[Centraal] Vragen over menstruatie & anticonceptie deel 5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Tara_

Re: [Centraal] Vragen over menstruatie & anticonceptie deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 09:19

Rockwith, als je onder het "Wie is er online" kijkt, zie je "Zoek naar:" staan, als je daar implanon intypt, filtert bokt uit dit ene topic alle berichten met het woord implanon erin.
Zelf heb ik er geen ervaring mee.

Floepie86

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 11:30

ik zit nu al een paar maanden aan de prikpil (1x in de 3 maanden laten prikken).
Nou was ik voorheen niet erg ongesteld altijd, meestal 5 daagjes en dan niet zo veel last van bloedingen.
Maar nu ik de prikpil gebruik ben ik alleen nog maar minder ongesteld (lees: bijna niet)
Ik heb gelezen dat je menstruatie helemaal kan verdwijnen van deze anticonceptie, maar dat zijn meestal pas latere bijwerkingen.
Had het voor de zekerheid maar ook even gevraagd aan de HA, deze zei hetzelfde.
Misschien is het handig om mij te laten testen op zwangerschap vertelde ze mij.
Heeft iemand hier ervaring mee (met de prikpil en deze bijwerkingen)?

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 12:48

_Tara_ schreef:
Rockwith, als je onder het "Wie is er online" kijkt, zie je "Zoek naar:" staan, als je daar implanon intypt, filtert bokt uit dit ene topic alle berichten met het woord implanon erin.
Zelf heb ik er geen ervaring mee.

Heb ik idd gedaan, toch wel apart dat de mensen die em hebben vooral positief zijn maar dat huisartsen enzo niet echt als eerste roepen als je erom vraagd om de Implanon te nemen.
Ik denk wel dat ik daarvoor ga kiezen, maar ik ga eind juni op vakantie en wil dan niet ongesteld zijn, dus ik blijf nog tot die tijd aan de pil, dan kan ik em doorslikken en daarna ga ik weer terug voor die implanon.

sunnies1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 13:48

Nou heb sinds een aantal maanden een spiraaltje bij het inbrengen deed het heel even zeer maar daarna niet meer.

Hij kan 5 jaar blijven zitten en nu nu al weer 2 maanden niet ongesteld geweest voor mij even niks anders meer.

lelijke_heks

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 14:34

ik ben ook sterk aan't denken om het spiraaltje te laten zetten maar vind het wel erg spannend...
ben je na het plaatsen nog ongesteld? en kan je gewoon meteen paardrijden en sex hebben en voel je het tijdens de sex?
ben wel een beetje benieuwd... :o

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 14:36

De spiraal zit in je baarmoeder, het zou erg zijn moest je dat voelen :')

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 14:36

Ik wou voor een implanon maar in het universitair ziekenhuis in antwerpen waren ze er niet voor te vinden en wouden ze het dus niet steken.

InekeH87

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 14:40

Ik zou zelf niet kiezen voor een spiraaltje of implanon, beide omdat het zo lang werkzaam is. Ja je kan ze wel laten verwijderen, maar eer dat je lichaam dan weer helemaal op de rit is. Ik ben juist heel tevreden met de pil en mij is gezegd dat als ik meer last zou gaan krijgen van mijn menstruatie ik een zwaardere pil kon nemen. Is nu gelukkig niet nodig, ik zit nu 1 graad boven de laagste dosering.

sunnies1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 16:57

als het spiraaltje er uit is ben je gelijk weer vruchtbaar.

Met paardrijden heb je er geen last van en met sex voel je hem niet.

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 17:05

mij is verteld dat zodra mijn implanon verwijderd is ik gelijk weer vruchtbaar ben...volgens mijn huisarts ben je na de pil en prikpil bijv. langer bezig voor je weer vruchtbaar bent...daar krijg je namelijk een veel hogere dosering hormonen mee binnen dan met implanon of spiraaltje...

lelijke_heks

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 17:08

nouja ik wil geen kinderen... dus dat wel of niet vruchtbaar zijn is voor mij geen probleem.... als het aan mij zou liggen dan haalde ze de hele rataplan er maar uit maar daar ben ik te jong voor....

Muisbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 17:52

Ff een vraagje...
In de bijsluiter van de nuvaring staat dat je hem moet bewaren beneden de 30 graden. Maar op de sticker van de apotheek staat tussen 2 en 8 graden (koelkast)

Wat is nou wijsheid..?

Vind het aan de ene kant een beetje raar om die dingen in de koelkast te leggen, bij wijze van tussen de vleeswaren en een pakje boter _O-

InekeH87

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 18:11

lammie2701 schreef:
mij is verteld dat zodra mijn implanon verwijderd is ik gelijk weer vruchtbaar ben...volgens mijn huisarts ben je na de pil en prikpil bijv. langer bezig voor je weer vruchtbaar bent...daar krijg je namelijk een veel hogere dosering hormonen mee binnen dan met implanon of spiraaltje...

Na de pil ben je gewoon meteen weer vruchtbaar, prikpil niet.

