Diabetes voor het leven ! deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Calypso84

Re: Diabetes voor het leven ! deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 10:00

geduld is een schone zaak ;)

Met dit weer hou je ook veel vocht vast. Dit doet je lichaam vanzelf omdat die reserves wilt opbouwen met dit warme weer. Iedereen weegt met dit weer dus wat zwaarder dan normaal.

veel plezier met sporten, vooral door blijven gaan hoor!!

Dientje_Yara

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 10:07

Toen ik het bericht zat te typen dacht ik ja ben eigenlijk wel erg ongeduldig hihi

Ik ga zeker door begin het zelfs leuk te vinden
en dat gevoel erna is gewoon heerlijk, soms erheen gaan is even rot maar als ik dan bezig ben krijg ik een adrenaline echt een heerlijk gevoel

nadat mijn ouders op vakantie zijn geweest gaat mijn mams ook mee en gaan we ook bodypump, zumba en pilates en swimba enz meepakken voor de afwisseling wel leuk

Ja ik kan wel zeggen dat ik met mijn insuline me een stuk gelukkiger voel, ben zelfs afgelopen zaterdag de kroeg weer ingeweest en 1 heeeeeerlijk borreltje gedronken dat heb ik wel gemist zeg

31 augustus afspraak in het nieuwe ziekenhuis LUMC *\o/*

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 12:07

hihi, je bent idd een heel klein beetje ongeduldig haha. Het kan ook zomaar zijn dat je ongesteld moet worden. Dan ben je meestal ook wat zwaarder (door aaallll dat bloed haha)
Maar het klinkt goed hoor wow, respect! Mij lukt die dicipline niet, baal ik wel s van.

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 14:38

dientje, gewoon doorgaan! Je zult wel wat vocht vasthouden en spieren gaan ontwikkelen. alles wat nu misschien blubbert zal wel strak worden en wat maakt je gewicht dan uit joh?
Knap hoor al dat sporten! Als je weer je eigen paardje kunt rijden blijf je dan ook zoveel naar sportschool gaan?

Dientje_Yara

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 15:01

Fayah is nu 3 jaar en 4 maanden met 3 peesblessures in het linkervoorbeen
hier zijn we nu 7 mnd zoet mee
ik wil haar goed laten herstellen en pas als ze 4 is gaan beginnen dus voordat ik echt fanatiek rij zal ze 6 zijn
genoeg tijd nog om te sporten
wil met de tijd wel iemand die haar twee dagen kan doen zodat ik wellicht nog 2 avondjes kan sporten

ik heb nu foto‘s gemaakt en over 2 of 3 weken weer dus ben benieuwd

waar mijn disipline ineens vandaan komt geen flauw idee miss omdat ik me nu echt veel beter voel sinds ik insuline gebruij en ik echt niet zwaarder wil worden door de insuline

Ash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 16:19

Sofy schreef:
Fijn, allemaal rijbewijzen binnen, een mooie foto van een prachtige kleine met trotse mama en misschien zelfs een promotie. Balen van de schouder Tootje, maar 4 kg er af is wel echt ontzettend knap!

Ik ben met m'n stage bij Medtronic in de VS begonnen. En nu vroeg ik me puur uit interesse af of iemand hier de Medtronic producten gebruikt? Ik vroeg me vooral af of iemand met CareLink aan de gang is, helaas mag ik vanwege bedrijfsgeheim etc echter niet te veel zeggen over waarom ik dat interessant vind ;). Maar ik hoor graag ervaringen! (zowel positief als negatief mag natuurlijk :+ )

Ik gebruik altijd medtronic spullen. Ook ben ik sinds kort bezig met de carelink wat mij goed bevalt. Beetje jammer alleen dat de sensor van de Medtronic Veo welke ook in combi met de carelink te gebruiken is niet word vergoed voor mij.
Baal ik heel erg van aangezien we binnen niet al te lange tijd aan kinderen willen begnnen en ik mijn suiker maar niet stabiel krijg.
Maar ook dit is geen goed argument om toch de sensor vergoed te krijgen. (via ziekenfonds)

Ash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 16:22

@ dientje-Yarra: welke arts en verpleegkundige heb je in het LUMC? Ik zit daar ook. Bevalt mij prima!!

Iemand tips voor afvallen?
Zelfs de dieetisten weet niet wat ze met mij aan moet. Ik beweeg de hele dag eet amper en toch is mijn BMI te hoog (iets te hoog 26 ipv 25 zoals het hoort)

Dientje_Yara

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 16:30

Dr. Krol
en een diabeetverpleegkundige maar daar staat geen naam bij

staat ook dat ik een afspraak heb bij een dietist maar dit word toch niet vergoed? ben er 1 keer geweest en zag het nut er eigenlijk niet van in

Ik probeerde eerst af te vallen door sporten (maar dan niks aan mijn eten veranderen) dit werkte niet
toen sonja bakker dieet dit werkte wel maar op een gegeven moment niet vol te houden

nu beweeg en sport ik en eet ik gewoon normaal en let ik erop dat ik geen bergen zoete of vette troep eet een keertje mag en dat werkt bij mij goed, dingen verbieden qua eten werkt bij mij niet
En als ik wat "lekkers" heb gegeten moet ik van mezelf extra bewegen

tootje71

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-12 16:30

Tja de gouden tip..had ik die maar ik kamp met het zelfde probleem de dieetist kan niets voor mij doen ik beweeg genoeg eet niet raar en toch te zwaar 1.61m bij 80 kg...leuk vindt ik het niet maar heb mij erbij neergelegd...

