[Centraal] Vragen over menstruatie & anticonceptie deel 6

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Zeppelin

Re: [Centraal] Vragen over menstruatie & anticonceptie deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 12:12

Zo'n Nuvaring, hoe werkt dat?

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 14:31

Je kunt linksonderin je beeld in dit topic op 'nuvaring' zoeken :) Het lijkt mij ook een fijn alternatief voor jou!

R00s

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 20:10

@judith94
De prikpil is inderdaad heel heftig want je krijgt in 1keer de hoeveelheid hormonen voor 3 maanden die je anders 1 keer per dag met de pil krijgt. Als je de prikpil vaak krijgt dan kan je op de duur ook onvruchtbaar worden. Een kennis van mijn ouders had dat helaas.

_Zeppelin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 20:10

Tnx, toch alvast voor volgende week vrijdag een afspraak gemaakt bij de huisarts, daar zal ik het ook aankaarten!

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 20:52

Ik val echt zwaar in herhaling maar uit ervaring kan ik je vertellen dat een Mirena spiraal ook het overwegen waard is :j

kimberley12

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 21:20

Prikpil zou ik je nooit aanraden! Heb hem helaas zelf 1 jaar gebruikt, en ben er echt heel ziek van geweest, de hoeveelheid hormonen wat je in 1x ingespoten krijgt...Toen ik stopte, duurde het een jaar voordat ik weer ongesteld werd. De ha gaf ook aan dat bij langdurig gebruik hiervan, onvruchtbaarheid kan optreden..

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-12 12:24

even een vraagje.
als je de pil een maand doorgeslikt hebt en je krijgt (zoals ik dus) toevallig de 1 na laatste dag van je strip een doorbraakbloeding ( die duurt t/m de 1ste dag van je menstruatie = bij mij 4 dagen later)
is je menstruatie dan ook korter of minder?
of heeft die doorbraak bloeding daar helemaal niks mee te maken?

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-12 12:46

en dan nog weer een 'stomme' vraag....
hoelang laten jullie een tampon meestal zitten? na hoeveel tijd verwisselen jullie deze?

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-12 17:06

IT: je eerste vraag zal denk ik per persoon verschillen.

Tampons laat ik zitten tot ze redelijk vol zijn, verschilt een beetje. Maar als ik ze eerder eruit haal vind ik het soms wat pijnlijk. Ik hou trouwens 's nachts ook mn tampon in, maandverband vind ik gewoon zwaar waardeloos :=

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-12 17:11

Dat ligt er een beetje aan ik ga 's nachts niet mijn bed uit om te wisselen dus dan blijft hij 8 a 9 uur zitten, overdag de eerste dag elke 3 a 4 uur daarna zo om de 6 uur.

SternPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-12 17:46

ik had de prikpil, en na anderhalf jaar nog steeds niet ongesteld :( maandag weer langs de dokter

Murthul

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-12 17:52

Ik vind t juist n opluchting niet ongesteld te worden, nu al n half jaar, heeeerlijk!

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-12 17:59

nou ik kom ook weer ff binnenvallen...heb nu al weer een poosje de nuvaring en netjes iedere keer tijdens de stopweek mijn menstruatie gehad, maar de afgelopen keer niet in de stopweek, maar de week erna en sindsdien menstrueer ik alweer bijna 2 weken...baal er goed van....meer mensen hier ervaring mee bij de nuvaring? als dit niet snel ophoud ga ik weer naar de huisarts terug, maar dan betekent dat ook zo'n beetje het einde voor mij wat betreft mogelijkheden voor anticonceptie...

SternPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-12 18:06

ik mag momenteel ook helemaal niks slikken.
ik heb na anderhalf jaar na het stoppen van de prikpil (een jaar gebruikt) provera moeten slikken van mn dokter, om de menstruatie op te wekken.
Maar nu na 10 dagen (is max.) nog steeds niet ongesteld.
Maandag dus weer een afspraak maken, baal der goed van.
Had juist hoop dat alles weer op gang zou komen.. ik heb samen met mn vriend een kinderwens.

En bij ons is het liever gister dan vandaag

lillytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 14:19

@lammie: bij mij is het afgelopen keer ook weggebleven, daarna ook geen doorbraakbloeding of iets gehad dus tja..... Kan je niet echt helpen! Ik kijk het nog 1 stopweek aan en anders weer een paar maanden aan de yasmin en daarna overal mee stoppen!

