Borstvoeding

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 11:58

MB: gefeliciteerd met je verjaardag en je vriendin!

Ba: Marinde komt in de avond ook ieder anderhalf uur hoor, had gisteren het gevoel dat ik de hele avond aan het voeden was. Alleen bleef ze normaal dan na de laatste avondvoeding ook 4 a 5 uurtjes slapen, de laatste 2 nachten komt ze weer iedere 3 uur. Hoop dat het tijdelijk is want die lange(re) ruk was wel fijn.

benangelique

Re: Borstvoeding

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 12:53

wat heftig mb! fijn dat het nu allemaal goed gaat met haar en haar kindje.

wij volgen echt hetzelfde ritme he suus. is ook wel logisch, zit maar 4 dagen tussen onze dames.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 14:04

Ja dat scheelt niet veel. Alleen het "ritme" wisselt nogal de laatste dagen, vooral qua voedingen, moet ik me weer even aanpassen in mijn eigen planning ;) , dat valt niet altijd mee.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 23:29

Cyntje schreef:
MamboBeach schreef:
Cyntje, ik heb nog wat langer gevoed, 1 jaar, en ik moet eerlijk zeggen, langer wilde ik zelf ook niet. Lijkt me niet helemaal lekker om het maar voorzichtig uit te drukken... :)

Hoe bedoel je niet helemaal lekker?

Nog wat langer,... ik zit nog maar 2,5 week van de '1 jaar' af hoor :P

Ik vind dat altijd moeilijk om te zeggen omdat iedereen hier anders over denkt maar ik vind persoonlijk 1 jaar ook wel de max... Ik heb zelf geen behoefte om 2 jaar met een kind aan de borst te zitten en persoonlijk vind ik dat ook niet helemaal passend, maar nogmaals diet is voor iedereen anders.

Ik zei dat ik nog wat langer heb gevoed omdat je dat zo tegen Ninita zei, terwijl zei ook al een tijd voedt. ;)

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 23:30

Ja, was inderdaad heftig BA, maar gelukkig gaat het nu super en ze zijn helemaal verliefd op hun zoontje!

Toke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 09:20

Ik weet zelf nog niet hoelang ik nog wil BV blijven doorgeven. Rhune is nu 5 maand, wil sowieso nog tot 6 maanden volledig, en dan nog 's morgens en 's avonds, maar voor hoelang??

Ik zit hier een beetje met een dilemma. Rhune is meer aan het eten per keer sinds dat hij op 4 voedingen zit. (Durft zelfs tot 330ml leegdrinken in 1 voeding), maar zoveel krijg ik niet gekolfd. Ik geef hem nu 540ml mee, dus 270ml/keer. Zou ik toch proberen om meer te kolven, of moet hij zich maar tevreden stellen met 270ml (tis niet dat hij dan nog omvalt van de honger), en desnoods 's morgens of 's avonds maar iets meer drinken bij mij??

Hij rolt trouwens om van rug naar buik sinds gisteren, want is ie dan trots op zichzelf!! (wel jammer dat ik werken was, en dus de eerste keer niet zelf heb gezien...)

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-10 09:52

Ach, ik voed alleen s'ochtends en s'avonds, dus wie ziet dat nu en voor wie zou ik het moeten laten als ik er verder nog geen problemen mee heb?
Chiara is verder ook nog klein van stuk en geen flinke baby, dat maakt het denk ik ook al anders.
Al dronk ze vanmorgen ook erg weinig naar mijn idee, dus misschien kapt ze het zelf al wel af. Dat heb ik zelf het liefste maar ik weet zeker dat ik daar moeite mee ga hebben, vind het zo iets speciaals! :)

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 12:50

Cyntje: lijkt me idd ook moeilijk als het stopt, maar als ze zelf stopt is wel de meest natuurlijke manier, toch? Het is alleen wel voor jou een stuk loslaten want je hebt echt een heel intiem momentje samen met het voeden en dat komt niet meer terug.

Toke: ik zou eerst proberen of het lukt met de hoeveelheid die je nu meegeeft, en hem dan meer bij jou laten drinken. Als dat niet lukt kun je altijd nog proberen de productie op te krikken.

