knieproblemen..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

hagelslagJarig

Re: knieproblemen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-16 18:53

Ik kom ook weer eens binnenvallen, ik doe mijn best mijn knie een beetje te negeren in de hoop dat ik er minder last van heb.
Vandaag ook voor t eerst in 3-4 weken ofzo weer paard gereden.
Mn ezeltje had een klein hoestje 3-4 week terug. Die was vrij snel weer weg maarja... Liever iets langer vrij dan eventueel schade.
Moest tijdens het rijden onderweg afstappen(iets met gekke koeien en drukke straat ernaast enzo)
Thuis word opgestapt vanaf een dikke boomstam maar nu moest ik dus zonder opstappen... Maar het is me in 1 soepele zwaaier gelukt!!! Ik kan dus weer gewoon opstappen mocht het nodig zijn.

Gister nog bij de medische diensr geweest, deze heeft de behandelende arts groot gelijk gegeven dat ik tot 3 oktober nog niet had kunnen werken. Dus dat voelt wel even "fijn"

@pj, fijn dat de operatie als t goed is geslaagd is.

@maatje, fijn dat je de mri gehad hebt en donderdag al de uitslag! Laten we hopen dat het iets simpels is wat veel pijn doet..

@sigi, slim om naar de sportschool te gaan met oefeningen van je fysio erbij

@mielo, jeetje na 3.5 week al werken. Merendeels zittend werk of?

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-16 19:50

Nee geen blauwe maar een zwart robotbeen :+

Afbeelding

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-16 22:09

Ziet er inderdaad erg mechanisch uit, ProudJustify.

Ik kan zelfs een bepaalde oefening thuis doen, maar kan geen obstakel bedenken
waar ik dus die trek band aan kan bevestigen. :=

Ben bang dat ik die oefening met de band buiten bij een lantaarn moet gaan doen.. :=
Moet hem ergens aan vast binden, en vraag me echt af waar in huis.. _O-

MieLo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-16 22:11

wat fijn om te horen hagelslag, lekker dat je ook gewoon in 1x kan opstappen! fijn dat je ezeltje ook weer goed gaat, het heerst wel. hier lopen ze ook af en toe te hoesten.

werken sta ik toch iets teveel. als ik wat op het bord wil schrijven of aanwijzen (en dat doe ik geregeld) moet ik toch echt staan :P
Wel even flink baalmoment. Paard heeft mok dus geeft al stress, ga ik vandaag naar de dierenarts met mijn kat. ging alleen voor een vaccinatie, blijkt meneer suikerziekte te hebben ;(
en afgelopen zondag een paard op stal met een slokdarmverstopping, was ook erg naar om te zien ;(

is dat met een band met gewichtje siggis? dat moet ik namelijk ook doen, maar die heb ik niet :=

ziet er sexy uit PJ <<)

hagelslagJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-16 22:36

@pj"fijne" constructie...
Hoelang mag je deze houden?

@sigi, heb je niet ergens een trap? Anders iemand anders op de stoel laten zitten en de band aan de stoelpoot doen. Tenminste als je dan niet de stoelpoot compleet kapot zou maken ermee.

@mielo,
Ahh ja daar was ook iets met lesgeven klopt... Maar dan sta je opzich best vaak idd. Best vervelend.
En vervelend dat je dieren ook in de lappenmand zitten...
Jaa het weer is ook een beetje appart geweest toen. En dat opstappen was echt zooo fijn...
Soms moet je gewoon vanaf de grond opstappen omdat er niks in de buurt is.

Ik spam even een ezelfoto(en ja ezel is haar lieftallig bijnaam)
Afbeelding

MieLo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-16 22:40

<3 wat een knapperd. als je inderdaad geen andere mogelijkheid hebt om op te stappen is vanaf de grond wel heel fijn als dat lukt. ze is gelukkig niet zo groot :P

Mijn bijnaam voor Miek is bolle :')

hagelslagJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-16 23:00

Gelukkig is ze idd niet heel groot.

Ohh bolle, das bijna net zo erg als ezeltje _O-

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-16 23:08

@ MieLo Nee, het is niet met gewichtjes. Het lijk hier op.
En die moet ik om iets heen binden en dan erin stappen en dan de band in mn knieholte plaatsen en dan
10 x omlaag en bij het omhoog komen op volledig gestrekte knie en dan weer terug naar een gebogen knie.

