Mensen met een Burnout / Overspannen IV

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Pollewoppy

Re: Mensen met een Burnout / Overspannen IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 17:51

Vond in het andere topic sommige reacties overkomen alsof je zelf niet wil ofzo. En dat vond ik een beetje oneerlijk. Ik krijg namelijk een hele andere indruk van je. Goed dat je probeert te doen wat je zelf nog kan. Wel handig dat je met de kruiwagen zelf je voer kan halen ;) Is het een soort welkoop ofzo?

Ik hoop ook dat je gauw de indicatie krijgt en naar de Noorder Brug kan. Zou wel heel fijn voor je zijn denk ik!

Ik ga zo de computer maar eens uitzetten. Zit er alweer de hele middag achter te hangen...

aikon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 18:19

Ja dat idee kreeg ik ook, dat mensen denken dat ik niet wil of zo. Nijmegen en eindhoven is voor mij erg ver weg. Daar ga ik niet ffentjes heen. Wil van te voren weten of het zinvol is om heen te gaan, geld groeit me niet op mijn rug.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 22:10

Het was mij ook opgevallen. Mensen oordelen heel makkelijk, dat zag ik ook in mijn topics. En omdat het mij opviel wilde ik je nog even zeggen dat je moet proberen je er niet teveel van aan te trekken. Ik ken je inmiddels wat beter en weet dat je meer dan je best doet om er wat van te maken. En onthoud: Je hoeft je niet te verdedigen! :(:)

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 23:38

Ik mis jullie...

aikon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 12:58

Was ik weer. Het is rustig hier. Iedereen een beetje kunnen slapen? :z Of liggen jullie nog?

Zo zag mijn nacht er uit. (moet het ff kwijt)

22.00 Naar bed, bleef het verdorie toe een uur of 24.00 door mijn hoofd spoken wat die consukkel van mijn mail zou vinden. Had ik een opgelucht gevoel de hele dag, beginnen mijn hersens hier over door te zagen. :( Even na 24.00 toch in slaap gevallen. Word ik om 4.00 wakker van een geluid dat ik niet kan thuis brengen. Lig te luisteren, denk, dat zijn mijn honden. Ik naar beneden, kijken in de bijkeuken 3 slaperige hoofdjes mij aan zo van "mot je?" Weer naar bed, geluid blijft. komt ergens weg weet niet waar. Erg irritant. Om 4.30 een harde bonk. Glas in lood raam van kledingkast rammelen. Zit weer rechtop in bed, kijk weer beneden, niks aan de hand. Weer naar bed, weer het geluid, snap er niks van. (Misschien buurman, die heeft zware epeleptie. Ging een tijd goed) Een groep bezopen idioten vind het nodig om iedereen in het dorp wakker te maken met veel herrie. Gaat gerust 45 min. door, heel gezellig _-:( Dan tik tik rinkeldekinkel Zit weer rechtop met hardslag in de keel. Nee he, niet weer een steen door mijn ruit. Weer naar benee, alle ramen bekeken, alles heel. De goden zij dank. Weer naar bed (sorry word wat eentonig) Hoor ik om 4.50 een sirene, kan er ook nog wel bij. Hielt pas op om 5.30. Was een achtervolging of zo. Eindelijk rust, geluid ook weg. Heerlijk :D Komen er om 7.00 een kudde kraaien luid krassend over vliegen. Aaaaaaaghghgh. -:(- Had ik maar een buks.

Vannacht probeer ik met watten mijn oren te slapen. In de hoop niet zoveel te horen, en meer te slapen.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 14:24

Hier gaat het eigenlijk gewoon heel slecht. Net ben ik weer helemaal door het lint gegaan. Mijn vriend begrijpt me niet en snapt niet dat ik op zo'n moment gewoon geen controle meer heb over mezelf. Alsof ik het leuk vind. En alsof ik op zo'n moment voor rede vatbaar ben. Wat een ongelofelijke klotezooi...

|( |(

JustWendy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 15:31

PW :(:)

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 09:25

Waar is iedereen toch? Het is zo stil hier...

Nathalie02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 09:58

Goedemorgen!

Ik heb de afgelopen dagen even wat tijd voor mezelf nodig gehad. Hoewel mijn beslissing een grote opluchting is, voelt het wel vreemd en raar. Ik heb ww aangevraagd waar ik me helemaal een beetje schuldig over voel. Verstandelijk weet ik wel dat het een vangnet is voor als je even niets hebt, maar het voelt vreemd.

