Meer mensen met burnout/overspannen: deel 3

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-09 10:13

Hoi Dames, beetje geslapen? Jullie liggen misschien nog wel op bed want jullie waren hier nog laat actief.
PW, gelukkig was het gezellig bij je schoonouders. Ben je nu niet moe omdat het gisteravond toch best laat is geworden? Veel plezier op stal of hoe was het op stal want misschien ben je al geweest?

Flappie, zou ook even wachten met sporten, eerst even wennen aan je nieuwe ritme van je werk. Bij mij begint het nu een beetje te wennen maar het heeft lang geduurd. Goed dat je het nog aankijkt met je relatie, het zal weer even duren voor je deze "klap" te boven bent maar wie weet gaat het daarna allemaal goed. En je kan altijd nog besluiten er een punt achter te zetten.

Hier gaat het wel, wel redelijk geslapen en nu gaan ik zo poetsen. Zal lekker zijn als het weer is gebeurt. Hoop dit weekend ook al wat extra's te doen want hierna nog 3 weekenden en dan is mn ventje weer thuis dus dan wil ik alles aan de kant hebben. Vanmiddag misschien nog naar de bradarie maar ik heb haar nog niet gehoord dus weet niet of het doorgaat. Een vriendin van mij is ziek (ze weten niet wat het is) dus daar wil ik dit weekend ook nog langs. Denk niet dat ik naar pa toe ga rijden, vind het toch wat te ver.

Flappie30

Re: Meer mensen met burnout/overspannen: deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-09 11:16

PW: gaat wel redelijk hier. Heb genoeg bezigheid dit weekend als afleiding om niet te lopen na te denken en te stressen over dinsdag. Hebben nl clubkampioenschappen bij onze vereniging en aangezien ik bestuurslid ben zit ik vandaag aan het wedstrijdssecretariaat en morgen hebben we als afsluiting een bbq. Verder zit er hier iemand enorm zijn best te doen, maar heb wel aangegeven dat ik er best veel moeite mee heb en dat hij geduld moet hebben.

CIV: hoe lang ben jij nu eigenlijk echt terug aan het werk ? En het is wat je zegt: een punt kan ik er nog altijd achter zetten, maar hoop voor hem dat de waarschuwing nu echt is over gekomen. Blijf mezelf niet kwellen als ik nog eens met zulke dingen geconfronteerd w.
Slim dat je niet gaat, want je weekend klinkt zo al druk genoeg...

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-09 13:12

Flappie, je hebt een druk weekend maar door er niet over na te denken verdwijnen problemen niet, spreek uit ervaring. Psych. zegt altijd, je moet het ervaren om ermee om te leren gaan maar dit is niet altijd makkelijk. Veel plezier vandaag bij de Clubkampioenschappen, kan heel gezellig zijn en morgen lekker BBQen, volgens mij gaat PW morgen ook BBQen. Hoe voel je je?

Ik ben in Juni weer begonnen met werken, mn vriend was toen net 2 weken weg en ik moest gelijk voor 40 uur aan de slag ipv de geplande 20 uur dus dat zal er ook wel mee te maken hebben dat ik nog niet in mn ritme zit.

Dit weekend is gelukkig niet heel druk maar ik hoef me niet te vervelen. Volgens mij gaan we niet meer naar de braderie dus ik zit nu een beetje tv te kijken. Vanmorgen al wat gerommeld is het huis en de vijver schoongemaakt, hij werd troebel, hoop dat hij nu weer wat helderder zal worden. Dan ziet mn mannetje zijn vissen tenminste als hij terug komt. :D Ben nu wat tv aan het kijken.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-09 13:15

Ik ben weer terug van stal. Ben wel moe nu, was een kort nachtje voor mijn doen. Straks misschien nog maar even op de bank.

Op stal was op zich wel even leuk. We hebben het veulen op de foto gezet en dat is aardig gelukt. Verder hadden de eigenaresse en ik het over het jonge paard. Eigenlijk moet die (weer) aan het werk, maar de eigenaresse zit voorlopig nog in het gips en kan niks. Ik durf het niet, omdat ik bang ben dat het me niet lukt en dat ik het verkeerd doe. Daarom ging ik het steeds uit de weg. Nu hebben we afgesproken dat ik het volgende week ga doen. Zie er nu echt al vreselijk tegen op, maar weet ook dat ik er toch een keer overheen moet. Ik wéét ook eigenlijk gewoon dat ik het kan, het is zeker niet de eerste keer dat ik een jong paard longeer. Longeren vond ik eerder zelf leuk. En dan toch zo twijfelen aan jezelf. De eigenaresse weet trouwens wel dat ik er vreselijk tegen op zie.

Ik weet dat ik me er niet druk om moet maken, maar alleen het idee al maakt me wat onrustig. Daarbij voel ik me verdrietig omdat die stomme faalangst op dit moment ontzettend mijn leven belemmerd en dat werd vanochtend even pijnlijk duidelijk.

Ik ga idd morgen ook bbq-en. Straks nog even wat boodschappen voor doen..

