[Centraal] Piercings

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cubone

Re: [Centraal] Piercings

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 12:39

Wat voor lippiercing heb je dan eigenlijk Benfan? :)

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 12:59

Een ronde 'tribal' met titanium coating en een enkel balletje. Maar zou goed kunnen fif, ik hoop alleen dat het 'goed' komt. Wel poedersuiker als je moet wachten tot 1 uur om een winkel te bellen of ze piercings hebben anders moet ik naar Hoogeveen of Klazienaveen voor een. Hij is al een stuk ingegroeid, doet goed zeer. Maar wil hem er ook niet uitdoen, want dan zou ik hem opnieuw moeten laten zetten en dat heb ik al een keer laten doen.

Na goed, beste is denk ik langs een piercing shop, die kunnen even meekijken en raad geven.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 13:02

Als je niet meer ergens terecht kunt vandaag zou je ook op internet een langer staafje kunnen bestellen, bijv alloverpiercings levert direct de dag erna als je voor een bepaalde tijd besteld.

kYliieJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 13:11

ik ben rond aan het kijken voor tongpiercing balletjes.
maar hoeveel mm moet ik dan pakken voor op het staafje? 1,2 of 1,6?
en wat voor maat balletje is het balletje wat je bij piercen krijgt?
ik wil graag ene klein balletjeaan de onderkant en misschien ook aan de bovenkant. of aan de bovenkant een standaard balletje

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 13:17

Nadeel met online bestellen is dat ik niet weet welke maat ik moet hebben.

Marjet90

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 13:42

@ Benfan: Eern lippiercing heeft normaliter een diameter van 1.2 mm en als je lip goed opgezwollen is, zou ik een labretje nemen met lengte 12 of 14 mm :) Kies voor titanium zonder enige coating: dit geeft het minst irritaties.
Er helemaal uithalen ben ik ook geen voorstander van, maar bij intense pijn heb je optie 2:Haal je lippiercing eruit en prik deze om het uur even door'. Zo heeft deze geen kans dicht te groeien.
Tip voor volgende keer is om je staafje wat eerder te verwisselen :) Het blijft een metaalsoort en je huid heeft een bepaalde zuurtegraad wat irriterend werkt op het sieraadje. Het kan best zijn dat deze nu wat aan het oxideren is waardoor je huid hier geirriteerd op reageert :)

@ kYliieJ: Je diameter van het staafje is 1.6 en de doorgaande diameter van het balletje is bij de tongpiercing vaak 5mm (kan soms ook 4 zijn). Kies uit wat je mooi vindt en als je niet echt een idee van de maten hebt, pak een liniaal xD

kYliieJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 13:48

dankje jetjuh. nog een vraagje hoelang mag je niet zwemmen na het zetten van een tragus?
Ik heb er zelf 2 maar kan die vraag niet beantwoorden aan een vriendin die dit graag wilt weten.

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 13:59

12 of 14 mm is wel echt heel erg groot hoor... ik kreeg 10 mm met een hele dikke gezwollen lip en heb nooit last gehad..

Theake

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 14:03

Zo, de dermal zit er. :) Heel klein en fijn, subtiel! :j

Marjet90

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 14:05

Ik adviseer altijd om 8 weken niet te zwemmen en daarna goed schoonmaken na het zwemmen (unicura balance of zeezout-oplossing) tot de piercing volledig genezen is :)

Het hangt ervan af hoe dik de lip momenteel is. Als deze echt goed ontstoken is, kan je beter wat teveel ruimte hebben dan dat de piercing netjes aansluit. Heb zelf al meerdere lippen in de shop gehad waarbij 10mm echt te kort was ;)

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 16:52

*zucht van verlichting* De 20 minuten heen en weer met de auto waren het waard! Heb een standaard piercing kunnen halen bij een piercing-shop. Ze hebben hem er zelfs in gezet. Ze stond er wel van te kijken, binnen in mijn mond zag het er goed pijnlijk uit. Had ook niet langer moeten wachten, als ik vandaag niet had gekund dan had ik de piercing eruit gehaald. Dan maar weer een keer opnieuw laten zetten. Lip is natuurlijk nog hartstikke dik nu maar het voelt zoveel beter *\o/* . Ze zou ook in de gaten houden of ze een piercing weer kon vinden die op de mijne lijkt, natuurlijk is die nu weer veilig mee naar huis, lekker in een zakje veilig opgeborgen.

