Wielrenners/ mountainbikers hier?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

manonneke

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 12:25

Hallo!

Ik meld me hier!

Ik fiets al een tijd, voornamelijk op de mtb, wedstrijd gericht. Maar nu focus ik me meer op enduro en downhill.

Met mountainbike één keer Nederlands kampioen geweest en met downhill nog steeds Nederlands kampioen.

Ben er wel even uit geweest vanwege de geboorte van mijn zoon.

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 22:13

Maar ik snap het niet zo goed, ik ga niet harder dan met een gewone fiets en tuf er een beetje op naar stal? Dan zouden wij met de 'gewone fiets' ook een helm moeten dragen?(Al hoewel, hoe hard mijn oma met haar elektrische fiets gaat :'))

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 22:29

Ik zet op de racefiets braaf m'n helm op. :j Als je onderuit gaat dan is de kans groot dat je een harde smak maakt, ik ga geen onnodige risico's nemen. Je ziet ook bijna niemand zonder fietsen.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-14 06:44

De gemiddelde wielrenner gaat dus echt wel veel harder dan je zou gaan op een gewone fiets! Als je met zulke snelheden op een auto knalt, of onderuit gaat, dan ben je heel blij als je een helm op hebt. Ik zou sowieso zeggen, alles boven de 20 km/h een helm op.

Ik doe het ook. Bij skiën zie je het ook steeds meer dat (ook jonge) mensen een skihelm dragen. En ik heb het bij skaten bijvoorbeeld nooit gedaan, maar nu ik een goede helm heb voor het fietsen, ga ik die ook met skaten op zetten, met die grotere wieltjes van mij kom ik toch ook al gauw richting / boven de 20 km/h.

Gisteren de tweede training bij de vereniging gehad. Goed geoefend met wisselen, ritsen bij gevaar en schakelen. Was een leuke rit weer! Ik heb zaterdag en zondag ook nog gefietst en ik merk nu al dat ik weer vooruit ga.

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-14 07:53

Lekker hè, om te merken dat je vooruit gaat! Ik heb gisteren een klein rondje gedaan, wil vandaag weer naar stal fietsen.

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-14 08:20

Shiloh schreef:
De gemiddelde wielrenner gaat dus echt wel veel harder dan je zou gaan op een gewone fiets! Als je met zulke snelheden op een auto knalt, of onderuit gaat, dan ben je heel blij als je een helm op hebt. Ik zou sowieso zeggen, alles boven de 20 km/h een helm op.

:j

Daarnaast is een racefiets qua houding en ligging niet te vergelijken met een "gewone" fiets. Je zit in een positie die kwetsbaar is en met de dunne bandjes schuif je sneller onderuit met nat weer / blaadjes etc.

xEliesx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-14 09:07

Wat leuk dat dit topic weer zo actief is! Iedereen weer fanatiek aan het racefietsen/MTB'en!
Heb net griep gehad en nu weer keelontsteking, maar als ik weer helemaal fit ben, zal ik m'n fietsie ook maar weer eens uit het stof halen :D

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-14 09:35

Ik heb gister even ervaren wat Deborah bedoelt met dat het lastiger fietst als je niet in kan klikken. Had tnt altijd droog weer maar nu waren m'n schoenen glad en ik heb geen klikpedalen. Lastig!

Heb gister twee stukken gefietst, eentje van 30km, een beetje langzaam want ik kende de route niet dus steeds stoppen tussendoor :+ En terug van m'n ouders 20km een stukje sneller, lekkere route :) Van de week overigens even bij de fietsenwerkplaats wezen kijken, hadden wel 'n aantal tweedehandsjes staan. Maar eens even inlezen over kwaliteit & verschillen.

