Fibromyalgie, deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

fannetje

Re: [Centraal] Fibromyalgie, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 23:49

Zorg dat je idd niet teveel stil gaat staan of stil gaat zitten, blijf rustig in beweging totdat je lijf is afgekoeld. Hou warme kleding aan en zodra je je om kunt kleden, doen. Dit zodat je geen vochtige kleding aan houdt, want die koelt sneller af en zorgt voor kou op je spieren (ookal denk je niet gezweet te hebben, je geeft toch vocht af bij activiteit). Mooiste situatie: zodra je klaar bent, naar huis, douchen en droge kleding aan. Helaas is dit niet altijd mogelijk ;)

Truf

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 23:49

Goed warm inpakken, heb het ook na het rijden, eerst rij ik me in t zweet, maar met afzadelen koel ik weer hard af. Zo snel mogelijk uit de wind, dikke jas aan en een kopje thee ;)

FeLaRe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 23:57

hoi allemaal,

Voor eerst dat ik dit topic zie.
Ik weet sinds verleden jaar augustus dat ik fybro heb, maar ben al jaren aan het tobben met mijn gezondheid: erge pijnklachten, erge moeheid, eigenlijk altijd moe, steeds minder kunnen doen, continue verkeerd schietende rugwervels, veeels te hoge spierspanning, bekken problemen, slecht herstellen van blessures die ik ook continue had, heel licht slapen en super gevoelig op de ogen, neus, oren ( hoor alles ), gevoel, steeds meer lichamelijke achteruit gang.
Sinds oktober 2009 zat ik aan de tramadol 4 x 100mg, maar schoot niet op allemaal.
Jaren lang bezig geweest om op tafel te krijgen wat ik nu had en afgelopen zomer had ik een gesprek met iemand en die had fybro en die vertelde over haar klachten vanaf haar jeugd en ik dacht: Lijkt mijn verhaal wel :wow: .
Naar huisarts gegaan en die heeft me doorverwezen, naar Rijndam en Reumatoloog en die zeiden beiden gelijk: Fybro. Onderzoeken gehad en diagnose was er.

Momenteel ben ik pijnstiller vrij, aangezien ik door de Tramadol 17 kilo was afgevallen en bijna niet meer kon eten en drinken en slechte bloedwaardes had. Ben heel erg ziek en zwak geweest afgelopen maanden hierdoor, ook HB veels te laag.Ben zelf gestopt ermee, was het zat.
Ik heb nu 2 x per week medische fitness en dat bevalt goed. Pijn blijft, maar voel dat ik meer spiermassa heb. Heb 3 jaar terug ook meidsche fitness gedaan,maar toen waren ze veel te veel met krachttraining bezig en dat ging fout. Mijn huidige therapeute zegt, dat mijn lichaam krachttraining niet aankan. Nu doe ik Cardio en fitness en klein beetje krachttraining en dat gaat heel goed.

Helaas heb ik 3 jaar terug door de fybro blijkt nu achteraf mijn paard moeten verkopen |( .
Het ging steeds slechter en het koste mij steeds meer moeite, kon al paar jaar niet meer mesten en met rijden had ik zo erge pijn, terwijl hij super liep. Als hij dan keer uit frissigheid klein sprongetje opzij maakte, dan ging ik door de grond van de pijn.
Ik liep mezelf voorbij, omdat ik mijn paardje altijd op de 1e plaats stelde en op een dag 4 jaar terug kon ik na dag bij mijn paard geweest te zijn, toen ik thuis kwam niet meer lopen.
Paard is toen naar vriendin gegaan, zodat ik kon herstellen, maar dat ging anders dan ik gepland had, na half jaar was ik nog een wrak ( kon wel weer lopen hoor ). Uiteindelijk heb ik mijn paardje aan mijn vriendin kunnen verkopen en staat hij nog bij haar aan huis in Duitsland en ga ik paar keer per jaar daar naar toe en af en als het kan lichamelijk rijd ik hem.
Foto is van afgelopen oktober, heb toen 2 dagen achter elkaar intensief kunnen rijden op hem, ik had 2 goede dagen, heerlijk en daar geniet ik dan intens van!
Afbeelding

Goh van dat vitamine B12 wist ik niet, moet binnenkort bloed laten prikken om te kijken of mijn HB op orde is, zal gelijk die erbij laten nemen. Ik hoop het wel, want het zijn rotprikken, heb ze vroeger gegeven aan mensen toen ik in de verpleging werkte ( waar ik ook mee heb moeten stoppen, want ik kan door de fybro helemaal niet meer tillen ).

