Wie heeft er ook migraine? Wat wel/niet eten drinken?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

joyce2

Re: Wie heeft er ook migraine? Wat wel/niet eten drinken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 20:16

Ik heb ook wel goede zetpillen tegen de misselijkheid hoor, want als ik migraine heb, weiger ik te spugen ;) Dus als ik een golf van misselijkheid op voel komen met een aanval, stop ik gelijk een zetpil met primperan dr in!

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 20:18

Ja ik heb wel primperan als drankje, maar zetpillen lijken me een beter idee, ik zal het recept maar even aan de dokter vragen

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 20:19

Die zetpillen zijn echt geweldig!

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 20:22

oh, wat zal ik blij zijn als me dan in ieder geval niet misselijk meer voel.... Het is toch zo jammer dat migraine zoveel tijd en plezier van je wegneemt, vinden jullie ook niet?

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 20:26

Ja dat vind ik ook wel... Afgelopen weekend lag ik plat, ipv dat ik lekker kon genieten van mn laatste vakantiedagen! Dan baal ik toch behoorlijk...

Floortje1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 11:53

Vind ik ook. Ik had mijn werk ook veel leuker gevonden als ik niet steeds bang zou hoeven zijn voor teveel stress en te weinig slaap, en alleen al het vooruit kijken op leuke uitjes en dergelijke wordt verpest omdat ik bang ben dat ik die dag migraine heb... ;(

Met mij gaat het overigens naar omstandigheden best goed, de laatste dagen.
Sinds vorige week maandag heb ik geen ernstige aanval meer gehad en sinds vorige week donderdag geen kleine meer. Ik loop wel al dagen met een half en/of gaar hoofd en best erge kramp in mijn nek, maar daar is goed mee te leven. :)

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 13:10

Ik voel me vandaag gelukkig ook weer een stuk beter, komt denk ik ook dat het weer wat koeler is geworden en dat benauwde een beetje weg is, het zit er nog wel maar er valt mee te leven *D

Floortje1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 18:01

En.. hoe gaat het de afgelopen dagen met iedereen? :)
Dat het laatste bericht van 5 dagen geleden is kan zowel een goed als een slecht teken zijn. O:)

Met mij gaat het weer bergafwaarts. :n
Zondagnacht ging ik te laat naar bed waardoor ik maandagochtend doodmoe opstond. Mijn hoofd voelde helemaal goed dus ik maakte me eigenlijk geen zorgen, maar toen ik een uurtje op mijn werk zat merkte ik al dat het foute boel was... Twee uur later had ik een fikse migraine. |(
Ik heb met een smoesje de middag vrij genomen (ik weet dat het nergens op slaat, maar ik vind het gewoon niet prettig om te laten weten dat ik migraine heb op mijn werk :o ) en ben thuis met een Maxalt op bed gaan liggen.

Binnen een uurtje was het helemaal over, dus ik was nog een beetje duf toch nog van m'n vrije middag aan het genieten op de bank, tot het nog geen twee uur later weer begon. ;( Door alle pijn kon ik die avond niet slapen. Uiteindelijk heb ik maar een uur of 5 geslapen voor de wekker weer ging. Mijn hoofd voelde weer helemaal goed, maar ik voelde me zo ongelooflijk moe en slap en ik vertrouwde mijn hoofd ook voor geen meter, dus ik heb me ziek gemeld... ;(
Het is de halve dag goed gegaan, maar nu voel ik toch weer migraine opkomen. Bah, ik hoop zo dat ik me morgen wel weer goed voel, wat moeten ze nou weer niet denken op mijn werk? |( Ik maak trouwens ook niet vaak mee dat het om de paar uur steeds terug komt, dat is echt wat nieuws... |(

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 18:10

Kun je het er niet beter op je werk over hebben? Dan snappen ze tenminste wat er aan de hand is, voor mij was het een hele opluchting toen ze het wisten op mn werk, zo begrepen ze bepaalde dingen beter. Als ik last heb en het is rustig, mag ik nu bijv. naar huis, of als ik opsta met migraine, mag ik wat later komen om de medicijnen hun werk te laten doen. Krijg ik het op mn werk, ga ik even rustig achter zitten tot de medicijnen werken. Zeg ik plots afspraken af (zoals vergaderingen, uitjes, etc.), dan hoef ik niet te verzinnen wat ik voor excuus ik ga gebruiken, maar kan ik eerlijk zeggen wat er aan de hand is.

Ik had overigens zondag weer last, was met mn moeder aan het shoppen en kreeg last van mn nek en toen het door begon te trekken naar mn oog, heb ik snel mn neusspray genomen. Dat sloeg gelukkig snel aan, waardoor ik de kop van de aanval in kon drukken en ik 's avonds nog gezellig bij vrienden kon gaan bbq'en.