PW: Dikke knuf voor jou. Ik begrijp hoe je je voelt. Thuis heb ik hetzelfde, mijn vriend vindt het ook erg moeilijk om te begrijpen. Je komt er wel, stapje voor stapje vooruit. :(:)

Toen ik in een groep zat heb ik een (voor mij) hele belangrijke zin meegenomen: Het is zoals het is. Laat anderen maar denken. (Moeilijk ik weet het!)

Aikon: Wat irritant zeg. Slapen is zo belangrijk. Probeer je niet te druk te maken je bent voor jezelf opgekomen en dat is alleen maar bewonderingswaardig. Vervelend is dan wel dat je ook nog eens wakker wordt gehouden door herrieschoppers.

Maaaike: Jij bent de enige die weet hoe je je voelt. Als dit goed voor jou voelt, prima toch?!

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 14:14

Heb je recht op ww dan? Je hebt toch zelf ontslag genomen? Dacht altijd dat je dan geen recht hebt op ww.

Ben wel blij om te lezen dat je beslissing een grote opluchting is. Hoe voel je je verder?

Ik had echt een klote ochtend. Eerst in de groep ging het al mis. Wat een gezeik en daarna nog een gesprek met mijn ergotherapeut dat ik weer even met m'n neus op de feiten wordt gedrukt. Ik baal ervan dat mijn behandelaar op vakantie is deze week. Had eigenlijk nog wel graag een gesprek gewild...

Nathalie02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 14:27

Ik heb samen met mijn werkgever een beeindigingsovereenkomst getekend met wederzijdsgoedbevinden. Officieel word ik dus ontslagen, in dat geval hou je recht op ww. Ik voel me op zich wel redelijk alhoewel ik van het weekend wel een paar keer flink in de clinch heb gelegen met mijn vriend. Wel weer goedgemaakt maar merk dat het lontje nog erg kort is.

Wat vervelend dat je je zo voelt PW. :(:) Wanneer is je behandelaar weer terug? Misschien dat hij je kan bellen als hij terug is?

aikon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 14:39

nathalie Het heeft tijd nodig om er aan te wennen. Ik had het er ook moeilijk mee, tot dat er mijn van alles en nog wat verweten werd door de werkgever. Toen had ik zoiets van barst maar. Ben toen ook niet meer daar heen gegaan.
Met een ww krijg je wel te maken met solicitatie plicht, ik weet niet hoe het bij jou in de gemeente geregelt is. Hier moet je 1 keer per week een solicitatie doen, en een reintegratie traject volgen!

pw Erg voor je, dat je vriend je (nog steeds) niet begrijpt :(:) Heb je een eigen ruimte in huis, waar je je ongestoort in terug kan trekken? Een ruimte die alleen naar jou smaak is ingericht en waar je e prettig voelt?
Is er niemand anders die je kan vertellen wat je te wachten staat, die onzekerheid vreet aan je merk ik.

Het misterie van glas gerinkel is opgelost, buurman kon er niet in. Heeft toen in zijn voordeur een raampje stuk geslagen. :( Zijn deur is naast mijn deur.
Vannacht weer redelijk geslapen, ik wil echt weg hier. :(

Een fysiotherapeut had een pbtje gedaan, met een vorm van therapie die me aan spreekt. Plus een link om dicht in mijn buurt een te vinden, de schat O:)

Hoe gaat het met de rest?

Nathalie02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 15:09

Dan ben ik al heel wat weken vooruit! :D ;)

Ik wil zo snel mogelijk weer aan het werk dus solliciteer me suf. Vandaag ben ik gebeld en ik ben uitgenodigd voor een gesprek aanstaande woensdag!

Wat aardig zeg van die fysio! Lekker zo'n buurman. :Y)

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 19:00

Ik heb echt het idee dat even niemand me begrijpt. Ik zit er zo totaal doorheen. |( |(

_Pilipa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 19:49

pw ik heb je pb gestuurd, ben er altijd voor je meiden het spijt me maar ik kan niet in het topic blijven!

