gedwongen opname

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

nobody05

Re: gedwongen opname

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 22:45

Bromfiets je kent mij dan wel niet en ik jou dan wel niet maar ik volg nu al een tijdje je topic en ik kan je een ding zeggen Jij bent echt sterk. en dat heb je in deze tijd nodig, Probeer je hoofd boven water te houden ookal lijk je te verzuipen in Nare situaties en gedachten. Kom op ik weet zeker dat je jezelf uit dit dal kan helpen.

Veel geluk en sterkte. Helaas heb ik het middenstuk van het topic overgeslagen omdat het zoveel was sorry.

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 10:06

bromfiets schreef:
tokedri schreef:
En jij vraagt je af of je borderline hebt?
Aaandacht aandacht

Ik vraag me idd soms wel eens af of het borderline is of toch die schizotypische stoornis. Dat jij dat aandacht vragen noemt zegt naar mijns inziens meer over jou dan over mij, zeker als je hulpverlener bent. Want dat betekent dat jij je wijsheid uit een boekje hebt en dat boekje strak volgt, dat er in jouw beleving maar één soort borderliner is. Ik kan je vertellen dat ik het mezelf niet afvraag om aandacht te vragen, ik vraag het me écht wel eens af omdat het nog niet officieel gediagnosticeerd is, dat kan namelijk niet zonder test. En als je geen onderbouwde reacties kunt geven blijf dan aub weg uit dit topic, want aan wat je post heb ik persoonlijk helemaal niks.

Heel sterk van je Brom! Je staat erboven en trekt het je niet persoonlijk aan en dat heb je nu op de andere keren gewonnen!

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-11 23:33

dat komt omdat ik op dit moment boos ben, leatitia... Dus ik sta er wel boven, maar ik weet niet of het nou op de juiste manier is.

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-11 23:54

Vandaag wel een goede dag gehad. Ben eerst naar tekenen geweest, mijn schilderij afgemaakt. Toen door naar mijn ouders en opa en oma, met de hondjes gekroeld en gegeten en daarna door naar de paarden, daar nieuwjaar gewenst en koffie gedronken. Het was wel erg vermoeiend, maar wel echt als vanouds :)

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 00:08

Klinkt goed Broem! Fijn dat je zo'n goede dag hebt gehad.

Ben je al weer een beetje over de ergste boosheid heen?

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-11 00:13

nee dat niet, had het er net met een vriendin over en dan komt het in alle hevigheid terug... Ik denk dat ik vooral zo boos ben omdat zij alles heeft kunnen zeggen wat ze op haar hart had en ik niet. Ik heb me tijdens die uitbarsting stil gehouden terwijl ik haar heel graag duidelijk wil maken wat voor een rotkarakter ik haar vind hebben. Ik kan er nu geen kant mee op en ik denk dat het daarom zo lang aanhoudt.

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 14:16

Hoe gaat het nu Broem?

Weet je al wanneer je op gesprek mag bij De Wende?

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-11 17:58

Ik heb de 17e intake bij de wende.

Verder gaat het hier niet zo goed, heb vandaag voor het eerst in vrij lange tijd weer geautomutileerd,omdat ik niet weg kan met mijn gevoel.

witchy6

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 18:03

heej kom op hoor brom, probeer te praten met iemand ofzo als dat lukt....
sterkte meis

thaampjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 18:11

Sterkte ermee! Heb je een tijdje gevolgd. Hopen dat het snel beter gaat! :(:)

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 19:05

bromfiets schreef:
Ik heb de 17e intake bij de wende.

Verder gaat het hier niet zo goed, heb vandaag voor het eerst in vrij lange tijd weer geautomutileerd,omdat ik niet weg kan met mijn gevoel.

Zal maandag duimen dat je aangenomen wordt.

En probeer het van de positieve kant te zien, je hebt het al lang volgehouden om niet te automutileren. Dat is toch iets wat je niet zomaar van de een op de andere dag kunt stoppen.

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-11 23:18

Dat is waar, mist. Maar het wordt nu eenmaal als iets slechts gezien, ondanks dat ik me er beter door ben gaan voelen. Het is voor mij een manier om al dat gevoel waar ik niks mee kan af te laten vloeien. Ik ben nu ook een stuk rustiger en ik was daardoor in staat om excuses te aanvaarden. Anders was me dat niet gelukt, denk ik, omdat ik ook met een stuk boosheid liep.

