Bewust kinderloos.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 14:44

Onassa schreef:
Het valt menogal op MB dat alles ik wat ik zeg jou vaak verkeerd valt. 8-)
krijg het idee dat je je constant aangesproken voelt.
Ik gebruik niet voor niets het woord "misschien", dus ik zeg niet dat ze dom is.
Misschien soms wat beter lezen en niet meteen mij als de rode lap op de stier zien ;)

Niet zo kinderachtig doen Onassa, wij zijn het op heel veel punten in dit onderwerp niet eens, kan toch...
Het is niets persoonlijks hoor! :(:)
Voel me absoluut niet aangesproken hoor maar het typische prietpraat voor mensen die geen kinderen hebben. :) Zo kun je overal wel over vallen, toch?

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 14:47

Sorry ik begrijp je antwoord niet zo goed...want waar val ik over dan in jou opzicht?

MamboBeach

Re: Bewust kinderloos.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 14:51

Eh, het gaat over de voorgaande berichten...

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 15:01

Voorgaande berichten okee.....maar dan snap ik het nog niet, maar zal wel aan mij liggen, ben door omstandigheden momenteel niet erg helder. }:0

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 21:08

Ik ga het tijdens zo'n etentje niet in de groep gooien, wil de sfeer niet verpesten aangezien ik door die ene vriendin toch al vaak als boeman word gezien.
Ik los het gewoon op door met die andere vriendin een ander gesprek te beginnen en dat werkt prima. Iedereen blij ;-).

Was vanavond uit eten (ja heb het druk met etentjes) met paar collega's en één collega heeft een hond. Die hond is echt haar baby. Ik vind het wel schattig, aangezien zij heel graag kinderen wilt krijgen maar er bewust voor kiest dit niet te doen omdat er in haar familie in grote mate erfelijke psychische problematiek voor komt. Ik vind het heel knap van haar dat zij zo bewust kiest om daarom geen kinderen te willen (ze wil het hun kinderen niet aan doen om die problematiek mee te krijgen), als compensatie heeft ze een schat van een hond die echt haar kindje is. Hond wordt ook bij haar voornaam en haar achternaam genoemd :D.

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 22:18

Ik zou toch proberen zoiets bespreekbaar te maken op een ander moment. Want gaat het nu niet tussen jullie instaan? En daarnaast zou de vriendin zonder kind met kinderwens er misschien zelf iets van kunnen zeggen? Het lijkt me ook niet nodig om je er, in haar plaats, vervelend over te gaan voelen.

Ik begrijp wel wat MB bedoeld, in een van je reacties naar aanleiding van het etentje zeg je zoiets als dat moeder alleen maar gericht zijn op man en kind' en dat vindt MB wel kort door de bocht.
Ik denk dat je dit in ieder geval niet kunt generaliseren; niet alle moeders praten alleen over hun kroost. Sommige wel, sommige niet. Waarschijnlijk wil ze dit gewoon graag met haar vriendinnen delen, maar ik kan me voorstellen dat je ook wel eens over iets anders wilt praten. Dus gewoon bespreekbaar maken!

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 22:47

Toch is mijn ervaring dat heel veel moeders hoofdzakelijk alleen nog maar oog en oor voor hun kroost heeft.
Misschien kan het ook zo zijn dat de moeders dat zelf niet zo goed in de gaten hebben als ze onderling zijn.
Het wil nog wel voorkomen dat als je met 1 moeder bent eht redelijk goed gaat, maar komt er vervolgens een 2e moeder bij, en je dan dus met zijn drieen bent, dan kan je vaak maar beter wat anders zoeken ter vermaak, want zowel in mijn vriendenkring als familiekring is het dan wel gedaan met het praten over diverse onderwerpen.
Dat is ook de reden van mijn man en mij om niet meer naar verjaardagen van familie leden te gaan.
We zijn er altijd maar een beetje stoel vulling en dar pas ik voor.
Ook mijn tijd is me heilig.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 04:08