Ik hoop dat ik hier wat meer leer.

Slikken jullie medicatie voor de nacht ivm slecht slapen? Schijnt bij fybro te horen en weet dat hoop Ritalin of Amytriptiline slikken.
Laatst bijgewerkt door FeLaRe op 05-02-11 23:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 23:58

Ok, merci :)
Denk dat dat op zich wel goed zit hoor, na het spelen ruim ik alles op (is dus nog lichte beweging, en soms zwaar tilwerk :+ ) en dan spring ik de auto in en rij naar huis, waar ik me meteen douche en/of omkleed.

Maar volgens mij is dat niet voldoende ofzo -O-
Vandaag ben ik bij thuiskomst meteen met de hond gaan wandelen, die zat alleen en moest er dus uit, gewoon op mijn gemakje een rondje gewandeld. Ik dacht nog "ey, eigenlijk doet dat best wel goed, gewoon zo rustig bewegen". Maar ondertussen ben ik wel zo stijf als iets :( Vooral mijn knieën en mijn nek/schouders voelen niet fijn aan ;( (en mijn enkel, maar dat is door het verbranden _O- )

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 00:16

Hou je er ook rekening mee, dat dit weer niet goed voor fybro is? Ik kan weersverandering feiloos aan voelen komen ;) En misschien is alles bij elkaar gewoon teveel geweest ;)

@ scheepie, bekend verhaal, alleen heb ik mijn paardje toenertijd volpension gezet en heb bijtijds in kunnen grijpen (ben niet tever over mijn grenzen gegaan). Ik heb de tramadol noooi in hoge doseringen geslikt, ik gebruik het eigenlijk alleen in de nacht en heeeeeel soms als ik een slechte dag heb, maar dan ga ik ook plat. Voor het slapen, wanneer er erg veel spanning in mijn lijf zit (vooral nek) gebruik ik een diazepam, anders kan ik er vergif op innemen dat ik de volgende dag knallend koppijn heb als ik wakker wordt.

Ja sorry, heb een halve apotheek in huis :o

Ga nu ook een warme douche nemen en mijn bedje in, want ik wil morgen een lekkere buitenrit maken :)

FeLaRe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 00:22

Ik heb 2 x volpension gestaan en 2 x totaal niet bevallen.
1e stal, dacht men met volpension dat mijn paard ook van hun was :? en dat ik niks te zeggen had over mijn eigen paard. Gevolgpaard met flinke blessure omdat ze hem hadden losgegooid met 12 paarden in een bak, wat van mij absoluut niet mocht ( lage rangorde, banketstaaf 3), maar toch achter mijn rug om gebeurde, want het was zo goed voor mijn paard.
2e stal stond uiteindelijk zelf weer te mesten, omdat het niet goed gebeurde ( in begin wel, maar na aantal weken ineens niet meer ).
Heb uiteindelijk iemand ingehuurd op een halfpensionstal die voor me mestte en dat heel netjes deed ;) .
Maar ik trok het niet met werken, huishouden en paard. Zou het nu ook niet meer trekken.
Ben tevreden met de situatie nu, als ik mijn paardje op kan zoeken bij mijn vriendin en lekker kan knuffen en poetsen en af en toe rijden ;) . Daar geniet ik nu extra van *D .

Tramadol neem ik helemaal niet meer, heb jaar gehad maar ben er zo ziek van geworden, sta nu wel ook voor zonodig in de nacht, maar nog niet hoeven gebruiken sinds 3 maanden.
Ja, die halve apotheek :D .