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-09 13:25

PW, dat heb ik ook, weet dat ik het kan, maar toch durf ik niet te rijden. Ben trouwens bezig om misschien in therapie te gaan met mn paard zodat ik er straks weer zelf op kan rijden, moet van de week gaan praten. Meer info via pb. ;) Denk ook dat het je wel zou lukken met longeren maar het doen is iets anders, kan iemand je niet een aantal keer helpen of erbij aanwezig zijn zodat je niet alleen bent, mocht het niet gaan want ik neem aan dat dat je angst is? Bij mij tenminste wel. Doe lekker rustig aan want die BBQ kan ook weer vermoeiend zijn.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-09 13:30

Inderdaad, dat is mijn angst. Dat het mij niet lukt, dat ik faal. Ik ben niet bang dat het paard raar doet ofzo, dat doet me echt helemaal niks. Ik twijfel gewoon sterk aan mijn eigen kunnen.

De eigenaresse was heel lief toen we het er vanochtend over hadden. Ze hielp me ook even herinneren dat het bij een jong paard normaal is dat het niet in 1x goed gaat. We hebben samen al veel jonge paarden beleerd. Zij is er ook bij, kan me niet helpen omdat ze in het gips zit, wel steunen :j

De bbq zal inderdaad wel vermoeiend zijn. Maar ze komen pas om half vijf, dus kan morgen eerst de hele dag lekker op m'n gemakje een beetje voorbereiden (en veel is dat niet). Ik heb bewust niet te vroeg afgesproken.

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-09 13:34

Dat is ook mijn angst terwijl dat ik ergens wel weet dat ik het kan, heb er eerder toch ook opgezeten. Ben benieuwd of die "therapie" iets voor mij en mn paardje is, want op een ander paard ga ik wel zitten. Zo kan ik er weer mee bezig zijn en ik leg voor mezelf ook geen lat, van dan moet ik erop zitten, we zien wel. Denk dat jij dat ook moet doen, al loopt hij maar 1 rondje goed dan stop je en de volgende x ga je voor 2 rondjes. Gelukkig zet de eigenaresse je ook niet onder druk, dat is erg prettig.

De gehele familie komt bij jullie BBQen? Hopen dat het goed weer is en dat het gezellig is, wel een leuk gebaar om iedereen uit te nodigen. Bij mij vragen ze steeds wanneer ze hier mogen komen maar ik ga niet in mn eentje een BBQ geven, geen zin in en veel te veel gedoe.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-09 13:41

Kan ik me voorstellen. Het scheelt voor mij dat mijn vriend erbij is en veel wil doen. Verder is mijn familie ook niet te beroerd om zelf wat te doen (drinken pakken ofzo) dus wat dat betreft komt het wel goed denk ik. We zijn trouwens met z'n 6en. Mijn vriend en ik, mijn ouders en mijn zusje en haar man. Dat is nog wel te overzien.

Geen lat leggen is inderdaad wel een goeie. En dat is ook meteen het moeilijkste voor mij. Ik moet leren om inderdaad bijvoorbeeld genoegen te nemen met 1 goed rondje. Ik ben zo bang dat het paardje de hoek in rent en dat ik het niet voor elkaar krijg. Hij is zo snel. (Heeft een kere een nare ervaring bij iemand anders gehad en is toen hard in z'n mond getrokken waardoor hij de hoeken in rent)

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-09 13:52

Wat vervelend dat hij zo'n slechte ervaring heeft. Gewoon voorzichtig beginnen, wou dat ik je kon helpen. Eventueel de helft van de van de bak afzetten zodat hij minder ruimte heeft en als hij weg rent dan komt dat door zijn angst en moet je hem proberen gerust te stellen. Snap dat je ertegen opziet en doe het op een dag dat je je er goed bij voelt. Zou het niet plannen want dan ga je jezelf weer druk opleggen. Hoe voel je je verder vandaag?

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-09 14:03

We hebben een klein stukje waar we kunnen longeren, dus dat scheelt al iets. Alleen is het nog wel iets rechthoekig. Misschien is een klein stukje afzetten inderdaad een idee.

Eigenlijk heb je wel gelijk wat betreft het plannen en druk opleggen, maar aan de andere kant ben ik erg goed in vermijden en dan stel ik het dus alleen maar uit. Lastig om daar een keuze in te maken. Want waar doe je dan goed aan he?

Tja, hoe voel ik me vandaag.. Eigenlijk niet zo heel goed. Ik ben een beetje somber. Gewoon omdat ik er dan alweer van baal dat ik het niet 'gewoon even doe' dat longeren. Ik wil de eigenaresse ook niet teleurstellen. (Dus toch min of meer al een bepaalde druk)

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-09 14:28

We gaan even boodschapjes doen!

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-09 17:58

Hoe was je middag nog? Ik ben iets gaan drinken bij opa en oma (v. mn vriend) op de boot, was er weer voor en was ook best gezellig. Had alleen weer erg last van zweetplekken en daar zei iemand iets van; Zweet jij nou zo? Iedereen keek me aan en ik voelde me behoorlijk ongemakkelijk, kreeg bijna tranen in mn ogen. Maargoed ik zweette inderdaad zo, wou dat er iets aan te doen was. Ga nu met de hond lopen, douchen en richting de braderie. Eerst nog even rondkijken en daarna een terrasje pakken. Laat zal het niet worden dus dat is wel lekker.