Nou, Onassa, ik heb geen idee met wie jij omgaat dan, maar ik ken toch heel wat moeders en die praten echt niet alleen maar over hun kinderen, hoor ;) . En ik doe zelf ook niet, maar het is wel zo dat mijn kind een heel groot onderdeel van mijn leven is. Maar daarnaast heb ik nog zoveel meer interesses. Volgens mij, is het maar, waar je op gefocussed bent. ;)

Ik had ooit eens kort een vriendje, die echt nooit naar haar vroeg en eigenlijk ook een beetje moeilijk deed, als ze me belde. Tja, en daar kon ik niet mee leven, dan is het toch echt exit, want wil je met mij leven, dan hoort mijn kindje er toch ook echt bij. Ontken je dat of wil je dat niet weten, blijf dan alsjeblieft lekker uit mijn leven. Maar goed, dat is weer een ander uiterste. ;)

_sparta_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 08:40

Ik ken net als Onassa dus ook een boel moeders die geen ander onderwerp meer hebben.
OP een verjaardag probeer ik dan ook een plekje uit te zoeken dat ik niet tussen de moeders zit.
Elk onderwerp komt altijd weer uit op school en kind. Ik begrijp wel dat dit een belangrijk stuk is in hun leven, maar nergens anders meer over kunnen praten vind ik toch echt erg. Ik denk dat ze ook raar zouden opkijken als ik geen 1 ander onderwerp meer heb dan paard. Ook al bestaan er paardenmensen die dat ook hebben, maar dat vind ik net zo goed niets als je niet in een paardengezelschap bent.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 08:49

Nou, dat is balen voor jullie dan. Ik heb die ervaring gelukkig niet met andere moeders over het algemeen (natuurlijk heb je soms wel eens zo'n moeder, maar ach, ik ken ook andere mensen die altijd maar over 1 onderwerp willen praten. Dat hou je toch in sommige gevallen). Ik kan me daar eerlijk gezegd niet druk over maken, want dan zoek ik gewoon een andere gesprekspartner op. ;)

_sparta_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 08:51

Of bemerk je het niet omdat je zelf moeder bent? Dit bedoel ik niet rot, maar ik kan me gewoon voorstellen dat je het niet snel in de gaten hebt als je vol overgave samen met andere over je kinderen hebt en zo een uur verder bent.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 09:46

Natuurlijk als ik eeb vriendin zie met een kind of kinderen hebben we het over de kids maar echt niet de hele tijd door.

Misschien dat het jullie meer irriteert en het dus overkomt dat moeders nergens anders meer over kunnen praten. Je wereldje zou erg klein worden hoor!
Ik heb dat in mijn geval met vriendinnen niet, wij praten overal over maar natuurlijk komen de kinderen ook aan bod. Al is het alleen maar om te vragen hoe het met de kinderen gaat, maar dat is heel normaal in mijn ogen.

_sparta_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 11:16

Dat idee heb ik ook van verschillende, dat hun wereld heel klein is. :)

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 11:26

Dat zou kunnen hoor, ik ken jouw vriendinnen niet.
Zelf heb ik die vriendinnen niet dus zou het niet weten...

_sparta_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 11:27

Het zijn kennisen, geen vrienden. Zulke vriendinnen heb ik ook niet, wel gehad. Maar dan houd het toch wel een keer op. Maar ik denk als je aan hen zou vragen of het constant over de kinderen hebben ze ook zeggen dat het niet zo is. :)

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 11:33

Oke, kenissen, maakt mij niet uit! :)

Ja, ik weet niet zo goed waar je heen wil sparta, iedere moeder over 1 kam scheren? Met andere woorden zeg je, alle moeders ontkennen het maar ze doen het allemaal...
Zeg dat dat gewoon eerlijk en draai er niet omheen... :)

Nogmaals, ze zullen best bestaan maar maar ik ken ze niet. Een aantal bokkers ken ik ir maar ik denk niet dat ze zullen zeggen dat ik het altijd en eeuwig maar over de kinderen heb...

