[MW] Less is more! Verantwoord en gezond afvallen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 13:02

Nonawen@ ik volg de Atkins eetwijze,een eetwijze die je je leven lang gewoon doet zodat je op gewicht blijft.Ik heb alleen wel een traag werkende schildklier dus val maar heel weinig af, maar iedere kilo is er 1 zeg ik maar.

_Kimmm

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 13:10

-0.6 kilo

Dus zit nu op 66.4 :)

-3.6 kilo is in 2 weken!

Patriciavt

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 13:16

Goeie-net-geen-morgen-meer :D

Sjemig ik heb echt lekker uitgeslapen :o

Aargh.. die weekenden... ^)

Vrijdag kwam mijn vriend terug van de basis, en ik had een dik uur gesport. Het zeikte buiten van de regen en het was al bijna donker, beide moe en geen zin meer om naar de super te gaan, dus we hebben pizza besteld.. Ik heb een halve genomen.
Zaterdag was een rare dag, lekker uitgeslapen, normaal (verantwoord) ontbeten en 's avonds beide geen trek. Wel boodschappen gedaan en ik zou broodje hamburger (tartaar) maken voor hem en zelf tartaar eten met groente. Afijn, uiteindelijk een broodje ei gegeten.. 's avonds naar de kroeg.. gebobt omdat ik nu even niet wil drinken (crisis wat zitten er veel calorieen in een glas wijn..) en dus braaf een paar cola light gehad met citroen.
Zondag maakte niet veel goed, vriend zijn ouders kwamen eten en we hebben gegourmet. Hier kon ik wel zelf bepalen wat ik at en dus eigenlijk alleen wat vlees en groentes (rauwe paprika, komkommer) gehad, en een páár stukjes brood. Niet een verantwoorde maaltijd, maar wel lekker!
Tussendoor niets gesnoept.

Ik vreeste het ergste toen ik vanmorgen op de weegschaal ging staan, maar GELUKKIG zei de weegschaal maar +0.3.. En DIE paar honderd gram werk ik er deze week gewoon weer af!

Moet nog even uitvinden wat handig is het weekend :=

Dus, na precies één week staat mijn gewicht nu op -2.7 kg :)

Mijn dag vandaag:
O: Ehm.. kwam pas om 11.30 uur uit bed :o
T: 2 dunne plakjes ontbijtkoek met dun boter, vers uitgeperste jus
L: 2 boterhammen, 30+ brandnetelkaas en Linera ham, Crystal clear
T: Appel met kaneel
A: Spinazie, witlofsalade (die ik HEEEEEL erg lekker vind maar niet of maar een piepje ga nemen ivm de saus die erdoor zit..) ei, hamburger, water.
T: Stuk fruit of rijstewafel oid (even zien wat er op het werk is :P )

Ik heb slaapdienst, dat betekent dat ik om 14.30 uur begin en morgen om 9 uur klaar ben, tussendoor mag ik gewoon slapen als de kids ook slapen. We eten op het werk om 17 uur, dat is de reden waarom ik met mijn tussendoortje ben begonnen vandaag, want als ik alles op zou schuiven zou ik veel te dicht op elkaar eten.. (O, L en A) En aangezien we dus om 17 uur al eten, neem ik vanavond rond 22.00 uur nog een tussendoortje.

bloempie186

Re: [MW] Less is more! Verantwoord en gezond afvallen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 13:20

Deze week ging helaas niet zo goed.... Motivatie was een beetje weg... -0,3 kg
Totaal - 2.0 kg

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 13:22

O: 30gr gesuikerd cornflakes met glas magere melk. 2 kleine sneetjes volkoren brood met 1 sneetje hespenworst, augurk en sla met beetje ketchup
T: 2 mandarijnen
M: pot sla met surimi en cocktaildressing (uit de Lidl)
T: potje magere fruityoghurt
A: kipfilet met 2 kleine aardappelen en bloemkool zonder saus
T: misschien klein handje notenmix

pirouetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 13:29

marleen_usar schreef:
Nonawen@ ik volg de Atkins eetwijze,een eetwijze die je je leven lang gewoon doet zodat je op gewicht blijft.Ik heb alleen wel een traag werkende schildklier dus val maar heel weinig af, maar iedere kilo is er 1 zeg ik maar.

Iedere kilo is er zeker éen !!!
Vele kleintjes maken ene groot he :-)

Patriciavt

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 13:43

chipieke schreef:
Deze week was er 2.7 kilo af dus op 2 weken tijd de volle 5 kilo kwijt! Vandaag is echter een klote dag, mijn oma is deze namiddag overleden en moet me echt inhouden om niet alles op te vreten wat ik tegenkom...

