[Centraal] Piercings.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 15:49

lightmorebh schreef:
Hallo iedereen .

Vraagje ik heb sinds gister ineens een onstoken navelpiercing en neuspiercing??? Zomaar uit het niets terwijl ik ze allebei al zo'n 7 jaar heb. Weet iemand hoe dat komt en een goede tip ertegen want sterilon helpt niet.

ben je ziek aan het worden? Als mijn weerstand minder is doen mijn piercings altijd gezellig mee met de griep :+

En je gebruikt sterilon nu 1 dag neem ik aan? Zo snel is een ontsteking niet voorbij ;)
Je kan unicura zeep proberen en anders gewoon even met rust laten.

lightmorebh

Re: [Centraal] Piercings.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 15:53

nee ben niet ziek of grieperig . Heb sinds gister de sterilon 3 keer gebruikt maar merk nog geen verbetering. Heb wel last van mijn baarmoeder na een bezoekje aan de gyn. Weet niet of ik daardoor last kan hebben van mijn navel?

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 15:54

Zou kunnen... maar een ontsteking gaat, zoals ik al zei, nooit binnen een dag weg ;)
Dus je moet het wel even de tijd gunnen.

Zack

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 15:59

als je weerstand lager is dan normaal, kan dat al een reden zijn :j

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 16:04

Ja ik heb het àltijd met de 2e paar gaatjes in mijn oren. Vooral in de winter/griep maanden :')
Mijn helix heb ik nu zeker al 13 jaar en die heeft nog nooit 1 dag moeilijk gedaan. Tong ook niet trouwens.

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 16:21

lightmorebh schreef:
Hallo iedereen .

Vraagje ik heb sinds gister ineens een onstoken navelpiercing en neuspiercing??? Zomaar uit het niets terwijl ik ze allebei al zo'n 7 jaar heb. Weet iemand hoe dat komt en een goede tip ertegen want sterilon helpt niet.

Sterilon is sowieso niet goed voor je piercings :oo veel te agressief spul..

Als ik jou was zou ik er gewoon vanaf blijven en het een paar daagjes aankijken :j

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 16:52

Ik merk het nu zelf ook... Ik ben nou al een poosje verkoude,,, mijn navel is ook verkoude :+ hahaha :P

Ach, gaat wel weer over...

Jodie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 17:47

Ik begin me nu echt met de dag meer te ergeren aan die piercing, niet het scheve maar vooral dat hij zo lang zit. Kan het zijn dat dat scheef zitten ook juist bevorderd wordt doordat het staafje zo lang is? Want ik merk gewoon dat hij erg beweeglijk is en er óf boven óf onder erg ver uitsteekt, en dus ook vaak 'horizontaal' gaat liggen als het ware. Wel altijd dezelfde kant op, dat is het scheve dus zeg maar, maar als ik de piercing zover mogelijk naar boven haal dan oogt hij eigenlijk best recht.

Is het verstandig om hiermee langs de piercer te gaan en te vragen om een korter staafje? Dat ze hem daar voor me wisselen? Ik heb hem zo'n 3,5 maand en wilde hem er eigenlijk sowieso voor de 9maanden niet uithalen, maar ik heb wel het idee dat, omdat de piercing zo beweeglijk is hij alleen maar meer gaat irriteren. En ik ga er ook meer aan zitten pielen want het lijkt nergens op als de piercing horizontaal over m'n buik heen ligt :') en dat irriteert natuurlijk ook.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 18:01

Meet je vel eens tussen waar de piercing door zit? Je piercing zal altijd wat uit steken als je zit... :) Anders "past" ie nl niet als je rechtstaat.

Jodie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 18:12

Als ik rechtop sta, iets naar achter leun en dan mijn vel ook nog wat strak trek zit ik op precies 1cm. :j Hij steekt ook altijd een stukje uit als ik sta trouwens!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 18:13

En als je vel gewoon ontspannen zit en je gewoon recht staat?

Waarschijnlijk zit er een zwellingsstaafje in.

Jodie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 18:38

Dan zit ik denk ik rond de 8/9 mm.
Ja dat is hem denk ik ook, dat genezingsstaafje ofzo, maar als ik kijk naar andere mensen die eenzelfde hebben, daar zit hij zeg maar als ze staan gewoon helemaal 'in de huid, bij mij steekt hij er altijd boven of onder wel een stukje uit, zo'n 2 mm schat ik.

Maar zou het lastig zijn om hem nu al te wisselen? Want dan wil ik dat sowieso niet zelf doen en wel bij de piercer. Maar ik wil ook geen risico's lopen qua ontsteken of uitgroeien of wat ook omdat ik hem er te snel uithaal.