Owja mn schoonmoeder vind het niet leuk dat ze de 1ste dag van zijn thuiskomst (20.30 's avonds) nog niet welkom is, mn vriend was hier ook niet zo blij mee. Ze snappen toch ook wel dat hij weer even moet wennen + dat hij er een lange reis op heeft zitten. We gaan zien hoe het zal lopen, nu zei hij misschien toch langs te willen gaan.

Flappie30

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-09 18:53

CIV: was je vriend er niet blij mee dat zijn moeder zo reageerde of wil hij zelf ook graag zijn familie zien en wil jij niet dat ze langskomen ? Want dat kan ik er eigenlijk nu niet uit opmaken eerlijk gezegd... Vervelend die zweetplekken. Al eens geïnformeerd bij de huisarts of daar evt iets tegen te doen is. Weet dat dit wel met stress enz te maken heeft, maar heb ook al ooit eens gehoord dat je daar iets tegen kan doen. (vraag me alleen niet meer wat :o )

PW: komt gewoon goed met dat jonge paarden en het longeren PW ! Snap wel dat je schrik hebt dat er iets mis gaat, maar probeer dat vooral niet te laten merken aan het paard. Mijn ervaring is dat ze er juist dan misbruik van gaan maken.

Ik zit hier nu op het secretariaat van onze wedstrijd op internet, maar is even rustig. Was daarstraks op stal met mijn vriend die zijn paard aan het longeren was en ik was ondertussen de stal aan het doen. Staat ineens mijn ex-baas voor mijn ogen. Ik probeerde hem nog enigsinds te negeren door met mijn hoofd naar beneden te lopen maar hij sprak me wel aan en vroeg hoe het met me ging. Of het al beter ging. Heb hem gezegd dat het beter gaat en dat ik nog wel hulp krijg. En dat ik al genoeg moeite had gehad om het voor mezelf toe te geven dat er meer scheelde dan rugproblemen, dus laat staan tgo hen. Hij zegt: is gebeurd en veranderen we niets meer aan. En toen hebben we nog even over koetjes en kalfjes gepraat. (dit was de zoon waar ik een dubbel gevoel bij had, waar ik slecht over sliep of ik het met hem nog eens ging proberen uit te praten ja of nee...). Wist dat dit er ooit van zou komen en ben blij dat het op stal was en hij kwam voor een paard dat ik mee verzorg dus was ook een lekkere bijkomstigheid dat de eigenaresse er bij was.

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 00:24

Flappie, zijn de wedstrijden nog goed verlopen? Gelukkig viel het mee met je exbaas en kwam je hem hier tegen, in een voor jou vertrouwde omgeving. Kan me voorstellen dat je wel even schrok, dat zou ik wel hebben. Hoe is de rest van de avond verlopen, er toch geen rot gevoel aan over gehouden?

Mijn vriend was niet blij met de reactie van zijn moeder, hij wil ook eerst even aclimatiseren (dat wordt ook aangeraden). Het is een vermoeiende dag en ik denk dat hij gelijk naar bed gaat als hij thuis komt. Zit er zelf ook niet op te wachten eigenlijk want ik wil ook wel even alleen zijn. Hij is 3 weken thuis dus er zijn nog dagen genoeg dat ze langs kunnen komen. Ga eens Odorex halen voor mn oksel, daar lees ik positieve verhalen over.

Vanavond ben ik naar de braderie geweest, het was wel gezellig maar toch mis je je mannetje. Er was een moment dat er toch weer wat paniek/angst op kwam net als vorige keer maar gelukkig zakte het vrij snel weer af. Nog met wat mensen staan praten dus dat is altijd wel leuk. Kwam alweer iemand vragen of ik zwanger was, waar dat verhaal vandaan komt weet ik niet en Nee ik heb geen (dikke) buik? Anders is het wel vervelend maar daar komt het dus niet door. Slaap lekker en tot morgen.

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 11:44

Zo iedereen nog op bed of druk met BBQ's? Ik had slecht geslapen maar heb vanmorgen mn pa gesmst dat ik niet kom en ben daarna gelukkig weer in slaap gevallen. Hij lag nog op bed dus was niet blij met mn vroege mededeling, (8.30) dacht ik sms tijdig zodat ze niet op mij hoeven te wachten, weer niet goed. Wil vanmiddag bij een zieke vriendin langs en ik eet bij mn ma, verder hoop ik thuis nog iets te doen maar ik heb er eigenlijk geen zin in. Veel plezier vandaag.

Flappie30

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 13:04

Lag nog lekker op bed oeps.Denk je eens goed te doen met op tijd een sms te sturen is het nog niet goed. Af en toe weet je ook niet meer waar je goed aan doet he...
Toch gek hoe bepaalde roddels de wereld in gestuurd kunnen worden he. Had je dan de onbevlekte ontvangenis (of hoe noemen ze dat) moeten hebben als je vriend al zo lang weg is? Sommige mensen echt te gek voor woorden...

