Stoppen met roken! Wie doet er mee?!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

NesyD

Re: Stoppen met roken! Wie doet er mee?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 17:21

Hallo allen, ik kom me ook even aansluiten bij jullie. Moet eerlijk bekennen dat ik niet alle 82 pagina´s heb gelezen (maar dat komt misschien nog wel).
Ook ik ben er klaar mee met dat roken, alles stinkt erna maar toch iedere keer weer die sigaret aansteken. Heb het boek net besteld (van Allen Carr) en wil er morgenavond al mee gaan beginnen (misschien dat ik dan na het weekend het boek uit heb en de meest erge chagrijn aanvallen heb gehad, hahaha).

Zal mij benieuwen of het deze keer wel gaat lukken, heb het al eerder geprobeerd met pleisters maar blijk hier allergisch voor te zijn en op de één of andere manier was ik er toen niet zo klaar mee als nu.

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 17:34

Alle nieuwkomers succes met stoppen *\o/*

Ik zit vandaag op dag 5 (nou nou wat een prestatie :') ) en vandaag is moeilijker dan gisteren :?

Nou ja, ik heb mijn dag goed vol gepland dus komt wel goed. Ben niet de enige met ernstige rookbehoefte denk ik dan maar. Ik vraag me af of dat ooit over gaat :roll:

Quellian ik vond roken ook heerlijk |( Ik ben puur voor mijn gezondheid gestopt.....

Kaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 17:35

Citaat:
op de één of andere manier was ik er toen niet zo klaar mee als nu.

Dat is het allerbelangrijkste ; je kunt pleisters plakken, boeken lezen enzv.
als je er niet helemaal klaar mee bent en echt wilt stoppen , dan lukt het niet.
Succes!!!!

NesyD

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 17:39

@maikeltje thanks! Volhouden hoor (zegt zij die nog moet gaan beginnen met stoppen).

@Kaatje jij ook thanks! Vind het gewoon stinken nu, heb je net je gordijnen gewassen ruiken ze de volgende dag al niet lekker fris meer, om over je eigen kleding en bijv. auto maar te zwijgen. Ook krijg ik bij het roken nu steeds vaker het zuur en vraag me af waarom ik die sigaret in godsnaam aansteek (maar wel doe en vervolgens op rook ;)).

Zera

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 18:04

Hallo dames,

Ik heb vandaag een topdag. Voor mezelf dan en niet met mijn vriend. Heb tot nu toe pas 2 keer aan een sigaret.gedacht vandaag. En mijn schoonzussie is vandaag geweest. En die rookt nog. Ik moet eerlijk bekennen had er geen moeite mee dat ze.naast me zat te roken. Morgen avond komen ze gezellig eten. En ze zei al tegen me. We gaan morgen.gewoon lekker buiten roken. We vinden het super dat je gestopt bent. Heerlijk als je even gesteund word.

Nesyd succes. Dankzij het boek ben ik er vanaf.

Ik ben de naam alweer vergeten. Maar succes met het lezen van.allen carr. En hopelijk ben.je ook snel een ex roker

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 11:01

Ik ga morgen ook poging 12.374 wagen om te stoppen :+
Heb het boek van Alan Carr besteld en die komt hopelijk morgen binnen.
Ik heb echt geen ruggengraat als het om stoppen met roken gaat, misschien lukt het dit keer wel O:)
Complimenten voor alle stoppers hier, wat moet het heerlijk zijn om je leven niet meer te laten bepalen door sigaretten.. +:)+

Zera

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 11:32

Miryamk heel veel succes met stoppen. Het gaat je zeker lukken. En volhouden ;-).

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 12:00

Bedankt Zera ;)
Weet iemand of je met dat boek van te voren al kan stoppen of is het beter om eerst te beginnen met lezen?

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 12:02

Ik ben vandaag precies 3 maanden clean zullen we maar zeggen!!!
Nog steeds heb ik momenten dat ik denk van nú zou ik er wel ééntje lusten maar die zijn steeds sneller weg, gelukkig :(:)

Voor de "nieuwe" stoppers, heel veel succes en als ik het kan kunnern jullie het zéker!!!

