Meer mensen met een burn out / overspannen deel 2

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

RodeoRoxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 21:19

Welkom flappie, wat al gezegd is laat anderen anders naar je baas bellen om de situatie wat uit te leggen. Ze moeten je in principe wel vrij geven, daar heb je gewoon recht op. Denk goed om jezelf, je eigen gezondheid gaat voor!

Sifra wat enorm klote!! Ik hoop dat je het op de accountant kan verhalen, hoop dat het buiten dit om verder wel goed met je gaat?

PW wat fijn dat haptonomie zo goed voelt bij je! Hoop dat je hier ook weer mee verder kan. Nu nog meer nieuws van dat andere...

CIV hoe was de thuisblijversdag? GIng het wat? voelde je je wat op je gemak?

Pfff heb bijna de hele dag op bed gelegen. Moe maar vooral erg hoofdpijn, wat ik nu (ondanks een lading paracetamol) nog steeds heb :'( . Ga zo denk ik maar weer mn bedje opzoeken...

Pollewoppy

Re: Meer mensen met een burn out / overspannen deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 21:21

Hoop dat je hoofdpijn snel wat minder wordt RodeoRoxy.
Ik heb ook zowat de hele dag op bed gelegen, maar dat was niet omdat ik moe was. Meer een soort vluchten om alles even te 'vergeten', voor zover als dat dat gaat.

Sterkte en slaap lekker!

Flappie30

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 21:24

Dank je Pollewoppy en Rodeoroxy

Heb vandaag even kunnen spreken met de vriendin van een vriend van de familie die ook ervaring heeft met BO voor wat tips en advies.

Zij vond het persoonlijk niet kunnen dat iedereen (arbo-arts en andere doktoren) mijn opmerkingen over dat er mss nog iets anders dan fysieke klachten aan de oorzaak liggen gewoonweg straal negeren.
Nu is het wel zo dat ik maar sinds 1 jaar hier een huisarts heb in NL en dat ik deze man 2 keer heb gezien voor mijn rug en that's it. Die kent ook mijn karakter niet en weet ook niet hoe ik in elkaar zit voor de rest. Dat weet mijn HA in België dus wel maar die kan mij in dit geval dus jammer genoeg niet verder helpen, maar die erkend het probleem wel degelijk en heeft mij telefonisch ook al wel de nodige adviezen gegeven.

PW wat is haptonomie als ik vragen mag ?

Flappie30

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 21:25

Beterschap RR !

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 21:27

Duik er maar lekker in RodeoRoxy. Zo vervelend altijd als je met hoofdpijn zit.
Hier gaat alles verder wel ok vandaag, ben nog flink met mn therapie bezig geweest. Maar heb wel weer een hoop spanning sinds dat belasting gedoe. Dat is wel weer jammer. Welterusten vast!

RodeoRoxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 21:29

dank jullie wel :+:
ja die hoofdpijn.. hou er maar over op. Ik heb standaard 1 of meerder dagen per week hoofdpijn,
meestal langer dan 4 uur. Ben er wel mee naar de HA geweest maar daar is niks uitgekomen.

Ik ga nu echt!!

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 21:29

Pffff, dat vind ik moeilijk om uit te leggen.
Even een paar citaten van internet (Denk dat het dan duidelijker is dan dat ik het zelf ga proberen uit te leggen):

Haptonomie is een zienswijze die uitgaat van het gevoel. Bij haptonomie gaat het om het voelen van je lijf, het voelen van gevoelens (boosheid, blijdschap enz.) en het voelen van je omgeving.
Natuurlijk hebben we deze gevoelens allemaal, maar niet iedereen kent ze meer. Het denken en presteren staan tegenwoordig voorop. Uiteraard zijn die belangrijk, maar juist door ze in combinatie te brengen met het gevoel geeft dat een verrijking van ons hele zelf. Haptonomie wordt ook wel de leer van de tastzin genoemd.

Haptonomie is een behandeling waarbij aanraking tussen de therapeut en de patiënt een belangrijke ingang is. Via de aanraking kun je weer in contact komen met de gevoelens die in je lichaam opgeslagen zijn. Blokkades kunnen voelbaar worden.
Haptotherapie of haptonomie is een manier van begeleiden als er klachten zijn die te maken hebben met je balans tussen voelen, denken en doen. Als voelen, denken en doen op elkaar aansluiten ben je immers ‘op ons best’.

Flappie30

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 21:32

Snap dat je het moeilijk vond om uit te leggen. Ik had ook de zoekfunctie op internet kunnen gebruiken natuurlijk :) maar heb er nu wel enig idee van. Bedankt !