De wedstrijd gisteren is goed verlopen, goede jury en dus correcte punten. Vandaag is er om 16 u parade om de nieuwe clubkampioen te huldigen en ik moet mee de prijs gaan overhandigen omdat ik vorig jaar overall clubkampioen was. (dit jaar niet mee kunnen doen omdat de pony waar ik wedstrijd mee rij bij mijn ouders kreupel in belgië staat :( en ik met mijn rug zat) en daarna lekker bbq>.
Als je vandaag geen zin hebt, moet je gewoon even lekker je eigen ding doen. Morgen weer een dag toch. Zondag is toch eigenlijk rustdag zeiden ze vroeger altijd...
Hoe gaat het verder met je ?

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 13:21

Flappie, dan heb je lekker uitgeslapen! Wat jammer dat je je titel niet kon verdedigen dit jaar, hopelijk volgend jaar weer. Veel plezier vanmiddag, heb je er wel zin in? Snap ook niet hoe bepaalde roddels in de wereld komen, geen idee, denk dat ze met iemand anders verwarren want anders zou ik het niet weten, of het moet erin gevlogen zijn ;):D ? Wilde mn pa eerst gisteravond al smsen maar daar heb ik ook al eerder commentaar op gehad, dat het te laat was, zet die telefoon op stil :( Denk niet dat ik iets zal doen in huis :o zit nog in mn nachtkleding, zo eerst maar eens aankleden. Voel me verder wel oke, beetje hangerig maar het is er weer voor.

Had trouwens weer een emailtje van mn vriend, hij was blij met de koeken in zijn pakket, hij had ze allemaal al op :Y) dus het verzoek om 4 pakken die kant op te sturen. Vind het leuk dat hij er zo blij mee is, doet me goed.

Flappie30

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 13:53

Moet voor hem wel leuk wijn om zo ver van huis in minder leuke omstandigheden toch telkens een leuk pakje van thuis te krijgen elke week. Want je mist toch bepaalde dingen uit je eigen land als je zo lang van huis bent.
Helemaal niet te vergelijken met zijn omstandigheden maar zo kan ik enorm hard het verse brood uit belgië missen op zondagochtend en nog zo'n kleine dingen dus kan snappen dat hij met koeken gewoon erg blij kan zijn.

Wij zijn nu bezig een bureau voor mij te maken aangezien mijn nieuwe baan gepaard gaat met 3 jaar lang extra opleidingen. Ik wou dus toch een plekje om mij even terug te trekkenom te kunnen 'studeren'...

Ben blij om te horen dat je het wel even aankijkt vandaag. Is toch teken dat je gewoon naar je eigen lichaam luistert en je zelf niet te veel druk oplegt. Ik heb aan de ene kant ook zin om gewoon thuis te blijven en te genieten van mijn laatste weekend voor mijn nieuwe baan, maar zit nu 1x in het bestuur en als uittredend clubkampioen w er gewoon verwacht dat ik er ben... dus ja we maken er het beste van...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 14:17

Flappie: Moeilijk hoor, beslissing maken wat voor sport je wilt gaan doen. Ergens ga ik met de anderen mee, en zou ik ook wachten met sporten tot dat je je baan weer op orde hebt. Maar aan de andere kant is het zo lekker om iets aan sport te doen! Ik zou me nog niet inschrijven bij een sportclub in ieder geval, maar dan zou ik eerder iets voor mezelf gaan doen. Ik ben zelf dus helemaal weg van het hardlopen, ik weet niet of dat iets voor jou is? Dat kun je zelf indelen wanneer en hoe lang je gaat. en je kunt heel klein met je schema beginnen, dus 1 minuut rennen, 3 minuten wandelen bijvoorbeeld. En dat een aantal keren (max. 6)
Daarnaast vind ik de Wii erg leuk. Je hebt Wii Fit waar behoorlijk wat Yoga inzit, en Wii active vind ik zelf erg leuk. Dat is meer een verzameling van Wii Fit en Wii sports.

CIV: Helemaal niet stom dat je er naar vroeg, je kan er beter naar vragen dan zelf met een rotgevoel blijven zitten! Ik voelde me stom dat ik niet had gereageerd op jou... :o
Wat naar dat er misschien iets mis is met het ongeboren kindje van je vriendin.. :(:)

PW: Wat fijn dat je door je dagbehandeling structuur hebt gekregen, dat hoop ik ook te vinden in de deeltijd.. Toch lekker dat je weer kunt genieten van een onverwachts avondje bij je schoonouders!

CIV: Goede beslissing dat je niet naar je pa bent gereden, 2 uur in de auto is niet niks... Ik doe het je niet na in ieder geval! en wat gaat het snel nu, nog even en dan is je mannetje weer thuis! Heerlijk samen genieten! Oei, en je vriendin ziek.. Wat ontzettend naar dat ze niet weten wat het is.. :(:)

Flappie: Het lijkt me heel moeilijk om nu normaal tegen je vriend te doen, maar gelukkig heb je wat afleiding gehad dit weekend. Ik denks dat het ergens wel goed is, kan het een beetje zakken.