Nathalie02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 21:42

Pw: Ik weet niet wat ik moet zeggen. Als je je hart wilt luchten staat mijn pb-box voor je open. Voor nu: :(:) :*

aikon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 12:19

Moge, wat is het rustig geworden hier.

pw Hoe gaat het met je? Ik bied ook me ook aan als je je verhaal kwijt wil of gewoon even een andere babbel wil maken. Mijn pb staat ook voor je open. Je bent en staat er niet alleen voor. We willen je allemaal graag steunen op wat voor een manier dan ook. :(:) Samen staan we sterk. +:)+

pilipa Jammer dat je niet kan blijven. ;( Ik weet de reden niet, maar ga je wel missen. -O-

Ik vind het erg jammer dat zoveel niet meer reageren, ik weet ook wel dat er (na mij) weer een aantal nieuwe bij zijn gekomen. Van veel van deze personen zie ik ook niks meer. Ik heb, net als jullie, daar ook mijn energie in gestoken om ze een warm welkom te geven en steun. Ik vind het echt jammer dat er maar door een handje vol nog gereageerd word de afgelopen dagen. Degene die niet altijd de beschikking hebben over een computer daar gelaten. Op een bepaalt moment waren we met 17 (volgens mijn kladblok :o ) De laatste dagen met veel minder. Of ligt het aan het weer?

Sterkte aan eeneider die mee leest, hopelijk gaat de zon weer voor iedereen schijnen 8-)

Nathalie02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 12:33

Kan me voorstellen dat je het best jammer vindt Aikon. Ik kan me aan de andere kant ook wel voorstellen dat sommigen echt de tijd en ruimte voor zichzelf nodig hebben. Ik waardeer het zelf enorm dat jullie me zo verwelkomt hebben en een luisterend oor zijn voor alles wat me dwars zit.

zwelgje27

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 12:42

Ok, ik meld me ook maar even hier..
Ik zit nu 2 weken thuis vanwege een burn out..
De arbo heeft net gebeld en ik kreeg een beetje het gevoel dat ik lichtelijk gepusht werd om iets te verzinnen waardoor ik mogelijk weer wat kon gaan doen op het werk..
Momenteel heb ik zelf het idee dat ik écht eerst mijn rust moet pakken, ik ben nog erg moe en energieloos en slaap overdag nog veel zonder moeite te hebben 's avonds in slaap te komen..
Ik ben hier nog niet aan toe.. ik moet de brief van de arbo arts nog krijgen.. Moet ik me tot die tijd gewoon niet druk maken en eerst dat gesprek met die arts afwachten.. Ik heb hier totaal geen ervaring mee en weet ook niet wat de bedoeling is mbt tot zelf contact opnemen met mijn werk..
De arbo zei dat ik mijn werk moest gaan bellen om dingen te bespreken hoe het verder gaat en wat ik evt aan zou kunnen om te gaan doen.. Maar ik zie hier erg tegenop.. Ben bang dat dit veel te vroeg is.. Moet ik hiermee eerst de brief van de arts afwachten of wat..?

aikon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 12:54

Ik bedoel het niet als verwijt, vind het gewoon jammer. ;(

Ik besef ook dat iedereen op een bepaalt moment tijd voor zich zelf nodig hebben, dat respecteer ik ook. Het zijn er wel veel in eens. Dus vraag ik me af of het weer hier een rol in speelt. Dat men daardoor meer moeite heeft om de energie op te brengen om niet alleen zichzelf maar ook andere te helpen. Daar was dit topic voor, dacht ik. Kan het mis hebben. Ik voel me een beetje in de steek gelaten op dit moment. ;(

zwelgje Welkom, arbo's doen dat in eerste instantie altijd. Het komt ook vaak voor dat je consulent een andere kijk op de dingen heeft dan de arbo arts. Gratis tip, luister naar de arts niet naar de consulent. Mijn ervaring tenminste. Luister goed naar je lichaam, en naar je gevoel. Neem je rust. Als je er nog niet aan toe bent vertel dat de arts, die luisteren beter. (meestal, en anders je ha)

Nathalie02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 13:08

Ik zag het ook niet als verwijt hoor, je hebt gewoon even lotgenoten nodig. Das logisch! Voor jou geldt hetzelfde als in mijn post naar PW toe. Als je van je af wilt pb'en kan je dat bij mij altijd doen.

Misschien heeft het weer er wel iets mee te maken, geen idee. Ik merk wel aan mezelf dat ik echt aan lente toe ben. Alles fris en groen en jong spul in de wei.