Jodie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 18:38

Eigenlijk geef ik mijn eigen antwoord al, even langs de piercer haha en er daar naar vragen. Kan ik gelijk die gaatjes in m'n oren laten piercen. :D

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 18:39

Jodie_ schreef:
Eigenlijk geef ik mijn eigen antwoord al, even langs de piercer haha en er daar naar vragen. Kan ik gelijk die gaatjes in m'n oren laten piercen. :D

monoloog _O-

Jodie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 19:15

Nee ik bespaar jullie gewoon typwerk O:)

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 22:38

Jodie ik had er ook last van en bij mij lag hij toen idd ook scheef zeg maar... Ik heb toen zelf een titanium staafje besteld van 10mm bij CF en een heleboel bolletjes... En na zo'n 6 maanden verwisseld. en sinds dien zit hij recht :)

Jodie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 22:44

Peelie schreef:
Jodie ik had er ook last van en bij mij lag hij toen idd ook scheef zeg maar... Ik heb toen zelf een titanium staafje besteld van 10mm bij CF en een heleboel bolletjes... En na zo'n 6 maanden verwisseld. en sinds dien zit hij recht :)

Oei heb je daar misschien voor-na foto's van ahw? Want was hij bij jou ook echt scheef gezet of was het meer zo dat hij scheef ging zitten zeg maar?

Hmm ik zit even rond te neuzen op CF maar ik kan hier alleen de 10mm in chirurgisch staal vinden en titanium gaat pas vanaf 12. Hier zit ik goed toch? http://www.crazy-factory.com/index.php?cat=c273_1-0mm-Pins.html

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 22:51

Jodie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 23:13

Oh oeps, dankje!
En bij de balletjes, neem ik aan dat ik dan bij 1.6mm moet kijken, maar maakt het dan eigenlijk uit van wat voor materiaal het balletje zelf is gemaakt?

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 23:34

Ik zou voor balletje voor Titanium of acryl gaan. Bij mij gaat aryl erg goed! Andere metealen zoals chirugies staal gaat echt fout.

Ik zou voor deze balletjes gaan:
http://www.crazy-factory.com/product_in ... nium-.html

en dan een 5 en 6 mm balletje in een gewoon kleurtje. de zilverkleurige dus... Dan heb je de minste kans dat het fout gaat. Ik zou voor een 10 mm staafje gaan. Dan heb je nog een beetje ruimte voor mogenlijk zwelling.
Verder als je hem verwisseld, eerst de piercing uitkoken en in zeezout leggen. Voor dat je de piercing gaat verwisselen ook je gaatje behandelen met zeezout en dan wisselen.

Het kan zijn dat het staafje er niet makkelijk in gaat als hij droog is. Daarom is het verstandig hem uit het zeezout te pakken en dan gelijk in te doen. Verder niet aankomen oid...

Dan de volgende keer dat je schoon maakt (als je in de avond wissel, in de ochtend dus) ook weer even grondig spoelen met zeezout. En niet te zuinig met spoelen. Week hem maar lekker. Gewoon het kopje er zo'n 5 minuten op houden. Dat werkt heel erg goed!

Jodie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 23:49

Oke bedankt voor de uitgebreide uitleg :D
Ik heb toen een tijdje terug ook regelmatig met zeezout geweekt, maar ik merkte toen dat de piercing een beetje 'vast' ging zetten zegmaar, ben er toen mee langs de piercer geweest en die zei juist dat ik dat echt niet mocht doen. En ergens anders lees ik weer dat het juist wél goed is, of vooral bij een beginnende ontsteking etc.

Verwarring haha! :Y)

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 23:54

Het is juist heel goed. Maar je moet tydens het spoelen wel de piercing goed bewegen en naspoelen. Anders blijft hij door de zout die aan de rand van het wondje aanzet, vast zitten... Dat is de rede dat je hem goed moet naspoelen.

En vast zitten gaat hij alleen nog maar erger doen als je helemaal niet spoeld.

Dus weer lekker beginnen moet spoelen ;) piercing goed op en neer bewegen en heeeeel goed na spoelen. Verder er niet aan zitten.

Ik heb de mijn nu iets meer als een jaar en mijn nieuwe viendje (die zelf ook piercings heeft) zecht dat mijn navel erg mooi genezen is. En daar ben ik het mee eens.. Maar dat komt doordat ik heb gespoeld met zout ;)

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 00:01

Zeezout is idd heel goed om je piercing mee schoon te maken
Je moet wel echt supergoed weer wegspoelen want zout droogt heel erg uit!
Ik heb het eigenlijk alleen bij de eerste gedaan en soms wat minder goed gespoeld, dat was ook gelijk te merken dat er korstjes rond de gaatjes zaten (kon ze gewoon zo wegpulken :o)

Jodie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 00:03

Ah dan heb ik dat de vorige keer verkeerd gedaan, gelijk morgen weer mee beginnen dus :D en dan nog even rustig kijken wat ik wil gaan bestellen. Bedankt!

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 00:13

je moet geen zeezout gebruiken voor een piercing die niet ontstoken is... zeezout als dagelijks middel is erg slecht..