Beginnen met hardlopen, tips?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 21:38

Ooo ik vreet me helemaal gek vandaag. :')
Overdag heb ik nagenoeg geen trek, maar na dat die rommel uitgewerkt is... :+

Er zitten nu twee broodjes in de oven en ga zo een ei bakken.
En ja, ik weet dat het kwart voor 10 is. :+

Maris89

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 21:40

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 21:52

Ja, krijg geen reactie? Heb 'm zeker al 2 weken geleden gestuurd.
Denk dat je HK daarvoor moet zijn..

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 21:56

Ik word er echt gek van, s'avonds heb ik altijd honger niet normaal.
Maar vanmiddag in de sportschool heb ik genoeg verbrand hoor, geen probleem. :')

Ik eet een stuk beter sinds ik sport, absoluut. :+
Een ding scheelt, ik hoef niet af te vallen.
Vanmiddag heb ik 550 cal verbrand in de sportschool, ik heb ook wel eens 800 zien staan.
Dat is volgens mij een complete Mac Donalds maaltijd. :Y)

Wendy31

Re: Beginnen met hardlopen, tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 22:00

Heb gister les 5 gelopen en die ging erg goed gelukkig!
@Yv, ik heb ook best overgewicht en ben nu 3 weken bezig, ga morgen les 6 lopen. Ik heb 2 lessen even 2x gelopen omdat het niet zo lekker ging. Maar overgewicht hoeft dus geen reden te zijn om die eerste les niet te kunnen uitlopen, denk wel dat het een beetje motivatie is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 22:59

Met dat rondje lopen heb ik volgens mij iets van 450 calorieen verbrand, plus nog eens 400 met heen en weer fietsen naar kantoor. Morgen maar even naar de burger king om het weer aan te vullen :D. Nee hoor, dat doe ik niet.

Volgens google maps heb ik vandaag 6,5 km afgelegd.

barkruk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 23:18

Yv, kan het zijn dat je vriendin gewoon te snel loopt? Misschien als ze echt in een sukkeldrafje loopt dat ze het dan wel redt. Dat jij zeg maar stevig doorwandelt en dat zij dan jogt.

EllenB

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 08:42

Wow Lovely wat ga je goed!

Ik ga maar niet naar Lidl, moet ook M hebben en die zal er nu niet meer zijn....

Gisteren niet gelopen :o en vandaag komt het er ook niet van. Moet mss toch maar aan dat 10km schema van Evy beginnen.

stoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 09:08

barkruk schreef:
Yv, kan het zijn dat je vriendin gewoon te snel loopt? Misschien als ze echt in een sukkeldrafje loopt dat ze het dan wel redt. Dat jij zeg maar stevig doorwandelt en dat zij dan jogt.

Is wel een goeie, ik ben ook begonnen met een zeeeeer slechte conditie, en door het doorlopen van buurvrouw kon ik het ook niet goed bijhouden, nu loop ik mega sloom op mijn eigen sukkeldrafje :+ en nu loop ik 5 x zo ver.. Het motiveerd ook meer nu omdat ik nu wel vooruit kom *D

Helaas gister door mijn enkel gezwikt, dus even rustig aan doen..

Iedereen is wel lekker fanatiek zeg :j

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 12:13

Ik vind het wel leuk dat iedereen zo fanatiek is!
Zo weer naar de sportschool, ik heb spierpijn. }:0
Gisteren twee paarden gereden en dat was voor het eerst sinds 4 weken dat ik gereden heb.
Blijkbaar net even weer andere spieren. :')

Ik krijg trouwens wel megakuiten. :Y)
Er zitten geen vetjes meer, alleen maar spier zo langzamerhand.
Alleen nog steeds geen sixpack, maargoed daar heb ik ook niet zo op getraind. :+
Met een schouder uit de kom kan je moeilijk buikspieren trainen.
Gisteren wel weer op stand 4 getraind, voor mijn schouder zat ik op 6 of 7 dus het word weer wat. _/-\o_
Ik ben benieuwd wat de fysio er van zegt, die zei dat het wel even zou duren voor het weer wat zou zijn. }>

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 13:26

Vandeweek een week op vakantie geweest in de bergen (Duitsland) maar daar hebben we amper hardgelopen. Zeer benauwd, boven de 26 graden met regelmatig (zware) onweersbuien. Nu wil ik vandaag hardlopen maar ook nu onweert en regent het pittig. Dus hopelijk kan ik vanavond lekker hardlopen!

EllenB

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 13:47

Denk dat jij de fanatiekste bent Moonifsh! Waarom sport je zoveel? Ik vind het best leuk hoor, maar iedere dag... Poeh, dat zou ik niet trekken.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 14:35

Soort van revalidatie, ik hoop dat ik straks weer aan het werk kan.
Elke dag is ook wel veel, maar als het helpt is het het waard.

Vandaag alleen niet veel gedaan, best spierpijn van de paarden en ik heb een off day.
Vandaag rustig aan..

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 18:52

Zozo Moonfish, ik vind je ook behoorlijk fanatiek :D ik zou een voorbeeld aan je moeten nemen!

Ik ben naar de Lidl geweest, maar er was niet veel meer. Had eerst maat M, maar die vond ik toch wat aan de korte kant, dus heb hem in een andere vestiging (waar nog iets meer keus was) geruild voor een L, zit net iets fijner. Maar geen broeken meer in mijn maat helaas, alleen nog S en XS

Wendy31

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-11 11:01

Net les 6 gelopen, merk dat ik echt ff op gang moet komen. Eerste minuut ging goed, de 2 minuten die ik moet lopen kosten
me vrij veel moeite maar daarna gaat het goed. Al ging nu de 3de 3 minuten ook moeilijk. Maar ik merk wel dat ik ook veel
sneller op adem ben als ik weer mag lopen, dus er zit vooruitgang in en dat voelt goed!