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 21:33

Graag gedaan!

Wel vervelend voor je trouwens dat de artsen, waaronder de arbo-arts, niet naar je luisteren. Dat moet wel heel frustrerend zijn!

Flappie30

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 21:35

Begrijpelijk Sifra dat je nu terug extra spanning hebt die je niet kan gebruiken. Ik hoop voor je dat er morgen wat meer bekend w aangaande je accountant en of er dingen mogelijk zijn, dat de stress iig daaromtrent niet meer nodig is.

Flappie30

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 21:40

Probleem is dat ik echt moeite heb om toe te geven dat er iets aan de hand is nr de buitenwereld op aan. Thuis zit ik heel de dag te wenen en heb vandaag ook voor het eerst van mijn leven gehyperventileerd (had toen gelukkig net mijn moeder via skype aan de lijn dus die heeft mij redelijk snel terug tot rust kunnen brengen), maar als ik dan bij zo'n arts ben zeg ik het wel maar wil ik zeker niet mijn tranen laten zien, dus komt het mss niet serieus genoeg over ? De arbo-arts zei officieus dat ik gewoon beter een andere job kon zoeken want dat niet kon. Maar wat heb ik daar nu op dit moment aan ?! Alhoewel ik bij mijn huisarts een maand geleden wel heb gehuild.

Maar maak morgen weer een afspraak met de HA en is erg om toe te geven maar mijn moeder is onderweg uit België hier naar toe want loop tegen de muren op overdag als mijn vriend aan het werk is (en die weet ook even niet goed hoe of wat hij mij kan helpen) en neem haar desnoods mee nr de arts morgen. Weet het anders ook even niet meer.

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 21:41

Vanmiddag was een leuke dag en alles was goed geregeld maar.... degene die mn vriend kennen kwamen allemaal naar mij toe dat ik moest proberen daar met hogere hand te praten om hem te helpen. Ze zijn bang dat hij het niet zal trekken (ze hebben hem allemaal al wel een x gesproken) dit is natuurlijk minder om te horen ondanks dat ik zelf ook wel weet dat hij het niet makkelijk heeft maar je hoopt dat t toch wel meevalt. Ze zijn bang dat hij net zo komt te zitten als ik en dat wil ik voorkomen dus ik ben met hogere hand gaan praten en ze gaan morgen al actie ondernemen. Hoop echt dat ze hem kunnen helpen|( Zit er wel mee, verder ging het wel.

Ga even niet op iedereen reageren maar wel een knuffel :(:) voor degene die het nodig hebben.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 21:45

@ Flappie: Neem haar maar mee hoor!
Ik ken het dat je je bij artsen of andere hulpverleners beter voor doet dan dat je je voelt. Dat heb ik ook. Daardoor ben ik nu anderhalf jaar verder en heb nu pas het idee eindelijk de juiste hulp te krijgen. Heel vervelend, wat eigenlijk een goede eigenschap is, zit je dan behoorlijk in de weg.

@ CIV: Wat een naar bericht. Kan me voorstellen dat je je zorgen maakt!
Sterkte he!!

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 21:48

Flappie, ik herken zó wat je zegt! Ik heb dat dus ook, dat ik niet mijn 'zwakte' wil/kan tonen aan iemand. Zéggen dat ik paniek/angstaanvallen heb is nog iets heel anders dan het daadwerkelijk te laten zien. En ik ben er pas net achter dat dat ook een deel van mijn probleem is. (duurt nogal lang soms voor ik dingen inzie blijkbaar)

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 21:49

Zoooo herkenbaar....

Fairytail

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 21:51

Welkom flappie, fijn dat je nu hier je hart (enigsinds) kunt luchten.
PW vervelend dat wachten :(
Rodeoroxy: eindeloze hoofdpijn ik kan mijn hoofd soms echt wel begraven gek word ik er soms van.
CIV: sterkte meid! lastig parket is dat..

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 21:52

He CIV wat een naar bericht! Hoop echt dat er iets voor hem gedaan kan worden. Veel sterkte.

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 21:53

Dank je dames, hoe is het met jullie?

Het is inderdaad even lastig, ik wil me niet met mn vriend daar bemoeien maar nu moest het wel, geloof ik. Hoop dat ze hem kunnen helpen en dat hij het niet vervelend vind. Wil wel dat hij alles blijft bespreken met me. Heb gesproken met de vrouw vd baas vh veld dus dat zou goed moeten komen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 21:55

CIV: moeilijk om zoiets te horen meid... Weet niet zo goed wat ik erop moet zeggen, veel sterkte meid. Als ik iets voor je kan doen, of als je je hart wilt luchten, je weet me te vinden.