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 13:03

Mennn 3 maanden al, wat knap! Ik zit nu op dag 6 :+

Blensink, jij ook al? Vind het knap van je als je zoveel rookte om dan toch stug vol te houden. Zeker als je partner nog lekker doorrookt.

En Mir ook bezig met stoppoging 34523 :')

Als ik het kan dan kan iedereen het. Ik ben/was echt een verstokte roker :')
Ik hoop dat ik het deze keer ook echt vol kan houden...Ik voel me wel een stuk beter al :j

Alleen dat peukie na het rijden, dat mis ik zo ontzettend. Kon me daar zo op verheugen als ik lekker gereden had en naar huis stapte. Afzadelen, poown wat eten en dan lekker met een bakkie of iets anders en een peukie op het bankje bij de stal <3 Het ultieme lentegevoel had ik dan. Nu niet meer -O-

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 13:06

Zera jij zit vandaag op dag 5 toch? Ben benieuwd of jij het vandaag net zo moeilijk hebt als ik gisteren :')
Vandaag gaat het weer redelijk bij mij :j

We slepen elkaar er wel doorheen.

Vanavond ga ik even aan de bar zitten op de plaatstelijke manege en daar mag gerookt worden. Dat is dus weer een beproeving. Gelukkig zit er dan een vriendin die zelf ook is gestopt en mij de kop afhakt als ik aanstalten maak om te gaan roken :')

Zera

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 13:37

Miryamk schreef:
Bedankt Zera ;)
Weet iemand of je met dat boek van te voren al kan stoppen of is het beter om eerst te beginnen met lezen?

Je moet gewoon blijven doorroken. En vanaf hoofdstuk 40 mag je stoppen. Zou ook alles doen zoals het beschreven staat.

Maikeltje tot nu toe heb ik nog nergens last van. Maar moet er wel bij vermelde zit nu pas 5 min. Heb het huis al gepoetst, hond uitgelaten en afgewassen. Zometeen ga ik naar mijn ouders. Daar even wassen, paardrijden, mestkar regelen en mijn paardenkast opruimen. En om half 6 moet ik weer thuis zijn:-P. Dan heb ik het bezoek voor de deur staan. Mijn schoonzus en schoonbroer. Zal denk ik wel moeilijk worden dan want hun roken allebei. Maar ze.hadden al gezegd dat ze.buiten.gingen roken. Dus ben.benieuwd.

Hoezo.druk dagje vandaag haha

Zera

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 13:42

Oja de sigaretten die ik het meeste mis zijn de eerst.bij de koffie en die na het avondeten. Welke sigaretten missen jullie?

Maikeltje nog ff.volhouden. Gaat jou ook lukken:-). En je ligt al een dag voor op me:-P

NoaSky

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 17:23

Hmmzz vooral die ene als ik op de bank zit..

Gisteren zijn wij in ondertrouw gegaan, s avonds huis vol vrienden, bier en gezelligheid. Tis me 2x door mn hoofd geschoten en heb alle 2 de keren in mezelf gezegd: Okey, zit hier echt een meerwaarde aan als ik er nu 1 op steek? Njah beide keren was het antwoord nee haha.

Dus ondertussen ben ik al een 10 dagen gestopt!!!

Btw, vroeg iemand of je nog moest roken voor dat boek van allen car. Ja eigenlijk wel. Maar als je net als mij vanwege je gezondheid al ff gestopt bent hoef je niet meer te beginnen staat erin! Wat een mental coaching dat boek zeg, veranderd echt je denkwijze..
*gaat weer verder lezen*

Kaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 17:29

Citaat:
Oja de sigaretten die ik het meeste mis zijn de eerst.bij de koffie en die na het avondeten. Welke sigaretten missen jullie?

Ik wil er niet over nadenken ,want dan ga ik er meteen één pakken. Ik mis ze allemaal :=

Zera

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 18:08

NoaSky schreef:
Hmmzz vooral die ene als ik op de bank zit..

Gisteren zijn wij in ondertrouw gegaan, s avonds huis vol vrienden, bier en gezelligheid. Tis me 2x door mn hoofd geschoten en heb alle 2 de keren in mezelf gezegd: Okey, zit hier echt een meerwaarde aan als ik er nu 1 op steek? Njah beide keren was het antwoord nee haha.