Moet ook zeggen dat ze er hier goed op reageerden, ze merkten de verandering op en vroegen hoe dat zo ineens kwam. En ze zeiden ook dat als het gecontroleerd gaat, het goed is.

Maar bijvoorbeeld bij de wende wordt het niet geaccepteerd, daar moet je ook echt een contract tekenen dat je het niet meer doet. Bij de eerste twee keer volgt een waarschuwing, bij de derde keer verwijdering. Dus daar zijn ze een stuk strenger.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 00:08

Zal ook voor je duimen dat je gesprek bij de Wende goed verloopt en ze je op korte termijn een plaatsje aanbieden.

Kan me er wel iets bij voorstellen dat je je daarmee ontlaadt maar je had het nu al lange tijd niet gedaan en dat is ook al heel goed. En zo'n terugslag kan altijd gebeuren zolang je er maar van bewust bent dat het een terugslag is en niet weer een regelmaat gaat worden. Als de Wende zo streng is in de regels hierover gaan ze je dan ook leren om op een andere manier om te leren gaan met je emoties en je handvatten gegeven om je op een andere manier te ontladen? Want die ontlading heb je nodig da's iets heel gewoons want ieder mens moet op z'n tijd stoom afblazen dus ook jij.

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 08:27

Neem idd ook aan dat zij bij de Wende je leren hoe je daar mee om moet gaan en daar krijg je behandeling. Iets wat je hier nu natuurlijk niet hebt. Vind dat ze er dan ook goed op gereageerd hebben nu.

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-11 21:51

Ik hoop het wel, maar ik weet niet precies hoe de behandeling daar er uit ziet en of ze daar handvaten voor aanbieden. Ergens neem ik aan van wel.

Vandaag een betere dag gehad dan gisteren, mede door het snijden. Ik vind ook dat ze er goed op gereageerd hebben :j Verder een goed gesprek met mijn ouders gehad dat ze iets meer afstand moeten nemen en dat dat voor ons allemaal wat makkelijker zal zijn.

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 22:22

Jeetje Broem, dat snijden vind ik toch wel heftig, maar als het jouw weer rustig heeft gekregen wat het niet nutteloos. Ik hoop alleen dat je niet zoveel schade maakt dat je er lichamelijke problemen mee krijgt.

Bij de Wende zul je wel de begeleiding krijgen om je spanning op een andere manier op te leren lossen.
Succes de 17e!

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-11 17:44

Ik snij niet diep, dus blijvende schade is er gelukkig niet :) Afgezien van de littekens dan, maar die heb ik er al zo veel dat die inmiddels gewoon bij mij horen, dus daar zit ik ook niet zo mee.

Ik ben zenuwachtig aan het worden voor morgen. Ik ben vandaag in een bui dat ik hoop dat ze me aannemen.

Inmiddels ben ik nu 2 dagen thuis geweest, de caravan is zover in orde gemaakt dat ik kan zitten en slapen en dat bevalt goed. Morgenmiddag ga ik weer terug naar de afdeling, even kijken of ik Bernd te spreken kan krijgen, want nu is het inmiddels zo dat ik me thuis beter op mijn gemak voel dan daar, dat was eerst niet zo. Maar volgens mij is het nu beter om terug naar huis te gaan, ik moet er alleen voor waken dat ik het niet te snel doe.

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 18:19

Dat klinkt op zich wel goed Broem.
En super dat je zelf inziet dat je niet te snel terug naar huis moet gaan.

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 18:26

Lieve Broem,

Ik ga heel hard voor je duimen dat je intake goed gaat en dat je terecht kan op de Wende!
Een meid die ik ken heeft zoveel baat gehad bij die specifieke therapie (zij deed het in Zeist), ze kan nu zoveel beter omgaan met haar borderline en is echt een stuk evenwichtiger geworden. Zelfs nooit meer zelfmoordpogingen ondernomen of zelfs aan gedacht!

Beloof je wel dat als het daar moeilijk wordt, als je daar soms tegen muren oploopt van jezelf, van de therapeuten en van de andere bewoners dat je niet de handdoek in de ring gooit? Echt niet doen! Hoe zwaar het ook voor je zal worden en hoe zeer je met jezelf geconfronteerd wordt, doorzetten. Je hebt bewezen dat je dat heel goed kan, dus tanden op elkaar en doorzetten...