Romy, lijkt me doodeng, honden die je aanvallen. Raar ook dat die baasjes dan niet ingrijpen, of wel?
Deborah, zag gave foto's joh! Leuk!! Fiets jij trouwens met een gewone bril op? Heb je die dan ook extra goed vast ofzo? Ik zou mijne echt verliezen :=
Splah, bij dat artikel moest ik ook meteen aan dit topic denken ja. En aan bokt in het algemeen ook trouwens :+

Unseen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-14 11:48

Hallo! Ik wil mij ook graag melden hier. Ik ben niet zo lang geleden begonnen met wielrennen en heb 3 mei mijn eerste toertocht op de planning staan (110km). Mijn vriend fietst wel al langer en nu ik zijn oude fiets heb overgenomen (Cube) kunnen wij fanatiek gaan trainen :D

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-14 11:58

Welke toertocht ga je rijden?

Homiafortuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-14 13:40

Unseen schreef:
Hallo! Ik wil mij ook graag melden hier. Ik ben niet zo lang geleden begonnen met wielrennen en heb 3 mei mijn eerste toertocht op de planning staan (110km). Mijn vriend fietst wel al langer en nu ik zijn oude fiets heb overgenomen (Cube) kunnen wij fanatiek gaan trainen :D

Ga je de Classico Boretti fietsen? Ik ook!

RubyRed

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-14 17:47

Wij gaan de Classico Boretti misschien met de damesgroep van de club fietsen. Dus wie weet een mini-meeting...

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-14 20:00

Wow, 110 km, daar moet ik nog even niet aan denken! :D

Maar ik vind het fietsen wel heel erg leuk en ik ben lekker fanatiek bezig. :j
Vanmiddag een rondje van 33 gemaakt en gisteren 31,5.

Naborah

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-14 17:52

imd schreef:
Ik heb gister even ervaren wat Deborah bedoelt met dat het lastiger fietst als je niet in kan klikken. Had tnt altijd droog weer maar nu waren m'n schoenen glad en ik heb geen klikpedalen. Lastig!

Heb gister twee stukken gefietst, eentje van 30km, een beetje langzaam want ik kende de route niet dus steeds stoppen tussendoor :+ En terug van m'n ouders 20km een stukje sneller, lekkere route :) Van de week overigens even bij de fietsenwerkplaats wezen kijken, hadden wel 'n aantal tweedehandsjes staan. Maar eens even inlezen over kwaliteit & verschillen.

Deborah, zag gave foto's joh! Leuk!! Fiets jij trouwens met een gewone bril op? Heb je die dan ook extra goed vast ofzo? Ik zou mijne echt verliezen :=

Vervelend is dat hé! Kan je klikpedalen wel aanraden hoor, absoluut, zowel voor mtb als race. Welke rijd jij/ben je voor aan het kijken?

Die ene zwartwit foto ben ik helemaal verliefd op haha. Ik fiets inderdaad met mijn gewone bril op en die blijft gewoon zitten. Ik heb mijn haar in twee ingevlochten vlechten en bril gewoon onder de bandjes van mijn helm (sportbril doe je meestal over de bandjes heen). Heb je het überhaupt al geprobeerd met je bril op te fietsen? Ik zwem niet met mn bril (duhuu :+ ) maar verder heb ik m gewoon bij alle sportactiviteiten op.

@Eclair98, ik vind het ontzettend eng dat je zonder helm rijdt. Ik heb een "voeten vast, helm op!" beleid (te paard ook altijd een cap op), maar veel van de mensen hier hebben geen klikpedalen volgens mij, dus houd dan maar een "sportfiets = helm" beleid aan ;) Je gaat echt wel harder, minder oplettend op omgeving, remmen moet meer met mate dus duurt langer. Alsjeblieft, zet een helm op!

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-14 18:04

Haha, zwemmen met je bril wordt lastig inderdaad _O- Ik had t nog niet geprobeerd, zal ik volgende keer eens doen!
Ik rijd nu op een crosshybride overigens, wil denk ik een racefiets kopen. Al vind ik de heuvelpaadjes ook altijd wel leuk, dan is n cross weer beter :P Nog even denken & testen maar..

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-14 18:07

Mijn fiets moet nodig eens nagekeken worden, hij schakelt niet zoals het hoort :+ Hij ratelt en soms lijkt het alsof de ketting eraf ligt.. Maar dat gebeurt niet _O- Mijn klikpedalen zijn ook niet geweldig, zijn niet goed afgesteld waardoor ik er bijna niet in kan klikken. Laat staan losklikken.

