Verstandig afvallen voor Jojo-ers 4.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kiki123

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 15:06

Kytha schreef:
AJ: balen van die 1,4kg. Hopelijk scheelt het als je met de pil stopt!

Ik ben nu 4 dagen aan het Cambridgen. Dat is onder begeleiding 3 shakes per dag drinken. De eerste dagen flink hoofdpijn gehad, nu gaat het wel redelijk.
Ik denk alleen de hele dag aan boterhammen met pindakaas etc :P ..heb zo'n zin in iets om te eten, en dan zelfs in wat gezonds..

Maarja, dat zit er voorlopig niet in.. valt best zwaar wel, omdat je maar 500calorien binnen krijgt. Maar omdat je in ketose gaat verdwijnt de honger wel. Alleen de lekkere trek dus niet :\ maar dat is echt een gewoonte denk ik..

500 calorien per shake of per dag?

Vandaag:

O: Magere yogurt met muesli
T:-
L: 3 boterhammen (filet american, pindakaas light en vruchtenhagel) en 2 vk beschuitjes met vruchtenhagel
T: Appel en Banaan
A: Lasagne (ik ga vanavond met vriendinnetjes eten)

Verder ben ik nog op zoek naar een sportschool (Waar ik eerst sportte was eigenlijk een beetje duur voor mij als 'arme' student :P ) Dietiste nog niet gebeld. Maar vanaf maandag gaat het eigenlijk best wel goed. Houd nu ook niet alles meer bij (vulde eerst alles in bij caloriechecker maar daar heb ik nu geen zin meer in,.. wil gewoon een normaal/blijvend gezonder eetpatroon. En hoe minder ik 'er mee bezig ben', hoe beter het gaat eigenlijk.

lillytjuh

Re: Verstandig afvallen voor Jojo-ers 4.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 17:59

Hahaha dat is ook de reden waarom ik hier al weer even niet geweest ben! Als ik hier maar niet kijk dan gaat het best goed eigenlijk!
Alleen heb ik vandaag een appeltaart gebakken dus vanavond mag ik een stukje van mezelf!

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 18:38

Kiki123 schreef:
500 calorien per shake of per dag?

per dag (460 eigenlijk) het is een proteïne dieet met heel weinig calorieën. Je valt dus heel snel af met behoud van de spiermassa dankzij de eiwitten (en ketose; puur vetverbranding).
Maar het is dus wel zaak om goed op te bouwen na het dieet.

Moet zeggen dat het me wel zwaar valt, heb echt zin in 'iets' om op te kauwen :+

Ik hoopte ook wat minder buikpijn te hebben (ik heb PDS), maar zag dat er in alle maaltijd aspartaam als zoetstof toegevoegd is :\ ik heb het idee dat dat weleens mijn opgeblazen buik kan veroorzaken.. Kan dat?

Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 19:01

Vandaag..:
O: croisantje & broodje met jam
t: /
L: broodje met palingworst
A: geen idee..
en ik ga vanacht uit. ik heb totaal geen puf en voel me ook niet super.. maar heb al een (duur) kaartje en het duurt tot 07.00 arg

Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 19:08

Ik eet nu een appel, banaan en peer!

SdaphneS

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 23:20

Avond!

O: drinkmaaltijd
L: niet gehad, was nogal laat uit bed. O:)
A: 3 kaiserbroodjes met casseler rib en optimel

Vanochtend gewogen en ben deze week 2.5 kilo afgevallen! Terwijl ik niet eens heel erg mijn best heb gedaan. Komende week dus maar even mijn best doen en dan kijken hoe het dan gaat! :)

@Kytha; Ik heb ook PDS en ik zou dat dieet wat jij doet nou niet aanbevelen. Vooral als je PDS hebt is het belangrijk om vast voedsel te eten om je maag bezig te houden. Ja kan wel shakes etc doen, maar als avond eten bijvoorbeeld een lichte salade eten.
Ik doe nu ook mijn ontbijt en mijn lunch met maaltijdvervangers en dit bevalt erg goed. Heb haast geen honger tussendoor, meestal pas rond drie uur in de middag en eet als avond eten meestal een salade of een broodje. Alleen maar shakes is niet echt heel gezond.