_sparta_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 11:40

Daar wil ik niet heen, maar als jij die invulling wilt maken voor jezelf, ga je gang. Maar ik denk wel dat er meer moeders zijn die dat doen dan ze zelf toegeven, maar dat maakt dus nooit alle. En dat zal ik ook nooit beweren.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 11:45

Zo komt je post wel over! :D

Nee hoor, ik vul het niet voor mijzelf zo in, dat lees je toch!:)

_sparta_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 11:48

Je vult het duidelijk wel zelf in.
Met andere woorden zeg je, alle moeders ontkennen het maar ze doen het allemaal...
Zeg dat dat gewoon eerlijk en draai er niet omheen...

Als dat geen invullen meer is. :)

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 12:16

_sparta_ schreef:
Of bemerk je het niet omdat je zelf moeder bent? Dit bedoel ik niet rot, maar ik kan me gewoon voorstellen dat je het niet snel in de gaten hebt als je vol overgave samen met andere over je kinderen hebt en zo een uur verder bent.

Met andere moeders kan ik inderdaad best wel eens lekker bomen over onze kids. So what? :D
Maar ik heb zat vriendinnen (en vrienden) die geen kinderen hebben of die ze niet kunnen krijgen en dan zijn er nog andere onderwerpen zat, hoor. Want ik praat heel graag over diverse dingen eigenlijk, net zoals dat ik eigenlijk hele diverse mensen in mijn vrienden- en kennissenkring heb. En die blijven echt niet bij me hangen, omdat ik alleen maar over mijn dochter praat. ;)

_sparta_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 12:19

Als je met allemaal moeder zit en die vinden dat prima, dan is dat zeker geen probleem. :) Maar als er ook nog andere mensen met andere interesses zitten is dat niet netjes. Zoals alleen maar over paarden hebben als er ook niet paarden mensen zitten. Die mensen ken ik ook en die leven dan naar mijn idee ook echt in een kleine wereld.
(en om het duidelijk te maken voordat er door bepaalde mensen weer gedachtes ingevuld worden, ik denk niet dat jij iemand bent die alleen maar over kinderen kan praten.)

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 12:23

Kinders geen ruzie maken he :D

Vanochtend zag ik toch iets bizars!
Ik reed in de auto op de rondweg van de stad, stond daar een moeder met zo'n bakfiets met daarin 2 kinderen stil op het fietspad. Er stond een ander kind in de berm van het fietspad te pissen (jawel met broek op de enkels) en moeders was van één van de kinderen in de bakfiets zijn tandjes aan het poetsen met een blauwe tandenborstel!

Echt mijn bek viel open! Wat een schaamteloosheid...(en nee ik zeg niet dat alle moeders zo bizar doen, dit was echt een heel apart geval ;-)).

_sparta_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 12:26

:D Waren die te laat opgestaan vanmorgen of zo, moest alles nog even onderweg. :D

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 12:39

Hahaha, Laetitia, dat onderweg tandenpoetsen, dat is echt belachelijk natuurlijk!!! Kan me niet eens voorstellen hoe je dat allemaal doet zonder water en washandje (mijn dochter zit altijd onder de tandpasta daarna). :+

Maar plassen, tja, ik heb ook ooit met mijn dochter (ze was toen 3) in de auto gezeten, nog te ver van huis, en toen moest ze ineen zoooooo nodig. Ben gestopt, ergens in een villawijk met veel groene plantsoenen en heb haar heerlijk laten plassen in de bosjes, hoor.
Tja, je moet wat, kon haar moeilijk in haar autostoeltje laten plassen en luiers had ik niet bij me. :D

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 12:48

Twiggy2008 schreef:
Nou, Onassa, ik heb geen idee met wie jij omgaat dan, maar ik ken toch heel wat moeders en die praten echt niet alleen maar over hun kinderen, hoor ;)

Kleine greep, schoonzus, andere schoonzus, schoonmoeder (kleinkinderen), mijn man en ik tellen meestal niet mee omdat ik nooit kinderen heb kunnen krijgen.
Ik zal hier maar niet neer zetten hoe er gereageerd werd toen onze kat spoorloos was en achteraf vergiftigd!