[Centraal] tattoo topic deel 3!!!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jaimyliefje

Re: [Centraal] tattoo topic deel 3!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 18:06

In hoeverre is dat een risico? De pijn doet me niet zoveel, die is na de tattoo toch voorbij. Maar heeft het veel invloed op de tattoo?

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 18:10

Jaimyliefje schreef:
In hoeverre is dat een risico? De pijn doet me niet zoveel, die is na de tattoo toch voorbij. Maar heeft het veel invloed op de tattoo?

als jij goed stil kan blijven zitten dan niet :D
en pijn hangt per persoon natuurlijk af
al is wel bekend dat bepaalde plaatsen vele malen gevoeliger kunnen zijn

Jaimyliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 18:15

Hmm, tsja, dat weet ik natuurlijk niet.. Eerste tattoo hè :D
Maar dat is dan dus wel een (groot) risico dat je neemt?

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 18:17

Jaimyliefje schreef:
Hmm, tsja, dat weet ik natuurlijk niet.. Eerste tattoo hè :D
Maar dat is dan dus wel een (groot) risico dat je neemt?

geen idee ik ken jou niet ;)

als ik mijzelf zou nemen: ja in mijn geval wel ja :D
(lagere pijngrens)

Jaimyliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 18:18

Ik bedoel, stel je bent iemand die snel gaat bewegen, dan is dat wel een groot risico?

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 18:23

Hoi hoi,

Heb het hele topic doorgelezen (iedere dag een paar pagina's, haha :+ ) Ik wil al vrij lang een tattoo, het idee is eigenlijk gekomen in 2007, toen is mijn opa overleden aan kanker. In 2009 is mijn oma overleden ... ook kanker. Vorige week hebben we te horen gekregen dat mijn andere opa voor de tweede keer darmkanker heeft. Volgende week horen we hoe en wat, maar door dit soort dingen ga je wel heel erg beseffen hoe makkelijk je een dierbare kwijt kunt raken. |(

Ben al een beetje aan het rondzoeken geweest naar ontwerpen en ideeën. Het lijkt mij heel erg leuk om een soort van 'stamboom' in bloemen te laten zetten. Dus dan worden mijn opa's en oma's er in verwerkt, ouders en zusje. Ieder een eigen bloem. Daarbij wil ik graag het zinnetje 'Wie vecht kan verliezen, maar wie niet vecht, heeft al verloren' er in een aparte taal in verwerken. Latijns lijkt me erg mooi, maar ik zag in dit topic ook foto's van 'Gaelic'. Zwaluwen vind ik ook erg mooi, want die staan voor hoop.

Maar ik wil er nog even goed over nadenken. Heb al een aantal tips en sites uit dit topic opgeschreven. Het is natuurlijk iets wat je je hele leven bij je draagt... O ja, ik wil hem dan graag tussen mijn schouderbladen. Dat 'ie net niet boven een shirtje uitkomt, en een stukje boven BH/Bikini-sluiting.[*]

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 20:24

hrappur schreef:
vaseline mocht ik juist niet smeren omdat daar iets inzit wat niet goed was voor de inkt...

hahaha jullie wonen redelijk in de buurt allemaal dan... ( ik egmond, vlak bij alkmaar)
heb nog een nieuwe bepanthen liggen.. hahaha.

ik moest het 2 weken 2 keer per dag wassen met sebamet.. ( dus PH neutraal, en vrij van parfum..)

en dan elke dag 3 keer insmeren met bepanthen.. en mijne was na 7 dagen echt helemaal mooi en goed genezen..

Hahah, ik was toevallig vanmiddag in Bergen. Hadden mijn vrienden ik wel even door kunnen rijden. :P

Ik was het nu 3x per dag en heb nu al 3x bepanthen er op gedaan.. Ga zo lekker slapen.

_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 21:04

Bonjoy, dat is wel een hele mooie plek.
Qua gevoelige plek, je kunt je tijdens het zetten best beheersen. Ik vond het wel echt een rot gevoel op het bot.

Junip

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 17:20

Jaimyliefje schreef:
Ik meld me hier dan maar eens :)
Ik ben nu 16 en wil na de zomervakantie mijn eerste tattoo laten zetten.
Dit jaar is een turbulent jaar, het is zo begonnen en ik weet dat het tot het eind door zal gaan. Ik wil daarom een mooie tattoo laten zetten die misschien deze periode symboliseert maar die met name veel voor mij betekent en mijzelf symboliseert :)
Ik wil hem het liefst zoveel mogelijk zelf ontwerpen en dan aan het eind hem nog wat laten afwerken door iemand zodat het echt een mooie plaat wordt waar ik geen spijt van krijg :)

Ik wil hem op een plek laten zetten die niet/zo min mogelijk meer verandert in de rest van mijn leven, verder wil ik een plek die makkelijk te verbergen is, ik wil niet dat het invloed heeft op eventuele kansen om aangenomen te worden bij een baan/studie in de toekomst.

Ik heb zitten denken aan mijn voet, ik wil dan op de zijkant van mijn voet een tekst laten zetten die met de vorm van mijn voet meegaat, waarschijnlijk wel met een afbeelding of iets dergelijks erbij. Een andere optie is net onder mijn enkel, bij mijn hiel, dat ik daar een afbeelding laat zetten.
Hoe zit het gemiddeld gezien met de kosten voor een tattoo op zo'n klein formaat? (ik weet dat prijzen erg kunnen verschillen)
Ik heb er ook een op mijn voet aan de zijkant, als je wilt kan ik wel even een foto opzoeken.
Mijne is ongeveer zo groot als 3 muntjes van 10 cent en ik heb 70 euro betaald.

