Verstandig afvallen (voor jojo-ers)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 19:27

Als voorbeeld cindy, ik eet 6 boterhammer per dag!
Alleen moet je een verstandige beleg keuze maken.
Dus geen vette dingen op je brood nemen :D

SB heb ik 5 dagen vol gehouden, ik was helemaal leeg en slap kon werkelijk mijn ene voet niet meer voor de andere zetten!
Dus negatief over een SB dieet

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 19:27

Ik heb dus echt helemaal niks met SB. Nu moet iedereen dat zelf weten maar ik vind het een crashdieet. Kan nooit gezond zijn.

Het voorbeeld van Daniella vind ik heel netjes.

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 19:30

Ben er in 2,5 maand ongeveer 5/6 kilo mee kwijt geraakt en voel mij eigenlijk goed. Dat ik niet zo lekker ga komt van de stress maar absoluut niet van het lijnen. En als ik een dagje wat meer eten nodig heb, dan neem ik dat eten ook. Ik doe er liever een half jaar langer over dan dat de kilo's mij weer om de oren vliegen omdat ik te snel ben gegaan.

Mizoan

Re: Verstandig afvallen (voor jojo-ers)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 19:31

En zo is het maar net Daniella :P

ilovelucky

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 19:40

Aangezien ik al tijdje stil blijf staan en ik al vaak schema's heb geplaatst toch nog een vraagje.

Ik neem altijd als ontbijt special K van Kellogs met melk of magere yoghurt, zou ik dit beter kunnen vervangen door brood, heb wel het idee dat het vult.
hou het zonder honger uit tot me pauze.

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 19:43

Verandering van spijs doet verteren dus je kan het proberen.

cindybijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 23:37

ok, goed voorbeeld danielle bedankt!
Maar even een vraagje over je voorbeeld, bedoel je bij de lunch dat je 2 of 3 boterhammen met licht beleg + yoghurt, salade, sapje of fruit mag? of bedoel je een keuze uit 1 van bovenstaande?

Ik ben het wel eens dat sonja niet voor iedereen de manier is, had alleen totaal niet door dat ik veel te weinig eet....!

en matig beleg (wat ik lust) is dus o.a. 30+ kaas,20+ smeerkaas, achterham, light smeerpaté, halvajam, pindakaas light, appelstroop, sandwichspread, speculaas, vruchtenhagel, filet american? en dan rauwkorst zoals komkommer sla en eitje? iemand nog meet tips?

aatjuh12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 08:45

haha ik dacht iedere x dat als jullie het over SB hadden.. dat dat mijn dieet is (south beach dieet :P ) kom er net pas achter dat het sonja bakker is ;) dat is denk ik ook niet echt een dieet voor mij.. op zich wel fijn dat je nog een hoop dingen mag eten.. maar het lijkt me veel te weinig!

wat vinden jullie van het South beach dieet? ik mag 2 weken geen koolhydraten, en na die 2 weken moet ik mijn koolhydraten weer opbouwen.. dat kan zo langzaam als ik zelf wil.. als ik het heel langzaam opbouw val ik iedere week nog redelijk wat af.. als ik sneller opbou val ik in de opbouw periode minder af..

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 08:47

Om eerlijk te zijn; álles wat 'rare' menu's, boodschappen en gerechten voorschrijft,vind ik niks :n
Ik eet gewoon alles, maar wel met beleid; ik leer kiezen en beslissingen maken. Kortom: ik leer een normaal en verantwoord eetpatroon.

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 08:52

De truc van afvallen is verandering van eetgewoonte en het leren maken van verstandige voedingskeuzes...... hoeft geen voorgeschreven dieet aan te pas te komen :P

aatjuh12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 08:58

nee dat klopt inderdaad ook wel.. maar als ik het via een dieet doe.. is het voor mij beter vol te houden denk ik..

aatjuh12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 08:58

ps: mocht vanochtend weer op de weegschaal! en ben nu 3,9 kilo afgevallen!