PW: Wat fijn dat je er zo'n goed gevoel bij hebt! Ik ben vanmiddag ook bij de haptonoom geweest en het was zo heftig dat ik er helemaal stil van was. Tranen stonden me echt in de ogen.

Sifra: Allereerst super bedankt voor je berichtje op mijn blog. Doet me erg goed... Wel ontzettend rot van je accountant zeg! Hopelijk vind je een goede oplossing. Sterkte meid, en ook voor jou staat mijn PB box op he!

Flappie: Welkom! Hopelijk vind je hier ook de steun die wij allemaal aan elkaar hebben. Wat ontzettend balen van je baan. Probeer je bij de arbo arts nooit beter voor te doen dan hoe het werkelijk gaat. En gaat het op je werk niet, dan meld je je gewoon ziek. Geen snipperdagen gaan opnemen voor je eigen gezondheid. Dat werkt even, maar niet op de lange termijn. Mijn werkgever was ook erg onbegripvol, maar ik heb dan wel de arboarts, en de huisarts achter me staan. Ze kunnen dus niks meer, en nemen nu ook geen contact meer op. Eerst belden ze dagelijks om maar druk te zetten. Tegenwoordig lijkt het wel of ik geen werkgever meer heb...

Verder heb ik weer met grenzen stellen geoefend met Garuna. Het gaat steeds beter. Toen ik bij de haptonoom over Garuna vertelde en dat ik op haar mijn haptonomiesessie toepas, en oefen, werd hij helemaal enthousiast. Paarden waren de beste leermeesters zei hij. Wel leuk om te horen dat ik goed bezig ben. Verder weinig te melden, was net kotsmisselijk en heb moeten overgeven. Nu gaat het wel weer.

Fairytail

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 21:56

T is wel is beter gegaan. Vind elke dag echt afzien.. De meeste zenuwen krijg ik doordat ik nog steeds geen stage heb. en dat ik twee tentamens heb openstaan als dit schooljaar afloopt (1 door ziekte)

angel :(:)

dat van paarden als leermeester wist ik al. Eigenlijk wil ik daar een twee jarige studie voor doen na mijn opleiding maar ik wil ook een Master gaan doen..
Laatst bijgewerkt door Fairytail op 10-06-09 21:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 21:57

Jeetje CIV wat een rotsituatie. Ik vind het zo vervelend voor je!! :(:)
Is toch niet wat je verwacht had of überhaupt aan gedacht had voor je er vandaag heen ging denk ik...

Angela: Ik kan me nu voorstellen dat het zo heftig kan zijn idd. Ik was er ook behoorlijk van ondersteboven :j
Je gaat toch niet ziek worden he? Wat fijn dat je haptonoom zo enthousiast was!

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 21:58

@ Fairytail: Kan me voorstellen dat het je stress geeft dat je nog geen stageplek hebt. Wat voor iets moet het zijn?

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 22:00

Fairytail, is er geen geschikte stage te vinden? Woon niet bij je in de buurt maar anders zou ik met je meezoeken of kijken. Kan me voorstellen dat dit voor spanningen zorgt, helpen ze je niet vanuit school?

PW, had niet verwacht dat het op deze manier zwaar zou zijn, verder viel het alles mee maar het is zwaar k*t als iedereen komt zeggen dat het niet goed gaat en we iets moeten doen voordat hij eraan onder door gaat. Er waren zelfs al mensen die bang waren dat hij in het ziekenhuis zou komen. Ik was de enige waarmee zoveel militairen spraken, kende er ook de meeste wel dus dat scheelt maar had liever niet met ze gesproken. Zal er alles aan doen om mn mannetje te helpen. Hoe is het met jou? Al iets meer bekend?
Laatst bijgewerkt door koi op 10-06-09 22:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 22:02

Angela; Wat leuk dat de haptonoom zo enthousiast was over het toepassen op je paard. Waarom was je misselijk, word je ziek? Of van de spanning?

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 22:02

oliebol man, kan niet anders zeggen. Neemt het even totaal een andere wending. Daar had ik geen rekening mee gehouden. Hopelijk valt het allemaal mee en trekt hij het wel gewoon...

Edit: Met mij wel redelijk. Na een rot dag een fijne sessie bij de haptonoom gehad. Verder nog niks bekend helaas. Hoop morgen meer te horen...
Laatst bijgewerkt door Pollewoppy op 10-06-09 22:04, in het totaal 1 keer bewerkt