Afvallen, wie nog meer? (14 jaar)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

K_im

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 20:59

Sorry, maar heb niet echt medelijden met je :+

Je wist van te voren dat je misselijk zou worden, sterker nog: Je voelde je al niet goed! En toch heb je er heel veel van gegeten.. Achja, je moet het natuurlijk helemaal zelf weten. Ik word er niet ziek van ;)

Wentelteefjes zijn ook niet echt gezond. Naar mijn mening heb je al té veel ongezonde dingen op. Dusja, daar kan ik niets over zeggen.. Ik had persoonlijk wat anders gaan eten, iets gezonders. Eventueel in overleg met ouders..

(in het algemeen)

Als je af wilt vallen, moet je niet heel weinig gaan eten! Dit zal er juist voor zorgen dat je aankomt. Probeer regelmatig en gezonder te gaan eten. Het liefst er ook nog bij te bewegen. Helemaal als je nog jong bent, moet je echt niet te weinig gaan eten.

Misschien moeten jullie dit eens lezen:
[MW] Wat (te) weinig eten met je doet...

ukje

Re: Afvallen, wie nog meer? (14 jaar)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 21:05

Idd, Ben het met kim eens. Appeltaart deeg is slechter dan gewoon een stuk appeltaart te nemen. Want als je ergens dik van wordt is het wel het deeg. En daarnaast snap ik idd ook niet waarom je nog wentelteefjes gaat eten. Zo misselijk was je dus ook weer niet als je dat ook nog naar binnen kunt werken.

Bloempotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 22:13

Echt, ik dacht straks even een koekje. Nou dat werden er 2, gevolgd door een schaal(tje) chips. Gevolgd door een banaan, gevolgd door nog 3 koekjes en daarna nog 2 (kleine)stukjes kaas. Argh als ik eet kan ik echt niet op houden he!

Vanilla02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 22:16

ik meld me ook! :o :)

Moiryn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 22:17

Wat dacht je ervan om helemaal geen koekje te nemen als je weet dat het daar niet bij blijft? :+

tjalk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 22:19

Ik snap eigelijk niet eens dat je zo veel op kunt eten, als je wilt afvallen :+

Bloempotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 22:20

Ik wil niet afvallen hoor :o . Ik moet alleen gezonder eten maar het lúkt me niet. En tsja een paar dagen lang kon het daar wél bij blijven maar net was toch even een terug val ;l

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 22:24

Er staat nu al echt 100x in het topic wat te weinig eten met je doet.. Wordt daar eerlijk gezegd best.. Ik weet niet. Iedereen hier weet het wel..

en anders krijg je zulke dingen òòk mee met biologie..

SETEFURII

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 22:26

xChantal94 schreef:
Nee ik niet.

Ik hoef niet af te vallen maar gezonder gaan eten :).

Krijg je anorexia dan zo 'makkelijk' ? :oo

Als 't er eenkeer inzit gaat 't er nooit meer uit.

Bloempotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 22:38

Maar anorexia is toch dat je niet wíl eten. ? Tenminste, zover ik weet. Want heel veel mensen zeggen dat je ook anorexia hebt als je dun bent enzo.. Maar das toch niet zo?

Bloempotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 22:42

Ohjaa, Roos en ik hadden nog een idee om misschien ook een hk topic te maken :) ? Dan kunnen we ook gewoon kletsen en niet alleen over eten/afvallen enzo :D .

Judje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 22:47

He dames, ik lees al een tijd mee, maar heb niet veel gereageerd. In Havo 4 en 5 heb ik voor Nederlands diverse teksten over eetstoornissen geschreven en lees dus vanuit de interesse naar eetpatronen mee.

Als jullie meer willen weten over eetstoornissen enz. dan kan je kijken op de site http://www.sabn.nl Dat is de site van Stichting Anorexia en Boulimia Nervosa.

Anorexia is een ziekte, die zich voornamelijk in je hoofd afspeelt, waarbij je jezelf - hoe dun je ook bent - altijd te dik vindt. Je kijkt ook niet meer objectief. Voor jouw gevoel is iedereen dunner, ook wanneer ze duidelijk maten breder zijn. Bij Anorexia je voornamelijk perioden waarbij je niet wilt eten, maar juist daardoor heb je soms (gigantische) eetbuien. Daarna proberen patiënten het meestal te compenseren door o.a. te sporten.

