[Info] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tamadine

Re: [Centraal] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 16:48

Ha ha, mijn HA keek wel raar op toen ik zei dat ik een soort persgevoel had haha.
Ik zat ook op de wc te bedenken dat iedereen toch gewoon moest kunnen gaan en ook met een spiraal, maar toch deed mijn gevoel iets anders, hahaha.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 17:22

Tamadine schreef:
Moonfish, mijn schoonzus gebruikt ze!

Nou sinds vrijdag de spiraal. Zetten was echt pijnlijk vond ik. Maar dan hebben we het wel beetje over aantal sec dat het echt zeer deed. Toen opstaan en alles weer aantrekken en toen kreeg ik wegtrekker. Trok wit weg en moest weer gaan liggen. Ff min gelegen en toen was het goed. Daarna ontzettende krampen en persdrang, maar durfde niet te persen hahaha. Had het idee dat ding weer uit te persen dan. Dus half uur op wc gezeten hahaha. Toen naar bed gegaan met pijnstillers en had echt beste krampen. Die zakte op den duur wel wat af en kwam ik in slaap en toen ik wakker werd was eigenlijk alles wel prima. Zit nog wel aan paracetamol, maar heb vandaag nog maaar 1x gehad. Heb af en toe lichte, maar dan ook hele lichte krampen en is dus prima te doen zo. Eerste uur had ik zoiets van: nooit meer. Nu zou ik het denk ik nog wel keer doen.
Moet zeggen dat mijn humeur ook wel verbeterd is tot nu toe (was vorige week maandag al gestopt met de pil), maar of dat nu door de pol komt of toevallig is, dat zal de tijd uitwijzen...

He bah, bij jou ook al zo vervelend!
Ik heb in het ziekenhuis moeten blijven omdat ik wegviel... Zelfde pijnen,persdrang.. Heel erg drang om naar de toilet te gaan.

Maar ben nu zeer tevreden! :)

Tamadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 17:52

Waarom moest jij in het ziekenhuis blijven dan? Hoe lang had jij er last van en was er toen iets aan de hand?

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 18:06

Even ge quote :

Jolliegirl schreef:
Ik zal even mijn verhaal doen. Is een beetje lang verhaal geworden sorry :=

We kwamen bij de arts binnen, had een mannelijke gyn. en een vrouwelijke co-assistente.
Voelde direct vertrouwd, beide super aardig en rustig.

We mochten plaatsnemen aan het bureau voor een kort gesprek betreft kinderen,zwanger zijn enz.
Toen alles goed was vroeg hij aan mij waarom de huisarts had opgeschreven : Ik verwacht bij Jolanda problemen met het plaatsen.
Dit heeft ze idd tegen mij gezegd, terwijl ik tijdens een consult niet eens de broek uitgehad heb..
Onzin vond de gyn dit dus ook!

Eenmaal in de behandelkamer mag je in zo'n hele mooie stoel plaatsnemen :P
De echo viel me alles mee, is gewoon een inwendig ding met een condoom erom die naar binnen gaat, vond ik wel gaaf om te zien! baarmoeder en de eierstokken enzo.

Hij voorzag totáál geen problemen en kon het kleinste speculum gebruiken.
Deze deed hij op mijn been om te laten voelen dat die warm was. En ging uitleggen wat hij daarmee deed.
Mijn vriend mocht gewoon naast me blijven staan/zitten.
Het zetten van het speculum heb ik niet gevoeld, dit deed hij ook echt heel rustig aan!

De klem die de baarmoedermond moet openhouden is een vervelende pijn, erg stekend en doordringend!
Maar dit zakte gelukkig snel af.
Daarna moest hij met een staafje meten hoe diep de baarmoeder was. Hierbij ging ik door de grond en heb vriendelijk gevraagd ermee te stoppen. Dit deed hij ook direct, alleen kon hij het staafje niet helemaal uitlezen maar dat zou wel goedkomen.
Toen het spiraal erin, dat was het meest vervelende. Dit deed zo ongelooflijk zeer voor een 10-tal seconden...

Maar dit was het dus al.
Het viel al met al dus heel erg mee!