Hebben jullie nog andere suggesties wat betreft plekken om een tattoo te laten zetten op mijn leeftijd en met mijn eisen?
Ik ben heeel blij met de plek waar ik hem heb :j Voor stage kan ik hem afplakken en ik kan hem laten zien of verbergen wanneer ik dat wil..
Buik/lies/bovenarmen/benen/rug/enz. leken mij geen goed idee in elk geval. Klopt dat vermoeden?
En heeft één van jullie spijt gekregen van het zetten van een tattoo (op jonge leeftijd)? En zo ja, waarom?
Nog geen spijt, maar ik heb hem pas 4 maanden ofzo
Zit er bij elke tattoo shop een lange wachtlijst?
waar ik hem liet zetten was er eigenlijk een wachtlijst tot juli 4 maanden terug, maar er was iemand niet gekomen en ik had maar een kleintje dus ik kon (gelukkig!) meteen op dat moment!! Maar heel veel geluk mee gehad hoor :o

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 17:38

Noah2006 schreef:
Bonjoy, dat is wel een hele mooie plek.
Qua gevoelige plek, je kunt je tijdens het zetten best beheersen. Ik vond het wel echt een rot gevoel op het bot.

Bedoel je dat tussen de schouderbladen een gevoelige plek is? :)

De pijn deert me eigenlijk niet zo, heb geen idee wat ik me erbij moet voorstellen, haha _O-

_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 18:44

Het valt echt mee hoor. Nee ik had het in mijn lies en op mijn heup. Dat was best irritant, maar je moet er wat voor over hebben ;)

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 20:22

Dat lijkt me inderdaad ook flink gevoelig! Zo`n dun gevoelig velletje vlak op het bot!

Heb alleen mijn ouders nog niet van het idee op de hoogte gebracht. Ach nou ja, ben 18 en het is toevallig mijn lichaam :Y)

Ash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 20:25

Weet iemand hier iemand die een tattoo kan ontwerpen.
Wil er gewoon voor betalen. Gaat om een tattoo van maximaal 3 cm.
Wie kan mij helpen?

Amigo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 21:48

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 22:01

Morgen ga ik ff langs de shop :D

rob77

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 22:22

Jaimyliefje schreef:
Ik heb zitten denken aan mijn voet, ik wil dan op de zijkant van mijn voet een tekst laten zetten die met de vorm van mijn voet meegaat

hoi hoi ..

wat je wel gaat krijgen naar maten je Tattoo ouder word op die plek ...dat ie gaat slijten
simpelweg gaat ie vervagen door dat je sokken schoenen aan hebt naar mate de tijd , je leven voort gaat .
tis net zoals met getattoeerde ringen ...die slijten door het afwassen ...

tis maar advies ..

_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 23:11

Wat kost een ontwerp daar dan ongeveer?
Sorry ik las het al op de website.
Ben benieuwd, alleen hoelang duurt het dan, want hij zegt enkele dagen. Ik zou dan liever naar een shop gaan.

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 23:29

Heeft iemand toevallig ervaring met de tattooshop in Emmen? :)

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 23:38

Ik kom even weer binnenvallen hoor!
Bonjoy, wat een mooie gedachte en een mooi idee ook, een stamboom met bloemen.

Mijn tat begint nu echt lelijk te worden, echt korstig. :P

manie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 23:47

Bonjoy schreef:
Heeft iemand toevallig ervaring met de tattooshop in Emmen? :)

Veel verschillende meningen over gehoord, van tevreden mensen tot mensen die hun tattoo niet af hebben laten maken.....vanwege de des-interesse van de eigenaar vd shop.....

Ik ben zelf bij Skinworx in Assen geweest (2 stuks schouder en rug) en bij Rinto (Bergum) voor m'n sleeve.
Over beide ben ik zeer tevreden :j

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 23:50

Hmm, dan ga ik toch even verder kijken denk ik, het is toch iets wat je je hele leven bij je moet dragen! :D Ene Gerrit schijnt ook goed te zijn? (Ben alleen even vergeten wáár hij zat, haha)

Marshaha

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 06:22

Bonjoy schreef:
Hmm, dan ga ik toch even verder kijken denk ik, het is toch iets wat je je hele leven bij je moet dragen! :D Ene Gerrit schijnt ook goed te zijn? (Ben alleen even vergeten wáár hij zat, haha)

rinto is bekend

en ene gerrit is Tattoomania :D

Marshaha

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 06:25

Ash_ schreef:
Weet iemand hier iemand die een tattoo kan ontwerpen.
Wil er gewoon voor betalen. Gaat om een tattoo van maximaal 3 cm.
Wie kan mij helpen?

de tattooshop ff binnenlopen waar je je wil laten tattooeren :j

_karin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 06:48

Na jarenlang een tattoo willen, of twee eigenlijk, wil ik nu toch echt beginnen met een sterretje achter mijn oor. Geloof dat ik die zelfs hier in het topic eens heb voorbij zien komen, haha :)) Nu kom ik straks weer in Heerenveen terecht, maar het kan me eigenlijk niet schelen als ik moet reizen om een goede tattoo te krijgen. Het makkelijkste is natuurlijk wel noord Nederland. Iemand suggesties? Ik heb zelf niet zoveel vertrouwen in de zaakjes in Heerenveen, maar dat kan puur een verkeerde impressie zijn. :j

Nou moet ik wel zeggen, dat voor een sterretje achter mijn oor, toch echt gewoon elke sjappie moet kunnen vragen die een diploma heeft. Of heb ik dat verkeerd?

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 07:02

Marshaha schreef:
Bonjoy schreef:

rinto is bekend

en ene gerrit is Tattoomania :D

Dat was 'm ja! Thanks! :D