SaBiNa_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 18:01

Sabinaa__ schreef:
hee naamgenoot! haha

bedankt voor jullie antwoord!
Denk dat ik de eerste weken toch iets overheen doe, maar ik draag met dit weer ( ben ochtend 8 uur al aan het werk BUITEN. brrrr ) meestal tshirt en 2 vesten + jas haha.

hahaha, goed idee! :j

oudaccountx

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 18:02

Fijn dat het goed is afgelopen en dat de mensen je zo vriendelijk hebben geholpen!

xTammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 18:13

Iemand hier ervaring met de site crazyfactory oid? Zijn de piercings daar van goede kwaliteit?

ShirleyM

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 18:51

Ik heb onlangs wat besteld daar, plastic labretjes. de balletjes zijn leuk maar de piercings zelf zijn van slechte kwaliteit vond ik.. En de levertijd is langer dan bij alloverpiercings. Duurde 2 weken voor ik ze binnen had.

perdjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 18:56

Ik ben zeer tevreden over CF. Heb er nog nooit problemen gehad. En mijn piercings zijn ook allemaal goed.
De levertijd is inderdaad 2 weken, maar dit vind ik niet erg. Het staat netjes op de site aangegeven dus je weet dat het zo lang zal duren.

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 19:27

ik heb zelf altijd gold plated van cf, ik heb een navelpiercing in van iets van 2 euro en die is nu pas een beetje verkleurd, de piercing zit er al sinds mijn 17de in (dus nu 5 jaar) zelfde voor mn tong etc ben erg te spreken over de kwaliteit :j

xTammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 21:58

Okee fijn om te weten dat t goede kwaliteit is, die levertijd maakt me dan niet zoveel uit. Had er namelijk en paar leuke navelpiercings gezien :D

Theake

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 10:11

Vraagje: gisteren dus dermal laten zetten, net boven mijn borsten. Er zit nu een heel klein wit steentje in, en de piercer zei dat het later wel kon veranderd worden, maar dat ik dat zelf moeilijk ging kunnen.
Kan daar een iets groter steentje op later? Of zijn die altijd zo klein?

Kimmess

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 12:49

Ik ben niet vaak in dit topic, maar heb wel een vraagje..
In maart heb ik mn navelpiercing laten zetten, ik mocht het niet schoonmaken enz. (achteraf heel verkeerd allemaal).
Maar in juli was het zo ontstoken, ging helemaal scheef groeien etc. Heb toen de piercing uiteruit gehaald.

Nu zit er dus over te denken om de navelpiercing opnieuw te laten zetten.
Mijn vraag is dus, wie heeft hier ervaring mee? Doet het meer pijn omdat het nu littekenweefsel is geworden? etc.

Ik hoop op antwoord, want zit er echt over na te denken! :) vind het zoo mooi...

xTammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 18:28

Opzich is het niet raar hoor, dat er gezegd wordt dat je het niet persee schoon moet maken. Je lichaam kan t prima zelf oplossen. Heb t zelf ook zo gedaan, even goed spoelen onder de douche en er dan een beetje maar spelen maar verder geen onsmettend spul oid gebruikt.

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 10:14

ik doe alleen schoonmaken (met zeezout), wanneer ze beginnen te klieren. onder de douche schoonspoelen en evt korstjes wegpulken :o
nooit problemen gehad :).

Kimmess

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 15:08

Nee idd als je het zo bekijkt is het wel zo.

Maar om het op nieuw te laten zetten ben ik toch wel benieuwd naar ervaringen :)

mayniac_val

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 15:16

Gebruik de zoekfunctie anders even, er zijn al veel vragen en antwoorden over littekenweefsel ;)

kYliieJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 16:31

Ik heb mijn tongpiercing nog geen 2 weken. Nu vrijdag he ik hem 2 weken.)
Kan het kwaad om hem al te vervangen voor een kortere of kan/mag dat niet omdat het vanbinnen nog niet goed genezen is?
Staafje steekt echt ver uit, en met eten krijg hij iedere keer een rukje eraan omdat het eten wat ik doorslik aan het staafje blijft omdat hij zolang is.