Ik werd juist na de behandeling niet goed. Heel veel krampen... Menstruatiepijn.. Dit was de reden dat ik aan de pil was gegaan.. Ik lig krom van die pijnen en word er doodziek van..
Dit hadden we dus eigenlijk van te voren kunnen weten.
Ik mocht nog even rustig in de behandelkamer blijven. En al snel kwam mijn eten eruit, ik kreeg het koud, voelde me ziek..
Ze hebben een bed geregeld en ben naar een kamer gebracht, dikke deken over me heen en een kruik gekregen en een bak voor t geval er nog meer uit zou komen..
Na 3 kwartier ging het beter en wilde ik opstaan om naar huis te gaan met mijn vriend.. Aleen toen ging ik bijna naar de grond :+
tsja...toe mocht ik niét meer weg :')

Nja al met al.. uiteindelijk nog temperatuur gemeten, bloeddruk, hartslag..
Temperatuur was erg laag, 36 graden, had 2 dekens om en een kruik die elke keer vervangen werd.
Uiteindelijk een zetpil dyclofinac gekregen omdat eht echt niet ging...
WAUW! die dingen moet ik vaker gebruiken, mijn god, ik werd helemaal leip :P :P

Om 14.10 hadden we de afspraak.
om 15.00 uur zat de spiraal erin.
En om 18.30 mocht ik het ziekenhuis uit.. :P
Thuis heerlijk staan koken en gegeten met mijn vriend en ouders haha.
Dat spul werkt als een malle :+

Mijn vriend is nog een extra nacht bij me gebleven en het gaat nu weer goed met me. :)
Pijnstilling is uitgewerkt, maar heb eigenlijk geen pijn meer. :)

Ik wil niemand bang maken met dit verhaal, maar wil het gewoon even kwijt...
Voel me hier erg thuis in het topic :) En blijf hier graag hangen voor update's en verhalen van anderen.
Het spiraal is direct veilig zei de gyn, hij heeft na het zetten nog een echo gemaakt. :)

Ik heb nog erg veel napijnen gehad.. een week plat op bed gelegen..
Afentoe nog een snijdende pijn.. eergisteren Aleve moeten pakken want het was niet meer te harden.
Gelukkig werkt dat :)

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 19:17

Heb ik wel aan zitten denken Jans :j Kun je die ook doorslikken? Als een keer stopweek écht niet uitkomt? Dat is voor mij, afgezien van de pijnpijnpijnpijn tijdens de eisprong toch ook wel weer een belangrijke reden om weer aan de pil te gaan. Mijn ongesteldheid valt te overzien, maar is qua hoeveelheid nog best wel heftig. En ik plan mijn vakanties altijd net zo dat ik tijdens het op vakantie zijn mijn leegloopmoment heb :roll:

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 21:29

Jolliegirl schreef:
Eindelijk na 15 dagen niet meer ongesteld :+
Nu houden zo.. :')

Hier 13 dagen, 1 dag niks en nu weer dat hele lichte, onregelmatige. Soms een dag niet. Dan een dag 's avonds van vier uur/half vijf tot een uur or tien dat ik het red met een inlegkruisje. Dan weer niks. :roll: Vandaag weer een dag met nagenoeg niks gehad. Maar wat morgen brengt kan ik niet zeggen. Ik hoop echt dat dat nog betert.

xShellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 22:07

moonfish13 schreef:
Is er iemand die de Nuvaring gebruikt hier?
Ik heb nog 2 nieuwe liggen, ze liggen nu in de koelkast maar dat hoeft niet heb ik begrepen.
Ze zijn alleen veel langer houdbaar als je ze koelt.

Ik heb het geprobeert en werd er alleen maar vreselijk depressief van.
Hoofdpijn, misselijk, pijn in mijn lijf enz.
Liep compleet uit de hand dus heb binnen een week m eruit gehaald.
Ik ga ze niet meer gebruiken dus, anyone?

Ik gebruik de NuvaRing (weer)..
Dat is tot nu toe de enige anticonceptie waar ik juist geen hoofdpijn, misselijkheid, etc. van krijg. :=

Tamadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 22:21

Jollie, woh daar schrik ik wel van. Als ik ook lees wat e rbij jou allemaal gedaan is, volgens mij is dat bij mij allemaal amper gedaan. Eerst de eendenbek erin, toen iets schoon gemaakt ofzo, toen klem. Tot daar deed het allemaal geen pijn. Toen spiraal erin en dat deed wel zeer en het uitzetten echt verschrikkelijk.
Ik heb de dag van zetting, vrijdag dus, en zaterdag diclofenac gebruikt. Zondag alleen paracetamol en vandaag alleen vanmorgen paracetamol, daarna niets meer. Voel heel af en toe een heeeeele lichte kramp, maar dat is het ook. Wel blij om zo te horen als ik jou verhaal zo lees. Maar zo reageert iedereen anders. Mijn zussen hebben het plaatsen zelf bijna nieteens gevoelt...
Tot nu toe ook geen bloedingen hier, soms een vage veeg in mijn maandverband (die ik dus voor zekerheid wel ff in heb), maar is echt niets. Van mij mag het zo blijven haha.
Was jij gelijk na het plaatsen ongesteld?