Veel plezier morgen met je buitenrit.
Laatst bijgewerkt door FeLaRe op 06-02-11 00:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 00:24

Hmmpff, zou best wel kunnen :j Maar het is dat dus wat ik bedoel, ik vind dat echt helemaal niks meer :( Ik wil gewoon morgen fijn naar mijn poon en fijn met poon spelen, en dat ga ik ook doen. Maar ik vrees dan nu al voor maandag op mijn werk, en ik moet volgende week 6 dagen werken := Vind het niet leuk ;(

Hoop iig maandag wat van de HA te horen, dat ik toch tenminste het idee heb dat er schot in de zaak zit en we een oorzaak gaan vinden en dus aan een oplossing kunnen werken, ookal is dat maar gewoon dingen aanpassen ofzo, nu weet ik helemaal niks en dus ook niet wat ik kan/moet/zou moeten doen ..

Glossi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 00:30

[***], mischien minder intensief paardrijden en je niet in het zweet rijden? Niet verder gaan dan je lichaam aan kan. Ik denk dat het niet veel uit maakt of je in beweging blijft na het rijden. Bij mij maakt het iig niet uit, stijf en pijn word/krijg ik toch.

Scheepie, welkom in dit toppic. Je verhaal is heel herkenbaar. Ik heb ook alles op moeten geven maar ben er zelf nog niet helemaal achter wat het allemaal is. Wel fijn dat je een diagnose hebt en het ondertussen wat beter met je gaat. Paard verkopen lijkt me heel moeilijk. Mijn paard is echt mijn alles ik zou hem voor geen goud weg kunnen doen. Nu heb ik het geluk dat mijn paard het niet erg vind om een maand stil te staan en hij zich vaak aan mij aan past. Wel mooi dat hij nu van je vriendin is en je hem altijd op kunt zoeken. Wat het slapen betreft. Ik neem een half pilletje amytripoline en een half pilletje melotonine (via een arts) en doe er nu zelf dormeasan nachtrust bij van A.Vogel bij: http://www.avogel.nl/webwinkel/producte ... -sterk.php ik gebruik het nog niet zo lang maar het helpt me heel goed! Ik word veel uitgeruster wakker en heb ook veel minder pijn. Ook slaap ik veel langer door. Normaal gesproken word ik echt heel vaak wakker en moet ik altijd naar de toilet. Nu hoef ik maar 3x van bed, dat is echt heel weinig voor mijn doen.

FeLaRe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 00:34

Glossi bedankt voor je tip, gahet morgen eens uitvogelen ;)

Nou zal je heel eerlijk zeggen, als hij niet naar mijn vriendin was gegaan, had ik hem nog steeds gehad.
Mijn Fellie was mijn allessie en no way dat hij naar een vreemde zou gaan ( of een bekende waar ik geen goed gevoel bij heb )
Hij stond al half jaar bij haar en zij was ook jaren mijn instructrice en ik ken haar al jaren en zij en ik doen het op dezelfde manier, dus ik ben heeeeel blij ;) .
Mijn vriendin zegt ook tegen iedereen: Fellow is van Jes en mij samen, zo voelt het voor haar.
Laatst bijgewerkt door FeLaRe op 06-02-11 00:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 00:34

Ik rij al niet meer ^) Niet enkel door de pijn hoor, maar dat is wel een héél stuk van de reden.
Ik doe grondwerk, los longeren, vrijspringen, vd'en, .... Ik doe dus niks behalve (stukjes) rondrennen met een longeerzweerp in mijn handen .. Dat wil ik toch graag blijven kunnen :( Nadeel is wel dat ik zit met een ongelijke grond (gewoon paddock, een stuk weide waar geen gras meer opstaat, dus zand) en met het weer van de laatste tijd zijn er stukken nu héél modderig, echt verder dan enkel weg, en daar moet ik sowieso door als ik ook maar iets wil doen .. dus dat helpt niet mee natuurlijk. Maar dan nog, ik doe al maar zo weinig meer :(

*zucht* Denk dat ik er even van baal ofzo :o

FeLaRe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 00:41

Leuke pony, heb even gespiekt :o .
Balen van de ongelijke grond, zeker als je ervan afhankelijk bent.

