bokkers met hartproblemen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

StonedRomy

Re: bokkers met hartproblemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-17 09:49

Open hart operatie. Ze weten alleen nog niet welke CHD ze (tijdelijk ) gaan verhelpen. Ze kunnen dus besluiten mijn derde hartkamer te verwijderen of gewoon een deel van de spier naar wegbranden. Of ze gaan met de kleppen aan de slag of ze doen alles. Of een harttransplantatie. Alle opties zijn wel voorbij gekomen, maar ze weten pas als ik open lig wat ze precies gaan doen.

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-17 09:52

Ow jeemig :(:) wat een ingreep...
Waar laat je het doen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-17 09:53

Bravura; jeetje, tig pillen en dotteren etc, lijkt me heftig!
StonedRomy; poeh, jij krijgt het ook aardig te verduren zeg.. zo oud ben je ook nog niet toch?
Pipo; je rikketik is gewoon enthousiast ;)
En fijn, zakloos leven!

Bravura; ik ben geopereerd aan mijn mitralis klep, deze lekte en dat werd alsmaar erger. Inmiddels nog wel jaarlijkse controle maar als dat het ergste is.. :+
Ze hebben de klep uiteindelijk kunnen repareren met een plastiek en lichaamseigen weefsel, dus voor mij (nog) geen kunstklep :)

dovish

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-17 09:55

Wauw Pipo, fijn dat je straks van je stoma af kunt, je hebt er heel veel gezeur/gelek mee gehad toch?

StonedRomy, heftig verhaal! Ik dacht dat je na een transplantatie veel beperkingen hebt vwbt beesten in verband met immunosuppressors toch? Weet jij daar wat over?

Ik ben stabiel qua hart, tenminste daar ga ik een beetje van uit aangezien ik nog steeds de dag overleef ;) in juni of juli weer een echo. Met mijn pompfunctie van 30% kom ik precies de dag door als ik goed plan qua energie, ik heb een genetische dilaterende cardiomyopathie.

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-17 09:58

Ik heb al 2 hartoperaties gehad. 1 toen ik 5 jaar was (gaatje in mn hart) en 1 4 jaar geleden een nieuwe mechanische aortaklep. Verder gaat ie wel hoor :D

Jij moet wel groot onderhoud hebben zeg. Hoop dat ze in 1 keer de boel kunnen fiksen! Spannend hoor

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-17 10:01

in Aken, Duitsland. Ben er een beetje blijvend plakken na mijn eerste operatie omdat mijn ouders het logischer vonden om dicht bij de chirurg te blijven ipv meteen terug naar Nederland te rijden in een ambulance.

Ben nu 19 jaar.

Daarom staat een transplantatie helemaal onderaan de lijst, maar mocht mijn 3e hartkamer helemaal dichtgroeien en die CHD zich verder zichtbaar maakt in mijn normale rechter hartkamer dan is dat de enige oplossing waarschijnlijk. Maar omdat ik zo vaak gecontroleerd wordt zal het niet zo ver komen hopen wij. En daarom al jaren bezig met een plan maken voor een operatie en nu dus al de verstandskiezen eruit ipv over 7 jaar vlak voor de operatie erachter komen dat ze er nog zitten.

Fijn dat je je eigen klep behouden hebt, met wat aanpassingen! Hoe lang verwachten ze dat die kan blijven zitten Rachelle?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-17 10:14

Ik heb 5 jaar 'garantie' gekregen van de chirurgen :+ daarna weten ze niet hoe lang het kan houden en goed blijft, dus dat is afwachten. Kregen dus ook te horen dat als we kinderen wilden dat we dat het beste binnen die 5 jaar konden doen omdat ze dan zeker wisten dat het hart het aankon.. nouja goed dat is gelukt :+
Sta er verder nog niet zo bij stil, ik heb het ene jaar ECG en het andere jaar ECG en een uitgebreide echo dus t wordt goed in de gaten gehouden gelukkig.

