Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Cyntje schreef:MamboBeach schreef:Cyntje, ik heb nog wat langer gevoed, 1 jaar, en ik moet eerlijk zeggen, langer wilde ik zelf ook niet. Lijkt me niet helemaal lekker om het maar voorzichtig uit te drukken...
Hoe bedoel je niet helemaal lekker?
Nog wat langer,... ik zit nog maar 2,5 week van de '1 jaar' af hoor
Cyntje schreef:Ach, ik voed alleen s'ochtends en s'avonds, dus wie ziet dat nu en voor wie zou ik het moeten laten als ik er verder nog geen problemen mee heb?
Chiara is verder ook nog klein van stuk en geen flinke baby, dat maakt het denk ik ook al anders.
Al dronk ze vanmorgen ook erg weinig naar mijn idee, dus misschien kapt ze het zelf al wel af. Dat heb ik zelf het liefste maar ik weet zeker dat ik daar moeite mee ga hebben, vind het zo iets speciaals!
MamboBeach schreef:[
Ik zeg ook niet dat je het voor anderen moet laten hoorzo bedoel ik het niet. Ik denk dat het voor een baby zelf tot 1 jaar mooi is en dat het dan een nieuwe fase van het leven in gaat.
Met mijn jongste was dat ook zo, die dronk op het laatst ook alleen nog maar in de ochtend en avond en op een gegeven moment was hij 1 jaar en was het gewoon klaar. Ik denk dat dit ook een heel natuurlijke gang van zaken is. Ook ik vond dit best een moeilijk moment maar het hoort erbij en het is ook zo maf om een jongen tot 18 jaar aan de borst te hebben.
odetteke schreef:MamboBeach schreef:[
Ik zeg ook niet dat je het voor anderen moet laten hoorzo bedoel ik het niet. Ik denk dat het voor een baby zelf tot 1 jaar mooi is en dat het dan een nieuwe fase van het leven in gaat.
Met mijn jongste was dat ook zo, die dronk op het laatst ook alleen nog maar in de ochtend en avond en op een gegeven moment was hij 1 jaar en was het gewoon klaar. Ik denk dat dit ook een heel natuurlijke gang van zaken is. Ook ik vond dit best een moeilijk moment maar het hoort erbij en het is ook zo maf om een jongen tot 18 jaar aan de borst te hebben.
meelezende langvoedster springt even inUiteraard is 18 niet normaal meer, maar wat is er mis met tot kleuterschoolleeftijd (ok, het zou mijn keuze ook niet zijn) Het WHO adviseert om iig tot 2 jaar borstvoeding te geven en de natuurlijke afspeenleeftijd als je het om zou rekenen van andere diersoorten zou ergens tussen de 2 en 6 liggen.
MamboBeach schreef:Gevoelsmatig is 1 jaar voor mij de max.
Heb ook kinderen gezien die langer de borst kregen en hem dan overal willen en anders heel erg gaan dreinen, ik denk dat dit niet gezond is, ook niet voor het kind.
MamboBeach schreef:odetteke, ik heb sterk het gevoel dat je me niet wilt begrijpen. Ik acht het onnodig en voor het kind zijn geestesgestel niet goed om langer dan 1 jaar BV te geven en als jij die mening niet deelt, prima. Zoals je kunt lezen zet ik ook heel duidelijk erbij dat IK het zo zie, dus niet dat jij het zo moet zien.
Uit je antwoord begrijp ik dat je de link niet kunt leggen en ga je beginnen over het opvoeden van een kind terwijl ik dat neit bedoel, in combinatie met BV heb ik het over...