Ik heb zelf nog helemaal niet nagedacht over hoe lang ik wil gaan voeden, ik zie wel hoe ver we komen. Maar bij foto's van kinderen ouder dan 1 a 1,5 oud die nog aan de borst drinken heb ik zelf ook zoiets van "weet niet of ik dat wel wil". Maar goed, dat is het gevoel wat ik er nu bij heb geen idee hoe dat over een jaartje is.

guccio

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 12:57

Dat intieme voedmoment gaat idd helemaal weg. Mijn baby wil geen fles van mij. Dus hij drinkt hem of in zn box of in zn bed :+

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 13:03

Cyntje schreef:
Ach, ik voed alleen s'ochtends en s'avonds, dus wie ziet dat nu en voor wie zou ik het moeten laten als ik er verder nog geen problemen mee heb?
Chiara is verder ook nog klein van stuk en geen flinke baby, dat maakt het denk ik ook al anders.
Al dronk ze vanmorgen ook erg weinig naar mijn idee, dus misschien kapt ze het zelf al wel af. Dat heb ik zelf het liefste maar ik weet zeker dat ik daar moeite mee ga hebben, vind het zo iets speciaals! :)

Ik zeg ook niet dat je het voor anderen moet laten hoor :) zo bedoel ik het niet. Ik denk dat het voor een baby zelf tot 1 jaar mooi is en dat het dan een nieuwe fase van het leven in gaat.

Met mijn jongste was dat ook zo, die dronk op het laatst ook alleen nog maar in de ochtend en avond en op een gegeven moment was hij 1 jaar en was het gewoon klaar. Ik denk dat dit ook een heel natuurlijke gang van zaken is. Ook ik vond dit best een moeilijk moment maar het hoort erbij en het is ook zo maf om een jongen tot 18 jaar aan de borst te hebben. :+

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 13:05

Mijn zoontje drinkt 's avonds op schoot en 's morgens in de box.

Steph86

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 13:09

*breekt weer even in ipv alleen meelezen*

Ik had vandaag ineens last van een lekkende (*).
Stond er nogal van te kijken daar het toch zeker een goede 3 week geleden is dat ik ben gestopt met de bv wegens geen voedingsstoffen.
Ik heb haar in een opwelling aangelegd en ze dronk!
Ok het was niet veel en zeker niet genoeg maar gewoon weer eventjes het moment tussen mij en [***] alleen was overgeweldig <3 :o
Ik hoop door haar vaker aan te gaan leggen, dat het allemaal weer een beetje op gang komt.
Ik zal haar wel niet volledige bv kunnen gaan geven maar dat wat ze tekort komt kan ik aavullen met kv?
Of zal het niet meer op gang komen?

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 13:12

MamboBeach schreef:
[
Ik zeg ook niet dat je het voor anderen moet laten hoor :) zo bedoel ik het niet. Ik denk dat het voor een baby zelf tot 1 jaar mooi is en dat het dan een nieuwe fase van het leven in gaat.

Met mijn jongste was dat ook zo, die dronk op het laatst ook alleen nog maar in de ochtend en avond en op een gegeven moment was hij 1 jaar en was het gewoon klaar. Ik denk dat dit ook een heel natuurlijke gang van zaken is. Ook ik vond dit best een moeilijk moment maar het hoort erbij en het is ook zo maf om een jongen tot 18 jaar aan de borst te hebben. :+

meelezende langvoedster springt even in ;) Uiteraard is 18 niet normaal meer, maar wat is er mis met tot kleuterschoolleeftijd (ok, het zou mijn keuze ook niet zijn) Het WHO adviseert om iig tot 2 jaar borstvoeding te geven en de natuurlijke afspeenleeftijd als je het om zou rekenen van andere diersoorten zou ergens tussen de 2 en 6 liggen.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 13:13

In een boek over bv wat ik heb gelezen staat dat dit wel kan steph. Je schijnt zelfs vanuit het niets (dus ook als je niet zwanger bent geweest) bv te kunnen gaan geven aan eventuele adoptiekinderen. Ik zou het dus gewoon proberen. Ik weet helaas de titel van het boek niet meer dus daar kan ik je niet verder mee helpen.

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 13:36

Vraag anders even op www.borstvoedingsforum.nl en zoek op relacteren. Staan veel ervaringen en vragen in van andere vrouwen! Maar ik denk dat het wel kan, zal wel doorzettingsvermogen vragen om een paar dagen flink veel aan te leggen. Maar top hoor!

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 14:36

odetteke schreef:
MamboBeach schreef:
[

meelezende langvoedster springt even in ;) Uiteraard is 18 niet normaal meer, maar wat is er mis met tot kleuterschoolleeftijd (ok, het zou mijn keuze ook niet zijn) Het WHO adviseert om iig tot 2 jaar borstvoeding te geven en de natuurlijke afspeenleeftijd als je het om zou rekenen van andere diersoorten zou ergens tussen de 2 en 6 liggen.

Gevoelsmatig is 1 jaar voor mij de max.
Heb ook kinderen gezien die langer de borst kregen en hem dan overal willen en anders heel erg gaan dreinen, ik denk dat dit niet gezond is, ook niet voor het kind. Nogmaals, wat iedereen doet moet ie zelf weten maar zelf zou ik daar niet voor kiezen. Ik moet er niet aan denken om een kind af te koppelen vlak voor ze naar de kleuterschool gaan...
Zelf heb ik ook 3 kinderen gevoedt maar zo zie ik het gewoon.