Sofy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 17:46

Wat suf Ash dat je de sensor niet vergoed krijgt! Een kinderwens lijkt me toch een duidelijke indicator. En als je zwanger zou zijn, krijg je hem dan wel?

Afvallen blijft altijd lastig. Voor de meeste mensen is het probleem toch echt dat er te veel in gaat qua eten en te weinig uit gaat via beweging, maar voor sommige mensen lijkt het niet helemaal zo te werken.
Bij Ash ga ik eigenlijk twijfelen of je niet juist iets te weinig eet? (aangezien je zelf aangeeft dat je 'amper' eet?) Ik weet dat je lijf ook in een soort 'hongerwinter' toestand kan gaan functioneren, waarbij het alles opslaat voor slechtere tijden omdat er zo weinig binnen komt dat je lijf het als het ware niet 'durft' te gebruiken voor het geval het nog slechter wordt. Eet je wel braaf 3x een maaltijd en 2x een tussendoortje?
Voor tootje heb ik helaas echt geen idee, misschien ander soort beweging proberen? (geen idee wat je nu doet?)

Calypso84

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-12 12:11

paardrijden is toch een sport? :+

Ik zou het ook niet weten Ash. Meer water drinken? En idd geregeld eten. Kleine beetjes, maar wel 5 x per dag.
@ Tootje, geen idee.

ik heb geluk met mijn spijsvertering. Wat erin gaat, is er 12/24 uur later weer uit... Ik beweeg naast paardrijden helemaal niet. Heb niet eens een fiets.. Maar begin nu tegen de 30 te komen en merk dat hier en daar wat vet blijft hangen.. ik moet vooral minder snoepen en meer bewegen!

Kan het alleen niet opbrengen. Dus zolang mijn buik nog niet over de broek heenhangt... _O-

lovebonney

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 18:15

Daar ben ik ook weer eens!

Amber is alweer 9 maanden oud!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ik heb laatst toevallig voor het eerst de care link gebruikt.
Ik moet zeggen dat het installeren een heel gedoe is geweest eer dat deze het deed.
Het was omdat ik controle had bij de internist en mijn waardes nodig af en toe nodig heb, anders weet ik niet of ik deze zou gaan gebruiken..

Verder heb ik nog een vraag hoe de pompgebruikers hun pomp dragen zo met de zomer/ in bikini..

Ook wilde ik nog vragen: ik ben mij iets aan het verdiepen in de omnipod.
Hier zijn er toch ook omnipod gebruikers? Wat zijn jullie ervaringen? Voor/ nadelen?

Ik hoor het graag even!

Groetjes

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 20:39

Hihi wat een mooi meisje!! dat haarspeldje ..
Mijn man is een omnipod gebruiker. voordelen: je kan er gewoon mee douchen en zwemmen, geen draadjes. Nadelen zijn dat hij er regelmatig een tegadermpleister over plakt omdat ze toch wel wat gevoelig zijn als je ergens achter blijft haken. verder kan je dat ding overal aan plakken waar je wil. je buik je been, je bil je onderarm je u ja noem maar op. Al zal je gaanderweg dus wel leren waar hij het prettigst zit, want hoe je het went of keert er zit een bobbel waar je rekening mee moet houden. je moet altijd je afstandsbediening meenemen want soms gaat ie piepen.

Calypso84

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 15:21

ergens achter blijft haken?? :?
iiieeeeee

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 22:11

nee is niet erg,behalve dan dat je je pod moet vernieuwen. Het naaldje is zooooo klein! voel je niet alleen dat de plakker losgaat.

Ash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 11:39

Ja ik eet denk ik ook te weinig indd.

Sommige krijgen de sensor wel vergoed wanneer ze zwanger zijn maar niet iedereen en ik durf het risico niet te nemen.

Ik sport veel. Ben continu bezig maar ik val niet af. Baal er echt van.

Sofy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 23:12

Ja, dat kan ik me goed voorstellen! Misschien eens een week of drie proberen jezelf te dwingen juist iets meer te eten, dus echt 5x per dag en 1800 kcal? Als het niet helpt zal het iig ook niet veel kwaad doen, gezien je bewegingsregime :).

En wat betreft de sensor: kun je dat niet van tevoren uitzoeken of je hem vergoed zou krijgen bij zwangerschap? Ik vind dit echt idioot hoor, de sensor is zo'n mooi hulpmiddel, dat moet de zorgverzekeraar toch ook inzien?