Ben echt bang dat ik echt naar buiten moet om de oefening te doen. :=

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-16 23:20

Ja voel me er ook enorm sexy mee die mooie stellage om mijn been <<) <<)

Maar gelukkig zit mijn supersexy tokkiebroek er overheen dat maakt alles goed natuurlijk :+

Kun je die band niet aan een stoel binden Siggis? En er dan zelf op gaan zitten? Weet niet precies welke oefening je moet doen?

Oeh hagelslag zou al blij zijn als ik weer op dat punt zou zijn, weer mogen rijden :j

Alhoewel, ze hebben gezegd dat ik de eerste 6 weken niet mag autorijden of fietsen, over paardrijden is niks gezegd O:)

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-16 00:06

Ik moet het staand doen, dus op een stoel gaan zitten gaat hem niet worden.
Moet de band om iets heen doen, en dan de uiteindes aan elkaar vast binden.
Daarna moet ik de band in 1 van mn knieholtes doen, en dan met gestrekte knie gaan staan,
en dan wat naar beneden buigen rechter/linker voet (ligt net aan op welke been je staat) niet al te ver naar achteren brengen.

Eigenlijk een soort hurken maar dan staand, en niet al te diep.
En er moet op de band spanning staan..

Heb het maar eventjes in elkaar geflanst...

Afbeelding

Zo moet het er ongeveer uit zien.. := :=

En dan 10 x per been / a 3 x 10.

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-16 07:15

Heb je geen trap in huis? Ik zou hier ook niet weten hoe ik dat zou moeten doen hoor, heb zelf geen trap in mijjn woning :D

Pfff slapen op je rug als je geen rugslaper bent valt best tegen ook al heb ik een superfijn bed -O-
Heb niet zo heel veel geslapen vannacht en ook best wat meer pijn inmiddels. Wel te doen, maar voel toch echt meer dan gisteren. Waarschijnlijk omdat ik ook meer beweeg nu :+

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-16 07:59

Ik heb een trap in de woning, maar dat word niks.
We hebben een dichte trap en je kan hem moeilijk aan de handleuning vast binden..
(Spul snijd goed als ie niet goed zit)

Ik ben ook geen rugslaper, maar heb wel een paar dagen vol gehouden om een kussen onder mn knie te doen misschien helpt het jouw?
Of mag je hem nog niet (licht)buigen? :=

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-16 08:50

Dan een medebewoner als paal gebruiken en daar de band omheen binden en je oefeningen doen en anders wordt het toch een lantaarnpaal of zo :')

Ik mag zelfs tot 90 graden buigen maar het drukverband zit er nog om dus ik krijg hem nog niet zo ver gebogen zelf :+

hagelslagJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-16 09:03

Jeetje net flink geschrokken.
Beide ponys voor in de tuin.
Helemaal achter in het weiland was het draad los(dit kan geen dier geweest zijn het zat stevig ook om de paal gewikkeld).
Ze zijn dus toen bij de buren achter gekomen en uiteindelijk bij de buren naar voor gelopen en toen via de straat god zij dank weer naar onze voortuin!!
Man wat ben ik blij dat er niks gebeurd is.
Nu gaan we de weide dus zo veranderen dat ze nachts niet meer op het land kunnen alleen op de paddock.

En qua slapen, ik ben een wilde slaper en kon met 2 kussens onder mijn knie redelijk slapen

jipje_niekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-16 09:27

Nu weer braaf herstellen PJ :* :* Hopelijk kun je snel weer wat fatsoenlijker slapen, verplicht in een houding moeten liggen is vaak toch niet handig in combi met slapen :o Heb je ondertussen genoeg afleiding om je de komende weken koest te houden? ;)

Siggislief, ook geen verwarmingsbuis van de verwarming waar je het elastiek omheen kan knopen??
Hagelslag, altijd schrikken als de pony's alleen op avontuur gaan zonder toestemming.... Gelukkig alles weer heelhuids thuis :)
Mielo, hopelijk kun je je werk toch langzaam weer wat meer uitbreiden, zonder al te veel reactie steeds.... Al is dat wel lastig met een beroep waar je eigenlijk ook relatief veel staat denk ik...
Maatje, fijn dat je de mri gehad hebt en zelfs eerder bij de orthopeed terecht kan. Dan zit je toch weer een paar dagen minder in spanning af te wachten.

Hier ben ik wel aan het 'uitkijken' naar de second opinion :o Toch een klein beetje hoop dat ze er misschien op een iets kortere met een mogelijke oplossing gaan komen ipv het afwachten van nu wat ik eigenlijk nog zou moeten tot april....