Welkom Zwelgje! Ik ga met de tips van Aikon mee. Luister goed naar jezelf.

aikon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 13:37

Heb net een mail gelezen van mijn consukkel, hij was geschrokken van mijn brief. (was ie ook voor bedoelt }> ) Hij had niet zo bedoelt en we (hij) hadden het toch allemaal besproken :n Hij had me gezegt wat hij zo'n beetje in het rapport zou zetten, niet alles. Ik was nog druk met het op een rijtje zetten van wat hij vertelde (door de tramadol was alles wazig) en mijn vragen hoe hij bij bevindingen kwam kreeg ik een ontwijkend antwoord. Wil met me om tafel om het uit te praten, ha hij is gek zeker. Neem mijn paps wel mee + veger en blik. ~~}>

Ik zit ook met het dilema ga ik weer een therapie volgen? Of accepteer ik dat het is zoals het is?
Door de giga stress, waar ik nog steeds last van heb, is een behandeling eigenlijk zinloos. De stress slaat op de zwakke plek, mijn pols/hand. Ik kan en voel me niet vrij om te genieten van het leven, dus blijft ook de stress. Als ik het accepteer kan ik naar een toekomst kijken, welke is de vraag. De ene is dus energie steken in iets dat geen/nauwlijks effect heeft, de ander is iets waar ik waarschijnlijk niet gelukkig in word. (ben bang dat ik gedwongen word om een kantoor baan te nemen, iets wat ik niet wil en totaal geen interesse in heb ;( )

Nathalie02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 14:05

Goed dat je zo voor jezelf op komt!

Is het niet mogelijk om met therapie je stress te verminderen? Weet je waar de stress vandaan komt?

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 14:06

Bedankt allemaal voor de lieve woorden. Dat doet me echt goed. Als ik alles voor mezelf een beetje meer helder heb, zla ik even een wat uitgebreider berichtje plaatsen. Zit momenteel gewoon erg met mezelf en de knoop en daardoor botst het ook weer wat vaker tussen mijn vriend en mij.

Aikon: Ik begrijp wel wat je bedoeld. Vind het ook jammer dat het zo rustig is.
Nou ja, ik ben er in ieder geval voor degene die dat nodig hebben en waardeer het dat het andersom ook zo is :j Al is het inderdaad erg rustig...

Goed dat je je vader meeneemt als je met die consukkel om de tafel gaat. Verstandig. Mooi trouwens dat hij geschrokken is van je brief, laat het hem maar voelen.

Wat voor soort therapie wilde je gaan volgen? Heeft de therapie een beetje goede vooruitzichten? Ik begrijp je twijfel. Misschien kun je daarnaast iets zoeken wat je stress verminderd? Ik wil hier wel in mee denken. Misschien dat je dan toch wat aan de therapie kan hebben. Ik vind het zo rot voor je. Het is moeilijk om uit die cirkel te komen, omdat de toekomst helemaal voor jou zo onzeker is. Bah wat een rotsituatie.

Zwelgje: Ik kan je nog wel herinneren, maar weet niet meer precies of je de vorige keer tegen een burnout aanzat te hikken, of dat je er al een had. Hoe dan ook, nu zit je dus thuis. Ik vind dat je goed aanvoelt dat je rust nodig hebt. Het is belangrijk om die rust ook te pakken en dus echt even niet te gaan werken als je dat niet ziet zitten. Wat voor brief krijg je precies van de arbo? Ik begreep het niet helemaal. Je kan in ieder geval aangeven dat je momenteel even nergens toe in staat bent en thuis blijft. Sterkte en welkom terug!

Nathalie: Hoe gaat het met jou? Had je stukje nog wel gelezen over de ww. Wel mooi dat jullie het zo hebben kunnen regelen. Heb je goed gedaan ;)

Wisten jullie trouwens dat we weer een hond hebben sinds zondag? :D

aikon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 14:19

Dank je pw Leuk *\o/* , wat voor een? Bij deze waren ze wel op de hoogte van wat er wel en niet mee kan? Hoe heet hij/zij?

De therapie waar ik interesse in heb is een lymf masage volgens het Vodder systeem. Met een soort osteopatische behandeling. Het werk eigenlijk alleen maar goed als je geen stress hebt. Het is ook een langdurig iets, maar gericht op ontspanning in de spieren en zenuwen. Met stress is er geen ontspanning in beide.

Als ik mijn vader mee neem overleeft die sukkel het niet, paps is woest op hem.

Ik weet heel goed waar die verrekte stress weg komt. Er speelt zich, op dit moment, te veel af om me heen. De grootste is toch wel het hele gedoe rond om de letselschade, die werkgever weigert te erkennen. Dus rechtzaak. Onzekere toekomst in genezen en werk is nummer 2. Mijn pony's is 3, ik ben bang dat ze wat aangedaan worden om mij te pakken.