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 14:50

lillytjuh schreef:
@lammie: bij mij is het afgelopen keer ook weggebleven, daarna ook geen doorbraakbloeding of iets gehad dus tja..... Kan je niet echt helpen! Ik kijk het nog 1 stopweek aan en anders weer een paar maanden aan de yasmin en daarna overal mee stoppen!

tjah ik kan wat dat betreft niet terug naar de pil ofzo, want daar had ik het probleem mee dat ik om de 2 weken zoveel bloedde of ik had dagelijks migraineaanvallen....maar hier wordt sowieso eind dit jaar gestopt met anticonceptie ivm klussen voor kind...

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 15:02

Heb je al een keer bloed laten prikken dan, Lammie? Om je hormoonlevels te laten checken? Of een echo laten maken om te kijken of er überhaupt ontwikkeling van eiblaasjes is in je eierstokken? :)

lillytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 15:21

Oh ja straks komt het klustopic haha maar inderdaad lastig als je niet terug kunt naar de pil! Misschien inderdaad een onderzoekje als de klachten aan blijven houden? Ga ik in ieder geval wel doen als ik over een week of wat niet ongesteld wordt! Beter rven gerust gesteld worden en zeker weten dat alles goed is toch!

Lidewijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 15:55

Hoi allemaal, heb ook een vraagje. Heb 2 maanden doorgeslikt en zit nu in week 2 van m'n 3e achtereenvolgende strip. Ben mijn pil 1 dag vergeten dus heb ze zonet allebei genomen (van gisteren en vandaag).
Nu is mijn vraag: telt die ene dag dat ik ze vergeten ben dan als stopweek en zit ik nu zogezegd weer in week 1? Had beter even nagedacht voor ik die pillen nam, dan had ik misschien even stopweek ingelast, maar daar is het nu te laat voor :P

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 16:18

MamaMiesje schreef:
Heb je al een keer bloed laten prikken dan, Lammie? Om je hormoonlevels te laten checken? Of een echo laten maken om te kijken of er überhaupt ontwikkeling van eiblaasjes is in je eierstokken? :)

echo en bloed zijn allemaal nagekeken en waren allemaal helemaal goed gekeurd...

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 22:38

lidewijke, volgens mij telt die en dag dat je vergeten bent (gisteren?) niet als stopweek.
maar als een vergeten dag.
het slikken van die 2 pillen is niet zo erg, maar heeft weinig nut eigenlijk volgens mij.
alleen ben je niet veilig (ik weet niet voor hoelang)

Ik heb ook even een vraagje:
stel dat wij aan kinderen willen gaan beginnen.
dan stop ik met de pil.
en dan? gewoon klussen ja...
maar als ik met de pil stop, hoe weet ik dan (of kan ik uitrekenen) welke dag ik ongesteld word?
en hoelang het dan duurt?
want met de pil weet ik eigenlijk precies wanneer ik ongesteld word en hoelang het duurt.
maar voordat ik de pil slikte wist ik eigenlijk nooit wanneer ik precies ongesteld zou worden en dan duurde het ook vaak langer dan nu met pil.
weet iemand dit? kun je dat ook uitrekenen op de 1 of andere manier?

InekeH87

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 22:52

Normaal heb je zonder de pil een regelmatige cyclus. Ik heb tot aan mijn 23e nooit de pil gebruikt, maar wist precies wanneer ik ongesteld zou worden. Ik hield het bij aan de stand van de maan en als ik die een tijd niet kon zien (of er gewoon een maand niet goed op had gelet) dan wist ik meestal wel rond welke dag ik ongesteld werd. Er zaten bij mij altijd iets meer dan 3 weken tussen twee perioden in en dat is eigenlijk al vanaf dat ik 12 was zo geweest. Zat er bij jou niet iets van een patroon in? Misschien 4 of 5 weken tussen twee periodes?

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 22:56

ik heb daar eigenlijk nooit op gelet toen :n

nu met de pil is het 21 dagen (heb 21 pillen) en 3 dagen later ben ik vaak wel ongesteld.

maar hoe dat zonder pil kan uitrekenen? geen idee.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 22:59

Ik ben pas gestopt met de pil en van eerst dag ongesteld tot eerste dag ongesteld is bij mij precies 4 weken.
Verder gewoon regelmatig "klussen" maar weer niet te vaak.
Het kan in het begin nog wel afwijkend zijn.

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 23:02

dus als je met de pil stopt en je word voor de eerste keer ongesteld, dan is het ongeveer 4 weekjes later voor je weer ongesteld word?
wat ik wel jammer vind is dat je de dag van je ongesteldheid dan niet meer kan regelen...