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-11 18:43

als ik aangenomen word ga ik dat zeker proberen leatitia :)

concetto

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 18:52

Een stille lezer, ik vind jou verhaal erg heftig en lees met veel respect en medegevoel alles wat je schrijft.
Het lijkt me erg rot om met zoiets als jouw "stoornis" om te gaan en ik vind tot nu toe dat je erg sterk bent!
Ik hoop voor je dat je aangenomen wordt en dat je daar leert om met dit alles om te gaan.
Voor wat het waard is mag je me altijd pb-en in de moeilijke uren, ik beloof je dat je altijd antwoord krijgt.
Veel succes.....

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-11 18:16

Dank je wel Kyraliam :)

Vanochtend intake gehad op de wende, we waren eerst al verkeerd gereden dus we waren nipt op tijd en dan ga ik al niet fijn zo'n gesprek in. Ik ben normaal gesproken altijd ruim op tijd, maar ik reed niet zelf dus was een beetje afhankelijk, vooral van de tomtom.

Het gesprek zelf heeft me helemaal leeggezogen, veel zitten janken en ook over zaken gepraat die het daglicht eigenlijk niet kunnen verdragen. Toch was het wel een redelijk goed gesprek, hoewel ik achteraf wel dingen kan bedenken die niet verteld zijn. Ik moet nu wachten op een uitnodiging voor een meeloopdag, dan moet ik een dag meedraaien op de afdeling zelf en daarna gaan ze pas bespreken of ik aangenomen word of niet. Daar zal dus nog wel wat tijd overheen gaan. Daarna zou ik pas op de wachtlijst komen en die staat nu op ruim een half jaar. Al met al zal het dus nog wel even duren.

De dagen thuis zijn me goed bevallen, ik kon alleen erg slecht uit bed omdat ik dan over de dag lig te malen maar dat is een bekend verschijnsel. Verder heb ik kunnen genieten van mijn hondjes, ouders en grootouders en natuurlijk de paarden. Ik heb nu ook heel erg veel zin om met de hengst aan de slag te gaan, maar helaas is onze bak te slecht om in te rijden. Ik moet dus nog even geduld hebben....

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-11 16:38

Net gesprek gehad met de psychiater, ik ga dit weekend met verlof en dan in de loop van volgende week met ontslag :)

Het is hier nu ook net een gekkenhuis op de afdeling, vanochtend was het al vechten tussen clienten en er is nog iemand helemaal uit haar plaat gegaan omdat ze haar naar een dakozencentrum willen sturen terwijl ze bijna blind is. Op dit moment zijn er op de afdeling dus veel meer prikkels dan thuis, dus danis het beter om naar huis te gaan.

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 16:41

Heb je een plan opgesteld voor thuis Brom? Vorige keren is het fout gegaan door te veel prikkels, moet dit keer toch voorkomen worden lijkt mij. Heb je zin om weer naar huis te gaan? Is je eigen stekkie al klaar bij je ouders?

Succes he meid!

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-11 16:50

Ik ga in ieder geval niet in één keer naar huis, maar geleidelijk. Ik hoop dat het teveel aan prikkels op die manier een beetje ondervangen kunnen worden. Daarnaast is er een signaleringsplan opgesteld waarin staat hoe mijn ouders kunnen herkennen wat er in me omgaat en hoe ze daar het beste op kunnen reageren. Desalniettemin hou ik ook in mijn achterhoofd dat het nu even goed gaat, maar dat het binnen net al te lange tijd ook weer fout gaat. Op dat moment kan ik terugvallen op het rib en de gesloten afdeling. Wat ik in ieder geval moet proberen is om het niet weer zo ver te laten komen dat ik helemaal terugval, maar ik denk ook dat ik en iedereen in mijn omgeving heeft geleerd van de afgelopen paar keren dat ik opgenomen werd.

Ik heb eerlijk gezegd best wel zin om naar huis te gaan :j Het mooie (droge) weer komt er weer aan en ik heb zin om met de hengst en zika aan de gang te gaan, mits zika geen veulen krijgt. Maar dan moet het wel eerst nog wat droger worden. Ook is het fijn dat allebei mijn hondjes thuis zijn en bij mij in de caravan kunnen wonen. Ik heb er momenteel dus weer zin in :)