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 18:43

op mijn werk weten ze er ook van maar wij moeten onze diensten allleen doen, dus is er niemand om me te vervangen, of ik moet dan degene bellen die die dag dan toevallig vrij heeft, tot nu toe heb ik "maar" 2 zulke zware aanvallen gehad dat ik me niet eens meer kon bewegen, alleen maar stil kon zitten hopen dat het even wat beter gaat.ik heb wel altijd medicijnen bij me. Ik heb nu eigelnijk na de afgelopen migraine aanval, steedes lichte hoofdpijn en misselijk.

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 20:52

rocymax schreef:
oh, wat zal ik blij zijn als me dan in ieder geval niet misselijk meer voel.... Het is toch zo jammer dat migraine zoveel tijd en plezier van je wegneemt, vinden jullie ook niet?

Ja zeker, daar moet je echt aan wennen en mee leren leven. Want er over opwinden helpt niet, al helemaal niet op het moment zelf dat je eigenlijk iets leuks in de planning had ...

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 20:55

Floortje 1998: ik heb ook dat het bij een aanval na medicatie toch weer terugkomt. Imigran100 werkt zo'n 8 uur en vaak kan ik de klok erop gelijk zetten dat het dan tegen die tijd ook weer komt opzetten. Een echte aanval duurt op die manier wel een aantal dagen. Ik probeer dan zo uit te kienen dat ik eind van de nacht (4 a 5 uur 's morgens) wat inneem, zodat het om een uur of 6 als ik op moet staan goed werkt en dan kan ik naar mijn werk. Ik werk tot 1 uur dus dan kan ik de ochtend zo mooi doorkomen, zonder dat ze het merken. Ik heb er ook een hekel aan om het te zeggen of om me er om ziek te melden ...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 20:58

Mijn zusje van 9 heeft migrane. :j
Vooral geen schelpdieren eten! Mijn zusje had een keer een toastje op met krabsalade, die nacht heeft ze alles ondergekotst! En waar het ook vooral veel fout ging, was met drukke/spannende evenementen. Ze had een keer een uitvoering van haar dansclub, weer een migraine-aanval.

pieteritus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 21:22

Floortje, idd je moet het er echt over hebben op je werk. Dan kunnen ze een beetje inzien wat er met je aan de hand is.
Vrijdagochtend heb ik een lichte aanval gehad, met 1 fromirax was hij weg. Zondag weer 1 gehad en dat ging ook weer snel weg met een pilletje.
Ik ben toch nog steeds meer tevreden over sumatriptan dan fromirax, daarvan krijg ik een duffe kop.

Mijn zetpillen daar weet ik de naam niet van, ik weet wel dat ik er niet meer mee mag autorijden.
En als het écht, écht, écht niet meer gaat dan pak ik een tramadol en dan slaap ik de hele nacht rond.

Laurabram

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 09:20

Beterschap voor iedereen met een half hoofd.

Ik denk ook dat het wel handig is als ze het op je werk weten Floortje, kunnen ze er toch meer rekening mee houden en hopelijk begrip voor opbrengen.

Bij mij is het ook zo dat het wel weer terugkomt als de medicijnen zijn uitgewerkt. De Imigran onderdrukt echt alleen de hoofdpijn en stopt niet de aanval.

Ik had gisteravond zo'n vaag hoofd. De nacht ervoor slecht geslapen door een blaffende echtgenoot. Als ik op m'n oogkassen drukte kreeg ik zo'n vervelende stekende pijn die niet veel goeds voorspeld. Maar met een Imigran naar bed gegaan en nu twijfel ik eigenlijk hoe het zit, het is nog erg mistig in m'n hoofd. Maar even aankijken hoe het vandaag gaat en rustig aan doen.

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 10:10

Ik ben helaas ook weer van de partij .... vanmorgen werd ik wakker met enorme hoofdpijn, steken in mijn hoofd .... dus maar rustig opgestaan, imigran genomen en een uurtje beneden gezeten. Van hubbie een krentenbol en kop koffie gekregen, en daarna trok het gelukkig weer redelijk weg. Lang leve de imigran!! ;)

Zit dus nu weer 'gewoon' op mijn werk, maar fit is anders.

Laurabram, jij ook :(:) .

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 10:23

Hoi allemaal, ik voel me vandaag op het moment toppie, gelukkig :+
@simodi, zou het niet zo zijn dat je gisteren zo gelachen hebt met het BZVtopic dat je daar nu de weerslag van hebt ;) , haha, nee sorry heel flauw grapje, ik weet he het is om je zo beroerd te voelen Sterkte he meis :(:) :(:)
Ook voor alle anderen met een half hoofd sterkte.
Oja nog even over eten en drinken, je hoort het toch wel heel verschillend, sommige zeggen dat koffie zelfs goed is voor migraine omdat er cafeine inzit, het zelfde met tonic, daar zit kinine in dat schijnt ook kalmerend voor je hoofd te werken, en van sinaasappelsap zeggen ze dat dat nu weer funest is.Ik weet het niet , als ik me zo voel houd ik sowieso niets binnen

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 10:45

Rocymax, zou best kunnen, haha! Blijf soms 's avonds veel te lang op Bokt voordat ik ga slapen! :D

Laurabram

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 11:04

Fijn dat jij je wel toppie voelt Rocymax.
Simodi fijn dat de imigran helpt en dat je mannetje meedenkt.