Naborah

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-14 19:26

imd schreef:
Haha, zwemmen met je bril wordt lastig inderdaad _O- Ik had t nog niet geprobeerd, zal ik volgende keer eens doen!
Ik rijd nu op een crosshybride overigens, wil denk ik een racefiets kopen. Al vind ik de heuvelpaadjes ook altijd wel leuk, dan is n cross weer beter :P Nog even denken & testen maar..

Hmm ja, inderdaad zijn bospaadjes met een race niet echt fantastisch. Benieuwd waar je uiteindelijk voor kiest! Mocht je voor tweedehands gaan (mogelijk), MP heeft zo af en toe een fantastisch aanbod, zeker het afstruinen waard. ;)

Ghostattack, SPD(-SL) pedalen zijn gemakkelijk losser te zetten, kan je zelf doen. Ook beter mbt veiligheid als je snel uit kan klikken. Wat voor pedalen heb je?
Afstellen is ook kwestie van draaien aan draadjes, maar dat moet je maar net zelf willen doen :))

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-14 19:28

Oh god.. wat voor pedalen heb ik. Werkelijk geen idee :+ Zal er straks even naar kijken haha

Naborah

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-14 19:40

Hahaha, ben benieuwd. :P
Ik moet mijn nieuwe kmteller er nog even opzetten, vertrouwde de oude niet meer dus eraf gesloopt vorige week. Nu een mooie witte draadloze voor mijn verjaardag gehad, blijblijblij.

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-14 20:11

Hee, zie nu pas dat je jarig bent! Gefeliciteerd deborah! En tof cadeau zeg!

Unseen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 10:45

Flew schreef:
Welke toertocht ga je rijden?

De Classico Boretti :)

Homiafortuna schreef:
Ga je de Classico Boretti fietsen? Ik ook!

Yup! :D

Gisteren een rit van 80km gereden en mijn eerste val is ook een feit :') Bijna vanuit stilstand, haha, mijn vriend wilde oversteken, maar bleef op het laatste moment toch wachten en toen kon ik niet meer uitwijken. Gevolg: dikke bloedende knie en kleine schade aan mijn fiets, gelukkig alleen zijkant van mijn pedaal en het tape van mijn stuur is wat gescheurd, en een klein scheurtje in het zadel. Gelukkig wil ik toch net een nieuw zadel bestellen, want ik rijd nog steeds op het herenzadel van mijn vriend (auw!). En over die discussie over wel/niet helm hier: UHM. JA?! Helm op! Een val zit in een heel klein hoekje.

Over zadels gesproken: hier zitten natuurlijk ook een hoop dames. Wat voor zadel kunnen jullie mij aanraden? Ik heb nu de Selle Italia SLR Lady Flow gezien. Iemand ervaring met dit zadel?

RubyRed

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 10:58

Ik kan je geen zadels aanraden, heb er weinig ervaring mee. Voor mijn crosshybride wel een nieuw zadel gekocht maar die is niet echt superfijn. Op mijn racefiets heb ik ook geen superfijn zadel. Blijf toch altijd wat last houden bij langere ritten.

Ik ga ook de Classico Boretti fietsen, met de club, 65 km doen we.

Zaterdag lekker gefietst, 80 km, maar de hele avond en halve nacht hele erge kramp in mijn rechterbeen gehad. Zou zondag eigenlijk ook gaan fietsen (100), maar besloten om mijn benen maar even rust te geven. Woensdag mag ik weer :).

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 11:26

Ik heb de tip uit dit topic opgevolgd van iemand en de Selle Italia Diva gel Flow gekocht. Ik had eerst zelfs na relatief korte ritjes van minder dan 20 echt al flink zadelpijn op mijn vorige heren zadel en had daar de dagen daarna dan ook echt last van. Nu heb ik donderdag voor het eerst met die Selle Italia gefietst en echt 0 zadelpijn gehad (ik voelde het wel, maar geen pijn).

RubyRed

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 11:46

Fijn Shiloh!

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 13:40

O, dat lijkt me een nog fijner zadel dan de gel flow die ik heb Unseen! :j