?https://www.schildklier.nl/woordenlijst/levothyroxine ?
Dat is de synthetische versie van de Thyroxine (T4) die een schildklier normaal gesproken aanmaakt. Levothyroxine wordt onder verschillende merken verkocht als schildkliermedicijn. Ik gebruik het van het merk Teva.
Daarnaast gebruik ik 3x daags een combi van Levothyroxine (T4) en Liothyronine (T3). Op alleen T4 voel ik me niet goed. Ik probeer wel langzaam meer Levothyroxine en minder van de combi te gaan gebruiken. De combi krijg ik niet vergoed en is best duur.
jaren lang euthyrox en wegens blijvende restklachten op advies van de internist overgestapt op tirosint . Daar zitten als het goed is geen vulstoffen in . De spierpijn blijft helaas maar neem sinds kort cbd olie en dat gaat tot nog toe prima .ben met de tirosint ook minder vermoeid .
Best wel serieuze dingen dus. Maar omdat mijn FT4 nog niet helemaal buiten de grens valt wil hij nog wachten
Ik heb mijn klachten benoemd en duidelijk gevraagd om actie te ondernemen, maar helaas..
Ik was na een paar dagen niet zo ontzettend moe meer(ik zag niet meer dubbel) maar toen begonnen de andere problemen. Ik ben in een maand ontzettend aangekomen en lijk wel zwanger, zit onder de pukkels en knallende koppijn. Mijn arts is van ziekenhuis veranderd en ik ga mee maar er zit een gat van een maand tussen wat betekend dat beide ziekenhuizen mij niet kunnen helpen. Mijn huisarts wil ook niet helpen. Ik wil weten kan ik er gewoon zo mee stoppen of maak ik het dan alleen maar erger? Pas in september kan ik bij het nieuwe ziekenhuis terecht maar als ik zo door ga pas ik dan niet meer door de deur..