PW: Lekker op stal geweest! Ik vind het ontzettend knap dat je het longeren weer oppakt. Ik weet dat het je gaat lukken! Ik durfde eerst ook niks meer, maar stukje bij beetje komt het terug. Al longeer de eerste keer maar 1 half rondje, wat kan jou het schelen? Ontzettend fijn dat je zulke lieve eigenaren hebt van de paarden. Zulke mensen, daar heb je tenminste wat aan.

CIV: In therapie met je paard? Ik ben nu wel heel nieuwsgierig, hoe werkt zoiets? Misschien ook wel iets voor mij.. :o

PW: Wat goed dat je een BBQ organiseerd, al doe je zelf helemaal niks, is toch al vermoeiend genoeg. Ik vind het echt super knap van je!

CIV: Mijn vriend heeft ook van die zweetplekken, en inderdaad odorex helpt wel ok, maar als hij naar feestjes of zoiets gaat doet hij oxelpads in. Heel fijn, niemand die iets ziet.
Wat vervelend van je schoonmoeder, ik snap ook wel dat ze haar zoon heeft gemist, maar 1 nachtje extra kan er ook nog wel van af denk ik dan. Zorg ervoor dat je vriend zich niet overdoet, laat hem lekker zijn eigen gang gaan. Schijt aan schoonouders! ;)

Flappie: Schrikken dat je je ex-baas tegen kwam! Gelukkig is alles goed verlopen! Goed van je dat je hem niet uit de weg bent gegaan, maar de confrontatie aan bent gegaan.

CIV: Zwanger? Van wie? :+ Roddels, sommige zijn te mooi om niet waar te maken.. :+

Flappie: Lekker uitgeslapen, vandaag ook weer veel plezier!

CIV: Scheelt je bent niet de enige, ik zit ook nog in pyama! Wat fijn dat je vriend blij was met het pakket, en altijd leuk zo'n mailtjes!

Flapppie: Je baan klinkt erg zwaar, wat ga je precies doen?

Zo, ik ben ook weer bijgelezen! 8-)

Wij zijn vrijdagavond bij vrienden geweest, en daar ging het alleen maar over werk, werk en nog eens werk. Ik voelde me zo'n mislukkeling! Ik kon nergens echt over mee praten. En dan die vragen wanneer ik weer aan het werk ging enz. Ze vroegen wel hoe het met mij ging, en toen heb ik poedersuiker gezegd.. Ik heb wel verteld over mijn deeltijd behandeling, maar een vriend bleef maar grapjes tussen door maken, en dat vond ik erg moeilijk. Ik heb een glaasje rose gedronken en ik voelde me toch wazig worden. Alsof ik 10 liter weg had getikt.. Heel emotioneel enz. Toen vertelde mijn vriend ook nog even over een paniekaanval van mij, ik schaamde me dood. ;(

Zaterdagmorgen ben ik om 9.30 gaan hardlopen met 2 meiden die ook de deeltijd gaan doen. Was wel gezellig, maar ik voelde me best beroerd en emotioneel. Toen ik thuis kwam heb ik wentelteefjes gebakken, en toen verbrande ik mijn hand aan de pan. En 2 wentelteefjes vielen uitelkaar. Ik voelde me wederom een mislukking, waarom kan nooit iets goed gaan.. Daarna ben ik gaan winkelen met mijn vriend. Onderweg vroeg ik waarom hij wilde gaan winkelen. Hij werd boos, en zei moet er overal een rede voor zijn en draaide zich om naar huis. Ik zei huilend en hyperventilerend dat ik alleen wilde weten of hij iets nodig had.. Toen zijn we weer terug gereden naar de stad. Ik moest eigenlijk nieuwe schoenen voor op stal, maar ik kon nergens niks vinden. Ik voelde me weer emotioneel worden, ik kan zelfs geen schoenen kopen. Mijn vriend past vanalles, en alles staat hem goed, waarom bij mij dan niet. Op de terugweg ben ik langs Garuna gegaan. Daar heb ik heerlijk op blote voeten door het gras met haar gerent. En geknuffeld. Als ik bij haar ben geweest voel ik me meestal weer goed. Ik was wel emotioneel, ik heb flink zitten janken daar.
Thuis gekomen hebben we gegeten en toen ben ik op bed gaan liggen, ik heb 2 uur geslapen. Daarna heb ik dressuur op tv gekeken en toen zijn we naar bed gegaan. Ik was ook nog ongesteld geworden, dus ik denk dat het emotionele een combi is van de rose en dat.

Vanacht heb ik belabberd geslapen, ik zou vanmorgen mee gaan naar een honkbalwedstrijd, maar ik durfde niet mee. Ik ben dus thuis gebleven en zit nu nog in mijn pyama. Voel me echt niet lekker, en ik heb even een hekel aan mezelf.