Niet meer rijden had ik mee kunnen leven, alleen het geheel lukte me niet meer helaas.
Daarnaast hier in de randstad is drama qua pensionstallen en buiten komen in de winter en mijn kleine heethoofdje had zeker in voorjaar, najaar en winter hard zijn training nodig, zowel onder zadel , longeren anders had ik een bommetje. Ik was dan zowieso uren op stal, om zoveel mogelijk te wandelen, los te zetten in de paddock, rijden/longeren etc. Dat brak me op en mijn paardje is heel gevoelig en heb slechte ervaring met verzorgsters daardoor. Hij moest ze vaak niet :P . Ander erop rijden was zowieso drama, dan ging hij stilstaan en no way lopen he. Liep alleen bij mij en mijn instructrice/vriendin.
Ik heb zelfs verzorgster les gegeven en zodra ik met mijn neus de bak uit was, stond hij stil.

Bij mijn vriendin aan huis staat hij hele jaar door buiten en dat is echt super

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 00:44

Hij heeft het gelukkig wel goed, ik ben daar erg blij mee dat ik het zo heb getroffen :j
Pony staat al 14 jaar op dezelfde plaats (hij was eerst van de persoon die daar woont en heb hem eerst een paar jaar verzorgd en toen gekocht, zij had 'm sinds veulen), al jaren met dezelfde vriendjes, z'n eigen kleine kudde, 24/7 buiten zomer & winter. En het is een pony die niet van rijden & hard werken houdt. Ideaal :Y) :))

Enige wat ik wat meer zou moeten doen is mesten :o De weides worden bijgehouden enzo hoor, daar niet van, maar ik had beloofd daarbij mee te helpen, maar de laatste tijd .... ik ben al blij als ik wat met poon kan doen ... :o Al wordt er in de winter wel niet gemest, dat is niet te doen :+ Hoop dat het tegen de lente/zomer toch weer beter gaat zodat ik weer kan helpen ;)

Glossi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 00:45

Vogel het maar even uit :D Moet wel zeggen dat ik het ook heb ingenomen zonder amytripoline en melotonine en ik er toen niet zoveel van merkte. Mischien dat het elkaar ook wel aansterkt ofzo :+ of het ligt gewoon aan mij dat kan natuurlijk ook. Ik heb namelijk dat ik of heel sterk op medicijnen reageer of er helemaal niet op reageer.

[***], leuk paard heb je idd. Had ook net even gespiekt haha. Maar vind je grondwerk niet heel zwaar om te doen? Ik heb juist dat grondwerk te zwaar is voor mij en ik beter kan rijden. Maar dat zal mischien ook wel voor iedereen anders zijn. Mischien kun je ipv rondrennen morgen met je paard een wandeling langs de weg maken. Kun je zelf op de weg lopen en het paard in de berm? Is denk ik een stuk minder zwaar en ook leuk om te doen.

Paintless

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 00:45

nou ik rij nog wel gewoon, maar komende 2 jaar niet meer omdat paard te jong is. ik slik antidepresiva om een andere reden, maar helpt me niet bij mijn FM.
bij erge pijn neem ik ibu 600 (of 2) en maagbeschermers, anders kan en mag ik niet ivm de anti depri..

maar doe gewoon alsof mijn neus bloed. mijn paard gaat niet weg. nooit.. tenzij ze dood neervallen...
en zolang we het financieel redden, kopen we dan ook weer een andere.

FeLaRe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 00:49

Super z'on plekje.
Ja mesten.......
Ik heb niet eens een hekel eraan, want het was voor mij altijd moment van de dag dat ikalles door mijn hoofd de reveu liet passeren, heerlijk. Maarja, als je daarna niet meer op of onder kan.....

Nee, ik had echt een werkpeerdje ;) .
Hoewel hij nu hele jaar door buiten staat en hij geen wiedeseizoen meer kent zoals vroeger en hij daardoor makkelijker dagje niks kan doen.
Frips blijft ie altijd, is een echte baktkaboutert ;) zowel onder zadwel als aan de longe of vrij longeren. Zitten altijd heeele enge monsters aan de rand van de bak, waar je heel hard van moet snuiven en vanmoet schrikken :P .