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-16 13:59

Zo dat is idd even schrikken hagelslag :oo

Ik kan straks vanaf thuis wat gaan werken, heb mijjn tablet voor spelletjes en zo en heb een kleurboek en kleurpotloden gekocht voor wat bezigheidstherapie :D

maatje987

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-16 15:53

Das schriklen hagelslag nu alles weer goed ?

Hier zo zenuwachtig voor morgen ben niet bang voor de uitslag maar meer bang ofz voor de orthopeed omdat hij de vorige keer zo harteloos was

Ik hou me beetje bezig met haken en series kijken maar word niet goed van mezelf

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-16 17:15

Kan het me wel voorstellen Maatje, is ook niet fijn om zo behandeld te worden :(:)

Net het drukverband eraf gehaald en het ziet er netjes uit allemaal. Weer een paar mooie ritssluitingen rijker en een dikke knie, maar niet overdreven dik gelukkig, gewoon netjes :)

maatje987

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-16 17:39

Nee inderdaad gelukkig gaat mijn moeder mee en ik ga ook proberen om echt mijn mond open te trekken als ik het niet eens ben met wat hij zegt

Mooi dat je knie er goed uit ziet is die ook roze of geel van de jodium was het geloof ik? Hoor veel dat dat gebeurd of dat je dat hebt na een knie operatie

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-16 20:12

Ik ben benieuwd wat er bij jouw verteld word morgen, Maatje! :=
Hoe laat moet jij? Ik moet om 10:50u en moet er een kwartier van te voren aanwezig zijn.

Vandaag de hele dag geen last gehad, tot dat ik uit bad kwam en omgekleed stond om naar de binnenstad te gaan..
Nu nog steeds last van helaas :(

MieLo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-16 21:33

die band ken ik wel siggis! Misschien heb je een zware tafelpoot? tafel optillen en hem er door heen doen? wel een mooi plaatje :)) dat instappen moet ik ook doen, maar dan zonder gewichten (mag nog stiekem steunen)

een tokkiebroek maakt het al helemaal sexy PJ! :')
Ik ben een buikslaper, dat gaat nu oook nog steeds niet relaxed. gebruik wel al sinds het ongeluk een rolkussen tussen mijn knieen met slapen, alleen lastig als je op je andere zij wil liggen :P
Vond je het niet spannend om het verband eraf te halen? ik ging de 1e keer in Januari bijna van mijn stokje :o

wow hagelslag :oo dat lijkt mij doodeng zeg :oo gelukkig hebben ze niets

wachten tot april duurt nog wel heel lang jipje :oo hopelijk komt er toch sneller een oplossing.

moeders zijn altijd wel heel fijn maatje! mijn moeder kan er in ieder geval wat van mocht het nodig zijn O:) gewoon op je strepen gaan staan hoor, dat kun je :D en anders zijn er vast wel leuke orthopeden te vinden, die wel lief zijn :o

werk was vandaag wel te doen. Wel veel te veel gestaan merk ik, dus dat is nu afzien. Ben verder ook een wandelend wrak (slaap onwijs slecht), dus het is sowieso een beetje afzien :=

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-16 22:25

Mijn been is idd wat geel van de jodium. Voorgaande keren mooi roze maar hier vonden ze geel mooier denk ik :+

Verband eraf vind ik altijd spannend hoor, je weet nooit wat er onderuit komt, maar gelukkig ziet het er allemaal
netjes en rustig uit :)
Ik haal het er ook niet zelf af hoor, ik laat het doen en als ik geen rare kreten hoor ga ik zelf eens kijken hoe alles eruit ziet. :')

Bij een ander vind ik alles prima, maar als het om mezelf gaat ben ik toch een beetje een watje hoor :o
Niet kwa pijn, maar meer wat er te zien is, pijn kan ik dan wel weer goed hebben :j

Hoe laat moet je er zijn Maatje?

maatje987

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-16 03:21

Ik moet er om vijf over twee zijn maar hij is altijd te laat dus verwacht dat ik rond half drie aan de beurt ben

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-16 06:56

@ Mielo Ik moet soms wel wat leunen, want ik ga echt alle kanten op.
Rechts gaat nog wel, maar links (slechte knie) zie je mij vaak om steun vragen. :=

Ik heb al een plek gevonden voor die band (zonder gewichten) hier op zolder. :)

Succes iedereen vandaag die iets heeft. :D

maatje987

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-16 07:28

wat en vreselijke nacht weer bah alleen maar liggen draaien en na lopen denken , ik hoop echt dat er wat uit komt vanmiddag ben die slapeloze nachten ook wel zat