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 15:56

MamboBeach schreef:
Gevoelsmatig is 1 jaar voor mij de max.
Heb ook kinderen gezien die langer de borst kregen en hem dan overal willen en anders heel erg gaan dreinen, ik denk dat dit niet gezond is, ook niet voor het kind.

Ik zie ook dagelijks kinderen die gaan dreinen als ze in de supermarkt hun dorapasta of bob-de-bouwerworst niet mogen :Y) En ook kinderen van een jaar of 4 die hysterisch worden zonder speen of wanneer ze zelf moeten lopen en niet in de buggy mogen :+ Da's gewoon een kwestie van opvoeden, een kind van 1,5 voed je(tenzij er hele bijzondere omstandigheden zijn) op een paar vaste tijden en niet meer op verzoek en ook nog eens onbeperkt.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 16:11

odetteke, ik heb sterk het gevoel dat je me niet wilt begrijpen. Ik acht het onnodig en voor het kind zijn geestesgestel niet goed om langer dan 1 jaar BV te geven en als jij die mening niet deelt, prima. Zoals je kunt lezen zet ik ook heel duidelijk erbij dat IK het zo zie, dus niet dat jij het zo moet zien.
Uit je antwoord begrijp ik dat je de link niet kunt leggen en ga je beginnen over het opvoeden van een kind terwijl ik dat neit bedoel, in combinatie met BV heb ik het over...

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 16:43

Maar je geeft een voorbeeld van waarom het niet goed zou zijn voor het geestesgestel waarin ik vooral een gedragsprobleem zie. ;)

Ik vind het het heel erg jammer dat je nu het langvoeden neer zet als iets dat ongezond zou zijn voor een kind. Een doordat je zegt dat je het niet goed in plaats van dat het je keuze niet is oordeel je daarmee indirect over mensen die wel die keuze maken.

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-10 17:30

MamboBeach schreef:
odetteke, ik heb sterk het gevoel dat je me niet wilt begrijpen. Ik acht het onnodig en voor het kind zijn geestesgestel niet goed om langer dan 1 jaar BV te geven en als jij die mening niet deelt, prima. Zoals je kunt lezen zet ik ook heel duidelijk erbij dat IK het zo zie, dus niet dat jij het zo moet zien.
Uit je antwoord begrijp ik dat je de link niet kunt leggen en ga je beginnen over het opvoeden van een kind terwijl ik dat neit bedoel, in combinatie met BV heb ik het over...

Tuurlijk is dat jouw mening maar je uit wel duidelijk dat als je jouw mening niet deelt dat het dan niet erg gezond is. Dus genoegen nemen met de mening van een ander is A, er gelijk een oordeel over vellen is B :+

En ik voed gewoon nog zo lang mogelijk door en of dit nu 1 of 1,5 jaar is kan mij aan mijn anus oxideren wat een ander daar van denkt, of het nu gezond is voor het geestesgestel of niet, geloof niet dat een kind van 1 zich druk maakt om zijn/haar geestesgestel :D

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 19:26

Ik denk ook dat het een gevolg is van de Westerse leefstijl dat kindjes vanaf 1 jaar (of vroeger) meestal koemelk te drinken krijgen. Wanneer we onwetend in een hutje op de hei had gewoond hadden we denk ik allemaal wel langer gevoed en hadden we dat normaal gevonden.

Ik hoorde laatst ook zoiets, een vrouw die geen bv wilde geven "want ze was toch geen melkkoe?" (maar je kind is toch ook geen kalf ;-)) Dan sta je gewoon wat verder van de natuur denk ik dan maar :)

ankem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 20:43

Ik heb mezelf ook wel eens gekscherend melkkoe genoemd, maar dat kwam, omdat ik toen niets anders kon dan mijn meisje voeden.
Ook nog een mooie, die hoorde ik van de week. Kon geen bv geven, omdat mijn borsten zo klein waren.. :Y)

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-10 21:16

Ja en ik heb cup F, altijd gehad ook niet groter geworden door BV... krijg je die opmerkingen: SSSSoooo... jij hebt melk zat!

:? uhm,... nou ze zijn nog even groot hoor :+

ankem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 21:19

Ik ben van D naar G gegaan... :o
Heb het idee dat ze nu wel weer ietsje kleiner worden en we richting F gaan.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 21:20

Ik van a naar C
dat is dan wel weer een voordeel
als die zo blijven voed ik wel tot zijn 18e door :D