Mijkee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 09:28

haai ladies,
ik ben ook weer terug van 3 week vakantie :)
zit nu alleen met een keelontsteking en allemaal blaasjes in mijn mond =(
eten en drinken doet erg zeer...
met bloedsuikers gaat het gelukkig wel oke! :)

tootje71

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-12 11:36

Hallo allemaal, hoe is het met iedereen ??

Ik ben net terug van mijn eerste behandeling met acupunctuur wat een beleving zeg..

Ik ben daar heen gegaan omdat de pijn in mijn lijf en vooral schouders niet leuk meer was .

De prikjes waren soms erg pijnlijk maar na een tijdje werd ik helemaal relaxed heb een mega vragenlijst beantwoord en jeetje ik heb nogal last van veel dingen :o

Ik heb nu twee naaldjes in mijn oor die twee weken moeten blijven zitten (ben benieuwd hoe lang ze zitten blijven).

De behandelingen zullen ook positief zijn voor de suikers zei ze dus dat kan nooit geen kwaad.

Verder mag ik geen kaas en melk meer (waarom weet ik eigenlijk niet) en nu ik dit zit te typen blijf ik constant gapen en voel mij heel ontspannen (heerlijk)

Nu hopen dat het goed aanslaat en de pijn in mijn lijf minder wordt en zelfs weg gaat.

Iemand hier ook ervaring met acupunctuur ?

Ash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 11:47

@ tootje
Hoe ben je daar zo bij terecht gekomen? Wat voor klachten had je?

Ik zit er ook aan te denken. Ik ben altijd zo moe en gestresst + saggo. Word het vergoed door de verzekeraar?

meikemarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 11:50

Ik heb zelf geen ervaring met acupunctuur, maar vriend van me ging er ook altijd heen en die had er heel veel baat bij!
Hier gaat het slecht....
Veel stress op mn werk ( bazen zijn op vakantie en mn enige collega op kantoor heeft dr schouder gebroken, dus is out of the running, zit nu dus het werk van 4 man te doen) wat resulteert in hoge suikers....
Nog een lekker stress puntje erbij is een fikse rekening nav mn rechtszaak ([VVDD] Hoe mijn droom aan nachtmerrie werd) Vanmiddag gesprek met mn advocaat.....
blegh, hoop dat het snel voorbij is allemaal!

Dientje_Yara

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 12:15

@ tootje

Ik heb er geen ervaringen mee maar hopelijk werkt het voor je.

@meikemarieke

Balen stress is niet goed voor de suikers dat merk ik ook weleens

Ik zit te wachten op goedkeuring van het CBR, ik moet volgens de planning 3 september afrijden voor mijn E rijbewijs, nu had mijn dokter vergeten de datum van constatering te vermelden grrrrr dus weer wat langer wachten dit wilde ze weten ivm een eventuele oogtest
weet iemand dat wanneer je dat moet doen, ik heb nu 1 jaar suiker dus vraag me af of ze dan bij een rijbewijs juist wel of geen oogtest willen hebben.
Door dit gedoe wilde ik eigenlijk mijn E niet halen maar impulsief op vakantieveilingen geboden en toch maar gedaan, balen dus dat ik moet afwachten kan ik niet zo goed tegen hihi

Prikken begint me nu wat tegen te staan, heb een stippenbuik en hier en daar een blauwe plek balen soms doet het echt wel zeer
Voelde me niet zo lekker dus vorige week niks aan sport gedaan dus moet mezelf nu weer even peptalken, maandag alvast begonnen met een uurtje aan de wandel

Suikers gaan wel ok op wat rare onverklaarbare dingen maar ja die hou je altijd wel denk

meikemarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 12:23

Ik heb toevallig ook net een CBR keuring gehad, oogartskeuring is volgens mij pas als je 10 jaar of langer diabetes hebt ;)

tootje71

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-12 14:15

Ash_ Ik heb al drie jaar last van mijn linkerschouder nu blijkt dat ik een frozen shoulder heb en de rechter schouder begint nu dat houd in dat je continu met pijn loopt en inmiddels is mijn linker schouder heel vast gaan zitten. Niemand kan mij helpen maar ik wilde niet verder met zoveel pijn dus ben ik gaan zoeken en kreeg contact met iemand die acupunctuur doet , dus vandaag was de eerste keer dat ik ging.

Meikemarieke heel veel sterkte is inderdaad niet bevorderlijk voor de suiker allemaal.

Smallheal

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 17:46

Ash_ schreef:
@ tootje
Hoe ben je daar zo bij terecht gekomen? Wat voor klachten had je?

Ik zit er ook aan te denken. Ik ben altijd zo moe en gestresst + saggo. Word het vergoed door de verzekeraar?

Dan moet je het zéker doen!
Ik heb het ook een langere tijd gedaan denk bijna 1/2 jaar of 3/4 jaar. IVM erge hoofdpijn. Werd er zó relaxd van. Moet er eigenlijk weer eens heen.
Volgens mij werd het bij mij wel vergoed maar het is wel alweer 2 á 3 misschien 4 jaar terug dus kan inmiddels verandert zijn.