat ze willen. Maar ik zie aan de andere kant ook hoe er mn broer en schoonzus omhoog zitten als mn ouders wél op vakantie zouden gaan.
Mn schoonmoeder zou wel heel graag op willen passen, maar dit zien wij niet zo zitten. Ze heeft jaren terug een hersenbloeding gehad, en ze is in niet al te beste conditie. Ze kan bijna niet lopen en valt regelmatig. Daarnaast heeft ze ontzettend veel rust nodig, en moet overdag echt een paar uur slapen. Leuk met een makkelijk slapende baby, maar als het zo'n druktemaker zou worden als mn neefje, zit dat er toch echt niet in. Niet echt een ideale situatie dus.

Maar goed, we hebben een hartstikke leuk KDV praktisch bij ons in de straat zitten, en financieel kunnen we ons dat ook wel veroorloven.

Esplendido

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 13:56

Ik ben ook huismama en dat bevalt mij uitstekend. Ik geniet ontzettend van onze kleine meid en verder is het met twee honden en twee paarden nog best druk, dus ik vermaak me wel.

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 14:00

En hoe doen de huismama's dat financieel gezien? Man met goede baan, of...?

Esplendido

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 14:23

Mijn vriend heeft een heel goed lopend eigen bedrijf, vandaar dat ik huismama kan zijn.