En qua overstappen, Willemijn, gewoon je dokter bellen. Ik heb in het goede jaar dat ik nu pilgebruiker ben, al 3 soorten gehad. De derde werkt pas echt lekker voor me

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Nueve schreef:Okee, crap.
Ik heb de pil 7 weken achter elkaar geslikt, en in die tijd heb ik hem vrij onregelmatig geslikt.. Maar nooit de 12u overstreken.
Nu zit ik dus in mijn stopweek, en ben ik wel ongesteld, maar heel licht. Is er dan toch een kans dat mijn pil echt onveilig is geweest, of?...
Misschien nuttig om erbij te vermelden:
ik ben nog maar sinds september/oktober aan de pil. Gedurende de tijd dat ik de pil slik, is dit nog maar de 3e x dat ik ongesteld ben..
Kan het dus ook zijn dat ik zo weinig ongesteld ben, omdat ik nu langer aan de pil ben?
De vorige keren was het namelijk wel meer..
Unwritten schreef:Als je een chaos bent met pil slikken zou je ook naar een implanon kunnen kijken? Het staafje onder de huid? (Lijkt mij helemaal nietsmaar miscshien is het iets voor jou?)
Emytje schreef:Het kan zijn dat je minder menstrueert door het gebruik van de pil, maar het kan ook zijn dat je lichaam even van slag is door het doorslikken. Als je het niet vertrouwd zou ik gewoon een test halen.
Orrie_VBW schreef:Chrissie_ schreef:Alleen als ik zo die verhalen hoor over de mirena, spiraaltje dus, trekt me dat wel heel veel aan. Behalve dat zetten dan.
Ik heb besloten om de mirena te laten zetten, geen centje pijn gehad, ook niet na die tijd.
Moest 2 ibuprofens innemen een uur vantevoren.
Het enigste wat vervelend was, was toen de eendebek op spanning werd gezet.
Unwritten schreef:Nee een weekje, heeft te maken met de hormonen die er max 7 dagen over doen om goed in je lichaam te komen. Bij de een is het na 1 dag weer veilig, bij de ander na 3, bij iedereen na 7. Vandaar dat ze die week aanhouden
En qua overstappen, Willemijn, gewoon je dokter bellen. Ik heb in het goede jaar dat ik nu pilgebruiker ben, al 3 soorten gehad. De derde werkt pas echt lekker voor me
Elise schreef:Ik heb hem 2 weken geleden laten zetten (koperspiraaltje dan wel, wil géén hormonen meer). Heb 1 ibuprofen 600mg genomen. Die echo en eendenbek was allemaal best, opmeten en plaatsen (waarbij ze dus door de baarmoedermond gaan) deed flink PIJN (pijnscheut/ kramp). Maar het was van korte duur en het viel me (achteraf) reuze mee! Daarna (alleen die dag) nog wat kramp gehad maar niet bijzonder.
Ik moet nog voor het eerst ongesteld worden sinds de plaatsing en moet nog op controle maar tot op heden ben ik héél tevreden. Heb alleen iets meer afscheiding.
Sinds het stoppen met de pil (nu een jaar geleden, 8 jr geslikt) is mijn libido zwaar opgekrikt en dat mag wat mij betreft zo blijvenDenk dat nieuwe luver daar ook zo over denkt
WillemYntJee schreef:Destino, dat is bagger eerlijk gezegd.. Ik gebruik de yasmin al vanaf mn 16e en kan niet vergelijken hoe t was zonder die pil, maar t is echt om te huilen
Moet nog steeds de dokter een keer bellen voor een gesprek om op iets anders over te stappen.
eempiej schreef:Hooi meiden,
Ik heb even een kort vraagje. Iemand bekend met de minipil? Die slik is dus nu sinds gister en die heeft geen stop week. Je moet hem dus gewoon door slikken. Betekend dat dat je helemaal niet meer ongesteld wordt? Of gaat de menstruatie gewoon door de pil heen ofzo? Ik snap er niets meer van
juudii5 schreef:eempiej schreef:Hooi meiden,
Ik heb even een kort vraagje. Iemand bekend met de minipil? Die slik is dus nu sinds gister en die heeft geen stop week. Je moet hem dus gewoon door slikken. Betekend dat dat je helemaal niet meer ongesteld wordt? Of gaat de menstruatie gewoon door de pil heen ofzo? Ik snap er niets meer van
Klinkt ideaalMaar weet niet hoe het werkt met die pil.
Al op Google gekeken?
Elise schreef:Ik heb hem 2 weken geleden laten zetten (koperspiraaltje dan wel, wil géén hormonen meer). Heb 1 ibuprofen 600mg genomen. Die echo en eendenbek was allemaal best, opmeten en plaatsen (waarbij ze dus door de baarmoedermond gaan) deed flink PIJN (pijnscheut/ kramp). Maar het was van korte duur en het viel me (achteraf) reuze mee! Daarna (alleen die dag) nog wat kramp gehad maar niet bijzonder.
Ik moet nog voor het eerst ongesteld worden sinds de plaatsing en moet nog op controle maar tot op heden ben ik héél tevreden. Heb alleen iets meer afscheiding.
Sinds het stoppen met de pil (nu een jaar geleden, 8 jr geslikt) is mijn libido zwaar opgekrikt en dat mag wat mij betreft zo blijvenDenk dat nieuwe luver daar ook zo over denkt