Gecondoleerd en sterkte :(:)

Ik bewaar paprika en komkommer altijd buiten de koelkast :)

Nou, ben wel blij om te lezen dat er meer bokkers hebben gezondigd dit weekend :P
En fijn om te lezen dat eigenlijk iedereen wel iets aan kilo's is verloren afgelopen wee! Goed bezig meiden!

Pasamba

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 13:51

Wat gaan jullie allemaal goed! Ik stond vanmorgen op de weegschaal, had eigenlijk verwacht dat ik zwaarder zou zijn dan vorige week maandag maar er is maar liefst 0,1 kg af. :')

MMMaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 14:21

Ben zaterdag lekker naar de Japanner gegaan (heb me redelijk kunnen inhouden). Gelukkig was er vanmorgen niks bij gekomen :D

Nu totaal -3,3 sinds 3-1-11. :D

Vandaag:
O: activia, mango vezels
T: 1 appel
M: 3 plakjes ontbijtkoek en 1 kiwi
T: 1 sinaasappel
A: Roerbakgroente, kip en rijst
T: weet ik nog niet.

Vanavond weer ff buffelen in de sportschool!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 14:28

Ik heb net ook een beetje gezondigd. Mijn zus at tortellini met macaroni carbonari saus en paprika. Er was nog een heel klein beetje over en dat heb ik genomen (echt heel weinig gelukkig ;) ).

Tot nu toe gehad vandaag:

O: bakje magere yoghurt met twee kleine kiwi's + half glas milk&fruit
T: 2 mandarijnen
L: 2 luchtige crackers met 20+ smeerkaas + klein beetje tortellini met saus + glas light chocolademelk ( :o )

Ik ben wel slecht bezig met drinken zeg! Nu eerst maar weer over op 100% water.

pinto_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 14:29

Ik zit na 2 weken op -3,4... :D (ben ik uiteraard erg blij mee).

Voor wat betreft mijn dieet, ik zit nu op het volgende schema:

o: 2 of 3 bruine boterhammen
l: meergranen pistolet
a: aardappels/vlees/groente of volkoren pasta

Als broodbeleg gebruik ik of 20+ kaas/rundvlees/ham, en met het avondeten neem ik wat minder vlees en jus.
Tussendoortjes: magere yoghurt, mandarijntje en/of een kopje bouillon

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 14:34

Ik meld me af...
Ik heb geprobeerd om minder te eten, maar ik word gewoon kotsmisselijk. Heb steeds het idee dat ik nokkie ga, en dat wil niet. Ik heb nu besloten dat ik gewoon iets meer moet gaan sporten, en dat wilde ik toch al gaan doen.
Ik blijf jullie nog wel gewoon volgen en als ik vragen heb dan stel ik ze gewoon en reageren doe ik ook, alleen minder. :)

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 15:28

Rienn schreef:
Ik meld me af...
Ik heb geprobeerd om minder te eten, maar ik word gewoon kotsmisselijk. Heb steeds het idee dat ik nokkie ga, en dat wil niet. Ik heb nu besloten dat ik gewoon iets meer moet gaan sporten, en dat wilde ik toch al gaan doen.
Ik blijf jullie nog wel gewoon volgen en als ik vragen heb dan stel ik ze gewoon en reageren doe ik ook, alleen minder. :)

Het gaat toch om verantwoord en gezond afvallen? wat sommigen hier eten is zo weinig dat dat ook niet meer gezond is. Crashdieten noemt men dat. dat is ook niet gezond. Je mag zelf weten hoe je wilt afvallen. Alleen meer sporten is toch ook goed? ;)

pirouetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 15:45

Vind ik ook hoor Rienn, als je gezond eet en sport val je zowiezo toch af, dus ik vind echt niet dat je je hoeft af te melden, zoals pluisje88 zegt, dat crashdieten is ook niet gezond.

Natje_Spirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 15:49

Gisteren was mijn zondig dagje :Y) ben samen met mams uit eten geweest en een menu genomen, eerst begonnen met gamba's in verse tomatensaus met koriander en witte kool en 2 kleine bruine broodjes, daarna 1/2 kreeft met broccoli, raap, asperge en 2 kleine aardappels en als dessert witte chocolade mousse <3 met ananas en frambozen granité tussendoor wel steeds water gedronken :j en overdag niet veel gegeten (was pas na 14u uit bed :o :o en maar rond 15u30 'ontbijt' gegeten)

edit, zie dak ik in totaal maar aan 1370 kcal zit :+ maar die klopt niet helemaal want witte chocolademousse staat niet in de lijst :o en het is zonder boter ed want ik heb geen idee hoeveel ze daarvan gebruiken dus zal waarschijnlijk rond de 1400-1500 zitten :)

Ben trouwens 3,8kg kwijt in totaal *\o/*

jomaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 15:50

pluisje88 schreef:
Rienn schreef:
Ik meld me af...