RoosG

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-11 11:53

Mag ik me hier ook melden?
Ik ben sinds begin deze week begonnen met hardlopen, puur voor mijn conditie, maar als ik iets afval is dat ook mooi mee genomen :D

Maandag en woensdag heb ik door het bos heel gelopen, over zandpaden. Maar ik merk dat mijn enkels dat toch niet zo leuk vinden. Heb altijd al zwakke enkels gehad, maar ik had niet verwacht dat ze ook van het hardlopen zo'n pijn zouden doen. Ik wil dus beginnen met het lopen over de weg, en dan als laaste stukje (uitloopstukje oid) een beetje door het bos.
Die lessen van die evy lijken me interesant, ik heb echt iets nodig dat me motiveerd. Ik begrijp alleen niet hoe ik ze moet downloaden. Ga straks nog de 83 pagina's van dit topic doorlezen, dus ik zal het vast wel vinden :D
Loop momenteel nog op mijn nike airmax, omdat ik nog geen speciale hardloop schoenen wil kopen aangezien ik er nog niet zo lang mee bezig ben.
Nu moet ik alleen nog goede oortjes voor mijn mp3 kopen, want die van mij vallen telkens uit mijn oor :')
Hebben jullie eigenlijk een vast moment dat jullie hardlopen? 'S ochtends bijvoorbeeld?

VERAx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-11 11:59

Leuk, welkom!
Ik heb op het begin ook op normale schoenen gelopen hoor, eerst maar eens kijken of ik ermee door wilde gaan. :)
Ik loop meestal als ik terugkom van mijn paard, er is een fijne wandelroute op de terugweg namelijk, dus heb niet echt een vaste tijd, maar als school weer gaat beginnen word dat waarschijnlijk dus 's avonds. :)

Ariebombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-11 12:39

ik heb gister les 5 gelopen, en dat terwijl ik de nacht ervoor flink had doorgehaald :') ik kon het nog goed volhouden ook, dus ben best trots op mezelf *D

RoosG ik heb ze gedownload op www.rennenmetevy.nl
daar staat ook het schema bij trouwens.

wanneer ik loop, als ik uit werk kom, nog voor het eten. combineer het vaak met boodschappen doen :') dan ren ik met een grooooote omweg naar de supermarkt :') en is het eind terug naar huis wandelen na de les ook een mooie cooling down. sinds ik dat zo doe heb ik geen spierpijn meer de dag erna :)

Ariebombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-11 12:39

overigens heb ik meteen hele goeie schoenen laten aanmeten, omdat ik geen fan ben van blessures en ook omdat dat een motivatie is om daadwerkelijk te gaan lopen :)

RoosG

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-11 12:53

Ik heb ze inmiddels kunnen downloaden, duurde even, maar dan heb je ook was :P
Dat is waar, blessures zit ik ook niet op te wachten. Maar ik denk dat ik het eerst zo probeer, en als ik merk aan mezelf dat ik het echt vol ga houden, laat ik ook goede schoenen aanmeten.

Ga zodadelijk(lees: over een uurtje/twee) beginnen met de eerste les. Ben heel erg benieuwd.

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-11 13:19

Succes RoosG! Maar ik zou niet te lang wachten met nieuwe schoenen. Ik ben ook begonnen met schoenen die ik al had en had ook steeds pijn bij mijn enkels. Na vier weken had ik een peesontsteking waar ik twee maanden zoet mee ben geweest.

Net les 12 gelopen, ging weer lekker 1-2-4-4-5. Nog 1 les en dan ben ik weer waar ik was toen ik mijn blesuure kreeg!

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-11 14:02

Ik had al meteen goede loopschoenen.
Mijn dagelijkse schoenen zijn goede loopschoenen, toen ik ging sporten heb ik nog een exact hetzelfde paar erbij gekocht en de oude zijn nu voor de sportschool.
Laatst in een aanbieding nog een paar gekocht als reserve. :o

Echt superschoenen, geen veters en super ademend.
Afbeelding
Een stel goedkopere schoenen zag ik niet zitten, en bovendien pas ik veel schoenen niet.
Heel veel schoenen zijn te breed omdat ik smalle voeten heb, en deze zitten perfect.
Ook nog nergens last van gehad trouwens, nooit een blaar of iets gehad.
Ik sport er nu mee sinds half Juni, geen scheenbeenpijn, kniepijn of weet ik wat. _/-\o_

Vandaag rustdagje, mijn daluren abbo laat sporten in het weekend niet toe. :+
Normaal ben ik vliegen als het weer het toelaat, maar nu is het prutweer. :(:)

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-11 14:21

Ik had gelukkig nog hardloopschoenen staan. Gebruik ze ook voor mijn werk (geef een soort van sportlessen :D) Ik heb Asics en ik zweer bij dat merk. Heb eerder ook wel eens Nike gehad, maar die vind ik bij lange na niet zo fijn.
Afbeelding
Deze dus :)

Ik loop altijd 's avonds. Na het eten, dus pas rond een uur of 8/half 9. Het eten moet eerst even zakken natuurlijk :D

Arie, heb jij geen knalrood hoofd na het hardlopen dan? Ik ben net een vuurtoren en ik zweet als een otter, dan durf ik me echt nergens meer te vertonen :D
Laatst bijgewerkt door Druif_01 op 27-08-11 14:23, in het totaal 1 keer bewerkt

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-11 14:22

Ik zwem altijd na het sporten, dan koel je vanzelf weer af. :+

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-11 14:23

Ik loop 's avonds, na m'n werk en voor het eten.
Vind het soms wel moeilijk om mezelf te motiveren als ik moe ben na een dag werken!