Tja, ze zeggen 2 stappen vooruit, en een stap terug.. ;(

Flappie30

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 14:34

Angela: en je maandstonden er boven op helpen ook al helemaal niet mee! Heb ze ook net gehad en ben dan toch altijd veel gevoeliger dan anders...
Beetje respectloos van die vriend om grapjes tussendoor e blijven maken, maar misschien wist hij niet goed hoe hij moest reageren. Mannen hebben toch duidelijker meer moeite om enig begrip te tonen als je verteld hoe of wat heb ik de indruk. Mijn eigen broer die kan nog altijd niet snappen wat er met mij gespeeld heeft de vorbije maanden en die kan ook zo bot uit de hoek komen wat dat betreft. En heb je het er met je vriend over gehad dat je het niet leuk vond dat hij over die paniekaanval is begonnen ? Hij moet toch beseffen dat dit niet leuk is voor je ?

Hoe gaat het nu tussen jullie eigenlijk ?

Ik stuur wel even een pb over mijn nieuwe baan, you never know.

En de Wii fit enz heb ik hier thuis ook maar moet zeggen dat dat eerder voor de winter zal worden. We hebben de Wii nu enkele maanden en in de zomer hebben we geen van beide de neiging gehad om er veel op te zitten. Zelfs de TV staat hier erg weinig aan de voorbije maanden. (de pc daarentegen :o )

Gelijk heb je om niet mee te gaan als je er geen zin in hebt. Geen dingen tegen je zin doen, geeft je alleen maar een slechter gevoel denk ik zoals je je nu voelt...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 14:43

Ik baal gewoon van die stapjes terug..

Ik heb het er zeker met mijn vriend over gehad, maar vind dat er niks mis mee is. Zo is het toch eenmaal? En ergens heeft hij ook weer gelijk. Hij zou vandaag pas laat terug zijn, maar ik kreeg net een sms dat hij al bijna thuis is. Dat vind ik dan wel weer lief.

Tussen ons gaat het met ups en downs.. Hangt heel erg van mijn stemming af, heb ik het idee.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 14:52

Ik heb wel bijgelezen, maar het lukt me niet om op iedereen te reageren. Heb al een paar keer op het punt gestaan om te reageren, maar vind het een beetje egoïstisch omdat ik niet bijgelezen heb. :o Heb zelf niet zo'n hele beste dag. Ben gespannen. Vanochtend weer heel druk en vervelend gedroomd en daar sta ik dan altijd raar van op. Erg vervelend.

Verder denk ik dat ik wat gespannen was voor de BBQ straks. Heb toch het gevoel me te moeten bewijzen en het goed te doen. Twijfel dan of ik alles wel goed voor elkaar heb enz. Ben wel al bijna klaar met de voorbereidingen. Samen met mijn vriend gedaan en echt veel werk was het niet.

Daarna heb ik in mijn boek verder gelezen "Leven in je leven" als voorbereiding op de schemagerichte therapie die dinsdag start. Vind het erg zwaar om daar zo mee bezig te zijn. Het lezen over de drie schema's waar ik het hoogst op heb gescoord is wel erg verhelderend. Het is gewoon allemaal heel herkenbaar en dan bedenk ik me dat er nog zoveel te doen is. Maar inzicht is de eerste stap denk ik dan maar...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 22:48

PW: Hoe was de BBQ? Ik ben heel benieuwd hoe je dinsdag ervaart!

Ik heb net toch maar even gelopen, Pascal is mee gegaan met de fiets. Ik heb ongeveer 6 kilometer gelopen in 40 minuten.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 03:14

Hey Angela, Sportief geweest zeg! Echt goed van je. Ik ben trotst op je :D

Ik ben inmiddels alweer anderhalf uur m'n bedje uit. Slapen was weer een ramp. Word er echt niet goed van. Er spookt van alles door mijn hoofd, ben erg onrustig. Heb wat adviezen van de dagbehandeling geprobeerd, maar zodra ik dan weer naar bed ga, begint het gewoon opnieuw ;(

Misschien zie ik (bewust of onbewust, ik weet het niet) wel op tegen de komende week. Het is een drukke week, met veel nieuwe dingen op het programma. Het begint morgen met een evaluatiegesprek van muziektherapie en daarna heb ik een afspraak bij het UWV. Dinsdag begint de schemagerichte therapie, woensdag gaan we met de dagbehandeling een dagje uit en donderdag begint ook een nieuwe therapie en heb ik 's middags nog een gesprek met mijn behandelaar. Vrijdag moet ik dan na de therapieën meteen door naar de haptonoom. Niet zo handig gepland allemaal en ik vraag me af of ik voldoende rustpunten zal vinden. Het sporten moet eigenlijk ook nog erbij, want dat wil ik niet overslaan.

Het is niet alleen de drukte, maar vooral ook de nieuwe, spannende dingen. Merk ook dat het UWV me druk geeft. Dat is misschien helemaal niet nodig, maar het is toch het geval. Ik moet morgen ook mijn cv meenemen en die heb ik van de week even bij zitten werken. Dat gaf me echt ongelofelijk veel stress. Ik ben bang dat ze vinden dat ik maar weer werk moet gaan zoeken (weet eigenlijk ook wel dat het nergens op slaat) en dat maakt me bang. Van alles wat ik op mijn cv heb staan en ooit goed gekunt heb, ben ik nu van overtuigd dat ik het niet meer kan. Alleen van het idee al om weer te moeten beginnen raak ik gewoon bijna in paniek. Geeft ook wel aan dat ik er nog niet aan toe ben denk ik.