Het gaat toch om verantwoord en gezond afvallen? wat sommigen hier eten is zo weinig dat dat ook niet meer gezond is. Crashdieten noemt men dat. dat is ook niet gezond. Je mag zelf weten hoe je wilt afvallen. Alleen meer sporten is toch ook goed? ;)

Ik eet zelf ook niet zo heel er veel, maar dat heb ik ook nooit gedaan.
Als ik in de ochtend normaal twee boterhammen nam neem ik er nu een.
Lees hier ook veel die een aantal boterhammen nemen , als ik dat zou doen moet ik wel heel actief worden om alles te verbranden.
Denk dat het ook een verschil is tussen iemand van 20 jaar of tegen de 50.

Bij mij is het echt het eten van snoep en vooral koekjes. Zet een pak koekjes neer en die gaat op :o

Ben nu twee kg in totaal kwijt, door niet te snoepen, en iets minder eten.

pinto_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 15:51

Rienn schreef:
Ik meld me af...

Maar jij wilde toch ook niet afvallen, alleen op gewicht blijven? Ik denk dat je een goed gewicht hebt en met jouw lengte zeker niet minder dan 50 kilo moet wegen.
Ik denk dat je lichaam dat ook aangeeft en je daarom misselijk wordt.
Gewoon gezond blijven eten en beweging is inderdaad altijd goed... ;)

pirouetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 15:57

pinto_1 schreef:
Rienn schreef:
Ik meld me af...

Maar jij wilde toch ook niet afvallen, alleen op gewicht blijven? Ik denk dat je een goed gewicht hebt en met jouw lengte zeker niet minder dan 50 kilo moet wegen.
Ik denk dat je lichaam dat ook aangeeft en je daarom misselijk wordt.
Gewoon gezond blijven eten en beweging is inderdaad altijd goed... ;)

Idd als jij gewoon op gewicht kan blijven, schitterend :-)
Ik denk dat er velen hier jaloers zijn op jouw lijntje :-)
Die bonestaken die hier tegenwoordig rondlopen vind ik helemaal niet mooi, dan liever een kilootje meer :-)

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 16:30

Toch gaat het in de week met het werkritme wel makkelijker :o

O: 1 vk boterham met pindakaas
t: 1 vk cracker met delight jam
L: 2 vk boterhammen met delight jam
T: ?
A: doperwtjes+1 opscheplepel aardappel met een kipfiletje onder de grill vandaan

En net in mn pauze 30 min stevig gewandeld :D Door de regen :+

CarpeDiem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 16:40

Mijn weegschaal zei vanochtend 65,8.. Dus niks eraf, niks erbij
Vorige week nogal veel stress gehad (nog steeds) dus dat werkt even niet mee

Yunomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 16:59

Pff, ik baal. :\
Deze week was gewoon echt een piep week.
Schooluitje, druk druk, dus je raad het wel eten was verschrikkelijk.

Resultaat + 1 kg :o

Ben nog steeds wel een kg kwijt vanaf toen ik begon en deze week gaan we weer goed mijn best doen en dan kom ik maandag weer met een - getal. :)

xNathaliee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 17:03

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 17:09

_Lindsey schreef:
Mijn weegschaal zei vanochtend 65,8.. Dus niks eraf, niks erbij
Vorige week nogal veel stress gehad (nog steeds) dus dat werkt even niet mee

nou ik dus ook, naast de maandelijkse lasten zorgt er voor dat er 0,5 kilo bij is gekomen :?

en ik heb nu alleen nog maar een ontbij gehad :o
ben pas net thuis van een bosrit dus vandaar :)

CarpeDiem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 17:11

Ik ben ook ongesteld, weet niet of het invloed heeft op mijn gewicht maar dat zien we volgende week wel weer

Sabin_e

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-11 17:20

Monnie_ schreef:
Fijn dat je zo goed hebt gesport sabine! alleen flesje jus dorange bevat veel slechte suikers.
Wat zijn precies slechte suikers? Suikers die je niet nodig hebt? (dus waar je lichaam niks aan heeft?) Want na zo'n dag als gisteren kon ik wel wat energie gebruiken (om ook nog te leren voor school) en zijn gewone suikers niet slecht. Maar wat voor een slechte suikers zitten er precies in Jus d' orange?