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 23:29

Respect voor de mensen die Cambridge doen, maar ik moet er niet aan denken... En zo weinig kcal? Is dat wel goed?

Morgen wordt m'n dochter 1 jaar... de taarten staan al in de koelkast en de chips in de voorraadkast. Toch denk ik dat ik me redelijk goed zal inhouden, want ik eet nog steeds heel weinig. Hubbie zit ook nog steeds met z'n maag. Dus we hebben vanavond zelfs helemaal geen avondeten gegeten... het is slecht, maar het is ook niet gebruikelijk bij ons en we hadden een goed excuus: nasleep van de buikgriep.

SdaphneS

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 00:11

Ik vind het opzich nog wel allemaal mee vallen, maar dat is omdat ik ook best wel veel 'gewoon' eten neem.

Veel plezier morgen &alvast gefeliciteerd met je dochtertje! :)

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 12:29

Duke; gefeliciteerd met je dochtertje!!

Ik zit er echt aan te denken om te stoppen met Cambridge, want ik voel me zo slap en duizelig.. Vieze smaak in m'n mond (door de ketose), honger!!! :Y) en na een paar stallen uitmesten zie ik sterretjes, en op m'n werk (in de zorg) is bukken ook niet echt fijn want dan wordt het ff zwart voor m'n ogen :+
Ik heb verder een gezond gewicht (nu 63,5 bij 1.69), maar voor de zomer zou ik graag iets van 3,5 kilo er nog af willen hebben.. misschien toch maar gewoon gaan sporten en gezondere tussendoortjes pakken.
Alleen maar shakes is echt afzien, en zo ongezellig! :\

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 14:18

Nou, beslissing genomen: ik ben gestopt met het cambridge dieet, lijkt me niet gezond om steeds (bijna) flauw te vallen, en dat het steeds zwart wordt voor je ogen. Teken van m'n lichaam dat ik gewoonweg te weinig binnen krijg denk ik.. (en nu al bij matige inspanning, ik werk in de zorg en heb echt geen zin om flauw te vallen op m'n werk..)

Net heerlijk een boterham op, echt genieten zeg!! :Y)
Nu gewoon gezond eten en meer bewegen, hopelijk gaan die paar kilo's er zo ook af.

SdaphneS

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 15:10

Goede beslissing!
Ik vind verder dat je gewicht prima is hoor. Beetje onnodig om dan aan shakes te gaan als je er maar paar kilo eraf wilt. Gezonder eten en bewegen is dan prima om eerst een mee te beginnen! :)

Airborn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 17:10

Kytha, hele verstandige beslissing! Wel komende week met eten goed opletten dat je veel eiwitten eet en veel vezels, en de glucose, vetten en koolhydraten langzaam weer opbouwt. Anders gaat je lichaam namelijk heel hard alles wat je binnenkrijgt komende tijd opslaan als vet uit angst dat je je lichaam weer gaat uithongeren :P
Ff iets meer bewegen kan daar ook mee helpen, dat laat je lichaam namelijk weten dat je je opgeslagen vet etc wil gebruiken, ipv aanvullen.

SdaphneS

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 18:40

Vandaag het volgende gegeten:
O: drinkmaaltijd
L: pistolet met casselerrib
T: pepermuntballen, 1 paaseitje
A: Chinees etc. Vanavond uit eten bij de wok dus teveel lekker eten! :=

Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 19:16

Duke gefeliciteerd met je dochtertje :)

Nou dit weekeind was echt een chaos kwa eten. Gister avond van 22.00 tot vanochtend 07.00 gefeest in de Brabanthallen. En was pas om 09.00 thuis.. Ging toen slapen en heb vanmiddag om 13.00 ontbeten.
O/L: 2 boterhammen met gegrilde kipfilet
A: loempia met wat frietjes..

En gisteren .. bij de Mac gegeten en vannacht nog een broodje unox op!
wel heeel weinig gegeten(en wat ik at was slecht..) en veel bewogen, dus ben benieuwd hoe het deze week gaat. en hoeveel ik morgen weeg!