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 09:54

aatjuh12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 10:01

jaa idd! ben benieuwd! zou wel makkelijk zijn :P haha hoef je niet meer te letten op wat je eet :P

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 10:30

aatjuh12 schreef:
jaa idd! ben benieuwd! zou wel makkelijk zijn :P haha hoef je niet meer te letten op wat je eet :P

Haha jawel, dan lees je niet goed. Het moet te samen met een dieet he? Je kan niet verwachten dat je elke dag naar de Mac kan en dan toch centimeters verliest. Sprookjes bestaan niet. :P

Maar het is ten eerste een stok achter de deur. En het kan specifieke zones aanpakken en daar heb ik een probleem mee. Het zit allemaal op mijn bovenbenen/dijen, de rest kan er best mee door.
Als ik afval blijft het daar gewoon zitten. Misschien werkt dit?

SheMellon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 10:52

Nou ik heb een weekje school en ben dus deze week maar 0.1 kilo afgevallen :(
Denk dat het komt omdat ik nu te weinig drink en dus vocht vasthoud.Dus ik ga maar even gieteren vandaag ;)

cindybijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 10:54

suzanne: die zone heb ik precies hetzelfde alleen danmet mn buik..!

aatjuh12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 10:58

haha heb idd niet heel goed gelezen :P

aatjuh12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 11:00

ik heb idd ook een dikke buik en de zogenaamde love handles.. bovenbenen mogen iets minders maar niet het grootste probleem :P

Loesss

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 11:03

Goeiemorgen!

Ja ik ook mijn buik! Die is werkelijk waar een ramp! 's ochtends valt het wel mee, maar in de avond! En dan de bovenbenen ook wel, maar in mindere mate!

Ik ken nog NIEMAND die met Sonja Bakker blijvend resultaat behaald heeft, dat zegt mij in ieder geval genoeg, als er tig mensen in je omgeving het wel gedaan hebben!

Ik kom steeds verder in mijn wasbordieet boek, staan echt wat goede dingen in zeg!

Loesss

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 11:04

cindybijl schreef:
bedankt voor het meedenken!
Ik probeer het SB boek erbij te houden, want als ik meer brood eet val ik dus niet af... SB zegt dat dit dus wel goede ontbijt en lunch is....?

Loess: was die taaitaai niet inmiddels erg taai? hihi ik snap hem niet, wat bedoel je ermee?

ok, dus volgens jullie kan ik dus beter 3 broodjes per maaltijd met vleeswaren o.i.d nemen? val ik daar dan evengoed van af?

Haha omdat Taaitaai van de sinterklaas is en dus in december koopt, moettie nu wel erg taai zijn :P!

Loesss

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 11:05

daniella74 schreef:
Ik zou die SB maar lekker laten voor wat het is, dit is gewoon onverantwoord zo weinig dat jij eet. Binnen de kortste keren zit het er weer aan als jij gewoon gaat eten aangezien dit echt niet reeel is.

O: 1 0f 2 boterhammen met licht beleg
T: appel/plak ontbijt koek etc.
L. 2/3 boterhammen met licht beleg, yoghurt, salade, sapje of fruit
T: fruit/evergreen etc.
A: gewoon normale portie aardappels/pasta/rijst met groente en eventueel vleesje

Je gaat veel minder trek krijgen in foute hapjes en het belangrijkste je blijft gezond.

Same here! Zoiets houd ik ook aan. Ik moet zeggen dat ik na het avondetren nog wel iets neem, zoals een fruitje of een yoghurtje of een smoothie!

Ik ga vanavond wel met vriendje naatr bios, dus ga gewoon lekker popcorn nemen hoor, even lekker genieten!
Laatst bijgewerkt door Loesss op 13-03-09 11:07, in het totaal 1 keer bewerkt

cindybijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 11:07

Loess: o, zo! haha nee die zijn het hele jaar door te koop hoor ;)

aatjuh12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 11:14

dat moet ook kunnen toch af en toe!

kebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 11:35

MamaMiesje schreef:
Om eerlijk te zijn; álles wat 'rare' menu's, boodschappen en gerechten voorschrijft,vind ik niks :n
Ik eet gewoon alles, maar wel met beleid; ik leer kiezen en beslissingen maken. Kortom: ik leer een normaal en verantwoord eetpatroon.

Helemaal eens +:)+
Ik ben wel eens met zo'n dieet begonnen waar je een half beschuitje mocht per week of één knackerbroodje, en dan were yoghurt met muesli en dat klinkt leuk hoor, maar uiteindelijk heb je je hele kast vol met rotzooi staan en wie eet het dan weer op :roll:

Heb jij trouwens geen last van hangend vel na al die kilo's afvallen?