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 22:24

Ze hebben bij jou t zelfde gedaan als bij mij ;)
baarmoeder is ook met een staafje opgemeten als t goed is bij jou?

ik was tijdens het plaatsen ongesteld.
Dat hield keurig weer op, en netjes 21 dagen later werd ik het weer, alleen wel 13 dagen lang...

Tamadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 22:26

Ik was tijdens het plaatsen mijn 1e dag ongesteld, maar na het plaatsen niets meer en nu nog steeds niet.
Oke, dat opmeten geen idee haha, maar zal wel zo zijn haha. Maar goed, hij zit en hopelijk krijg ik er geen last meer van.

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 22:51

Ik hoop ook dat t bij mij zo blijft, of nog beter wordt haha.
Oke ik zal mn mond houden haha.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 15:13

Berdien schreef:
Heb ik wel aan zitten denken [***] :j Kun je die ook doorslikken? Als een keer stopweek écht niet uitkomt? Dat is voor mij, afgezien van de pijnpijnpijnpijn tijdens de eisprong toch ook wel weer een belangrijke reden om weer aan de pil te gaan. Mijn ongesteldheid valt te overzien, maar is qua hoeveelheid nog best wel heftig. En ik plan mijn vakanties altijd net zo dat ik tijdens het op vakantie zijn mijn leegloopmoment heb :roll:

Als het mij niet uitkomt slik ik hem ook door :j staat ook gewoon in de bijsluiter dat het kan (gelukkig!). Zijn zelfs meerdere manieren voor; ook om hem gewoon 1 weekje uit te stellen :j
Ik zou wel kijken, als je hem wil, of je echt voor Trigynon kan gaan en niet voor het B-merk. Ik heb het B-merk gehad en daar reageerde ik niet goed op door de bijstofjes :=

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 15:24

YouthReiner schreef:
moonfish13 schreef:
Is er iemand die de Nuvaring gebruikt hier?
Ik heb nog 2 nieuwe liggen, ze liggen nu in de koelkast maar dat hoeft niet heb ik begrepen.
Ze zijn alleen veel langer houdbaar als je ze koelt.

Ik heb het geprobeert en werd er alleen maar vreselijk depressief van.
Hoofdpijn, misselijk, pijn in mijn lijf enz.
Liep compleet uit de hand dus heb binnen een week m eruit gehaald.
Ik ga ze niet meer gebruiken dus, anyone?

Ik gebruik de NuvaRing (weer)..
Dat is tot nu toe de enige anticonceptie waar ik juist geen hoofdpijn, misselijkheid, etc. van krijg. :=

Ik weet niet of je ze vergoed krijgt of niet, maar eventueel wil ik ze je wel opsturen?
Vind het doodzonde om ze weg te moeten gooien straks, ze zijn ook best duur voor anticonceptie.
Heb er nog 2, doosje en boekje heb ik nog. Ze liggen nu in de koelkast maar dat hoeft niet heb ik begrepen.
Als ik ze na de kerst opstuur zit het buiten het kerstkaarten verkeer dus zal het wat sneller gaan.

Ik heb zo een afspraak bij de huisarts, ben sinds de ring eruit is compleet van het padje af.
Misselijkheid, erger ongesteld als ik ooit gehad heb en het stopt ook niet tot nu toe.
Daarbij onwijs slap en rillerig, steken, afscheiding in kleuren die je niet wil weten enz.
Zo maar even informatie inwinnen. Nu lijk ik me goed te voelen, maar misschien is het vanavond wel weer hommeles..

xShellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 19:32

moonfish13 schreef:
Ik weet niet of je ze vergoed krijgt of niet, maar eventueel wil ik ze je wel opsturen?
Vind het doodzonde om ze weg te moeten gooien straks, ze zijn ook best duur voor anticonceptie.
Heb er nog 2, doosje en boekje heb ik nog. Ze liggen nu in de koelkast maar dat hoeft niet heb ik begrepen.
Als ik ze na de kerst opstuur zit het buiten het kerstkaarten verkeer dus zal het wat sneller gaan.