Ik heb toch maar weer wat ingenomen, want het gaat steeds meer pijn doen en ik voel me net een zombie, heb het koud en loop allemaal te gapen. Even iets erbij eten, dan werkt het sneller.

Wat betreft dat eten en drinken. Volgens mij is het heel verschillend per persoon en soms ook verwarrend met oorzaak en gevolg.
Ik heb eens gelezen dat mensen migraine krijgen van chocolade. Maar er wordt ook wel beweerd dat je doordat er een migraine aanval komt je juist meer trek krijgt in chocolade. Niet specifiek gezegd dat het één dus van het ander komt, kan ook makkelijk andersom zijn.

Floortje1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 16:09

Bedankt voor jullie tips, en ik weet jullie gelijk hebben... :o
Op mijn werk weten ze wel dat ik er af en toe last van heb, en ze hebben er ook begrip voor, dus wat dat betreft had ik het best kunnen vertellen. Echter, bij mijn vorige baan heb ik het er ook over gehad, maar uiteindelijk heb ik zoveel ruzie met mijn baas gekregen om het feit dat ik niet zelf kon bellen om me ziek te melden met een aanval en dat ik vaker ziek was dan een gemiddelde werknemer, dat ik zo ongeveer gedwongen ontslag heb moeten nemen uiteindelijk. :n
Dus die situatie is zo vreselijk geweest dat ik me er nu toch niet prettig bij voel om het te zeggen, maar ik weet dat ik het toch moet doen.

Vandaag zit ik weer thuis... Vanochtend ging de aanval gewoon weer verder. |(
Ik heb Maxalt genomen, dat werkte pas na een paar uur. Nu is het zo goed als over, maar ik ben ontzettend duf en gaar en m'n hoofd voelt toch nog niet helemaal goed. Het zal me niet verbazen als het vanavond of morgen weer verder gaat...

Ik heb vanochtend de dokter gebeld, want zo'n aanval van een paar dagen heb ik echt zelden meegemaakt. Morgen heb ik een afspraak om 11:00 uur, dus ik moet zo wel mijn werk gaan bellen om de situatie uit te leggen... Daar zie ik echt tegenop. |(

Laurabram

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 16:17

Sterkte floortje.

Bij mij trekt de mist langzaam op geloof ik.

_MG

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 16:20

Hier meld zich nog iemand die regelmatig migraine heeft.. Ik heb een paar maanden geleden van de huisarts zormig gekregen, die wel goed helpen, maar als bijwerking enorme tintelingen veroorzaken.

De aanvallen komen heel erg onregelmatig, 'vroeger' was het normaal om minimaal een keer p. week op bed te moeten gaan liggen (tot overgeven toe), soms hield het ook twee of drie dagen aan en niets dat hielp. Ik kan op zo'n moment geen licht, geluid en vooral geen mensen om me heen verdragen. Een aantal maanden geleden (na het stuk lopen van mijn relatie) stopten de aanvallen opeens, dus ik vermoed dat het echt met de stress samenhing die zowel door school, privé en werk ontstond. De laatste tijd heb ik weer vaker een aanval gehad, die gelukkig niet zo extreem waren als een paar maanden geleden! Het komt nu vaker pas in de avond, waardoor ik de mogelijkheid heb om op tijd naar bed te gaan en de volgende ochtend meestal fris op te staan..

Floortje1988, echt verveld dat je zo onzettend ziek bent en dat het zich zo lang trekt, veel beterschap!

Floortje1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 16:25

Dank jullie wel! :) Laurabram, fijn dat het wat beter met je gaat inmiddels.

Ik heb ondertussen mijn werk gebeld en... zoals ik kon verwachten maken ze er geen enkel probleem van en wensen ze mij alleen maar heel veel beterschap. Weer een beetje stress minder. Ik ben nu ook niet meer zo super bang dat het morgen nog steeds niet over is, wetende dat er niemand op ontploffen staat op kantoor. ;)

Morgen dus naar de dokter, al heb ik geen idee wat hij eraan zou kunnen doen om het te stoppen... Misschien kan hij me doorsturen naar een neuroloog, maar daar zullen wel lange wachtlijsten voor staan... We zien het wel. :Z

jetla

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 16:30

Ik heb heb veel last van hormonale hoofdpijn migraine.
Mij heeft een mirena sipraal goed geholpen kan gewoon niet tegen de pil.

Vroeger heb ik wel eene een dieet gevolgt tegen de migraine weet nog dat ik geen koffie, thee, chocola, drop en nog een paar dingen wat ik vergeten ben mocht eten.
Verder probeer ik voldoende rust cq slaap te krijgen en niet te veel stress.

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 19:17

@floortje, gelukkig dat ze er deze keer wel begrip voor hebben op je werk. Heel veel sterkte morgen!!! :(:)