Misschien wat 'moederig', maar ik hoop niet dat jullie dat zo interpreteren: als je je te dik voelt, maar het volgens 'de richtlijnen' niet bent, denk dan niet dat je tevreden bent met jezelf wanneer je nog dunner wordt. Het niet tevreden zijn met jezelf zit meestal meer in je hoofd dan in het vet. ;)

@Chantal: een luchtig topic erbij is zeker een goed idee! :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 22:49

Ik wil wel een HK topic aanmaken anders? :)
Blijft het hier gewoon gaan over eten.

Bloempotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 22:50

Is goed hoor :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 22:51

Oké, en dan de gewone HK of die voor jeugd? :)

Moiryn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 22:52

Rebeccaa schreef:
Er staat nu al echt 100x in het topic wat te weinig eten met je doet.. Wordt daar eerlijk gezegd best.. Ik weet niet. Iedereen hier weet het wel..

Ben ik het mee eens, wilde het zelf ook wel zeggen maar durfde het niet echt.

Ik snap wel dat jullie er ons aan willen herrineren dat we niet te ver mogen gaan, maar een eetstoornis krijg je echt niet zomaar.

Sidney

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 22:58

ik had me hier een tijd geleden gemeld om gezonder te gaan eten, maar ik heb het niet echt volgehouden, wil mijn 'buikvetjes' even wegwerken, mabe ook eens buikspieroefeningen van de cosmogirl eens proberen, ik ben ook van de partij bij het jhk topic! :D

Bloempotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 22:58

@ Rebecca, mij maakt het niet uit. Maakt niet veel verschil denk ik :o ?

@ Judje bedankt voor de info!

[i]Staat er bij jullie ook steeds iets in de richting van 'De webpagina kan niet geladen worden omdat er teel veel mensen opzitten' ?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 23:04

Haha K_im, ben je hier politie ofzo? :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 23:11

Weet iemand een titel haha? :')

Lien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 23:19

:n sorry :')

Bloempotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 23:31

Ik ook niet :o .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 23:33

_O- Ikweet ook niks. O:)

Bloempotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 23:35

Titelloos kakelen we hier verder }:0

__rosalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 23:56

Moiryn schreef:
Rebeccaa schreef:

Ben ik het mee eens, wilde het zelf ook wel zeggen maar durfde het niet echt.

Ik snap wel dat jullie er ons aan willen herrineren dat we niet te ver mogen gaan, maar een eetstoornis krijg je echt niet zomaar.

daar vergis je je dus in!
als je al wilt afvallen zegt dat al dat je niet tevreden bent met jezelf. wat een gevaarlijk puntje is voor anorexia zeker als je dat gevoel gaat combineren met afvallen..
en zelfs als je het eenmaal hebt duurt het nog een aantal jaar voordat je het zelf gaat beseffen en dan moet je er nog wat aan gaan doen!

ik woog op het laatst veel en veel te weinig werdt niet meer ongesteld, kreeg kale plekken op me hoofd, was depressief, werdt elke nacht om 4 uur wakker van de honger en de pijn. kon me armen niet meer omhoog doen, en viel veel flauw.

dat begon ook heel onschuldig met wat gezonder te gaan eten, en toen een maaltijd overslaan, vervolgens een halfe appel per dag en uiteindelijk dagen helemaal niks.

dus denk niet dat je dat niet zomaar kan krijgen want als je er gevoelig voor bent heb je ermee te maken voor je er erg in hebt, en het gaat ook nooit meer weg! je moet dan de rest van je leven op jezelf blijven letten,.

wij vallen jullie dus ook niet aan, en we zeggen ook niet dat jullie dom zijn, maar wel dat je heel voorzichtig moet doen ga geen calorieën uitreken maar sport er wat vaker bij en eet voldoende suivel en eiwitten. dan ben je ook geestelijk veeel gezonder met je lichaam bezig.