Kiki123

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 22:11

O: Magere yogurt met muesli
T: Ontbijtkoekreep 'minder suiker'
L: Broodje gezond
T: Appel
A: Champignonsoep +maaltijdsalade

SdaphneS

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 22:35

Ik heb me gruwelijk misdragen bij de wok, maar het was heerlijk! Zit nu echt super vol. Morgen maar een balansdagje. :)

Iris1702

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 08:12

Toch 1,5 kilo eraf na niet zo'n nette week.
Maar geeft wel weer motivatie om door te gaan!

Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 08:32

netjes Iris!

Ik weeg op dit moment 63,5.
Dat is weinig voor mijn doen! als het zoiets kan blijven, ben ik blij! minder mag altijd. Maar nu mn buikje nog.. :o

O: brinta met muesli
t: weet ik nog niet!
L: 4 wasa sport-krackers met smeerkaas
t: appel!+ nog iets
a: geen idee

SdaphneS

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 10:58

Vandaag een balansdag na een slecht weekend.
O: mueslireep
L: maaltijdreep
A: drinkmaaltijd
Hopelijk kan mijn maag het aan om van bomvol naar leeg te gaan. :=

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 11:08

@Kytha: hoe lang heb je dat Cambridge nu gedaan? Als je ergens niet goed bij voelt, moet je ermee stoppen. Verder ben ik het eens met SdaphneS. ;)

Hier nog steeds last van buikgriep. Niet echt ziek, maar weinig trek en met vlagen misselijk en de wc zie ik iets vaker dan me lief is. Gisteren op de verjaardag van m'n dochtertje een klein stukje taart op. Werd er gewoon misselijk van. Wel wat chipjes (zout trekt me dan weer wel). En eten bij de afhaalchinees gehaald. Ook niet zoveel van op en m'n maag trok het ook niet zo... erg misselijk geweest.

Weegschaal gaf vanmorgen 71,5 aan. Dus ben per saldo niet eens afgevallen (woog donderdag nog 70,8). -O- Dus het enige voordeel van die buikgriep (afvallen) heb ik ook niet... :\

Vrijdag eerste afspraak bij dietiste. Hopelijk dat zij mij verder kan helpen.

Airborn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 11:11

Oh, das wel pech Duke :(

Mijn weegschaal zei 86.5 vanmorgen. Aangezien ik amper heb gesport en heel slecht gegeten afgelopenweken... ben ik daar nog wel tevreden mee ook. Dr is iig niets bij gekomen!

SdaphneS

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 11:15

Balen Duke! :(:)
Nog wel een leuke verjaardag gehad ondanks de buikgriep?
Ik was 2.5 kilo afgevallen deze week. Hopelijk gaat het zo door. :)

SdaphneS

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 12:11

SdaphneS schreef:
Vandaag een balansdag na een slecht weekend.
O: mueslireep
L: maaltijdreep
A: drinkmaaltijd
Hopelijk kan mijn maag het aan om van bomvol naar leeg te gaan. :=

+ tussendoor cup a soup kip

ladyjoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 12:27

SdaphneS schreef:
Balen Duke! :(:)
Nog wel een leuke verjaardag gehad ondanks de buikgriep?
Ik was 2.5 kilo afgevallen deze week. Hopelijk gaat het zo door. :)

Vind je dit serieus iets om blij mee te zijn? Ik wil je niet aanvallen.. maar je wel bewust maken van je denkwijze nu.. Dit is namelijk helemaal niet goed. Verstandig afvallen gaat tot max een kilo per week. 2.5 kilo per week afvallen per week is alles behalve gezond.. Ik word er gewoone een beetje :( van, ook als ik zie hoe weinig je eet..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 12:29

Boh, dat je het daarop kan volhouden zeg! Word je niet ontzettend duizelig enzo?

Ik ga met Ladyjoy mee, je maakt je eigen lijf kapot. Ik moet niks zeggen, ik heb ontzettend veel moeite met eten en ben een beetje doorgeslagen in het afvallen. Ik wil je er voor behoeden dat je net zo komt te zitten als mij, en gezellig wekelijks een psych kunt bezoeken...