Jezus, wel bizar zeg zoveel dat jouw hart mankeert en op die leeftijd ook nog eens...

Farjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-17 12:53

Ik dacht dat er terug leven was in het topic vol goed nieuws maar helaas lees ik veel problemen -O-

Bravura, sterkte volgende week!! Hier ook een trage schildklier maar is inderdaad niet fijn

Rachelle wel gelukkig goed nieuws *\o/*

Stonedromy wat een nieuws :(:)

Pipo, gelukkig een positieve operatie :D

Ik ben bijna beschaamd om te zeggen dat mijn problemen zo goed als onbestaande meer zijn.. Wel heb ik nog veel extra systolen maar ik heb er geen last van. Ik ben nog nooit zo sportief geweest volgens mij als nu :+ Ik rij meerdere paarden, ga hardlopen waarvan regelmatig 10km en fiets ook behoorlijk wat afstanden. Mijn hartritme gaat tijdens het sporten wel richting de 160 slagen maar ik voel er weinig van.. ook ben ik nu bijna 1,5 jaar medicatieloos *\o/*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-17 13:26

Farjen, dat is toch niks om beschaamd over te zijn om dat uit te spreken? Dat is juist hartstikke fijn!!

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-17 14:28

Zo...wat een ingrepen allemaal :oo en wat een zware komen er nog voor verschillende bokkers.

Sterkte....spannend allemaal.

Farjen, fijn te horen dat het goed gaat!

Kaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-17 07:04

Goedemorgen

Zijn er hier mensen die een bypass gekregen hebben ?

Zo ja is het een zware operatie , heb je veel hersteltijd nodig , is het een verbetering?

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-17 07:39

Kaatje, toch nodig? Ik denk wel dat je ervan opknapt. Anders stellen ze het niet voor. Wie weet kan je dan weer wat meer. Al is het alleen maar onbezorgd met je paardje aan de gang.

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-17 07:56

Hier vorig jaar in oktober een nieuwe (bio)hartklep gekregen, vanwege een kinderwens.
Ging niet helemaal volgens plan en na veel ritmestoornissen en een wegraking op de weg een pacemaker erbij gekregen, omdat medicatie voor de ritmestoornissen ervoor zorgde dat mijn hartslag onder de 30 ging (en anders was ie 140/160 :roll:)
Vlak na de open hart operatie een hartkatheterisatie gehad, omdat ze dachten dat ik nog een gaatje had wat mogelijk dicht moest (zeer interessant onderzoek!).
Ze hebben veel onnodig paniek gezaaid in het ziekenhuis toentertijd.

Daarna veel klachten gehad van een gesprongen ader in mijn lies, waardoor lopen een probleem werd.
Na operatie nog 4 keer opgenomen geweest..

Gelukkig gaat het nu de goede kant op!
Er staat voor komend weekend een obstacle run gepland, in juni nog één en ik doe mee met de Nijmeegse Vierdaagse :)

Bizar hoeveel jonge bokkers hier hartproblemen hebben en ook erg heftig allemaal :(

@Kaatje, ik lag toen naast iemand die een bypass had gekregen.
Hij was een jaar of 50-60 en zeer aanwezig :')
Het ging bij hem als vanzelf..

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-17 10:19

Het is inderdaad bizar te zien dat er veel jonge mensen al flinke hartproblemen hebben en zware ingrepen krijgen of reeds hebben gehad. Ik vraag me dan soms af of het aangeboren is of niet....en waardoor komt het dan.
Ik zelf liep 43 jaar met een aangeboren ritmestoornis terwijl ik de laatste 8 jaar steeds met klachten in het ziekenhuis kwam en heel leuk gezegd werd dat het tussen de oren zat. Schande toch? Pas met Reveal moest ik binnen no time ablatie hebben.
En....nog een vraag...
bij welke operaties blijf je gewoon bij? En waarbij wel onder narcose?
En nog een vraagje...
bij hartkatheterisatie vind ik dat je pols zo zeer doet als het via de pols gaat....maar wat voel je van dotteren en stents plaatsen zelf?