Ik heb zo een afspraak bij de huisarts, ben sinds de ring eruit is compleet van het padje af.
Misselijkheid, erger ongesteld als ik ooit gehad heb en het stopt ook niet tot nu toe.
Daarbij onwijs slap en rillerig, steken, afscheiding in kleuren die je niet wil weten enz.
Zo maar even informatie inwinnen. Nu lijk ik me goed te voelen, maar misschien is het vanavond wel weer hommeles..

Ik krijg ze niet vergoed en die krengen zijn best duur..
Ik zal je even een pb sturen! :)

_karin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 19:56

He wat een fijn topic dit!

Ik heb tegelijk met Tamadine mijn spiraaltje laten zetten, nouja niet samen dus. :)) Maar ook vrijdag. Ik ben afgelopen woensdag ongesteld geworden omdat het raadzaam was dat te zijn tijdens het zetten, maar ik bloed inmiddels nog steeds. Heel minimaal, zo net-wel-net-geen-tampon geval, helaas wel wat bloed in iemand anders bed achtergelaten die daar niet zo van te spreken is. :o Nu dus hopen dat het ophoudt... maar als ik dan op google keek dan kon het wel tot 7 :wow: maanden duren?! Iemand, spreek mij moed in!

Ik had ook voor het zetten aleve feminax (2x, werkende ingredient is dus naproxen) genomen op advies van een bekende, was wel even tandjes op elkaar tijdens het zetten maar zeker te doen. Die middag was staan nog wat vervelend en had ik ook de dag leeggehouden om met een kruik op de bank te blijven. :) De dag erna was ik zo goed als nieuw. Behalve het aanhoudende bloeden dan.... :7

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 20:00

Om je moed in te spreken: ik heb maar een paar daagjes een beetje gebloed :)

_karin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 20:04

Ha dankjewel. :D Daar teken ik voor!

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 20:04

volgens mij is dat 7 maanden bloeden niet aan een stuk door hoor.
maar meer dat je tot die periode heel onregelmatig kan bloeden. al komt het geloof ik wel eens voor dat iemand een lange periode echt achter elkaar door bloedt maar 7 maanden non stop.. das wel heel extreem haha.
maarja, je kan er helaas niet veel aan doen.. (alhoewel.. je zou weer eens zo'n aleve feminax kunnen nemen, al ben ik daar niet echt voorstander van om dat zomaar zonder pijn te nemen, maar die schijnt het bloeden ook te verminderen. misschien is dat net het zetje om het te laten ophouden).

en voor nog meer moed: ik liet m zetten vrijwel aan t eind van mn menstruatie, daarna nog 2 of 3 dagen ofzo een inlegkruisje gebruikt, daarna een dag of 10 niets, toen weer een beetje wel/niet een inlegkruisje, daarna een 'menstruatie' van 4 dagen een inlegkruisje, en nu is t weer over.
heb t ding inmiddels een maand :)

_karin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 20:07

Dat klinkt ook nog wel oke inderdaad. Ik hoop zo op een paar bloedvrije dagen. Mijn vriend is niet zo van het bevaren van de rode zee. :Y)

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 20:13

ik hoop t ook voor je !

ik vind dat van mij ook zeker meer dan oke :) echt zo weinig bloed! (inlegkruisje is eigenlijk al overdreven 9 van de 10 keer). had het echt erger verwacht. maar ik wil nog steeds niet te vroeg juichen, straks is dit de stilte voor de storm en komt er straks een soort tsunami :P

_karin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 20:20

_O-

Ja laten we hopen dat dat niet gebeurt. Toch wel een beetje spannend die onvoorspelbaarheid he.

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 20:28

uhuh, maar als t elke keer zo'n mini beetje is vind ik t prima.

en hahaha jouw teskt bij je woonplaats..
ik zit nu ook onder mn hoogslaper haha

_karin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 20:34

Dat mini beetje is inderdaad wel fijn zeg. Voor dat ik (5 jaar geleden) aan de pil ging was ik behoorlijk heftig ongesteld, daarom ben ik ook niet voor de koperspiraal gegaan.

Haha ik zit er nu net niet onder. :D Bureau staat ernaast.

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 20:46

Ik heb een vraagje! :) Maakt de lengte van een stopweek verschil? Ik ben altijd 7 dagen ongesteld in mijn stopweek, maar zou dat anders kunnen worden als ik mijn stopweek korter maak of niet? :)

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 20:59

Je mag m altijd korter maken, nooit langer!
Ik begon meestal na 3/4 dagen weer met slikken, dan was het de laatste dagen minder. :)

Je kunt er dus wel invloed op hebben,maar het is maar net hoe je lijf dit aanpakt.