Muisbal schreef:
Ff een vraagje...
In de bijsluiter van de nuvaring staat dat je hem moet bewaren beneden de 30 graden. Maar op de sticker van de apotheek staat tussen 2 en 8 graden (koelkast)

Wat is nou wijsheid..?

Vind het aan de ene kant een beetje raar om die dingen in de koelkast te leggen, bij wijze van tussen de vleeswaren en een pakje boter _O-

Haha en als je dan een vriendin vraagt om een pakje boter ofzo uit de koelkast te halen dat die dan die ring ziet liggen :P. Het lijkt me trouwens ook niet echt een fijn gevoel om zo'n koude ring in te brengen, brrrr. Dan zou ik hem toch echt eerst even iets verwarmen :P.

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 19:19

Ik bewaar 'm gewoon in m'n kast hoor. Voor zover ik 't altijd begreep, is 'ie buiten de koelkast 3 maanden houdbaar, precies lang genoeg dus.

Muisbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 19:32

Bij nadere inspectie moet ik denk ik concluderen dat als je ze gekoeld bewaard ze houdbaar zijn tot de datum op de verpakking (in dit geval ver in 2013) en ongekoeld 3 maanden.

Dan leg ik ze ook lekker in de kast, vind het geen porum om zoiets in de koelkast te leggen.. De koelkast is voor eten, punt :')

edit: volgens de doos is het trouwens 4 maanden :)

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 19:37

4 maanden ok. Ik had 3 in m'n hoofd :P

lillytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 22:01

Ik heb ze wel in de koelkast liggen... ach als iemand het ziet maakt het me ook niet uit hoor haha en ze zitten veilig ingepakt. En tja als een vriendin ze ziet...... vind die dat waarschijnlijk de normaalste zaak van de wereld en vriendlief stoort zich er ook niet echt aan haha zolang er nog maar bier bij past haha

Murthul

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 22:07

idd, voor langer dan 3 maanden in de koelkast, verder gewoon lekker daarbuiten :j

91laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 20:15

Hallo iedereen,

Ik meld me even voor een vraag. Ik ben 19 en heb al een tijdje een vaste vriend waar ik ook sex mee heb. Ik heb nog nooit iets van anti conceptie gebruikt omdat ik als de dood ben om aan te komen.. Dát is echt op dit moment even geen optie.. Ik vrij wel altijd veilig en laat me ook regelmatig op van alles testen. Nu wil ik toch wel iets gaan gebruiken maar ik heb geen idee wát!
Ik wil er dus niet van aankomen, qua menstruatieregeling maakt het met niet uit want op dit moment menstrueer ik niet (is dat een probleem?). Ik weet dat ik hier ook wel mee naar de HA kan gaan maar die ziet me alweer aankomen en die vind dat ik niet moet zeuren met die extra kilo's..
Anyway, iemand een idee? Want zoals het spiraaltje, kom je daar van aan? En ik lees heel vaak dat het echt pijn doet om hem te laten zetten, klopt dat? En een implanon?
Alvast bedankt!

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 20:18

Dat je niet menstrueert is geen probleem voor je anticonceptie, ik zou het alleen wel even melden aan je dokter. Heb je een idee waarom je niet menstrueert?
Ik ben van m'n 15e tot m'n 22e aan de pil geweest en behalve m'n normale groei nooit veel aangekomen. Toen op de mirena overgestapt en ook daarvan niet aangekomen of afgevallen :)

edit: Om op je 2e vraag terug te komen: ja het zetten deed pijn. 2x 30 seconden, en een dagje een beetje kramp. Ik vond het ontzettend meevallen!

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 20:19

Het aankomen heb je zelf in de hand.
Je kan iets meer eetlust krijgen van de pil en als je dan ook meer gaat eten kom je aan dat is niet meer dan logisch.
Wat ik wel duidelijk had is dat ik grotere borsten kreeg van de pil.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 20:21

Aankomen komt niet van de pil zelf, maar dat komt omdat je eetlust groter wordt. Dus of je aankomt heb je zelf in de hand: of je gaat meer eten of niet.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 20:24

Daarnaast verandert je lichaam gewoon ontzettend tussen je 15e en je 25e. Dus allicht dat je kilo's aankomt, maar dit hoeft niet perse te wijten te zijn aan de pil.

Als je iets wil met weinig hormonen zou je voor de Implanon of de Mirena kunnen gaan.

91laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 20:25

Dank jullie voor de snelle reactie's!! Oké dat is wel fijn, maar je leest ook overal dat je meer vocht gaat vasthouden toch? Sorry voor mijn spastische gedrag erin.. Maar dat is écht een eis..

Edit:
@Iris82: Oké dankje, de implanon die trekt me wel. Het klinkt wel fijn namelijk!
@Yessy: Je ik weet waarom ik niet (meer) menstrueer, hopelijk komt het wel snel weer terug!

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 20:29

Van oestrogeenhormonen (die in de meeste pillen zitten) is mogelijke bijwerking dat je vocht vasthoudt. In de Implanon zit etonogestrel en die heeft dat effect niet.