Door het UWV en werk-verhaal denk ik momenteel ook weer meer na over mijn laatste baan. Ik kan het gewoon nog geen plekje geven dat ik die baan kwijt geraakt ben. Het maakt me erg verdrietig en ik heb heel sterk het gevoel gefaald te hebben. Had er zo graag echt willen laten zien wat ik kan...

Nou ja goed, nu wel weer genoeg gezeurd, ik zal eens bij gaan lezen. Heb ik vanmiddag niet gedaan..

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 04:09

CIV: Wat leuk dat je bij de opa en oma van je vriend geweest bent. Vonden ze vast erg leuk. Wat naar alleen van die zweetplekken en hoe vervelend dat er nog een opmerking over gemaakt werd ook. Dat snapt diegene toch zelf ook wel? Ook wel een beetje vragen naar de bekende weg, hij / zij ziet het toch zelf ook? Dan hoef je het toch niet nog eens te vragen? Ik heb ook een periode gehad dat ik veel zweette en Odorex heeft bij mij wel goed gewerkt. Is het proberen waard dus. :j

Begrijpelijk dat je vriend moe is als hij thuis komt. Kan zijn moeder echt niet een dagje langer wachten? Het zou jammer zijn als je vriend zich uit schuldgevoel naar zijn moeder opoffert en er toch heen gaat. Lijkt mij niet de bedoeling. Hoe jammer ook voor je schoonmoeder, ze adviseren het natuurlijk niet voor niks. Ze gaat eigenlijk compleet over jullie grenzen heen en dat vind ik nogal opdringerig.

Wat goed dat je naar de braderie geweest bent. Rare roddel over dat je zwanger zou zijn? Gelukkig dat het er niet mee te maken heeft dat je bijvoorbeeld aangekomen zou zijn. Dan zou het wel heel vervelend zijn. Ik vind het trouwens goed hoe je met je opkomende paniek omgaat. Zo te horen lukt het je steeds beter om het ook weer af te laten vloeien.

Jammer dat je vader je smsje niet waardeerde. Ik snap het probleem niet zo van hem. Als het smsje binnenkomt hoeft hij het toch niet meteen te lezen en hoeft hij toch niet meteen te reageren? Als je nou gebeld had had hij misschien een punt gehad. Ach, soms kan je het gewoon nooit goed doen, maar het is wel jammer.

Ben je nog bij je zieke vriendin geweest? Zei je nou dat ze niet kunnen vinden wat ze precies heeft? Dat is wel heel vervelend. Is dat een andere vriendin dan die van het ongeboren kindje? Hoe gaat het daar nu mee? Zo heb je wel veel zorgen binnen je vriendkring zeg.

Wat leuk dat je vriend zo blij was met de koeken. Heb je toch het idee nog iets voor hem te kunnen doen. Zoals ik het lees / begrijp gaat momenteel het contact tussen jullie wel lekker. Klopt dat? Nou geniet nog even van je vrije dagje vandaag. Heb je veel plannen? Probeer niet teveel te willen als je (onbewust) misschien druk ervaart omdat je van het weekend minder gedaan hebt dan je had gewild in huis. Je rust is ook belangrijk!

Flappie: Bedankt voor je reactie wat betreft het longeren van het jonge paard. Je hebt helemaal gelijk, maar daar ben ik niet zo bang voor. Ik denk dat ik er meer overheen moet en áls ik dan eenmaal aan het longeren ben, dat het dan goed is. Dat hoop ik tenminste. We zullen het gaan zien zaterdag ;)

Dat is even schrikken met je exbaas. Ik vind het goed dat je hebt benoemt dat het moeilijk is voor je om aan te geven dat er meer speelde dan rugproblemen. Dapper van je! Lijkt me wel prettig om daarna even over koetjes en kalfjes gepraat te hebben. Dit heb je dan maar weer gehad. Zoals je zelf als zei, het moest er toch een keer van komen.

Lekker dat je zo uit hebt kunnen slapen gisteren. Zal je wel even nodig gehad hebben en dat is ook niet erg. Fijn dat de wedstrijd goed verlopen is. Geeft het je een goed gevoel? Hoe is was de parade en de bbq? Jammer dat je zelf niet mee kon doen om je titel te verdedigen.

Hoe staat het met je bureau? Is het al af? Lijkt me inderdaad wel fijn om je eigen plekje te hebben om te studeren. Wel pittig, nog drie jaar lang studeren naast je fulltime baan. Zou het sporten echt nog maar even achterwege laten, je krijgt het zo te horen druk genoeg! :+

Wat je schrijft over de wii, de tv en de computer is héél herkenbaar. De eerste twee staan hier momenteel ook niet veel aan. De laatste daarentegen teveel ;) De wii is inderdaad leuk voor in de winter. Wel gezellig om samen met je vriend te wii-en. Is weer eens iets anders. De yoga-poses van de wii-fit zijn erg grappig om uit te proberen en vooral om je vriend te laten doen. Hier is het wel vaak in periodes zeg maar. Dan een tijdje dat je het leuk vindt en vrij veel doet, om het ding vervolgens weer een tijd lang niet te gebruiken...