Ik heb ook altijd gezegd paard gaat nooit weg en begreep het niet van andere mensen , maar nu denk ik wel anders.
Ik vind dat ik voor mijn situatie de juiste keuze heb gemaakt, na jaren modderen.
Paard heeft het super goed bij mijn vriendin en is echt happy daar en dat geeft mij vrede.
Maar denk niet dat ik geen verdtiet heb! Wel degelijk, doet heel veel pijn |(
Laatst bijgewerkt door FeLaRe op 06-02-11 00:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 00:50

@ Glossi: Thanks :)
Goh neen, pony houdt niet van werken en rijden is eigenlijk vechten .. Is héél veel moeite doen & energie erin stoppen om er een heel klein beetje uit te krijgen. En die energie heb ik niet (meer) :+ En de zin ook niet .. Ik zie het nut er niet van in om met je pony te vechten omdat rijden zou moeten, terwijl beide op een andere manier veel gelukkiger kunnen zijn. Pony werkt echt goed mee tijdens het grondwerken, wat bij het rijden totaal niet is, dus dat zegt wel genoeg ;)

Omdat in het verleden dat rijden niet altijd goed ging (hele boeken kan ik schrijven :+ ) en ik op een bepaald moment zo weinig vertrouwen (in mezelf) had dat pony zelfs niet meer mee wilde uit de weide, staan dingen als wandelen enzo op een heel laag pitje. Alles wat er gebeurt is is buiten in de natuur gebeurt (behalve de laatste hersenschudding) dus bij mij is het niet zo simpel als "gewoon eventjes gaan wandelen". Hoop dat dit ooit weer gebeurt, daar werken we aan :j Maar morgen is een beetje te snel :P haha.

Ibu 600 is wel goed spul :j Is ook het enige wat ik tot nu toe gevonden heb wat de ergste kantjes van de pijn eraf neemt, al gaat het nooit helemaal weg. Ik ga zien hoe het allemaal loopt, anders gaat er maandagmorgen toch maar eentje in om de dag toch iets of wat door te komen :+

Paintless

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 00:53

ja het zwakt het overheersende een beetje af.. dan zeurt het nog wel op de achtergrond, maar is niet meer zo dominant.

FeLaRe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 00:53

nee, dan houdt het op en zo heb je beiden nog plezier.
Oei hersenschudding, die heb ik ook wel eens gehad door paard wat zomaar omviel in de bak in galop. Das geen pretje ;) .

Ibu 600 heb ik ook tijd gehad voor de tramadol, maar deed bij mij helemaal niks.
Heb hem nog wel liggen in de kast.

Paintless

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 00:55

hij doet bij mij nog genoeg gelukkig. ik slik het ook niet heel vaak hoor. meestal ga ik de dag door zonder pijnstillers... alles went zeggen ze wel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 01:00

scheepie schreef:
nee, dan houdt het op en zo heb je beiden nog plezier.
Oei hersenschudding, die heb ik ook wel eens gehad door paard wat zomaar omviel in de bak in galop. Das geen pretje ;) .

Dat klinkt ook niet gezellig :=

Bij mij was het heel raar .. Ik had les en zat op pony en hij ging echt van het ene moment op het andere helemaal over de rooie, voelde het totaal niet aankomen (lesgeefster zag het ook niet aankomen), gewoon in 1 klap volledig in z'n eigen wereldje, ergens 1 of andere bokkesprong (ik weet niet meer wat hij precies deed) en bam, baasje hersenschudding bezorgt ..

Echt een héél rare gewaarwoording ... Ik weet wel waarom hij het deed en ik heb toen tijdens die les eigenlijk héél veel geleerd, ookal zat ik aan de kant met barstende koppijn (kon echt niet terug op poon kruipen). Lesgeefster heeft hem toen aan de hand overgenomen en zo wat met hem gewerkt, zo kon ik zijn reacties eens heel goed zien en zij gaf ook aan van "kijk eens naar dit en let op dat en nu voelt hij zich zus en zo", eigenlijk echt een geweldig les :j Sindsdien is eigenlijk alles nog meer verandert, in positieve zin .. Alleen die schudding was achteraf wat minder :')

Paintless schreef:
hij doet bij mij nog genoeg gelukkig. ik slik het ook niet heel vaak hoor. meestal ga ik de dag door zonder pijnstillers... alles went zeggen ze wel.

Haha ja, je klinkt net zoals ik :')
Ik laatst bij de huisarts, toen hij vroeg hoe het ging "tja, ik heb pijn maar dat heb ik altijd en je went er eigenlijk wel aan, maar nu wil ik het eigenlijk eens hebben over hoe moe ik ben, dat stoort me nog meer dan die pijn" ... _O-

Glossi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 01:03

Sabine, bedoel met een wandeling dat je naast het paard loopt. Had al begrepen uit je vorige post dat je hem niet meer rijd.