Dus ondertussen ben ik al een 10 dagen gestopt!!!

Btw, vroeg iemand of je nog moest roken voor dat boek van allen car. Ja eigenlijk wel. Maar als je net als mij vanwege je gezondheid al ff gestopt bent hoef je niet meer te beginnen staat erin! Wat een mental coaching dat boek zeg, veranderd echt je denkwijze..
*gaat weer verder lezen*

Hoofdstuk 21 is mijn favoriet:-P. Of ben.je nog niet zover?

De sigaretten mis ik niet allemaal. Tot nu toe alleen die eerste 2.en.als.ik met vrienden ben.

NoaSky

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 18:31

nopez ben nu bij 15 dus ben benieuwd!!

oww ik snap je helemaal, ik mis die peuken niet, echt niet. Maar zodra dr vrienden bij zijn meen in dat ik zo´n stom ding in mn waffel moet douwen... heel appart..
Njah tis lukt me nog steeds goed. Vind de logica van het boed ook geweldig, je krijgt gewoon echt een heel andere denkwijze..

Dacht jij ook niet elke keer: Ow jah, das eigenlijk best logisch.. (heb ik namelijk wel de hele tijd)

Zera

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 20:56

Ik heb tijdens het boek alleen maar zitten knikken van ja dat klopt en dit klopt ook.
Laat maar weten wat jij ervan vind. Van hoofdstuk 21.

Het gaat me.tot nu toe goed af. Heb eigenlijk.geen zin in een sigaret

Angeliquee18

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 22:04

Ik lees even mee!
Ik ben van plan, om echt te stoppen binnenkort,
Alleen is het knopje nog niet helemaal om, van ben er nu echt klaar mee.
Maar denk niet dat dat nog lang gaat duren!

Zera

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 22:20

Angeliquee18 schreef:
Ik lees even mee!
Ik ben van plan, om echt te stoppen binnenkort,
Alleen is het knopje nog niet helemaal om, van ben er nu echt klaar mee.
Maar denk niet dat dat nog lang gaat duren!

Boek van allen care bestellen. Werkt erg goed. En hij doet net dat knopje helemaal omzetten ;-). Ben nu al.5 dagen.gestopt dankzij dat boej.

Alatariel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 20:43

Hallo hallo, ik kom jullie weer even een hart onder de riem steken.
Ik heb voor het laatst in augustus gereageerd hier. Ik was toen na 30 jaar net 12 weken gestopt met roken.

Inmiddels ben ik nu ruim 8 maanden gestopt en heb dit gedaan met 1 cursusdag Allen Carr.Ik mis het oprecht niet. Ik sta er niet eens meer bij stil.

Heel veel succes allemaal

Noetanchamon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 21:52

Ik ben sinds september gestopt met die vieze stinkende dingen :(
www.cmallo.nl werkt super!

Chantaliiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 21:56

ik meld me weer heb 3 keer proberen te stoppen met roken de laatste keer heb ik het 3 weken vol gehouden en toch weer begonnen met spijt.
Nu wil ik er echt voor gaan en echt stoppen.

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 00:09

Goed hoor dat iedereen het zo goed volhoud *\o/* *\o/*

Chantaliiejj heel veel succes toegewenst ga je ook stoppen dmv het boek te lezen?
Alatariel super alweer 8 maanden gestopt *\o/*
Zera ook alweer een week gestopt.
Angeliquee18 succes!!
maikeltje heb je de bar van de manege overleefd, vast wel :j
AnoukShel super dat je ook bent afgevallen, 3 kg.
Deze zitten er bij mij aan ondertussen na 17 dagen gestopt te zijn |(
Ik mis nog regelmatig een sigaretje hihihi zeg dan ook en nu ga ik even lekker een sigaretje roken :) .
Maar als ik die sigarettenlucht van vriendlief ruik dan hoeft het al niet meer.
Tegenovergestelde van de laatste keer toen ik gestopt was, toen vond ik het lekker ruiken en zocht mensen die rookte op om maar wat op te vangen :o

AnoukShel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 15:45

Ah blensink straks gewoon meer gaan bewegen als je er achter staat :-)
Ik ben vandaag 1 maand gestopt!!! Helemaal blij, en het gaat echt super goed!!!