Nou ja...dotteren en stents plaatsen valt in het niet bij de operaties waar ik hier over lees...

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-17 10:36

Bij mij is het een aangeboren hartafwijking (CHD ) die verslechterd als cellen zich gaan delen. Heb op meerdere plaatsen een verkeerde celdeling en mijn hart is een van die plekken.

Verder is mijn hart in een topconditie :')

dotteren is geloof ik onder narcose, althans bij mijn vader wel. Het beste kan je dit navragen bij je behandelende arts.

Is inderdaad niet oke dat ze zeggen dat het tussen je oren zit. Nederlandse ziekenhuizen gaan bij mij ook niet goed om met mijn aandoeningen. Duitsland zit ik in een speciaal programma en iedere arts daar krijgt een zeer dwingend berichtje op het scherm als ze mijn documenten openen. Hierdoor kan ik altijd heel snel terecht en als ik bel omdat ik kaakpijn heb oid dan mag ik direct de auto in stappen en wordt ik direct geholpen.

Weet nog goed dat ik na een ongeluk mijn borstbeen gebroken had. Naar een Nederlands ziekenhuis gegaan en alleen een foto van de botten. Hart kon niets aan beschadigd zijn want het borstbeen was sterk ( en als die dan gebroken is? ) Na 3 weken deed een bultje onder mijn litteken heel veel pijn en daarbij werd de pijn aan het borstbeen ondraaglijk. 6 uur lang zijn 3 professoren met mij bezig geweest. Heel mijn hart onderzocht op beschadigingen. Borstbeen bekeken en dat bultje? Bleek een goedaardige tumor te zijn die door de klap weer is gaan groeien.

Kaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-17 12:52

Citaat:
Citaat:
Kaatje, toch nodig? Ik denk wel dat je ervan opknapt. Anders stellen ze het niet voor. Wie weet kan je dan weer wat meer. Al is het alleen maar onbezorgd met je paardje aan de gang.

Er is me 5 jaar geleden al gezegd dat ik beter af was geweest met een bypass dan met de stents die er nu in zitten.
De 3e bracht weinig tot geen verbetering en ik kan niet veel , rijden gaat niet , ja een beetje in de rondte stappen en eens een halve bak draf, maar lekker doorrijden gaat niet meer , dus zodoende dat ik me aan het orienteren ben.

Katheterisatie via de pols heeft als voordeel dat je erna meteen weer mobiel bent , terwijl je als het via de lies gedaan is verplicht 4 uur in bed moet blijven.
Ik vond het wel confronterender via de pols, best eng idee dat ze in je aderen aan het wroeten zijn.
Dotteren en stents plaatsen voel je normaal niet .

Moet je borstkas open voor een bypass ?

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-17 13:57

Via de lies vond ik ook niet fijn. Je voelt m echt gaan.

Ik kan je er geen antwoord op geven.

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-17 08:46

Verdorie wat jeuken die plakkers zeg. Nou ja niet allemaal, 1 maar

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-17 09:28

:D erg hè? Hoe lang moet je die dingen op je lijf hebben?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-17 09:29

Ik vond 24 uur met die plakkers echt rampzalig :=

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-17 09:32

Ik kreeg die Reveal destijds omdat steeds 3 weken holtes echt een kwelling werd qua allergie van die pleisters. :=

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-17 09:37

Gister gehad en zondag inleveren. Mag dus nog even.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-17 09:37

Poeh dat duurt inderdaad wel even ja.. verdorie.

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-17 09:39

O jee...hopen dat het beperkt blijft tot die ene pleister

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-17 19:18

Hèhè eindelijk! Ik mag maandag dotteren. Zat al ff er op te wachten.