Ik ga lekker douchen en koesen :Y) morgen moet ik de paarden doen.

Paintless

ja ik zeg het ook zo vaak.. ik heb pijn, maar ach.. maar vertel eens, hoe kom ik van die vermoeidheid af???

wimpelt dokter weer weg van: ach ja, hoort er ook bij.. ohw.. :o niets aan te doen dus???

ga ik weer ongedane zaken naar huis.. zonde tijd.

Paintless

morgen naar Lucy!!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 01:14

Glossi schreef:
[naam], bedoel met een wandeling dat je naast het paard loopt. Had al begrepen uit je vorige post dat je hem niet meer rijd.

Ik ga lekker douchen en koesen :Y) morgen moet ik de paarden doen.

Dat had ik door, dat je dat bedoelde :j Maar aangezien alles buiten is gebeurt en je met een wandeling ook buiten bent en pony in het verleden al in mijn nek gesprongen is (en over me heen gelopen heeft) is dat ook niet iets wat we zomaar eventjes doen :+

Slaap ze!

Paintless schreef:
ja ik zeg het ook zo vaak.. ik heb pijn, maar ach.. maar vertel eens, hoe kom ik van die vermoeidheid af???

wimpelt dokter weer weg van: ach ja, hoort er ook bij.. ohw.. :o niets aan te doen dus???

ga ik weer ongedane zaken naar huis.. zonde tijd.

Leuk hé :+
Ik heb dat gevoel soms ook :j "waarom moest ik nou eigenlijk persé naar de dokter? "

Naja, hoop in ieder geval dat zijn harde nadeken iets oplevert :Y)

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 19:14

@scheepie, ik had het toenertijd goed getroffen, heb hem daarna ook nog lang half-pesion gehad daar, maar sinds een paar maanden toch verhuist, zodat het paard meer naar buiten kan. Was ook volpension, nu doe het zelf, maar trek het gelukkig wel.
Ik snap dat deze belissing voor je acceptabel is, omdat hij bij een goede vriendin is terrecht gekomen, maar ik hoop voor je dat je toch je weer zo lekker gaat voelen dat je zelf weer kunt rijden.
Ik ben ook vrij ver heen geweest, maar moet zeggen mag nu niet klagen. Ik kan werken, doe mijn huishouden (wel op mijn manier en niet van alles tegelijk) en wandeel met mijn hond en doe mijn paardje. Met slechte weken zit ik er niet op, dan alleen longeren, loswerken of stapmolen en naar buiten natuurlijk). Met de goede weken rij ik hem max 3 x per week, meestal 2 en 1 x longe.
Ik rij endurance met hem en vind dat wel al een heel eind gekomen zijn. Van moeite om er uberhaubt op te klimmen, tot probleemloos een klasse 1 uitrijden. Komend jaar gaan we klasse 2 starten en heb er zin in. Ik moet het de week erna wel bezuren, maar dat heb ik er voor over. Vandaag een heerlijke staprit van bijna 2 uur gemaakt en tuurlijk voel ik dat, maar idd pijn went, ik weet niet beter.
Als ik overal aan toe ga geven kan ik niets meer, dus dan maar beetje pijn (realtief dan).

Sabine, ik hoop dat je maandag meer duidelijkheid krijgt, want niets is zo frustrerend als onduidelijkheid :j
Jammer dat je niet naar buiten kunt met hem nu, want dat oneffen lopen is niet lekker voor je. Krijg je toch elke keer klappen op je banden als je zwikt, waardoor weer meer last.

Glossi, ik merk dat ik het beste slaap als ik helemaal niets inneem, maar misschien is avogel wel wat, kan het met de homeopaat
overleggen volgende keer.

Paintless, ik krijg snel last van mijn maag van ibu, gelukkig van diclo niet, terwijl dat erom bekend staat.
Kreeg laatst al op de SEH bij ond te horen of ik dan wel even maagbeschermers wil gaan vragen bij mijn huisarts, ze willen me liever niet binnenkrijgen met een maagbloeding. Moet ik dus nogsteeds doen....