Hoe gaat het nu tussen je vriend en jou? Is het een beetje rustiger geworden? Ik hoop dat je het een beetje van je af kan zetten. Zal dit weekend wel gelukt zijn, je was druk genoeg.

Heb ik het goed en ben je vandaag nog vrij? Als het zo is, geniet van je laatste vrije dag. Vind je het al spannend worden om te beginnen? Hopelijk is het in dat geval gezonde spanning. Mag ik trouwens ook weten wat je gaat doen (per pb uiteraard). Ben wel heel benieuwd, heb er geen idee van namelijk. Ben het met Angela eens dat het zwaar klinkt, zeker met die studie erbij.

Angela: Ik kan me zo goed indenken hoe je je vrijdagavond gevoeld moet hebben! Wat onzettend rot dat het überhaupt al alleen over werk ging. Daar zal je je alleen al ongemakkelijk genoeg bij gevoeld hebben. Laat staan dat er dan ook nog aan je gevraagd wordt wanneer je weer gaat werken. Zal ongetwijfeld heel goed bedoeld zijn, maar een slechtere vraag kan ik me niet bedenken. Niet echt tactisch vind ik het.

Wat goed dat je over de deeltijdbehandeling verteld hebt. Jammer dat een vriend maar grapjes bleef maken. Dan voel je je niet echt serieus genomen of wel? En waarom moet je vriend over je paniekaanval vertellen? Dat deed hij laatst toch ook al ergens? Kun je het met hem bespreken dat je dit heel vervelend vind? Meid wat kan ik me voorstellen dat het emotioneel was!

Ik vind het echt super hoe je bezig bent met het hardlopen. Leuk ook dat je met twee meiden bent gegaan die ook gaan starten met de deeltijd. Het scheelt altijd als je al wat mensen kent en het zal spannend genoeg zijn om te beginnen ;) Hebben jullie het ergens over gehad waardoor je emotioneel was? Of was het gevoel van vrijdagavond gewoon blijven hangen?

Wel klote dat dan ook de wentelteefjes nog mislukken. Als het dan een beetje tegen zit, lijkt het wel alsof alles mis moet gaan. Ik ken het gevoel van je een mislukking voelen. En ookal weet je ergens wel dat je geen mislukkeling bent, tóch voelt het zo en dat is heel naar.

En dan zit je nog lekker in je dip, vat je vriend een goed bedoelde, normale opmerking ook nog eens verkeerd op. Wel heel herkenbaar. Wij hebben dat ook wel gehad en dat we omdraaiden om weer naar huis te gaan. Gelukkig zijn jullie uiteindelijk toch gegaan. Mooier zou alleen geweest zijn als jij schoenen had gevonden. Had je dag misschien een beetje goed gemaakt!

Garunaatje...
Wat vind ik het toch super om te lezen hoe je je bij haar voelt. Lijkt me een heerlijke ervaring, op je blote voeten door het gras te rennen samen met je paard. En dat je er even flink hebt zitten huilen, prima toch? Dat mag. Het is belangrijk dat je je emoties niet opkropt. Je gaat het in ieder geval niet uit de weg (of misschien ontkom je er gewoon niet aan).

Goed dat je daarna even naar bed gegaan bent. Je luistert naar je lichaam en dat is goed. Wel vervelend dat je 's nachts niet goed geslapen hebt. Wel goed dat je niet mee bent gegaan naar het honkbal. Als je het op dit moment niet ziet zitten, moet je het niet doen. Dit is nog niet het moment om je daar overheen te zetten. De tijd dat je wel mee kan komt wel weer. Niks overhaasten.

Heb je vandaag je pyama aangehouden? Ik heb ook wel eens zo'n dag gehad dat ik me gewoon de hele dag niet aangekleed heb. (Moet zeggen dat je je daar vaak niet beter van gaat voelen, maar dat kan me op zo'n moment even helemaal niks schelen.) Hoop dat je je inmiddels wat beter voelt en dat running vanmorgen lekker ging. Ik herken het dat je een hekel hebt aan jezelf. Maar het is niet nodig. Al weet ik ook dat het geen zin heeft dat ik dat zeg, want je bent er zelf gewoon van overtuigd. Het is lastig om zo negatief over jezelf te denken. Ik hoop op dit punt nog veel te leren en ooit wat positiever over mezelf te worden. Zelfde zal voor jou gelden ;)

Het is logisch dat het tussen jou en je vriend met ups en downs gaat. Dat hoort er echt bij. Mijn vriend en ik hebben dit ook heel erg gehad, soms wisselde het per dag, maar ook wel eens langere periodes. Uiteindelijk maakt het je relatie sterker en leer je er allebei ongelofelijk veel van. Het is alleen een hele harde les...

Zo, ik ben weer helemaal bij geloof ik. Toch wel handig die nachtelijke uurtjes. Voelde me vanmiddag zo schuldig om mijn egopost :o dat ik het voor mijn gevoel nu een beetje gecompenseerd heb.